Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 4902 ggr
Crisse-13
0

*Låst*Hemlösa i Skåne 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en fortsättning på länken *Låst*Hemlösa i Skåne 4 som handlar om mitt arbete med hemlösa katter och deras väg fram tills dom får permanenta hem.

Bilden är på 3 av Zassas 4 ungar som igår blev 5 veckor. Zassa kommer från en kattkoloni i Helsingborg där det fanns en katt med FIV så både Zassa och hennes små skall testas om ca. 2 veckor.

Crisse-13
0

Och så har vi bilden på den den 4 e ungen tillsammans med Elsa som kommer här ifrån gården och som förmodligen är lika gammal som dom andra små men mycket mindre.

Crisse-13
0

Bild på sist inkomna Lillan och som hon såg ut i måndags när jag tog in henne. Lillan kommer oxå från gården.

Crisse-13
0

Och så en bild på Elsa och Lillan som har blivit bästa kompisar och busar och leker dom stunder dom är vakna.

På detta fotot ser man Elsas skadade öga.

essut50
0

Vilka fina bilder på kattungarna.

Hoppas det blir bättre med Elsas öga så småningom..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

forrest
0

vilka små liv*…. jag är rätt ny härinne så förstår inte direkt vilka de här två sista små tjejerna är.. men hoppas verkligen att Elsas öga blir bättre. Hon var en mycket söt och fin liten tjej.

Crisse-13
0

Nu har jag satt in kopian till länsstyrelsen och ni kan se den under. FIV i Helsingborg? Det är dålig kvalitet men ni löser det säkert om ni vill se den.

Crisse-13
0

Här är favoritlekplatsen. På bilden kan man se lite av hur fin Lillan har blivit i ögonen.

forrest
0

vilken sötnos! allt tack vare det stora hjärta som kämpar för de små.

martdat
0

#7 ja där ser hon mycket finare ut i ögonen. härligt att se att hon leker. Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Crisse-13
0

Min granne har döpt om Lillan till Kajsa kavat så hon får väl heta Kajsa nu då.

Samma granne har tingat Elsa för hon vill ha en kompis till sin hund och han är väldigt glad för katter. Jag skall gå in där med Elsa imorgon och se hur det går men Tuffse som hunden heter har sett henne innan. Sen får hon låna Elsa ibland för att vänja Tuffse vid henne och om det går bra så flyttar Elsa dit när hon är gammal nog men jag får vara kattvakt första tiden när hon jobbar.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#10 ha ha vilken härlig bild….undrar vem som kommer bestämma :-D

martdat
0

snacka om att man får kattungeabstinens av den bilden,,,Skrattande

Jenna-Gun
0

Lycka till i det nya hemmet Elsa, när den dagen kommer

Crisse-13
0

Ja den dagen dröjer, ca 2 månader och Elsa får inte flytta förrän Kajsa flyttar för jag vill inte att hon skall bli ensam kvar. Förhoppningsvis så har ungarna på balkongen radan fått ett hem då.

När den röda och svart/vita var på Haga häromdagen och fick stanna över natten så var där en dam som hade varit där och fått syn på dom 2 små och hon skulle skaffa en kattunge eftersom hennes katt dog förra året så sköterskan frågade om mina ungar var tingade och om damen hör av sig dit så ger dom henne mitt nummer men jag lämnar aldrig ut kattungar som ensamkatter så då får hon ta 2 i så fall. Nu skall dom bli 6 veckor på tisdag och om 4 veckor börjar jag annonsera så folk kan tinga en eller 2 ungar mot handpeng.

anebit
0

Crisse, ett bidrag är insatt på Haga till dina kissar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

chrisse-77
0

Jag har oxå kattunge abstinens. Har dem rivit lgh än, nu när dem börjar få fart på sina små tassar. :)

Crisse-13
0

Den busigaste av dom 6 är den tigrerade röda. Jag tar in honom 3 gånger om dagen för att han skall ha ögondroppar och jag hinner inte sätta ner honom på köksgolvet förrän han är igång. Han älskar tydligen min trasmatta för den drar han och sliter i och fransarna är bättre än alla andra leksaker. Jag har aldrig sett en sådan liten katt springa så fort som han gör, han är ute i hallen på någon sekund och sen far han in i köket igen. Det märks att han tycker det är roligt att komma in. Redan nästa måndag får alla ungarna komma in för då skall Zassa till Haga för provtagning och jag skall då passa på att städa balkongen om jag kan slita mig från dom små busarna.

chrisse-77
0

ja, det kan vara svårt att slita blicken från dem. Riktiga sötlökar alla 6.  *djup suck*Skrattande

Crisse-13
0

Tack så hjärtligt Anebit.

Hennum
0

ja… guuud så gulliga dom är. *smälter*

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Fagddu
0

#10 Finaste bilden. Hon ser redan ut som en liten prinsessa. :)

Crisse-13
0

Det är en liten prinsessa i miniformat. Hon är väldigt söt och försigkommen. Hon är minst i gänget men tror att hon är störst och hoppar på dom andra små fast hon inte riktigt når upp till dom.

Fagddu

Jag väntar på att du och Voco skall komma och titta på småbusarna och även hälsa på Tunnan.

Crisse-13
0

Nu har jag varit tvungen att ta hjälp av Kattjouren här i Malmö. Dom skall försöka hitta ett stödhem till Majsan för det fungerar inte med henne här hos mig. Hon tåler inte att se en annan katt så här är slagsmål flera gånger om dagen och hon slår även på dom små. Kattjouren skall även sätta in henne på sin hemsida men jag får själv leta upp ett permanent hem till henne.

En granne vill fotografera min kattungar så nu kan jag kanske få riktigt fina foto att sätta in när jag skall annonsera ut dom om 4 veckor. Vill skall ta fotona ute i trädgården så ser man dom i dagsljus.

Crisse-13
0

Får jag presentera lilla Pepsy som är Elsas syster. Nyss inkommen och nybadad så kan man inte vara annat än rädd. Den lilla har sprungit och yrat på gården ensam hela dagen så en granne hade fångat henne och kom in här så nu bor hon på badrummet för hon är full med loppor.

essut50
0

#24 Men vilken liten stackare..Gråter Tur att du tog hand om henne.

Jenna-Gun
0

Nej vilken sötnos.

Kattnappningsvarning

Crisse-13
0

Imorgon är det tid att åka till Haga igen,

Zassa skall ta sitt FIV test och Majsan är inte bra, Pricken skall ha en penicilinspruta och en av dom röda små skall kolla sitt öga som han har haft ont i.

Zassa skall hämtas igen på eftermiddagen men Majsan får förmodligen stanna kvar.

Så om Haga har plats så skall jag försöka fånga Elsas och Pepsys mamma innan vi kör och hämtar Zassa så kan jag lämna henne för kastrering.

