Från fadderskap till adoption
Jag har varit och tittat på Dolce som jag är fadder för (se annan tråd). Hon kommer att hamna hemma hos mig!
Vilken glad nyhet! Så himla bra att hon får ett bra hem! :)
Vacke kisse är det också!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ååh va glad hon måste vara, har du fler katter? när kommer hon hem till dig?
Vet ej när hon kommer. Jag har 4 Cornish Rex och 4 norska skogkatter hemma

Härligt med massor av katter:) Hon var verkligen supersöt, förstår att du inte kunde hålla dig.
Va kul grattis till både dig och Dolce hoppas att ni får det kalas tillsammans 
Tassar från Mojje & Eva
Ps..Mojje ger dig en blomma för att du ger ett hem till Dolce 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
evamojje vilken underbar bild-och katt!!
Tack så mycket …Mojjer tycker själv att han blev söt på kortet 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Men vad kul! Jag blir lycklig i hela ansiktet och kroppen när jag läser detta. Faktiskt så blir jag lite rörd också. Snacka om att du är den bästa fadder en katt kan ha :-). Skämt å sido, hoppas att du fortsätter som fadder en dag ändå - fast du behöver inte adoptera då! Det ingår i vanliga fall inte i fadderskapet.
Önskar dig också välkommen ut till oss på lördagens julbasar kl. 12-16 för ett besök på katthemmet. Dit lilla Dolce inte behövde komma nu. Förresten, ni är alla välkomna. Vi bjuder på fika, ni bjuder på er själva.
Dolce kommer att få det så bra hos dig, det vet jag.
www.djurhjalpen.nu finns det karta.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad skojigt måste jag säga även här inne.
Roligt att ni fastnade för varandra.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Problemet kan bli honorna som finns hemma. Kastratpojkarna kommer nog att välkomna henne.
Jo jag fortsätter som fadder åt annan katt, men helst katt utan bild…

#11: haha, det blir lite svårt att motstå dem med bilder. Jag håller med dig där. Ens hjärta vurmar ju lite extra för fadderkatten dessutom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
:)))))
vilken härlig nyhet, lilla Dolce får ett eget hem kram Maggan47 som också har svårt med fadderbilder, Åh Trullis lilla gubben
vad jag önskar dig ett eget hem, efter 9 år ute som hemlös Maggan47
I morgon kväll kommer hon!!!

#15 Vad kul, väntar med spänning på hur det går.
#14 Trullis är nu på mycket god väg framåt i rampljuset. Han har knorrat färdigt och tar stora tassande steg framåt. Han är ju så bedårande söt. Wow. Bara att se hans ansikte är helt underbart när man är på katthemmet. Han ser ut som en stor kattunge.
Vanessa
Hon har kommit nu. Oskar satt utanför hennes bur ett bra tag och bara spann. Nu är hon ensam i köket, ganska groggy efter kastreringen, men vacklar fram till gallerdörren. På andra sidan sitter de yngsta samt alla kastrathanar utom gamla Mirre. Honorna verkar inte ha uppmärksammat henne ännu. Hon får vara i köket i natt och spana genom gallret.

Vilket trevligt mottagande - en kurrande kattman. Låter bra.
Vanessa

Men vilken rolig nyhet..en faddar adopterar!! Härligt att misse kommer under såpass goda händer o tassar;-) Vacker misse..visst är det något speciellt med svarta missar.."kurrar vår svartingar Bamse o Berlioz här i bakgrunden!! Önskar er allt lycka till som bara finns:-)
Siden

# Alla mina åtta missar tycker likadant..ska matte ha en fadderkisse här framöver vilket börjat spånats på..ja..då förbjuder dom mej att se bild..anledningen till det kan man jubara gissa..:-p
hoppas att först natten gick bra?
Nu är det öppet. Hon ligger i en kartong och morrar ibland fräser hon också när någon kommer för nära, men den yngsta Cornishen snart 1 år har stått nos mot nos med henne. Hon morrar som sagt men ligger med framtassarna under sig. Så det kommer nog att gå bra. Är mest rädd för den fertila skogishonan vad hon gör.
Annars tror jag att det största problemet är språket. Dolce är korthårskatt och när en sådan katt blir aggresiv så burrar de ju ut sig, framför allt svansen. Och vad har en skogis för svans i ögonen på en korthårare
Rapport om Dolce finns i min dagbok

Tack, nu har jag läst din dagbok. Det låter som om det går bra. Vilken otroligt bra husse hon fått.
Jag tror inte att det är ett problem med skogissvansarna. Jag har två långhåriga och en korthårig. Den korthåriga verkar inte bli provocerad. Och de korthåriga på hemmet verkar inte bli provocerade av de långhåriga som är där. För det handlar också om ställningen på svansen.
Nu kommer jag att följa din dagbok med spänning. Tack igen.
Vanessa

Lycka till med Dolce,