Okej! Ett nytt försök!
I början av noveber förra året hittade vi 4 katt ungar under en last brygga.
Lyckades fånga 3 av dem, har sedan dess försökt få tag i den 4 som jag numera kallar Spöket.
I denna jackt har vackra vilda grå Isis fått ett hem efter att ha gått i fällan flera gånger.
Guling (Eskil) Gick i fällan flera gånger men hadde då halsband så jag trodde han hade ett hem vilket senare visade sig vara fel.
Försökte igen med Fälla I slutet av aprill
Fångade då lilla Vit nos o Fick tag i Guling som efter att ha rymt i Lund o varit försvunnen i nästan två veckor gick in i sin älskade fälla o är nu i trygtt förvar hos Snälla Bumbis i väntan på ett eget hem.
Har matat katterna hela tiden sen nov o sett spår i snön efter en liten katt som kan vara spöket.
Ser även spår på en kudde vid mat plattsen som kan vara Spökets.
Ska ha sem i två veckor vecka 28 o 29
Är det någon som kan mata katterna då?
De finns i eslöv o jag bor ca 2h .pendlingstid enkel väg från dem.
Vore glad om någon ville försöka med Fälla igen o försöka fånga in Spöket.
Tyvärr fins det inga väntande stöd hem eller hem till vare sig Spöket eller Vit nos. ( Vit nos verkara vara hem lös o välldigt rädd för mäniskor)
Vet inte hur många katter det är som äter där då de gör det efter att jag slutat jobb.
Någon som kan mata Vecka 28 o 29 i Eslöv?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Puttar här! Hoppas någoni närheten kan hjälpa till!
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Snälla Hjälp!
Vill inte att katterna ska gå utan mat i två veckor
Ska sen jobba en vecka o vara ledig igen vecka 31 Någon som kan mata då?
Bästa vore om de fick komma in men tyvärr är alla hem fulla vad det verkar som
Åh putt! Detta borde ju nte bara vara Monsis ansvar! KAn någon?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Är det vad du vet två kvar där….vitnos och spöket?

men finns det ingen som kan hjälpa dig din stackare å stackars katter förstås….
vi får putta å hoppas att det dyker upp nån ängel
Puttar än en gång för avlastning åt Monsi samt stödhem åt Spöket (om han finns kvar) samt den svart-vita kissen.
Åh, så vitnos fångades? vad hände sen?

Fick släppa fans inget hem
Viste inte ens om att vit nos fanns fören h#n satt i fällan.
Mat åt gången har varit låg sen Eskil fick komma in, men har nu ökat.
Lite tråkigt att inte få se kisarna som äter men vet att de äter.
Finns även tama katter med hem i området som äter av maten men de äter bara det godaste = gelen.
All mat var borta i morse o de var svarta hår i skålen.
Sätter in en bild på Spökets syster i morgon, de liknar varndra fast båda är större nu.
Åh..så tråkugt att behöva släppa Vitnos igen 
Då hänger jag med i svängarna att dessa är kvar ute.
Fy 17 så tråkigt…….
Puttar för Spöket och Vitnos!

Tack! Bumbis för bilden PÅ Guling (Eskil).
Essuts Katter är som synes väldigt populära.
Är det någon som kan ge dessa katters kompisar som är kvar ute Mat?
Det är så långt bort för att jag ska kunna hjälpa till.. Hoppas verkligen det löser sig!
ja putt! Det är ju bra förspänt med tiden, så det borde väl gå?

En kvälls putt för Spöket o Vit nos o ev fler skygga katter!
Putt!
ja det lyckades ju med Eskil så nu får vi putta för de två andra kissarna om hjälp

Putt!