Crisse-13
0

Zassa gör stora framsteg även om hon fortfarande fräser på mig. Eftersom ungarna för det mesta är inne och busar så kommer hon in för att kolla var dom är. Hon går bra ihop med mina katter och har fått en riktig kompis i Tunnan som även hjälper till med ungarna. Hon har varit runt och kollat in lägenheten och träffat alla katterna här och det har gått jättebra.

mymlanbus
0

Hoppas att det går bra med kissarna i morgon hos veten och tack för att du tog hand om den lilla tjejen med loppor

Kram

Crisse-13
0

Nu har lilla fröken torkat lite så nu syns det hur hon ser ut.

Crisse-13
0

Hon har en lustig teckning.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Oj oj med alla dessa missar till veterinären måste kosta en rejält slant. Jag ska gräva i börsen och skicka en slant till Haga, hoppas fler med mig känner sig lite måndags generösa Skrattande

Hoppas allt går med med dem .

essut50
0

Hoppas det gick bra idag hos veterinären?

Ska skänka en slant när skattepengarna kommer..

essut50
0

Nyfiken hur det gick idag..??

Jenna-Gun
0

Jag är oxå nyfiken

Crisse-13
0

Det var jobbigt idag men nu är det över.

2 timmar tog det för att få in 4 katter, ja egentligen bara 2 för Majsan och Pricken var det bara att sätta in i burarna men Zassa och Mickie var inte det lättaste. Jag har rivmärken i ansiktet och på armen så ni kan säkert tänka er hur det gick med försöken att få in dom men skam den som ger sig.

Jag fick träffa Hagas nya veterinär idag och det var han som tog hand om mina katter. En jättetrevlig och väldigt nogrann kille som pratade en blandning av engelska, norska och svenska så det var inte så lätt att förstå honom och jag fick använda min dåliga engelska men det blev bra till slut i allafall, jag fattade vad han menade om han sen förstod vad jag sa det vet jag inte.

Zassas prov var negativt och det var en lättnad att höra eftersom hon är inne hela tiden nu och verkar trivas med det.

Majsan stannar kvar till fredag och dom hade inte undersökt henne när vi var och hämtade Zassa så jag får ringa dit imorgon och höra om inte dom hinner ringa mig först. Jag vet inte om dom måste operera henne igen för även om dom förra gången opererade bort livmodern så är där ändå något som är fel eftersom hon har flytningar. Jag får kanske ett stödhem nu genom Kattjouren för dom hade fått in ett nytt så nu hoppas jag på det så att Majsan inte behöver komma hit igen utan kan flytta till stödhemmet på fredag.

Den lilla röda kattungen undersökte han noga och konstaterade att han inte har något sår på ögat utan det är en inflammation och nu skall han ha nya ögondroppar. Han lyssnade även på lungor och luftrör och dom är helt okej.

Pricken och Mickie fick penicilinsprutor och Pricken har fått flytande Baytril med hem som jag skall ge henne i munnen. Han lärde mig ett nytt sätt att hålla en katt som man skall ge medicin i munnen så det skall jag prova på Pricken. Istället för att hålla i nacken så skulle jag hålla i hennes öron.

Nu är allt lugnt här hemma och Zassa har slutat att vingla och alla ser ut att må riktigt bra och det känns skönt.

Crisse-13
0

Jag var ute på gården idag för att fånga Elsas och Pepsys mamma så att jag kunde ta henne till Haga när vi skulle hämta Zassa men tji fick jag.

Mocca som hon kallas var på gården när jag kom ut och hon följde efter mig när jag kallade på henne. Hon luktade att där var skinka i fällan men var lite försiktig eftersom jag var kvar där så jag gick därifrån men hon följde efter mig. När jag kommer en liten bit ut på gräset så kom tjejen som matar Mocca och gick upp precis där jag hade satt fällan. Jag gick därifrån och träffade en granne som jag pratade med en stund men fick en idé så jag kallade på tjejen som matar och bad henne knuffa in katten i fällan eftersom hon kan klappa henne men hon sa bara blankt nej att det ville hon inte så jag förklarade att jag skulle ta med henne och få henne kastrerad men hon svarade inte ens utan fortsatte att mata katten så där försvann den chansen.

Jag skall gå ut och sätta fällan någon gång mellan 4-5 imorgon bitti så det blir inte mer än 2-3 timmars sömn inatt men det får gå för jag har bestämt mig för att jag skall ha in Mocca.

Crisse-13
0

Chrisse 77 har tagit en del foto på mina små idag och jag hoppas att hon sätter in dom här och visar er eller hon skickar över dom till mig. En del av korten blev jättebra och jag skulle önska att ni fick se dom.

essut50
0

Tack för att du berättade om veterinärbesöket..

Hoppas du får in Mocca idag, hon behöver verkligen bli kastrerad.

martdat
0

#37 Vad märkligt!Förvånad vill hon inte ha katten kastrerad???

tur det gick bra på haga med alla, och hoppas det funkar med det tilltänkta stldhemmet,

chrisse-77
0

En av de röda, Zazza´s beibisar

chrisse-77
0

den enda tjejen i kullen

chrisse-77
0

"Butter" och en av de röda

chrisse-77
0

pepsy, inte så road av vara med på bild

chrisse-77
0

hon har så fin teckning tycker jag

chrisse-77
0

Kajsa och Elsa :)  alltid bus på gång.

Crisse-13
0

Tack för att du satte in bilderna.

Det blev ingen Mocca idag. Jag var alldeles för trött redan igår kväll så jag visste att jag inte skulle orka för jag har mycket annat att göra idag som är viktigare.

chrisse-77
0

Det kommer juh fler dagar. :)

mocca
0

Vad trevligt att det finns en liten kisse som heter Mocca. Du har verkligen träffat namnen i min familj för du har ju även en katt som heter Majsan som min dotter kallas. Tror inte du hittar rätt på övriga familjens smeknamn men vem vet Obestämd

Crisse-13
0

Det var ju lustigt att det har blivit så men vem vet jag hittar kanske ytterligare namn som stämmer in hos dig för dom 4 syskonen har inte fått namn ännu.

Crisse-13
0

Zassa gör framsteg med stormsteg.

