avmaskning av ilsken kattmamma
jaaa……jag har ingen aning om hur jag ska göra….mamman är arg o less på mej…..ungarna ligger bredvid hela tiden……någon med bra förslag?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Antar att du har provat med en Drontal i en liten, liten klick smör, leverpastej eller köttfärs. Liten så hon sväljer den utan att tugga.
Prova att stoppa in en tablett drontal i en bit kyckling.Det fungerade på en av mina som lider av svårartad beröringsfobi.Jag provade med annan mat också, men då blev tabletten kvar.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Gissar mamma katt inte gillar att man tar i henne.
Blanda tabletten med lite go katt mjölk o sen i något extra god mat som hon älskar.
Hade en blind katt han fick jag blöta tabletten i mjölk o spruta in i munen med en spruta.
Han rörde inte maten om man lade något i den o då rörde de andra två inte heller maten.
Tryckte man ner tableten i halsen svalde han fint för att två minuter senare spy uppden.
Han spydde ner en vetrinär en gång som inte trodde mig när jag berättade hur han gjorde
Vet inte varför men vetrinären gav katten en spruta i stället efter det varenda gång kisen skulle få medecin som i vanliga fall ges i tablett form Hmm undrar varfär hi hi!
Matte är numera expert på o ge medecin med nål o spruta.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

På apoteket finns piller-krossare att köpa. En liten finurlig burk som smular sönder alla tabletter till pulver. Blandas sedan i något riktigt smaskigt.
Får du röra henne överhuvudaget? I såfall finns Banminth i form av pasta. Kan med fördel smetas på tassen så slickar hon av det.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Jag tar fram morteln och krossar tabletten och sedan som # 4 skrev så blanda den i något smaskigt.
använder också mortel, och blandar i något, typ leverpastej, köttfärs, eller makrill i tomatsås
lycka till önskar Maggan47

ja katter är roliga ibland…
vi har inte testat än med något eftersom mamman är LITE små ilsken… hon flög nästan på mej i lördags då jag lånade en av hennes ungar….det går faktiskt ibland att röra henne med lekvippa men jag tror inte hon skulle nedlåta sej att äta i min närhet… själva problemet är ju att ungarna är med henne så dom kan ju äta upp det…
är inte tillräckligt insatt i det hela men jag tror att Drontal kanske är för starkt då hennes ungar är 8 veckor?
att smeta på tassen lät ju rätt behändigt annars….OM jag kunde få det på henne…
vi beslöt att avvakta lite med avmaskningen…..ungarna blev avmaskade otroligt nog förra veckan….om drygt en vecka ska jag få hjälp med omgång 2 så vi får nog hitta på något då…
om jag "tämjer" ungarna lite så kanske jag kan få ut dom i bur så hon får vara i fred….
mycket bra förslag av er!… tackar…. säger inte nej till fler heller…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/