Morgon putt!

lunch putt

Har nu gett dem ett helt paket torr foder 1 kg o 1,1/5 800g burk burkmat, fyllt nytt vatten i en stor bunke.
De ska klara sig i 4 dagar nu, det är på ett ungefär vad som brukar gå åt, okej det brukar försvinna mer burk mat men ja.
Kan inte fylla på fören måndag suck!
Fasar för semestern.
Önskar någon antingen kunde ta hem dem eller ge dem mat.
Ingen på jobb kan ge dem, själv ger jag dem i smyg mer eller mindre.
#17, jo, Essuts kattungar är verkligen en hit!
#27 lider med dig monsi, du bor ju inte nästgårds precis.
Puttar för matningshjälp när inte Monsi kan samt stödhem/permanenta hem till Spöket och Vitnos.
Puttar för hjälp med matningen!
ja men vad är detta? Finns det verkligen inte nån som kan hjälpa? Fanns det inte folk som bodde i närheten av Eslöv förut som kunde hjälpa till, i den andra tråden du hade. Kan du inte kolla av den igen å se om det är till nån hjälp

Har redan hört. De har fullt upp eller flyttat.
tack alla ni som puttar
Några kattvänner i Eslöv med omnejd verkar det inte finnas, monsi har ju vädjat om hjälp sedan i november.
Puttar än en gång.
ja kan du inte höra dig för i omgivningen? Nån som du litar på.Inga katt hem i närheten som har plats heller?

Verkar som alla har fult tyvärr.
Bor inte i Eslöv jobbar bara där o känner inget folk som bor där utom mina arbetskamrater som är snälla o älskar djur men kan inte ta in fler katter eller mata då det lockar dit fler o fler katter.
Hittade hem till spöket tyvärr fick de fem små moderslösa kisar innan vi han göra ett nytt infågnings försök efter Gulings ( Eskils) rymmning, så de har fullt.
Mina vänner o bekanta har redan fullt med katter som jag har hittat genom åren.
Kan inte ta dem själv eftersom min sambo är alergisk.
Vi har haft katt innan tre styckna som blev 8, 15 o 16 år de gick bra så länge de inte var i ansiktet för mycket på honnom,.(hitte katter)
Tyvärr så blir hans ögon röda o näsan täppt mm nästan direkt när vi kommer hem till folk med katt även om de bara har en katt.
Vill inte kasta ut sambon sen 18år även om det har varit nära några gånger hi hi! Han har för många bra sidor för att byta ut.
Är ganska frustrerad nu vi har ett hus renoverings objekt på nästan 300kvm tänk hur många kisar man hade kunat ha där suck!
Låst läge med andra ord.
Det är många katter som behöver hjälp o hem.
Önska det fanns ett hem till de små men vill att alla dräcktiga o sjuka katter ska få komma in först.
Tror dessa är relativt friska o behöver väll avmaskas men ljust nu behöver de mat när jag har sem.
Hade hjälp innan av Isis ägare men de bor inte kvar o de har värkligen ställt upp till 100% när de bodde där.
Eslöv hålan gud glömde ge katt älskare som hittar in till hitte katter i fokus.

Natt putt
Puttar jag med! Är det ingen som skrivit om detta på SKS forum?

Inte vad jag vet Gunilla. Du får gärna göra det ,du vet vad jag tycker om att skriva
Kristihimmelfärdsputt!!

Kvälls putt
ja jag puttar jag med men det verkar som det är lönlöst här monsi på detta forum, ingen som kan hjälpa
kan du inte lägga ut det på fler ställen, kopiera det du skrivit å lägg in det katter i fokus med och fler sidor så det kommer ut till fler.

Har fått mycket ovärdelig hjälp här inne.
Etersom jag har problem att stava så var jag livrädd för att skriva överhuvudtaget, den skräken har de snälla här på hitte katter botat.
De in fångade katterna har fått bra hem, o det är alltid någon som puttar på trådarna o kommer med bra förslag.
Har provat med en av de andra trådarna på djurhem fick inget napp o inget hände på den.
Ska kopera denna till katter i fokus på mån när jag kan använda jobbe datorn, kan inte kopera på denna är inte så haj på data
Käns som det är mest seriösa människor här som verklien bryr sig om katter o vill verkligen hjäpa dem.
Vem vet kanske dyker det upp någon som kan mata katterna större mirakel har hänt här på hittekatter.
Natt putt.