Igår när jag satt och åt middag så hände en rolig sak. Jag hade stekt kyckling och hade precis börjat äta när jag ser Zassa komma in i köket. Där var någon av mina egna oxå så när där är en katt som hoppar upp på bordet så trodde jag det var en av dom men till min förvåning så var det Zassa. Hon satt lugnt och tittade på min mat och jag förstod att hon var sugen på en smakbit men jag brukar inte ge dom något uppe på bordet men jag kunde inte låta bli när det gällde Zassa nu när hon vågade komma så nära så hon fick ett par bitar kyckling som belöning. Hon fräser ändå på mig när jag går förbi henne men jag hoppas att hon slutar med det oxå. Jag tyckte det var så roligt att se henne komma så nära mig.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vilken härlig känsla det måste varit, det går framåt  Skrattande

huskatt08
0

Åh..så roligt Skrattande

Klart du inte kunde låta bli att ge henne lite gott Flört när hon var så nära och visade så tydligt hur sugen hon var…luktade säkert alldeles smaskens…Cool

Crisse-13
0

Ja det känns verkligen skönt när dom gör så stora framsteg och jag förstår att hon börjar lita på mig.

Men tänk ändå vilken skillnad där är på katter. Mickie som är en av hamnkatterna har varit inne sen i höstas har inte kommit så långt. Hon skulle aldrig hoppa upp på bordet för då hade hon kommit nära mig och det går inte.

Crisse-13
0

Nu kom hon igen när jag tog en kvällsfika.

essut50
0

Förstår att du är lyckling när Zazza kommer upp på bordet.Vilka underbara framsteg tycker jag..

Crisse-13
0

Ja det känns verkligen skönt. Men hon är rolig för samtidigt som hon sitter där och tigger en smakbit så morrar hon hela tiden så hon vet nog inte riktigt vad hon tycker.

kattassen
0

#57 Å lilla hjärtat är inte säker på sig själv. Nyfikenheten drar men rädlsan håller tillbaka. Skönt att hon börjar ta steget framåt iallafall.Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Crisse-13
0

Ja jag tror oxå det. Nu på morgonen har hon suttit på vasken och ätit under tiden som jag har lagat kaffe och ordnat med mat åt dom små och jag har ändå kranat vatten och hållt på men hon har suttit kvar och kollat in vad jag har sysslat med. Så det verkar som att hon gör framsteg i en rasande fart nu. Det ser inte ut som hon blev speciellt tagen av att jag fick jaga henne när vi skulle till Haga för hon har gjort dom här framstegen efter det.

Vi skall ner och hämta Majsan på Haga nu på förmiddagen och dom kan inte hitta några större fel på henne. Hon hade en lätt luftvägsinfektion men annars är allt bra.

Kattjouren har inte hittat något stödhem så nu vet jag inte vad jag skall göra. Jag har städat balkongen efter Zassa och ungarna så Majsan får bo därute till jag kan lösa det för henne.

anebit
0

Lilla Zassa så roligt att du gör såna framsteg även om du fortfarande är osäker.

Skönt att det inte var nå stora fel på Majsan.

Debattia
0

Skönt läsa om att lilla Zazza blir mer och mer modig.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse-13
0

Nu har jag äntligen fått svar på annonsen på Blocket.

En tjej från Ljungby söker en katt som sällskap till sin Birmahane och blev då intresserad av Mischa i annonsen. Jag har precis pratat med henne och hon tyckte om det hon hörde om Mischa men hon har svarat på fler annonser så jag får se hur det går. Jag hoppas på lite tur nu.

Crisse-13
0

Trängsel vid matskålen.

Crisse-13
0

Tibben och Zassa kollar in om där är något över.

Sanne-1
0

Vilka sötnosar!

Crisse-13
0

Jag har många gånger under flera månader tänkt mycket på lilla Mini vars korta liv var så tragiskt. Några här kanske minns henne. Hon blev avlivad vid 6 veckors ålder på grund av neurologiska skador. Jag tror inte där är någon kattunge som har berört mig så mycket som Mini. Hon var en jättepigg liten tjej trots allt och när jag kom ut på balkongen så försökte hon alltid att komma och möta mig men det tog lång tid för henne att ta sig fram eftersom hon inte kunde gå. Jag har en liten filmsnutt som jag tog och som jag har tittat många gånger på och jag blir lika ledsen varje gång. Jag har försökt att sätta in filmen här men det fungerar inte för jag ville att alla dom som har smutskastat mig och mitt arbete med dom hemlösa katterna skulle få se vad jag har haft att kämpa med. När någon kommer med sina påhopp så börjar bilderna rulla i mitt huvud på dom katter som inte har klarat sig och där är alltid Mini med. Jag hoppas att där inte är fler som behöver gå igenom det jag gjorde med Mini.

Crisse-13
0

Tunnan har övertagit mammarollen.

mymlanbus
0

Lille Tunnan, så gott med alla kissarna :) mår de bra nu Crisse?

Kram

Crisse-13
0

Jadå alla katterna här mår jättebra och dom små är så busiga och börjar klättra upp lite överallt så här är rena cirkusen ibland. Hade jag inte haft något annat att göra så hade jag kunnat sitta i flera timmar och bara titta på dom små för dom är bara så roliga nu. Jag vet att Chrisse 77 är väldigt förtjust i alla dom små men lilla Kajsa har fått en särskild plats i Chrisses hjärta och hon sa att om hon hade haft större lägenhet så hade hon kattnappat henne.

Jag har redan nu satt in annons på Pepsy eftersom hon är störst och jag måste börja någonstans.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lilla Tunnan, vilken kisse.

Och lilla Mini, klart du gör ett suveränt jobb. Strunt samma i de missunsamma gnällarna, de borde fokusera på sitt eget istället.

Crisse-13
0

Majsan har fått ett permanent hem idag. Skånekatten hade en man som ville ha en ny katt sedan hans gamla hade gått bort och han ville ha en katt som gick att kela med så bättre katt än Majsan kunde han inte få. Hon visade med en gång att hon tyckte om honom för hon hoppade upp i soffan och lade sig bredvid honom för att kela och låg och tittade på honom hela tiden hon vände även upp magen så han kunde klappa henne där oxå. Det känns så skönt att hon fick ett eget hem nu så att hon inte behöver sitta på mitt badrum.

mymlanbus
0

Grattis till att Majsan har fått nytt hem, så glad jag blir :)

Crisse-13
0

Majsans nya husse ringde precis och han kunde inte fatta att det fanns så sociala katter som Majsan att få tag i. Han är jätteglad för henne och jag sa att om han ångrar sig så kan han bara ringa så tar jag tillbaka henne men då svarade han bara att han öppnar inte dörren för mig om jag kommer dit och vill ha Majsan tillbaka och så skrattade han.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

ha ha härligt. Det finns en ägare för var katt, här var det en "perfect match" må jag säga att det låter som

essut50
0

Grattis Majsan, nu har du ett jätte bra hem..

Visst kommer jag ihåg Mini..Gråter Henne kan man inte glömma.

martdat
0

Låter som ett toppenhem för Majsan!! att hon la sig så med magen o ville bli gosad kunnde ju inte va ett bättre tecken på att hon är nöjd med sin nya husse!Skrattande

soso
0

Kattungarna och Tunnan är ju helt underbara!

