Nytt hem till Mimmi sökes!
Fortsättning på tråden Mimmi söker hem.
Jag har nu haft hamnkatten Mimmi (eller Dimdim som jag kallar henne) i några månader. När jag först fick henne var hon väldigt väldigt skygg, satt mest blickstilla av skräck eller sprang runt fullständigt vettskrämd. Mimmi har forl och har nu efter ett par operationer bara tre tänder kvar. Utöver det har hon ett virus som gör att blåsor och sår uppstår i munnen. Mimmi får nu kortisontabletter i maten som håller viruset i schack. Hon har långsamt blivit bättre, särskilt nu efter medicineringen börjat. Hon ligger helst under tv-bänken, som är hennes trygga zon. Hon har börjat spinna och går att klappa. Dock är hon misstänksam och rädd för nya människor. Eftersom jag är student kan jag inte bli ett permanenthem åt Mimmi. Jag tänker plugga utomlands så småningom. Nu i sommar har jag svårt att ta hand om Mimmi. Dels av sociala skäl, jag har nästan inget umgänge i Lund nu när alla studenter lämnar staden utan hade tänkt bo i Malmö i sommar. Jag har också anmält mig som sommarvikare på en arbetsplats som ringer in med kort varsel. Dessutom hade jag tänkt resa i sommar. Jag har redan från början sagt att jag kunde ha Mimmi tills min termin tar slut. Dock har hon varit dålig innan hon fick kortisonet så det har skjutits på flyttplanerna för henne. Jag kommer ha väldigt svårt att klara av medicineringen i sommar eller hinna ge Mimmi den uppmärksamhet hon förtjänar. Jag hoppas därför att det finns någon som vill ta Mimmi och ge henne ett tryggt hem.