Jag förstod inte vad tråden handlade om, det passade säkert att skriva så som du skrev och jag hoppas inte du tar det negativt, men det kan va bra att skriva mer direkt vad det handlar om för att få folk att läsa.
putt

så synd om lille spöket som är kvar där, och vitnos.
Jag har pratat med lite folk i eslöv och precis som överallt annars så finns det hemlösa överallt. Folk som berättat att dom har hela högar med hemlösa på bakgården där de jobbar i centrala eslöv osv. Man borde köra en TNR-grej där, för det är ju samtidigt inget särskilt stort ställe. Men det verkar inte finnas folk i den stan som är intresserade av att engagera sig i hemlösa katter.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

De har litte bondi inställning till katter där, katter de klarar sig själva.
Inte för alla bönder resonerar så o säkert inte alla i Eslöv.
Det är bara så att de vet för lite om hur de ska göra o var de ska vända sig om de vill hjälpa.
putt för hjälp

Söndags putt
ja det verkar hopplöst detta Monsi, men skam den som ger sig.

Inget är hopplöst fören man ger upp, som tur är så har jag åsne öron
Kvälls putt
hej
Jag bor bara en mil ifrån Eslöv,skulle tänka mig att hjälpa till med matningen i första hand,jag finns som annepetra på försvunnen svart katt både här o på kattpolisen hör av dig finns telenr där.
Mvh anneli
Åh det vore väl underbart! Det är ju inte långt heller!

Tack! Ringer någon av de närmsta dagarna.
Kanon underbart att du vill ställa upp tusen Tack!!
Åh, vilken lättnad, tack annepetra!!
men monsi så glad jag blir för din skull å katternas. Det måste vara en stor börda som lyfts från ditt hjärta nu när du får hjälp

Kan äntligen börja se fram imot sem gillade inte tanken innan.
Så glad
vet du hur många katter där är som äter,är det 2 st som varit där hela vintern/våren?.är det vitnos o spöket som behöver ha hem eller fler?
Vad bra !!! Det verkar som katterna kommer att få sin mat i alla fall,sen hoppas man också att dom ska få något hem !!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Har ingen aning om hur många de är men det är inte många.
Gav ett paket torr foder i ons o det var kvar en del i dag, så mycket mat går det inte
Ser alldrig katterna de äter när det är tyst o lungt.
Vitnos viste jag inte om fören h#n satt i fällan o Spöket har jag inte sett mer än tass av tryck sen veckan efter jag fångade syskonen.
Det är detta som gör det lite svårare o hita hem mm efter som jag inte har en aning om vilka som äter.
Går ett packet på ca 1kg torrt i veckan o ca två 800g burkar Ger i bland hundmat på burk o ser när det är borta att vild katter har ätit, tam katterna brukar bara slicka gelen.
Såg svarta hår i mat burkarna så hoppas lille vitnos är kvar så vi kan hitta ett hem.
Annepetra det vore ju toppen om du kunde hjälpa monsi! 

*putt*

Har pratat med Annepetra o hon matar men det är alltid bra om någon mera vill hjälpa henne.

putt
Jag är i Eslöv 15-19 juli och kan mata då om det behövs.