Du gör ett jättejobb!! Det är tur för katterna att det finns människor som du!

huskatt08
0

Åh..så bra husse Majsan verka ha hittat Skrattande

Så många härliga bilder på alla dina små missar.

Men bild ¤66¤ var helt underbar.

Crisse-13
0

Nu börjar det gå för långt. Zassa har blivit riktigt framfusig. Idag när jag åt middag så hoppade hon upp på bordet och gick raka vägen fram till min tallrik för att lukta på min mat. Jag har nog inte varit med om att en katt som var så skygg som henne så snabbt visar så stora framsteg. Det skall bli roligt att se hur lång tid det skall ta innan jag kan klappa henne.

Crisse-13
0

Jag tror att katterna på gården har förvandlat sig till igelkottar. Jag har haft fällan ute några timmar nu för att försöka fånga Elsas mamma eller någon annan av katterna här men det enda jag ser och fångar är igelkottar. 2 kottar har jag fått släppa ut så nu ger jag upp för ikväll.

martdat
0

#80 igelkottar är söta i allafall! Skrattande

Crisse-13
0

Ja dom är jättesöta, speciellt dom små ungarna när dom kommer fram. Dom 2 som gick i fällan fick iallafall lite mat innan dom blev utsläppta igen.

anebit
0

Ha ha har du igelkottskatter på gården…    Skrattande

Så stor Tunnan har blivit och en sån bra lekfarbror.  Kyss  kopierar in den jättesöta bilden.

Crisse-13
0

Jag har precis fått ett foto som Chrisse 77 har mixat ihop till mig som jag skall använda i annons på Blocket senare. Ungarna går inte att fånga på samma bild så därför måste man mixa, dom är alldeles för busiga.

kattassen
0

#84 Ja tacka vet jag photoshop. Vad skulle man göra utan det finurliga programmet?Flört Fin bild i allafall!

martdat
0

#84 Det blev en bra bild! tänk om jag klarade av o mixa,, alla på samma bild,,, mmm, vilken dröm,,,Flört

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Underbar bild, vill man inte ha alla dem, då vet jag inte vad som säljer Skrattande

annebeate
0

#84, vilken gullig bild.

Crisse, visst minns jag Mini och så många av dina andra katter som du så kärleksfullt kämpat för.

Crisse-13
0

Nu har mina ungar blivit så stora så att där finns inget som kan stoppa dom från att ta sig upp överallt. Kajsa som fortfarande är den minsta men den tuffaste och vågligaste nöjer sig inte med kattleksakerna utan är uppe och far överallt och tror att hon får leka med allt hon ser.

Där är intressenter på Pepsy som kommer och hälsar på henne på lördag. Dom har en helröd honkatt innan som är 1 år så Pepsy får en kompis. Dom låter väldigt trevliga på telefonen och har ringt 2 gånger idag så det blir nog bra.

anebit
0

Såna nyfikna sötnosar!   Kyss

huskatt08
0

Skrattande Kan tro det är "hela havet stormar" hemma hos dig Crisse.

Härlig bild på den lille ljusgnagaren Skrattande

Har oxå en liten "ljustjuv" fast hon är snart två år…hon tar värmeljusen ur sina ljusstakar Cool

Tiana
0

Så söta är de!!! Kyss Men jag har tappat minnet lite grann - hur gamla har de hunnit bli nu?

Crisse-13
0

Dom 4 som är födda här hos mig blev 8 veckor i tisdags. Elsa är nog i samma ålder, Pepsy förmodligen 1 vecka äldre och lilla Kajsa ca. 7 veckor.

Jag vägde dom igår för dom blev avmaskade och då vägde syskonen 1 kilo, Elsa 900 gr, Pepsy 850gr och Kajsa 650gr.

Det är jättekul med alla dessa små men jag vet inte hur jag skall klara det när dom skall flytta men jag har klarat det innan även om det är med vemod man skickar iväg dom. Men jag får ha dom här hos mig i 4 veckor till så jag får ta vara på alla roliga stunder med dom nu.

Tiana
0

Vet hur du känner dig - jag har nu mina 5 ungar på besök nu…

Crisse-13
0

Stora framsteg med Zassa idag, hon kom fram och åt ur min hand. Hon har slutat att fräsa när jag går förbi henne och hon flyttar sig inte när jag står intill. Det känns som det finns goda chanser att få henne tam.

MariannE11
0

kul! då blir det en bra midsommar…Skrattande

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Oj, visst kommer du få  Zassa tam, härliga framsteg

soso
0

Vilken härlig bild Glad!

Crisse-13
0

Fast det är midsommar så skall jag på kattjakt här i gatan. Jag var på jouraffären och handlade imorse och när jag gick hem så hörde jag en katt som jamade och det lät precis som när Zassa kallar på sina ungar. Jag gick bort till staketet som omgärdar området och fick syn på en katt jag aldrig har sett tidigare men även Mocca var där som den andra katten fräste på så jag förstod att det var en hona. När Mocca skulle hoppa fram till den andra katten så ramlade en massa bråte som ligger där katterna var och då hördes det som där var kattungeskrik. Den nya katten tittade lugnt på mig och verkade inte rädd så jag vet inte om det är ytterligare en katt som har "råkat" komma ut. Jag har ringt efter Chrisse 77 som kommer hit och hjälper mig så får vi se om det är en tam katt för då får den ett hem hos mig över midsommar.

Crisse-13
0

Vi har varit ute och letat efter kattungar men det hittade vi inga men jag kan ha hört fel när jag hörde något pip. Däremot såg vi den vuxna katten och nu är jag helt säker på att det är en ny katt i området här. Hon var en bra bit ifrån oss men jag kunde se att katten är dräktig eventuellt högdräktig. Jag får se om jag kan fånga henne med fällan men jag kommer inte in på området på kvällen för grinden är låst.

Crisse-13
0

Skånekatten tar in den nya dräktiga katten som går här ute så nu får jag se om jag kan fånga den.

Här är en katt som har varit försvunnen i 2 månader och jag har haft kontakt med ägaren nästan hela tiden och jag har hjälpt till att leta efter hennes katt. Idag när vi var ute och letade efter kattungar så i huset mittemot bor ett par som vi träffade och damen frågade om vi hade blivit av med en katt för dom hade fått in en katt i sin trädgård som hon hade matat 1vecka nu så jag frågade hur den såg ut och beskrivningen stämde med den försvunna katten så jag ringde ägaren. När jag sen skulle ut med hunden och Chrisse skulle gå hem så träffade vi damen som äger katten och frågade hur det hade gått. Hon hade varit inne hos paret och ute i trädgården satt hennes katt och hon tog upp den i famnen och då började han prata med henne. Dom kunde inte få in honom i en transportbur så hon fick lämna honom där och skall försöka igen imorgon och jag har sagt ifrån att hon får höra av sig om hon vill ha hjälp att fånga honom. Det är alltid skönt när en katt kommer tillrätta och den här damen trodde aldrig hon skulle få se sin katt igen för hon trodde han var död då han inte är riktigt frisk, han får epelepsianfall ibland och har varit mycket hos veterinären.

essut50
0

Hoppas du kan fånga in katthonan imogon, så den kan föda ungar inne..

