Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1330 ggr
Lena
0

Insamling till Katthemmet Kompis

Katthemmet Kompis har tagit hand om flera avlivningshotade katter som visade sig behöva mer veterinärinsatser än väntat. Bland annat kastrering och olika behandlingar. En av honkatterna, som kommit in, var dessutom dräktig och föder snart sina ungar på katthemmet.

Vi startar nu en insamling till Katthemmet Kompis då de fått stora merkostnader. Om du vill stödja katthemmet kan du sätta in en slant på deras plusgirokonto: PG 35 74 82-9 och märka insättningen med Hittekatter iFokus.

Katthemmet Kompis Hemsida 

[

](http://www.katthemmetkompis.se/index.shtml)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

puttas lite, hittar inget på deras hemsida om detta men tur att de kunde hjälpa i allafall, kostar endel när det kommer en drös på en gång sådär.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Tror inte det har kommit in på hemsidan. Ja det blir ju lite ansträngande för ekonomin när ett katthem får många katter på en gång som behöver mycket insatser.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

JA, jag tipsar er alla , att nu kanske gå igenom era förråd och lägga ut det ni inte behöver på auktion. JAg blev förvånad, hur mycket det blir. OK, en ta hit en dit, men det bygger på!

JAg har inte hållit kollen på allt som jag lagt ut från Bumbis och Grönstedt, men det blev en fin liten nettoslant i alla fall!

Nu delade jag upp det på fyra, dvs Crisse, KUSten, KAttkedjan och KOmpis, men ändå!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Heja Gunilla!! Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#3 En mycket fin insats ni gör du och Puma med era auktioner! :)

Hawknestgrove
0

JA upp med er alla på vindar occh förråd och slåss med spindelväven! Varför ska det ligga grejer och skräpa? Det är lättare än man tror att lägga ut, det går liksom inte att göra fel……

Engla
0

#1 Vi kommer att lägga ut insamlingen på hemsidan så snart vi bara hinner.

Hawknestgrove
0

Funderar på, att lägga ett par bautaråttor på lilla insamlingsforumet? De är ju liksom "min design" så det kan jag väl?

Hawknestgrove
0

Engla
0

Du är fantastisk, Gunilla!

Hawknestgrove
0

Nä, rådisarna går så himla fort att virka. Så nu får vi hoppas på att folk är fantastiska. PÅ Tradera så försvinner ju liksom 10 % ungefär till Tradera……

Börjar faktiskt fundera på att skaffa en Buderabutik, det blir billigare…..

mymlanbus
0

putt upp

Hawknestgrove
0

Rådis till Kompis!!!!!! in och bjud!

Gardens
0

#13 gunila,mina katter har redan 3rådisar.

martdat
0

träffade ju marita tror jag det var på kalmar kattutställning och alla kissarna mår bra i allafall i dag men två var gravida om jag minns rätt och en hadde jättemycket pälsavfall, ev pga foderalergi, de var tydligen i bedrövligt skick när de kom,

Engla
0

#15 Vad kul att du träffade Maritha på kattutställningen! Jepp, katterna var i dåligt skick när de kom. Suck. Men nu är de på bättringsvägen. Glad De är så grymt charmiga!

Gardens
0

gunilla,du är duktig på att samla in pengar til katthemmet kompis,ser ditt namn varje månad i listan på deras hemsida över gåvor!

bra jobbat Gunilla i Strömstad.

Hawknestgrove
0

Ja valarna som stickas och säljs på Tradera går ju till Kompis!

Engla
0

Ja, Gunilla sitter på en gruva med en massa guld! Skrattande Det betyder jättemycket för oss, Gunilla! Glad

Hawknestgrove
0

HUm…. Glöm inte bort PUma i sammanhanget. Det är hon och även många andra, som har sett till att vi har så mycket saker! Nu får jag sätta mig och virka fästingar, för jag har ju bud på dem redan trots att de inte är färdiga!

martdat
0

#16 ja hon var en riktigt trevlig o go tjej,visade bilder på kissarna hon hadde med i en pärm,  jag köpte en bautaråtta av henne och Eva köpte en hel påse, med bautaråtta ,bläckfisk mm, kissarna blev jätteglada,  Är det puma o gunillas leksaker tros mina huliganer roar sig med nu då? bautaråttorna var populärast,

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA du ser de ut ungefär så här?

martdat
0

#22 Har du snott min  Ice elr? Flörtheheh, jättelika,,, Nä mina råttor har längre svans, en är gul med blåa ränder och en var helbrun, och bläckfisken är neongrön, resten av sakerna har kissarna gömt,,,

Hawknestgrove
0

haha nä då är det nån annan som virkat… Brun ja, det stämmer och så har mina ganska lång svans, men det sys inte på denna bilden. Brukar göra svansen av 20 luftmaskor, som jag senare virklar tillbaka i. Så svansen brukar vara lika lång som rådisen. OCh fotomodellen är ju Simsons Kisse

Lena
0

Bautaråttorna är ena populära grejjer vill jag lova. Vi har fått en i gåva av Gunilla som katterna här hemma håller mycket kär.

Titta här:

Bild: Lekdags med myntaråtta

Jättebra Gunilla & Puma att ni stödjer katthemmet kompis. :) De har en så fin verksamhet där.

Puma77
0

Ja kompis ligger ju lite mer i mina trakter även om det är en bit så jag hjälper dem lite. Sen har jag ju självklart allt annats som jag gör till KKS.

Bläckfisken låter som om den kommer från mig i alla fall;)

//Pia

Lena
0

#26 Hoppas kunna bidra med lite kattmynt till dina alster! Försöker odla i år igen.

Puma77
0

Låter kanon Lena. Här växer 5 skott som tagit fart men om det blir något vet jag ju inte, har ju ingen direkt plats att ha dem på heller så det återstår att se;)

//Pia