#65 KANON vad bra kontakta annepetra så kan nu bestämma hur ni ska dela upp det.
O vad glag jag är nu!
Går inte alls mycket mat numera men det stinker okastrerad han katt vid maten, så jag tror inte det är tam kastterna som äter.
De tama katter jag sett har varit kastrerade.
Önskade det fanns ett hem till Spöket o vitnos men men, det kanske dyker upp det med vem vet.
De finns planer på att ändra o bygga vid mat plattsen o gör de om den som det är tänkt, kommer det att bli problem med var man kan sätta maten säkert o ge dem en trygg såv platts.
De har fått kokt lamm lår i går o får det i dag med, det var något de gillade.
Jag puttar och hälsar från Curly Sue att hon hoppas syskonet Spöket har det bra.
Själv är hon en liten bortskämd madam som ligger hos matte så ofta och mycket som möjligt.
Hon är inte alltid överens med Eskil, kompisen här (inte Guling!) men det går bättre och bättre.
Inte för att öka på oron för Spöket, men Curly började löpa redan i mars, precis innan hon flyttade hit, men det har Destiny säkert redan berättat. Som tur var behövde vi bara gå igenom 1 veckas löpning innan kastreringen… :-D
Lägger in en bild som visar hur Curly har det…
Hade inte spöket ett väntande stödhem längre tillbaka?
Hur gammal är spöket nu ?
Har du någon aning om Vitnos ålder?

Det hade varit bra om man kunde vara på plats och se vilka katter som går och äter, och vilka som skall fångas, men det kanske är svårt om man bor långt ifrån.
#67, vad fin och trygg Curly Sue ser ut! Härligt att få se bild på kissar man varit engagerad i.
Bifogar en bild på Guling "Eskil" som kommer från samma matplats. Han verkar må bra, äter som en häst, men sover fortfarande mycket, vill inte leka och hoppar inte upp på bänkar och i fönster. Jag tänker åka in till veterinären och ta ett blodprov på honom för han dricker oroväckande mycket vatten. Men han är väldigt snäll och mysig….bifogar en bild på "Guling" Eskil som enligt hans skick och hans slitna trampdynor varit hemlös en längre tid.

Curly!
Sötnosen.
Så roligt att se henne igen. Så stor hon blivit. Det var lite sen… skulle skrivit en rad…
Har hon fått längre päls? Ser nästan så ut. Lilla gumman så roligt att se henne ligga och njuta. 
Curlys första löp har jag inte glömt!
Sällan en katt chockat mig så! Den yngsta katten i huset löpte!
Hon var väl inte mycket mer än sex månader eller så när hon löpte första gången om jag minns rätt. Jag stod i köket och höll på med något när hon började råma.
Och hon var i hallen omgiven av ett par något äldre då fortfarande okastrerade hankatter. Som tur var tappade dom hakan lika mycket som matte. 
För ordningens skull kan jag säga att egentligen bodde Curly på flickrummet tillsammans ett par andra flickor. Dom var alltså separerade från pojkarna men Curly tjatade om att få komma ut ibland! Och hon var ju så liten…

Ja, Guling glömmer man nog inte. Det var en riktig rysare. Skönt att han är inne och har fri tillgång till Bumbisbäddar.

Så roligt att få se Guling Eskil också.
Han ser ju precis lika trygg ut som Curly. Så skönt att han fått det så bra. Hoppas det går bra hos veten.
#71, förstår att det är roligt att få rapport från dina bebisar. Hoppas att du får rapport från de andra bebbarna också. Var det tre stycken (förutom Spöket då förståss).
#72, ja, det är verklgien skönt han är inne efter alla turer, fast Bumbisbäddarna gillar han inte. Han sover hellre i en korg med en fleecefilt, det är en liten egen grabb som vet vad han vill och säger ifrån när det inte passar honom. 

Ååååååå vad kul o se dem igen.
Älskade lilla Curli
Vad bra du ser ut att må.
Stor nos puss till lillan 
Guling(Eskil) ser bara bättre o bättre ut Bumbis hm du byter väll inte så det är en annan katt vi får se hi hi! Nä skämt åt sido han har gått upp i vickt det syns han har till och med börjat få en bul mage hi hi!
Även han ser ut att njuta av livet.
Det är så kul o se dem 
Spöket är lika gammal som Curli o vitnos vet nog bara vitnos hur gammal h#n är.
Har försökt se mina mat gäster men de vill inte visa sig.
Någon verkar kort i rocken för den spiller ut vattnet hela tiden katt unge kanske
Önskade någon kunde kolla hur många kattter det är men vem vet det kanske dyker upp någon som kan någon dag.
Spökets stöd hem blev tyvärr fulla efter hand som tiden gick så nu har spöket inget väntande hem längre tyvärr.
Underbart o se de små som är inne nu kan man drömma sött igen.

Kul att se hur det går för kissarna
Så synd om Spöket och Vitnos bara. :(
Putt för kissarna i Eslöv!
jag kan kolla när jag matar kan ge dom antingen tidig morgon eller sen kväll.Tråkigt att hemmet till spöket är upptaget, jag frågar runt bland vänner o bekanta om någon kan ta sig ann hemlösa katter men inget napp ännu

Tack! Du är en ängel!
Har varit så ledsen för mina små.
Tack för du kollar.
Hoppas du har större tur än jag när det gäller att se dem.

putt!
Åh så glad man blir att läsa om dem!

Så stilig han är.
Och så trött! Han har dansat runt midsommarstången förstår jag.
Verkligen en härlig bild.
Så spännande att han ska få en fästmö. Väntar på mer information. 
#85 Jo, han är otroligt gullig och snäll samt lite ängslig, men bestämd. Vi försökte bada honom idag innan tjejen kommer, (han har inte luktat så gott) men det gick ICKE!

Så fin han är med krans o allt.
Bada är du galen man ska lukta karl ju även om man inte kan få små hi hi!
Spännade med flickor som sälskap, kull för den lille busen.
Ett stort Tack! Bumbis för du är den du är o tar sån underbar hand om honnom o alla oss andra.

haha. :D härligt att höra! ^^ ser ju ut som en riktig midsommarkatt. :)

Hur har det gått med Eskils ny flickvänner?
Nyfiken så jag kan dö.
#84. Kolla in snyggisen… jag svimmar 
Jag kan mata katterna i Eslöv den här veckan om det behövs. Men jag har inte fått någon information om var de finns?!?!?

Vecka 28,29 o 31 är det som de behöver mat.
Skickar ett pm till dig annacecilias
Hoppas ni har större tur o se dem än mig.
Det pågår något skumt på mat plattsen.
Burk maten är knapt rörd medan torrfodret alltid är nästan helt slut, o vattnet är kull vällt?
Vet inte om någon äter varje dag, på hälgerna är det alltid slut på allt utom denna då var det burk mat kvar?????
Vore bra om någon som matar kan sitta på vakt och förhoppningsvis se om /vad det är för katter eller om det är andra djur som går dit.
de kan kanske vara igelkottar, dom äter torrfodret hemma hos mig o välter vattnet eftersom kanten är för hög för en kotte att dricka ur.Vi kan väl komma överens när o vilka dagar vi matar så vi inte åker om varandra ska kanske träffas eller skicka ett PM till mig ochså, Hör av dig på något sätt ,Håll tassar o tummar ska träffa en katt i kväll som kanske kan vara min rymling,hoppas

Å hoppas det är din kise annepetra.
Du annepetra kan väll kontakta annacecilias så kan ni göra upp vem som tar vilken dag mm.
Tänkte ringa nu i veckan till dig annepetra men pm mitt tele till dig i kväll.
Har inte sett några spår av igelkott men man vet alldrig, fast de äter väll burkmat med? Mistänker fåglar men det är inte så många här o maten står relativt skyddat, men man vet ju aldrig med fåglar de är smarta.
ser dock nästan alltid katt tassar på kuden så någomn liten kise äter mat där.
hej annacecilias!
du kan väl höra av dig på något sätt till mig,hör jag inget så matar jag i morgon måndag 6/7 sedan så gör vi upp hur vi ska göra.
mvh
annepetra
monsi
Där var en massa fågelbajs utanför o på matplatsen så jag undrar om det blir något över till kisarna,om där är 2 kisar som behöver någon annan stans att bo så här jag utekatter på en gård som får mat o tillsyn 4-5 gånger / vecka för tillfället är där 5 katter de har en stor lada som dom kan vara i ,litet rum med maten o filtar o varm sov plats,hade de varit något tror du? Jag har tyvärr inte utrymme till att ha dom som hemmakatter.

Låtter jätte bra frågan är hur de kommer överäns med dina kisar.
Sen behöver de fångas o kastreras.
Men det låter bättre än hur de har det nu.
Skaterna går in o tar maten för dem där de är nu.
Såg du några katt spår o var burkmaten slut?
Skaterna rör inte burkmaten.
Viss fågelbajs är efter min lilla brev duva.
Är helt för att katterna flyttar till dig.

Annepetra du får gärna starta en tråd med önskan om hjälp att fånga kisarna.
Ska ev åka bort några dagar så kommer kanske inte kunna vara med på datorn lika mycket.
Bilderna på Vitnos får du gärna använda i den nya tråden.
Lycka till o tusen tack för allt.
Vore ju jättebra om katterna kunde få komma till annapetras ställe…är bättre än hur de har det nu.
Sen kan man söka hem åt katterna.
Hoppas ni nu kan fånga in dom. Håller tummarna.
puttar också för det
Maggan47
putt!!!!

Putt för fångst hjälp!

Har startat en ny tråd som heter Hjälp att fånga katter i Eslöv.
Denna tråden kan låsas
Sätt gärna en länk här med den nya tråden tack!
Putt för att nån kan fixa detta!
Ja burkmaten var ochså slut,fyllde på rejält med torr o blötmat.Inte varit där idag men åker inn i morgon.Det var alltså mycket fågelbajs
en hel koloni fåglar såg de ut som.Fortsätter som bestämt med matningen inte fått tag i annacecilias.Såg inga direkta kattspår men doft markeringen var tämligen färsk.De andra katterna som bor på de stället är 3 honkatter o 2 andra är den ena honans ungar i från förra året,ibland kommer där dit någon av grannarnas katter o hälsar på men de går hem igen,de är väldigt fredliga av sig de här katterna.Men de nya stänger jag in i katternas sov rum så länge tills vi vet vad göra med dom.Så får de ev bekanta sig senare.

Låter jätte bra du är en ängel!
#97 En fråga bara. Du skriver att katterna på gården får mat och tiillsyn 4-5 ggr/veckan?? Stämmer det?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Esssut det är vilket fall som betydligt bättre än de flesta katter har det har prata med annepetra många gånger o hon bryr sig om o älskar sina djur o tar hand om dem på bästa möjliga vis.
De har ett jorbruk att ta hand om med massor av kor o annat som ska fixas o donas.
Hon har letat efter sin egen svarta katt jätte länge.
Det blir ett jätte bra hem till kisarna.
Tror du katterna får mat om helgerna när jag inte jobbar tyvärr får de inte det. men jag fyller på av allt inför helgen såpas mycket att de inte har ätit upp det på måndagen.
Är så glad de ska få flytta till annepetra.
Då vet jag vad som gäller i det här fallet…
Hoppas katterna får det bra där då…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja jag tittar till dom ,umgås lite fyller på mat ,städar deras uppvärmda rum,byter strö i kattlådan, ibland vill de inte gå ut o göra sina behov,de blir avmaskade o får fästingmedel, dessa katter bor 2 km hemifrån så de har alltid tillgång till vatten o torrmat,tyvärr hinner jag inte åka dit meränn 4-5 gånger på en vecka,dom bor där för att hålla efter möss o råttor.Det kan kanske vara ett bra alternativ tills de får ett eget hem.

Det blir jätte bra för dem
Låser denna på TS begäran.