Hoppas även att den andra katten kan fångas in och få komma hem till sin familj..

martdat
0

"101 härligt att du kunde matcha ihop katten med sin matte!Skrattande

Crisse-13
0

Jag har satt ut fällan för att försöka att fånga den dräktiga katten. Hon är på baksidan av en affär och dom har ett inhängnat område utanför så jag frågade om jag fick sätta in fällan där och det gick bra och dom ringer mig om hon går in i fällan så jag behöver inte stå ute och passa den.

Crisse-13
0

Den bortsprungna katten har äntligen kommit hem efter 2 månader. Idag hade hon lyckats att stoppa in honom i buren så hon kunde ta hem honom. Hon ringde mig precis och var så lycklig så hon grät och hon tackade för att jag kopplade ihop hennes katt med den dom hade inne i sin trädgård. Så ännu ett lyckligt slut.

huskatt08
0

Skrattande Åh…så underbart…vilken obeskrivlig lycka för båda två.

kattassen
0

#105 Det är just så det skall vara när det är som bäst! Skönt att misse hittade hem igen. Tack Crisse för att du fanns till hands!

Crisse-13
0

Jag har haft besök ikväll av ett par som var intresserade av Pepsy. Det var ett yngre jättetrevligt par som har en honkatt innan och som nu ville ha en kattunge. Dom var här i 2 timmar och kelade och lekte med alla kattungarna och bestämde sig för att dom ville ha Pepsy. Dom hade bestämt att dom inte skulle köpa katt från uppfödare eller dom vanliga annonserna på Blocket utan hjälpa en kattunge som hade haft en tuff start och kanske var född ute. Dom hade varit inne på kattföreningarnas hemsidor och även på Blocket och såg min annons om Pepsy och bestämde att dom ville hjälpa mig.

Pepsy kommer att flytta om ett par veckor för då har dom semester men tjejen jobbar bara 10 timmar i veckan och han jobbar nätter så där är alltid någon hemma.

Zassa har adopterat Pepsy så dom sista veckorna hon bor här så har hon en mamma hon kan dia hos och som tvättar henne.

Debattia
0

Bra jobbat !!! Hoppas det går bra med den dräktiga honan !!

Debattia

Crisse-13
0

Den dräktiga honan var inte synlig idag men dom ringer mig när dom ser henne igen. Jag skulle satt ut fällan imorgon igen men jag tror inte jag klarar att bära den för jag har fått värk i mina armar ikväll förmodligen är fällan för tung för mig och sådant märker inte jag förrän det har gått några timmar, det är en liten bit att bära den och jag har den stora genomgångsfällan så den väger lite. Jag får hoppas att värken går över till imorgon så att jag kan sätta ut fällan för jag tycker det känns lite akut med henne.

Crisse-13
0

Jag har varit och hämtat Majsan idag och hon skall bo här några dagar för hennes husse skulle åka och hälsa på dottern.

Ikväll skall jag sätta fällan på gården och se om jag får in någon katt i den och jag hoppas naturligtvis att det blir Mocca. En annan granne matar en av katterna i en annan del av trädgården men jag vet inte vilken katt det är. Jag har försökt att ringa henne för att höra vilken katt hon matar för där är lättare att sätta en fälla och kanske större chans att fånga en katt.

Crisse-13
0

Stackars Elsa som inte får plats.

Tiana
0

Nämen gullefjunet då! Kyss

anebit
0

#112  Lilla sötnosen, du får leta på en annan mysig plats att sova på.    Kyss

soso
0

Lilla skruttan, då!

Ögat ser mycket bättre ut.

Crisse-13
0

Jag har pratat med damen som matar kolonin i Helsingborg där Buster, Lester och Zassa kom ifrån.

Där händer inte mer med dom katterna så dom är väl bortglömda nu men jag sa till henne att jag skall ta en katt till därifrån så fort vi vet att dom inte har ungar. Det är ett knepigt område att hitta ungarna på så man får vänta tills dom små kommer fram eller man ser att en hona är dräktig. Dom ungar som är födda där är nog mellan 10 veckor och 4 månader och bör snart visa sig.

Josefa
0

Anledningen till att det inte händer något i den kolonin är just att honorna har ungar. Vi vill inte riskera att någon hona som har ungar går i fällan. Och ungarna är som sagt väldigt svåra att lokalisera.
Att en hona är dräktig igen är ingen garanti för att hon inte har ungar där ute!!!

Caitlin
0

Jag förstår ej varför du inte respekterar dem som har hand om kattkolonin i Helsingborg. De har tydligt sagt till dig att de ej vill att du hämtar katter från den kolonin.

Denna kommentar har tagits bort.
Minka040
0

#118 Tydligen finns det ju någon "ägare" (matare alltså, därav någon med ansvar) som vill att Crisse tar en katt. Då blir kanske katten testad för FIV också vilket ju hade varit att föredra angående dessa katter då det trots allt finns en misstanke om cirkulerande smitta.

Har en förening kanske ansvaret för katterna nu? Det har jag missat isf, då förstår jag att man inte vill släppa katterna. Glad

Caitlin
0

Det finns dessutom extremt många hemlösa katter i Malmö som också behöver hjälp.

Crisse-13
0

Det finns katter överallt men jag vill hjälpa damen i Helsingborg som har matat katterna i 17 år och som jag tycker bör få den hjälp hon behöver.

Crisse-13
0

Nu har äntligen tjejen som matar Mocca på gården tagit sitt förnuft till fånga och köpt en transportbur som hon har försökt att fånga Mocca i under 2 dagar men inte lyckats. Jag hoppas att hon får in henne så småningom.

En granne såg en kattunge igår på gården och det är förmodligen ett av Tunnans halvsyskon för den ser tydligen likadan ut men är ca. 4 månader så nu blir det kattungejakt igen. Mamman skall jag försöka fånga nu när jag inte behöver tänka på Mocca men jag får nog ha in ungen först.

På tal om Tunnan, denna lilla klena katt har blivit en stor kraftig pojke. Han har växt något otroligt sista tiden både på höjden och bredden och är nu helt frisk och har varit så en tid så nu blir det Haga nästa vecka för kastrering för han har börjat jaga flickorna här hemma fast dom inte löper.

