Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 845 ggr
Malou77
0

Stödhem i Skåne behövs till kattungar

Hej,

Har fått in ett ärende om 3 st ensamma kattungar, ca 3-4 veckor gamla, som hittats utan sin mamma. De har letat överallt efter mamman, men hon syns ej till. De är friska och matas med flaska, men de kan inte ha kvar katterna.

Vi har sökt med ljus och lykta efter ett stödhem med katt som kan uppfostra dessa små liv, men vi lyckas inte. Alla stödhem vi har är redan fullproppade med katter och det går inte att placera fler där.

Någon här som kanske kan hjälpa till, eller kanske känner ngn som har möjlighet att ställa upp?

Mvh

Malin Rädda Katten

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ninni123
0

Min dotter är stödhem åt en katt med en unge. Ungen är ca 3 veckor. Hon bor ganska trångt men kan kanske ta en.

Hittar ni ingen kattmamma så är jag ledig till 20/8 och kattungarna här är flyttklara om knappt 2v. Men då blir det utan kattmamma.

Josefa
0

Jag har 5 kattungar på 3-4 veckor som jag flaskmatar. Jag kan flaskmata några till, är ändå bunden.

anebit
0

putt.    Hur går det?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MariannE11
0

*puttar*….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Crisse-13
0

Det visade sig att det inte är 3 ungar utan 5 stycken och dom kommer hit under kvällens lopp från Trelleborg.

Malou77
0

Chrisse, var det 5 st??? Jag fick svar att det var 3 st.. =(

Men tack för att du ställer upp, det var jättesnällt! Så det har ordnat sig för dessa katter. Och tack ni andra som ville hjälpa till, underbart att ni finns här på sidan!!

Josefa, det ringer ständigt nya om kattungar.. kanske kan fråga dig om det skulle dyka upp fler? Skrattande

Crisse-13
0

Han sa när jag pratade med honom att det var 5 st.

Malou77
0

Okey.. är det okey för dig ändå, för jag kan försöka omplacera 2 av dem… har ett stödhem som kom in idag som vill ev adoptera 2 st… kan ju ringa henne imorgon…

Crisse-13
0

5 stycken tigrerade 5-6 veckors kattungar har anlänt nu. Det är okej, dom kan stanna här men om du har ett stödhem till 2 så går det bra.

Malou77
0

Naw.. småttingarna. =) Jag ringer dig senare, ska ringa en person som hade mailat mig igårkväll…

Crisse-13
0

Det går bra. Jag åker till Vittskövle i eftermiddag och kommer inte hem förrän senare men har telefonen med mig.