Fiahemmet - Seriöst Katthem för katter i Nöd
Blir ledsen när jag läser dessa tråkiga inlägg om katthemmet i Norrköping.
Kan inte förstå att så många är kritiska till hur hemmet bedrivs.
Är så mkt som sägs & hörs som är uppåt väggarna fel. Saker som sägs utan belägg, bara för att smutskasta!!!
VET att denna förening är seriös & att mkt görs för att katterna ska få ha det så bra som möjligt.
Låter som att man avlivar katter hej vilt utan anledning men så är det verkligen inte.
Skulle vara bättre om alla kunde hjälpa till att stötta ett katthem istället för att motarbeta…
Katterna HAR det bra på Fiahemmet - utan tvekan!!
Skulle utan att tvekan lämna in mina katter där om jag skulle behöva omplacera dom.
/LeMa
Puttar upp för vidare diskussion
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

har inte ens sett att någon talat illa om fiahemmet men jag blir väl förvirrad av värmen kanske.
Ja, det fanns en del diskussioner om Fiahemmet. Och det var flera som hade jobbat där som intyggade att de inte jobbade så seriöst. Framförallt kritiserades styrelsen som inte ville samarbetar med volontärer.
Tyvärr har vi hört kritik mot Fiahemmet från flera håll och under längre tid.
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=0f0c14a7-9193-4cdc-853f-b634044bf768
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vi som står bakom Hittekatter iFokus kan inte avgöra hur det är på enskilda katthem som vi själva inte har någon erfarenhet av.
Det är dock ett faktum att det har förekommit en hel del kritik mot just Fiahemmet. Detta från flera olika håll och som #3 skriver under en längre tidsperiod.
Vi kan inte förbjuda medlemmar att ge utryck för sina åsikter så länge de inte bryter mot Skrivregler, PUL och andra lagar. Vi har inte heller möjlighet att agera som domstol i huruvvida kritiken är sann eller falsk.
Hittekatter iFokus arbetar bl.a. för att friska katter inte ska avlivas, att kattens status ska höjjas och att kunskaperna om hur man arbetar med skygga och förvildade katter sprida. Det är just på dessa punkter som Fiahemmet har fått en del kritik. Rätt eller fel kan jag inte avgöra.
Om en förenings verksamhet får kritik av något slag är det viktigt att ta den till sig och bemöta den på ett sakligt sätt och försöka ha en öppen hållning. Det vinnar man alltid mest på.
Vad tror du att det beror på att så pass många är kritiska till Fiahemmets verksamhet?
Naturligtvis är det mycket bättre om alla kan samverka i arbetet för de utsatta katterna. Det är min högsta önskan som Sajtvärd att alla som är engagerade i hemlösa katter kunde mötas och arbeta mot samma mål. Den verklighet vi möter är tyvärr ofta en helt annan, fylld av intriger och bråk mellan olika aktörer. Mycket tid och energi går till spillo och det är alltid katterna som är de stora förlorarna.
Har faktiskt skrivit en artikel om just detta: Intriger i Hittekatternas Värld.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Min syster har jobbat på Fiahemmet och då på den tiden var dom så toppen iaf=)
Svar till # 3 Alexandra.
När Fiahemmet för dryga tre år sedan hade andra som jobbade där & hade hand om det så fanns en del kritik som antagligen levt vidare. Nu när nya personer tagit över så har det blivit ordning & reda & katterna är under mkt god omvårdnad!
Är mkt MKT stor skillnad, går faktiskt inte ens att jämföra!
Dom lägger ner ofantligt mkt tid,pengar & jobb på att katterna ska få bästa möjliga vård.
Ni som inte varit där & bara läser detta strunt! Åk dit & få en egen inblick i hur det ser ut & hur katterna faktiskt har det!
/LeMa
Ja ingen ska ju dömas ohörd, den saken är säker.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det vore ju bra om Fiahemmet har blivit bra.
Fast en del kritik kom för inte så länge sedan….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
LeMa,
Jag tycker du verkar ha väldigt vettig syn på hur hemmet fungerar.
Visst finns det saker & ting som ständigt går att förbättra men så är det ju med allt…
Har funderat på att skaffa mig ett par mysiga katter därifrån.
Ska nog ta tag i den biten nu & ringa!
/Johanna
#6 Det låter ju bra om det har skett stora förbättringar på Fiahemmet under den sista tiden.
Är själv från Norrköping föresten, men det var länge sedan jag flyttade från stan. När jag bodde i stan låg det ett Militärflygfält på platsen som hette F13.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"