Minka040
0

Ja, Tunnan ser riktigt stor stilig ut på fotona du har satt in! Glad Hoppas att hans kastrering går bra också!

anebit
0

#126 Hi hi,  lilla, stora Tunnan jagar flickorna.

katterna
0

Nu blir jag väldigt upprörd. hur du kan skriva att vi inte bryr oss om katterna längre i helsingborg, att vi glömt bort dem. vi har avvaktat med att ta in några av katterna för att inte riskera att vi får in någon kattmamma, så att ungarna inte blir utan någon mamma. mataren har lovat att höra av sig direkt när hon börjar se kattungarna så vi kan börja fånga in igen både mammorna och kattungarna. om du inte förstår så är dessa katter kks katter. och vill du ta in någon katt så kontaktar du birgitta i kks. för det ska gå genom kks. hoppas du har stor förståelse och respekterar detta!!!!

Crisse-13
0

Lilla gumman, du har nog missuppfattat en del. KKS äger inga katter som går ute det gör dom inte förrän katterna har kommit in i stödhem. Jag tror Birgitta Carlsson hade varit glad om någon annan oxå brydde sig om katterna och tog in några av dom eftersom KKS inte har stödhem som räcker åt alla hemlösa katter. Och om KKS påstår att dom äger dessa katter så är det fritt för den som vill att ringa och anmäla dom för att deras katter går ute vind för våg. Där finns mer än honkatter i den kolonin där är även ett par stycken hankatter kvar så dom kunde man fångat in så länge tills man kan ta in honor och ungar. Och jag respekterar alla som seriöst jobbar med dom hemlösa katterna och då menar jag seriöst och inte kastar ut katterna igen när man tycker dom är för vilda.

Crisse-13
0

En önskan.

Jag hade önskat att alla inte bodde så långt bort från Skåne som dom gör. Daisy-Moa, Soso, Mymlanbus, Anebit, Bumbis mfl, som har och fortfarande hjälper mina katter bor så långt bort. Jag har bjudit hit några av kattjejerna imorgon kväll på grillfest och min önskan hade varit att få bjuda alla er som har hjälpt mina katter under den tid jag har skrivit om dom här och då hade ni även haft en chans att träffa en del av dom tjejer som är medlemmar på Hittekatter.

Fortsättningen.

Gunilla och Essut med sina auktioner och Helena Roth med sin hantverks och loppisförsäljning som går till behövande katter.

Jag har säkert glömt någon och då ber jag om ursäkt isåfall. Men tänk vad roligt det hade varit för mig att kunna göra något tillbaka för alla dessa fina tjejer. Och 2 tjejer som jag verkligen beundrar och som har nog med sina egna katter skulle jag vilja bjuda hit och det är Kusten och Catfoot som alltid kämpar.

anebit
0

Crisse så trevlig det hade varit att få komma på grillfest hos dig och träffa både dig och andra kattjejer men framförallt alla dina katter egna som jour.

mymlanbus
0

Ohhh…. ska ni ha fest :) så roligt! Det är då själva den att Skåne ligger så långt ifrån mig :( men det är inget som är omöjligt :) en dag ska vi ses Crisse och jag vill träffa Tunnan Kyss och alla de andra med såklart :)

Kraaaaaam

Crisse-13
0

Ja du Mymlanbus. Det är så att nu när Tunnan blir kastrerad så skall jag försöka att hitta ett nytt hem åt honom även om det är tufft för mig att skiljas från honom men jag kan inte behålla alla katterna jag tar in även om jag önskar att jag hade kunnat. Där är alltid någon katt man blir "hängandes" på och det vet jag om att den risken finns. Mickie kommer jag nog aldrig att hitta ett nytt hem till för hon blir inte tam fast hon har varit inne i 6 månader, Pricken kommer nog oxå att få stanna kvar och Mischa är det ingen som är intresserad av så då måste jag sätta ut dom katterna som jag tror har en chans på Blocket.

Crisse-13
0

Ikväll har jag börjat packa lite av alla dom saker som Pepsy skall få med sig när hon flyttar nästa helg. Jag har grejor till kattungarna liggande lite överallt så jag är rädd att jag skall glömma något till henne. Hon får en mjukiskorg, 5 leksaker, en av Essuts kattungar, 1 kg torrfoder och ett bra erbjudande från ett företag och det får alla ungarna med sig när dom flyttar så det gäller att komma ihåg allt. Hon skall bli vaccinerad nästa vecka då jag skall ha ner Tunnan till Haga så jag tar lilla tjejen med mig i samband med det och avmaskad har hon blivit.

Debattia
0

Jag har pratat med damen som matar kolonin i Helsingborg där Buster, Lester och Zassa kom ifrån.

Där händer inte mer med dom katterna så dom är väl bortglömda nu men jag sa till henne att jag skall ta en katt till därifrån så fort vi vet att dom inte har ungar.

Varför skriver du så ! Varför inte gå in på tråden "Hemlösa i Helsingborg " och fråga vänligt hur det är med katterna på kolonin!Presis som vi brukar göra med hamnkatterna.

Kan berätta för dig att dom är absolut inte bortglömda och här arbetar vi på olika nivåer för katternas skull. kan garantera dig att vi  försöker hjälpa katter hela tiden och vi har ingen urskiljning på någon utsatt katt.

Lilla gumman, du har nog missuppfattat en del. KKS äger inga katter som går ute det gör dom inte förrän katterna har kommit in i stödhem. Jag tror Birgitta Carlsson hade varit glad om någon annan oxå brydde sig om katterna och tog in några av dom eftersom KKS inte har stödhem som räcker åt alla hemlösa katter.

kks äger inga katter som går ute och är hemlösa,men alla de som hjälps och kommer in dagligen kommer att tillhöra kks.Det handlar om samarbete. Vet man någon person eller förening arb inom ett visst område  med att hjälpa katter tar man kontakt med de berörda personerna och diskuterar  samt erbjuder då sin hjälp .Det är alls inte trevligt om någon bara åker  till ett ställe  utan att meddela dem som håller på och hjälper katterna där. 

Och jag respekterar alla som seriöst jobbar med dom hemlösa katterna och då menar jag seriöst och inte kastar ut katterna igen när man tycker dom är för vilda.

Detta låter heller inte så vänligt. Hon tog in kattungar som hon inte förstod  sig på eftersom dom var jätteskygga. Helt klart var det dumt gjort mot katterna. Men det var en ung tjej och det var i början hon kom i kontakt med skyggisar. Hon har anklagat sig själv många ggr för detta, det slutade bra för katterna sökte sig tillbaks till kolonin och jag tror inte hon kommer att göra om det .Hon är mer van nu  med katterna. Tror även många av oss också gjort dumt eller tabbat oss  någon gång. Behöver inte vara något som ska hänga med resten av tiden ,man går vidare, mer vis av situationen.

Låt oss lägga energin på att hjälpa varandra i arbetet med  katterna och inte mot varandra !

Debattia

kattassen
0

Å vad du kämpar och grejar för katternas väl och ve! Det är det som gör det där lilla extra att man pysslar om och ser till att katterna får med sig lite av sin "hem-miljö" till det nya hemmet. Det är guld värt.

Grillkalas i Malmö - ja det hade varit kul om vi kunde slutit upp ett gäng hos dig Crisse men litt långt dessvärre. Jag grillar min kotlett här hemma i morgon och tänker på er!Skrattande

Trevlig helg!

Crisse-13
0

Ha det blir riktigt bra, då får du låtsas att du är här för jag har tagit fram kotletter ur frysen ikväll men även kycklingfilé och lax så när jag äter min kotlett så skall jag tänka på dig Kattassen.

essut50
0

Åh grillfest som är så kul, synd att man bor så långt borta.

Spännande att Pepsy ska flytta hemifrån..Hon kommer säkert att få det bra. Tänk att få så mycket med sig till det nya stället.

Crisse-13
0

Ja Pepsy får ett jättebra hem hos ett yngre par som har en honkatt som heter TinTin och är 1 år. Dom ville hjälpa en kattunge som var född ute eller som hade fått en tuff start i livet och efter letande på kattföreningarna så fick dom syn på min annons på Blocket och bestämde sig efter 2 telefonsamtal att dom ville hjälpa mig genom att ta Pepsy. Där var flera intressenter på Pepsy fast jag tog 1000:- men jag valde detta paret för där är jag säker på att lilla gumman får det bra och jag får hälsa på henne när jag vill.

soso
0

#131  Åhh, det hade varit roligt att komma på grillfest hos dig, och träffa lite kattmänniskor och katter!! Jag ska tänka på er, ni får nog jättetrevligt!

Crisse-13
0

Vilken circus det blev idag när vi skulle åka med Tunnan till Haga. Vi hann ut till bilen när jag upptäckte att Tunnan hade kissat i buren och jag hade inte lagt någon handduk i den denna gången för jag får aldrig hem mina handdukar därifrån igen så jag lät det vara. Chrisse hade en gammal tidning i bilen som jag fick stoppat in i buren så att inte Tunnan skulle bli alldeles våt och sen körde vi men hade bara hunnit runt hörnan när det började lukta i bilen och jag upptäckte att Tunnan hade nu bajsat i buren men på tidningen. Det var varmt idag så vi kunde ha rutorna nerrullade annars hade vi behövt gasmask men jag tyckte inte att vi skulle sitta i den lukten hela vägen till Haga så jag tog ett par sevetter och plockade upp bajset med och sen kastade jag ut det genom fönstret och då var vi ute på motorvägen och tänk om där var någon som hade fått det på bilen., sen fick jag riva av en bit av tidningen så att allt försvann och även det hamnade på motorvägen annars hade vi inte klarat att sitta i bilen. Så nu får Tunnan sova på Haga inatt och jag får se om vi kan hämta honom imorgon, det är om Chrisse är ledig annars får det bli på onsdag,.

kattassen
0

#142 Jösses vilket äventyr! Vilken känsla att få en kattblaja i vindrutan efter er!! Hahahah!Skrattande Påminner mig om när ett par släktingar till mig bilade från ner genom Småland till Skåne för några år sedan och fick framför sig en "skitbil" som läckte. Det var en sådan där som tömmer septiktankar och den gick sönder rätt som det var. Ett par decimeter sket-vatten stod på vägen och släktingarna var tvungna att köra igenom detta. Kan säga att det luktade inte rosor i bilen de sista 25 milen hem, sedan blev det sanering vid hemkomsten…

Tur att det gick bra med lille Tunnan och att nu är kastrerad och färdig. Ett par extra Sydsvenskan i bilen vid hämtningen kanske?Flört

anebit
0

Men oj vilket äventyr lilla Tunnan ställde till med. Tur man inte åkte bil bakom er för då kanske man fått katt bajs på rutan.   Skrattande

Crisse-13
0

Vi var i Vittskövle idag (nära Kristianstad) och skulle hjälpa en dam genom att jag skulle ta en hona och hennes ungar med mig hem men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Där går 6 honor och alla har förmodligen ungar men bara 2 av honorna har ungarna vid huset damen bor i. En sköldpadda har 2 tigrerade ungar som brukar vara i trädgården och leka och som äter själv men dom var inte framme när vi var där men det var deras mamma. Denna mamma har haft ytterligare en unge med sig men det är inte hennes unge och vems det är vet ingen troligen mammans om det var syster eller mor vet jag inte men hon skall ha fått ungar för ca. 5 veckor sedan. Den här ungen är så liten och så mager så han fick följa med hem så förmodligen har denna mamma inte haft särskilt mycket mat till honom och hennes egna 2 ungar.

Bild på den lille tillsammans med 2 av mina.

Crisse-13
0

Ytterligare en bild på honom.

huskatt08
0

Oj.. vilken liten krabat…så söt Kyss

Vad bra att han kunde följa med dig hem.

martdat
0

#142, hihihi, ja det blir inte alltid perfekt, Kommer ihåg när jag åkte tåg med Miss och hon bajsade diaree i buren,, usch vad pinsamt, fick bada henne på tågets toalett, Påväg till en Utställning,,, typiskt,,, men hon lyckades vinna i allafall,

Crisse-13
0

Äntligen har jag lite medvind.

Mischa har fått ett hem och flyttar på fredag till Trelleborg. Ett par som tog en katt från KKS men den dog efter 1 år i juvertumörer och nu vill dom ha en katt igen men ingen kattunge så dom hade tittat på Blocket och hittade Mischa och dom ville ha en svart katt så det passade bra. Jag ger dom 2 veckor för att se om dom trivs med Mischa annars kan dom lämna henne tillbaka och få pengarna åter. Hon har varit hos mig 1 år nu så det blir säkert bra för henne att hon får en matte och husse nu som verkligen kan rå om henne. Dom bor i ett hus och har ett stort uterum som hon kan sitta och titta ut på fåglar och annat för hon älskar att sitta i fönstret och titta. Även om dom bor i hus så skall Mischa vara innekatt.

martdat
0

#149, grattis till Mischa, !Skrattande och skönt för dg att få en katt till permamenthem,

Crisse-13
0

Ja det är riktigt skönt när dom vuxna katterna kommer till permanenta hem och nu är det 2 av dom på mindre än 1 månad. Lilla Pepsy flyttar i eftermiddag till sina nya föräldrar och sin nya kompis TinTin och nu skall jag sätta ut annons på Tunnan och Zassas 4 små så hoppas jag på tur där oxå.

huskatt08
0

Åh så roligt för Mischa att flytta hemifrån Skrattande

Låter som hon får ett toppenhem…hoppas allt blir bra för den lilla damen.

MariannE11
0

grattis för Mischas skull. Hur man än vrider o vänder sej så måste ju katter få nya hem så att nya katter kan få komma in i tillfälliga boenden..

Håller tummarna för Krabaten….är han ca 5 veckor?…han har största chansen nu hos dej Crisse-13

Crisse-13
0

Ja damen trodde att han var 5-6 veckor men den lille är inte större än en 2 veckors unge men rör sig som katter i hans egen ålder, det syns även på hans öron att han är äldre. Eva från SkåneKatten var här och lämnade min fälla idag och jag passade på att visa honom då och det första hon sa var " kommer han att överleva så är du duktig med katter " för hon tycker han ser alldeles för liten och tanig ut men jag jobbar på med honom precis som med alla andra katter som kommer in.

Han har en grej för sig som jag inte har sett på andra små även hur hungriga dom än är och det är att om jag flyttar flaskan lite när han äter så hugger han fast i nappen och morrar något fruktansvärt och om jag då tar ut nappen så biter han sig i tassarna för då har han ingen napp att bita i. Han är utsvulten men jag får ta det nätt så han inte får problem med magen.

MariannE11
0

jag hade en kull förra sommaren ,tror dom var 4 veckor när de kom, 2 var mycket mindre än de andra, den största var otroligt stor för sin ålder. Dessa minsta vägde bara drygt 2 hg var, svaga o darriga. Men de klarade sej. o du Crisse ÄR duktig med kissar, han kan inte få en bättre chans än hos dej….håller tummarna att han snart känner lite mättnad i magen så han slutar morra o bitas…. good luck…

Crisse-13
0

Här är en bild på den andre lille som följde med hem igår och han är 3 veckor och där kan man se bättre hur stor eller liten Krabaten är.

Damen hade plockat ner den här lille svart/vite och hans bror från vinden där dom bodde och hon ville att jag skulle ta dom med mig hem men jag lämnade en kvar till mamman så att hon inte får mjölkstockning och sen skall jag försöka fånga henne på fredag. Mamman skall visst vara en blå katt med svarta prickar enligt damen och den skyggaste av dom 6 honorna som finns där men det brukar konstigt nog falla på min lott att ta skygga katter.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Din lott att vara de skyggas beskyddare, det behöver dem så väl. Jättegrattis till Mischa-gummans nya hem

Crisse-13
0

Liten och stor drömmer och tror…………….

Minka040
0

Vilken underbar bild! Kyss Så mysigt de har tillsammans..!

Crisse-13
0

Nu har jag satt in annons på Tunnan men jag vet inte hur jag skall klara att skicka iväg honom men jag kan inte behålla honom.

Satte samtidigt in annons på dom 4 syskonen så hoppas jag på fortsatt medvind.

Crisse-13
0

Fotot är på en av Zassas ungar och den lille kommer från Vittskövle.

huskatt08
0

Åh..vilken härlig bild Kyss Tänk om alla katter kunde få ha det så mysigt.

Förstår att det kommer att bli svårt att skiljas från Tunnan….vissa fastnar mera i hjärteroten. Hur gammal är han nu?

Crisse-13
0

Han är 10 månader.

Crisse-13
0

Jag har vägt lille Krabaten och Dusty precis. Jag glömde helt bort att väga dom när dom kom hit och det skulle vara intressant att veta vad Krabaten vägde då för idag väger han 260 gr och är 6 veckor så då kan ni tänka er hur liten han är. Dusty väger 240:- och ser ut att vara 2-3 veckor men hans rörelser stämmer inte in med hans ålder för han går med upprätta ben och tar sig fram riktigt fort.

Crisse-13
0

Idag ringde Haga igen om en katt som är inlämnad för avlivning. Jag tänkte ta en av honorna i Vittskövle imorgon men ändrar mig och tar denna katten istället så att den inte blir avlivad. Jag skall ringa ner där imorgon bitti och höra om någon annan har ställt upp för katten annars hämtar jag den. Eftersom det är en tam katt så kan jag sätta ut den på annons med en gång och kanske få ut den och sen kunna ta en hona i Vittskövle.

mymlanbus
0

Hoppas att kissen blir räddad, eloge till dig Crisse!

Kram

Crisse-13
0

Nu har dom äntligen fångat in Mocca på gården och det verkar som att hon som har matat henne skall behålla henne.

Katten som är på Haga som skulle avlivas skall jag hämta på måndag och sen försöka att placera ut så fort som möjligt.

Det kom hit 5 stycken skitiga kattungar från Trelleborg igår kväll som har fått vara på balkongen inatt och tur var det för dom är inte helt rumsrena utan hade bajsat och kissat överallt och även kräkt. Dom är ca. 5-6 veckor alla tigrerade och några med mycket vitt. När jag kommer ut på balkongen så är där 5 små liv som springer mig till mötes, dom är jättekeliga och gosiga.

Det blir Vittskövle ikväll och då hoppas jag att jag kan fånga en av dom 2 dräktiga honorna eller en hona med ungar.

martdat
0

#167 Roligt att höra att Mocca äntligen är inne, kan mataren behålla så är det ju ännu bättre, Oj vad katter du har crisse, bränn inte ut dig bara,

Crisse-13
0

Det är okej, jag klarar det nog men just nu har jag fått en sommarförkylning som har satt sig på halsen så jag har blivit hes och det är rätt jobbigt när det ringer folk hit för jag anstränger rösten ännu mer då.

Nu har dom varit och hämtat Mischa. Lilla gumman var rädd och låg och tryckte uppe i fönsterkarmen men båda två fick klappa henne. Jag hoppas att hon får det bra hos dom och Mischa passar som ensamkatt eftersom hon aldrig har brytt sig om dom andra katterna här förutom Tunnan men dom hade kommit ifrån varandra redan för flera månader sedan.

Crisse-13
0

Jag har gjort bort mig totalt.

Jag har satt ut annons på Zassas små och skrev att det var 3 pojkar och en flicka och flickan är den som är svart/vit med vitt i ansiktet. En intressent har hört av sig och vill ha flickan och den röda tabbyn och det är okej men igår kväll när dom små var och åt så höll jag på att få en chock flickan stod med bakdelen mot mig och då fick jag syn på att det är en pojke. Hur kan jag ha tagit så fel hela tiden men det är klart jag springer inte och tittar dom i baken hela tiden utan bara när dom var små så kollade jag om det var flickor och pojkar. Nu får jag försöka förklara för dessa människor att det är en pojke så får jag se hur det går.

Crisse-13
0

Stor och liten i maten.

Crisse-13
0

Dags att göra en ny tråd.

Kan någon låsa denna.

kattassen
0

#172 Såg att du fixat en ny tråd så jag låser snarast!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer