Nytt hem till Mimmi sökes!
Fortsättning på tråden Mimmi söker hem.
Jag har nu haft hamnkatten Mimmi (eller Dimdim som jag kallar henne) i några månader. När jag först fick henne var hon väldigt väldigt skygg, satt mest blickstilla av skräck eller sprang runt fullständigt vettskrämd. Mimmi har forl och har nu efter ett par operationer bara tre tänder kvar. Utöver det har hon ett virus som gör att blåsor och sår uppstår i munnen. Mimmi får nu kortisontabletter i maten som håller viruset i schack. Hon har långsamt blivit bättre, särskilt nu efter medicineringen börjat. Hon ligger helst under tv-bänken, som är hennes trygga zon. Hon har börjat spinna och går att klappa. Dock är hon misstänksam och rädd för nya människor. Eftersom jag är student kan jag inte bli ett permanenthem åt Mimmi. Jag tänker plugga utomlands så småningom. Nu i sommar har jag svårt att ta hand om Mimmi. Dels av sociala skäl, jag har nästan inget umgänge i Lund nu när alla studenter lämnar staden utan hade tänkt bo i Malmö i sommar. Jag har också anmält mig som sommarvikare på en arbetsplats som ringer in med kort varsel. Dessutom hade jag tänkt resa i sommar. Jag har redan från början sagt att jag kunde ha Mimmi tills min termin tar slut. Dock har hon varit dålig innan hon fick kortisonet så det har skjutits på flyttplanerna för henne. Jag kommer ha väldigt svårt att klara av medicineringen i sommar eller hinna ge Mimmi den uppmärksamhet hon förtjänar. Jag hoppas därför att det finns någon som vill ta Mimmi och ge henne ett tryggt hem.
Mimmi behöver kortison i maten två ggr per dag, dessutom behöver hon uppmärksamhet och träning för att bli helt tam. Jag tror hon saknar kattsällskap för på kvällarna går hon runt och ropar. Tror en annan katt skulle ha positiv inverkan på Mimmis utveckling som tamkatt. Hon har kommit en lång bit på vägen, särskilt när man tänker på hur vild hon var i början, men en hel del arbete kvarstår. Mimmi kommer aldrig bli frisk från viruset, men hon reagerar bra på medicineringen och verkar vara en välmående katt just nu. Finns det någon som kan öppna sitt hem för Mimmi?
Åh jag hoppas av hela mitt hjärta att det finns nån därute i detta avlånga land för Mimmi.

En dum fråga kanske…..men smittar hennes virus till andra katter?
Ensam - men stark!

#2, nej det gör det inte. finns människor som har det viruset också som också måste ha kortisonbehandling. men smittar gör det inte.

Tack för ditt snabba svar!
Ensam - men stark!

Vilket virus är det?
Det jag tror Praxis menar är den autoimmuna sjukdomen som Mimmi har.
Putt för vackra Mimmi…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#6 Tack för svar.
Jag skulle ändå önska mig att praxis svarar på vilket virus det är eftersom det tydligen kan drabba människor också.
Det finns människor som har autoimmuna sjukdomar det tror jag du vet.

jag vet inte vad det heter eftersom jag inte talat med veterinären, men ska ringa dit imorgon.

PUTT! någon som kan ta lilla Mimmi, hon går runt hos mig just nu och gör ljud. Hon saknar kattvänner tror jag. I hamnen levde hon med katter, tror hon skulle må bra av en kompis. Tycker synd om henne som går runt här ensam och gnäller :(
Alla ni som kan tänka er att hjälpa till och hitta ett seriöst och engagerat hem, snälla hör av er!
Putt för Mimmi! MEn jag tror att hon gillar att vara hs dig ändå. Bätre än den kalla blåsiga hamnen….

#12, jag vet… :( men jag vet inte alls hur jag ska göra. känner att allt verkar hopplöst. har ansvar inte bara för mimmi utan för två andra katter som blivit matade av en som nu flyttat. en annan tjej, hennum, hjälpte mig med matandet innan, men hennes mamma har nyligen gått bort. försöker desperat pussla ihop allt men är så svårt eftersom jag är så bunden av både de hungriga katterna och mimmi. är väldigt svårt att vara en vanlig, ung tjej och kunna leva normalt när man inte alls är fri. skulle bli väldigt lättad om någon kunde hjälpa mig! har svårt att träffa mina vänner och besöka min familj i malmö (bor nu i lund under studierna) eftersom jag är helt ensam med allt och dessutom har mina studier att tänka på. finns det inte någon som kan ta mimmi?

#9 Det vet jag förstås.
#10 Det är jag mycket tacksam för om du gör.

Lilla Mimmi/Dimdim om jag bara inte hade fullt hus här hemma. 
Förstår att det är svårt att få ihop allt Praxis, jag är ju själv student.
Hoppas att det löser sig för dig o mimmi
Praxis, min dotter, har sedan allra första dagen lilla Mimmi kom hem till henne, gjort allt för Mimmi så att hon skall må bra och Mimmi är idag en helt annan katt än tidigare. Inom vår familj är Mimmis välbefinnande högt proriterat samtidigt är Praxis situation ohållbar nu när sommaren närmar sig med stormsteg.
Som Praxis skriver har hon idag lämnats ensam med den dagliga matningen av katterna JP och Tyr i centrala Lund och hon behöver därför hjälp med matningen. Så snälla, du som vet med dig att du skulle kunna underlätta för Praxis i hennes vardag och hjälpa henne med matning av JP och Tyr, två underbara kissar, hör av dig till Praxis med det snaraste

Hoppas ni får in JP idag, så du Praxis, kan få lite andrum.

#17, Haga kunde inte ta honom den här veckan, så ska försöka fånga honom på söndag istället.
Om ni tar in JP, vad händer med Tyr då? Ska han vara kvar ensam där..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tyr blir tyvärr kvar om inte hem hittas. Fortsättningvis skall denna tråd bara handla om lilla Mimmi så jag och andra får fortsättningvis skriva på tråden Lundakatten JP

Vi får besked från veterinären imorgon om Mimmis munsjukdom, de skulle gå igenom hennes journal. Meddelar här då.
Jag hoppas vi alla kan hjälpas åt här att försöka hitta någon pålitlig person som har tålamod och helst katt sedan innan som kan ta lilla Mimmi…
Jag skulle tro att det är kronisk stomatit katten lider av. Det stämmer exakt på alla symptom som vår katt har.
Kronisk stomatit är en autoimmun sjukdom som gör att immunförsvaret reagerar på bakterier (plack) som samlas på tänderna. Resultatet blir en kraftig rodnad i halsen, svalget, tandköttet, sår och blåsor i munnen. Det är en vääldigt smärtsam sjukdom.
För att hindra sjukdomen att bryta ut är att i första hand försöka ge katten kortison. Det fungerade inte på vår katt (varken depåmedrol eller tabletter) och det sista utvägen var att ta bort alla hans tänder utom hörntänder. Sedan dess har det blivit mycket bättre men inte helt bra. Han är fortvarande röd i svalget och längst med tandköttet. Trots höga doser med kortison går det inte ner helt och hållet (kan knappt sänka dosen förrän det blir värre). Nu är veterinären inne på att det kan också vara en foderallergi som spökar och Musse går nu på RC Hypoalergenic och vi hoppas att det kommer hjälpa…
Hans veterinär kostnader ligger nu på 28 000kr och det är inte slut än. Tur att han är försäkrad…

En solskenshistoria önskar man för Dimdim, som kan ge henne en kompis att leka med. Ett önsketänkande, ett permanent hem där hon och hennes syster kunde återförenas

Har talat med en kompis idag som eventuellt kan ordna ett sommarjobb åt mig. Dock ligger det i Malmö och dagarna är långa. 8,00-19,30+pendlingstid. Detta skulle innebära att jag är borta från Mimmi ca 14 timmar per dag. Kommer knappast hinna ägna henne så mycket uppmärksamhet som hon behöver. Tror verkligen att lösningen skulle vara att Mimmi får sällskap av en annan katt och kan vara hos någon som har tid att ge henne medicin med tolv timmars mellanrum. Vet dock inte säkert om jag får jobbet, ska dit och tala med chefen på fredag. Men det brådskar verkligen att få ett nytt hem åt Mimmi, min termin slutar den 6 juni.

ja nu behöver mimmi verkligen ett hem, praxis sa från börgan att hon bara kunde maj ut och det är nu det snart. så gnugga geniknölarna nu ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#25, ja, fast känner mig lite dum också att jag inte pushat mer för hem åt Mimmi tidigare. Men ett tag var hon så dålig innan hon fick kortisonet så var inte alls läge att flytta henne. Likaså när jag drog ner kortisondosen och hon blev sämre igen. Fast nu är hon stabil och verkar må bra och gör framsteg varje dag i humöret. Igår borstade jag hennes päls med en sträv borste. Hon hade någon beläggning i pälsen, nog gammal olja som hängt med sen hamnen. Men nu är hon fin i pälsen igen, hon har börjat tvätta sig också :) Ska få rapport från haga om hennes sjukdom idag också!
Putt för ett hem till Mimmi.

Puttar upp !!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Putt för Mimmi!!
Jag var i går i kontakt med Hagaveterinären. Mimmi har tandköttsinflammation pga defekt i immunförsvaret. Hon skall dagligen inta kortison för detta. Dosen, som numera reducerats till 1, 5 tabletter om dagen, skall hon fortsätta med. Hennes sjukdom smittar vare sig på människor eller andra katter och hon delar sjukdomen med många andra katter i landet.
Jag tror Praxis senare i dag kommer med en liten rapport ang Mimmi som bla blivit allt finare i pälsen, äter bra och blivit alltmer social.

#32 Med andra ord så är det fritt fram för Mimmi att komma till ett nytt hem och beblandas med andra katter! Det verkar väl inte heller som en jätte-uppgift för den som blir Mimmis nya matte eller husse att ordna med medicineringen dagligen. Det är ju bara en rutin som man måste lägga in i Mimmis "schema". Vet man om det från början så borde det väl inte vara något hinder i ett nytt hem. Värre saker finns alltid.
Hoppas någon vill ge Mimmi ett hem nu !!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja putt! OCh PRednisolon är ju inte dyra grejerna heller.
En burk med hundra tabletter kostar under hundringen. För att vara exakt, 70.50. HAr nyligen köpt….

oj, det är ju inte mycket alls.
det borde ju inte vara så svårt att hitta ett hem åt söta mimmi!
*Putt*
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mimmi är en glad och rosam katt nu :) jobbar mycket med henne så hon ska bli så tam som möjligt nu ifall hon får nytt hem, vilket jag hoppas vi gemensamt kan ordna! Hon håller sig under tv-bänken, så brukar ligga bredvid när jag ser tv och klappa henne. Hon gillar att bli kliad under hakan och bakom öronen, man kan tom nypa henne i svansen utan att hon blir arg :) brukar borsta henne, ni skulle bara se så fin hennes päls har blivit nu :) på kvällarna vandrar hon runt i lägenheten och på natten är hon jätteaktiv :) spriger runt, leker med leksaker och stimmar :) ska lägga upp före och efterbilder på henne såfort jag lyckats föra över mina bilder från mobilen till min dator :)

Lycklig av att höra att Mimmi mår bra, och ser fram emot nya bilder på henne.

#36 Tack snälla Praxis för allt jobb du har lagt ner på Mimmi!
Där ser man vad det är värt att bemöda sig med de skygga och sjuka katterna. En tacksam misse som säkert njuter på sitt sätt nu och är lycklig.
Tack än en gång Praxis!

Vilka söta bilder på Mimmi och så skönt att se att hon mår bättre men jag kan ändå inte låta bli att tycka att bilden från den första dagen där är hon bara så söt.

jo det är sant, hon var galet söt där också :)
Putt!

Nu har lillan ätit massa tonfisk och så har jag lekt med henne. Hon låg på rygg och bet efter vippleksaken. och så blev hon borstad, nu sitter hon i fönstret och spanar :) ute regnar det, hon måste vara nöjd med att vara inne i värmen :)
I dag såg jag härliga bilder på Mimmi i Praxis mobil. Mimmi lät sig smekas av Praxis en bra stund och strök sig mot Praxis hand. Mimmi är otroligt söt och vilka ögon, intensivt gröna! Hon är en helt annan katt än den dag hon kom hem till Praxis.
När Praxis skrev i kväll att Mimmi satt i fönstret och tittade ut och det regnade ute tänkte jag direkt på Mimmis syster som fortfarande kämpar nere i hamnen i Malmö tillsammans med de andra hamnkatterna. Om också dessa kunde få hjälp!

#47, inte bilder, inspelning :) försökte lägga in filmen på datorn, men det formatet det är gjort i funkar inte på min dator :(
Helt rätt Praxis, inspelning var det

kanske tänker dimdim på sina gamla kompisar där i hamnen, och önskar att de oxå fick vara inne i värmen i det här ruskvädret. :/

Önskar också detsamma.
Tycker att Mimmi ser så späd ut på bilderna, men det är kanske bara vinklingen på fotona.

#51, Mimmi är liten och smal men hon äter bra :) försöker göda upp henne, men hon har blivit större iaf.

Mimmi äter ca 2-2,5 burkar gourmet gold om dagen, mousse varianten som är lätt för henne att slicka i sig. på natten äter hon också en portionspåse blötmat och däremellan får hon lite tonfisk eller grädde ibland. så hennes aptit är det inget fel på, men hon är väldigt smal fortfarande. ska ordna lite specialmat med extra näring från veterinären att komplettera med.

AKUT AKUT AKUT!!!
Jag har fått besked i eftermiddags från arbetsplatsen där jag var igår och talade med chefen. Den 10 juni börjar jag arbeta där. Arbetstiderna är varierande från dag till dag men ofta jobbar jag till sen kväll. Jag kan inte ta hand om Mimmi längre än till dess.
Någon som kan ta Mimmi och har möjlighet att sköta hennes medicinering, kortison i maten två ggr dagligen, måste hittas SNARAST!!!
Hittas inget hem åt Mimmi vet jag inte hur vi gör, vill inte avliva henne, men om jag inte kan sköta medicineringen kommer hon bli sjuk så det är väldigt viktigt att hem hittas.
PUTT för Mimmi DimDim
har du lagt ut detta på SKS, fler ställen än här? Kan ju löna sig….

putt, ja det är svårt att anonsera efter hem på blocket o dyl när det är medicinering som gäller.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det är rätt som martdat skriver att det är en speciell situation när det gäller lilla Mimmi. Hon behöver komma till någon som vi vet har känsla för Mimmi och hennes behov, någon vi kan lita på dagligen sköter hennes medicinering, som i och för sig inte är betungande. Mimmi är helt beroende av medicinering för ett fortsatt liv. Hon har under tiden hos Praxis undergått en oerhörd positiv förändring och hon är i dag en helt annan katt än den vettskrämda hon var tidigare. Mimmi behöver komma till någon som kan ge Mimmi den trygghet hon så väl förtjänar efter att så länge kämpat för sin överlevnad nere i hamnen. I dag upplever Praxis och jag att Mimmi känner trygghet och det är så rörande när hon tittar på en med sina oerhört vackra intensivt gröna ögon. Det känns ända in i hjärteroten. Vår förhoppning är att någon här på forumet kan ge lilla Mimmi ett fortsatt liv präglat av kärlek och omtanke.

Jag ber desperat om hjälp här, jag har det väldigt jobbigt med katterna JP och Tyr som jag matar helt ensam nu också. Jag hinner inte med att ordna allt. Och att försöka dra igång nya diskussioner som de vi haft här på andra sidor känns inte så effektivt. Mimmis situation är speciell och att få allt förklarat för andra på nytt är svårt. Jag hinner inte med allt.
Finns det ingen här som kan ta henne, som följt hela Mimmis resa från hamnen till mig? Alla som följt tråden/trådarna, finns det ingen av er som kan hjälpa mig?
PUTT för hem till Mimmi DimDim
Jag förstår att det är en vädjan om hjälp till Mimmi och att det bästa vore ju om det ginge med nån här detta forum. Men det är ju oxå så att många här på forumet har fullt upp och ibland överfullt med sina katter så därför är det väl kanske bättre att be om hjälp på fler ställen än bara här. Du har ju SKS, finns säkert seriösa människor där med och katt i fokus. Bara å kopiera å klistra in det du har skrivit på andra trådar här. Istället för att begränsa det bara till just denna sajt, jag tänkte på just det Praxis skrev att i #54 Hittas inget hem åt Mimmi vet jag inte hur vi gör, vill inte avliva henne, så är det kanske bättre att se sig om på fler ställen om det nu inte finns nån som kan hjälpa här. Bättre det än avlivning, det var så jag tänkte och så är min tanke om det…

#61, jag förstår det. det är klart det är bäst att försöka på flera ställen. men jag har inte tid att sitta och dra stora diskussioner med folk som inte vet något alls om mimmi. jag har tyr och jp också och jag har ingen hjälp med det och har inte haft det på flera veckor ( de kommer ju sitta utan mat när jag börjar jobba). kommer dock en för att hjälpa mig med dem idag. men jag är arg och frustrerad för när jag gick med på att ta över matning av dem så skulle jag inte göra det själv. dock har det hänt saker som gjort att jag blivit ensam med detta och det är enormt frustrerande att ha mimmi att tänka på och samtidigt dessa två. speciellt eftersom jag inte kan längre än till den 9 juni och alla mina försök att ordna hem åt de två jag matar har gått i stöpet. jag orkar inte mer längre.
Du kan ju kopiera och klistra in som Ankie skriver och sen hänvisa till denna tråd så behöver du bara skriva på ett ställe.
som jag förstår det skulle du bara vara som jourhem ett kortare tag men vem/vilka var det som placerade henne hos dig? Jag har bara haft tillgång till dator sporadiskt under en tid och har inte kunna följa allt som händer på hittekatter.Jag förstår ju att nåt har hänt när det gäller hanteradet av hamnkatterna men du borde få hjälp av någon att söka nytt hem till Mimmi.
Jag är en av dom som redan har fullt med katter så tyvärr kan jag inte hjälpa Mimmi.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Cola satt på bordet förrut - lite hopkrupen och med tungan utanför munnen. Såg precis ut som lilla Mimmi då!
Hoppas det löser sig för henne snart!
Ensam - men stark!
Puttar för ett hem till Mimmi..
Puttar jag med…. Lilla Mimmi.

Jag skulle verkligen önska att jag kunde ta lilla Dimdim, men här är så många katter att hon inte skulle få en chans att ens få maten i sig. (gamar allihop mina) och min hankatt är inte snäll mot "inkräktare".
Skulle du kunna ta tillbaka henne efter sommarlovet så kanske någon kan ställa upp under sommaren?
Eller kan du ta med henne till dina föräldrar över sommaren?
Jag förstår att du är stressad över detta och att du inte vill avliva henne nu när hon gått framåt och har en chans.
Så frågan är om det kan finnas en tillfällig lösning över sommaren ifall hon kan komma tillbaka till dig sen? Så finns det mer tid i höst att lösa det permanent.
Det kanske kan bli lättare att hitta, tänker jag.

Jag har nu fått lite mer rätsida på situationen med katterna jag matar så jag slipper stressen med det. Jag vill inte bli av med mimmi till varje pris så hon hamnar hos vem som helst. ett tryggt och bra hem åt mimmi är ett självklart krav. nu när jag kan pusta ut när det gäller de andra katterna ska jag ta och fundera igenom detta ordentligt och se på alla alternativ.
Putt för lilla Mimmi!

#68 En lösning: 
Hennum bor i din lgh och sköter om Mimmi dom tider du jobbar under sommaren. 
Så har ni vinterhalvåret på er att hitta permanent hem.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
ja det är ju ingen dum lösning ju!
ja hur funkar det? Går det bra?
Vilket menar du ?
Putt för hem åt Mimmi! Det var ju känt från början att hon skulle behöva ett nytt hem nu.

#72 Jag skulle ha Mimmi tillfälligt, tills min termin tog slut. Då kände vi inte till hennes autoimmuna sjukdom som gör att hon måste ta tabletter. Därför sköt vi på att ordna nytt hem åt henne då hon var dålig från och till. Nu är hon stabil och får en medicindos som håller henne bra och hon har blivit tamare. Jag tror Mimmi är redo att kunna få ett annat hem nu, dock är hon fortfarande rädd för nya människor.

*putt*
Åh putt för vackra Mimmi!
Puttar upp !!!Det här är akut nu !!!
Finns här någon som kan fortsätta och hjälpa Mimmi till ett hem ???
Så som Praxis har socialicerat henn bör det inte vara något problem med medicineringen !!!!!
Debattia
Åh lilla Mimmi Hjälp henne!

Puttar!

Vad har gjorts i annonseringskampanj för Mimmi? Har hon lagts ut på andra sajter, Blocket osv. ja jag förstår naturligtvis att det behövs lite extra koll på det nya hemmet…). Det är ju trots allt så att vi här på hittekatter har sett detta nödrop och vi har länge vetat om Mimmi och hennes behov av omplacering men alla har fullt i stugorna och om det skall gå att hitta ett nytt hem måste en omfattande annonskampanj nu startas upp.
Det räcker inte med "djungeltelegrafen" här på forumet är jag rädd, även om en och annan ny medlem tittar hit då och då.
Hoppas verkligen att det löser sig för söta Mimmi.

tror du har rätt i det kattassen.
ja en annons på Blocket kostar ju inte så mycket 50 kr med bild
Putt!
Putt!
#82 jag skrev i inlägg #61 att det borde läggas ut på fler ställen för här verkar det inte ge något resultat, svaret går att läsa i # 62. Du kanske har ändrat dig nu Praxis…?
Jag tror fortfarande på att det måste läggas ut på fler ställen, för på på detta forum är det många som har överfullt i sina hem.
#88: Det är ju knappast Praxis som ska stå med ansvaret för att i elfte timmen köra en annonskampanj, det åvilar snarare alla andra här som argumenterade så kraftfullt när Praxis gick med på att ha hand om Mimmi till ett visst, sedan flera månader känt, datum.

#89 Om Praxis sätter ihop en trevlig annons med en bild och skriver lite "säljande" så kan vi väl hjälpas åt att sprida den och sätta ut där vi kan. Att hon sätter ihop den är nog lättast då hon har mest koll på Mimmi och hennes egenskaper.
Gör man den i pdf-format så kan var och en dra ut och "tapetsera" lokalt också.
Det är glädjande att så många engagerar sig i lilla Mimmi. Hon är en mycket speciell katt som kämpar så för sin överlevnad och som berör en så. Praxis sköter Mimmi med sådan kärlek varje dag och har hela tiden Mimmis bästa för ögonen. Det behöver hittas någon som har känsla för Mimmis person och hennes sjukdom och som är villig att stå vid hennes sida i vått och torrt. Någon som kan ge henne trygghet och visa stort engagemang. Praxis måste känna sig övertygad om att lilla Mimmi ges en framtid och inte kommer att ratas om problem uppstår. Lilla Mimmi är en liten kisse som förtjänar att bli älskad.
#88 eftersom det är Praxis som känner Mimmi bäst så vore det oxå bäst om hon gör en annons å annonserar med där hon tycker att det känns bra.
Det skulle väl bli lite märkligt om jag eller någon annan skulle göra det som inte ens känner katten
.
#90 Låter som en jättebra idé!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#92 Ja det är väl trots allt enklast. Det var så jag menade också men att vi kan hjälpas åt att sprida ut informationen.
Hoppas verkligen det ordnar sig för lilla Mimmi !!!! Har det blivit någon annons ännu. Jag hjälper också gärna till och sprider den!!!
Debattia
puttar för lilla söta Mimmi
Puttar upp för att någon känner sig manad,ställa upp för lilla överlevaren Mimmi som nu blivit en mer social liten kattflicka. Kanske har möjlighet hjälpa henne en tid i alla fall medans permanent hem söks.
Debattia

Mitt sommarjobb gick i stöpet, trist, men det ger mer tid för att hitta hem åt Mimmi. Eventuellt har jag ett annat gå gång i Lund senare i sommar, men med det kan jag sköta hennes medicinering. Jag är inte helt 100 på att sätta in blocket annons på henne. jag förstår att de flesta här har fulla hus, men kanske blir det ändring någonstans. mimmi är inte helt tam och kräbver särskild omsorg så vill inte ge henne till vem som helst, utan det ska vara någon jag litar på och som helst har erfarenhet av katter som mimmi.
Synd du inte fick sommarjobbet, men där finns säkert något mer.Mimmi myser väl som får ha sin goa matte kvar ett tag till. Hoppas någon kan ställa upp och hjälpa dig !!!!
Debattia

Denna tidigare så sjuka lilla kämpe, som var så svårflörtad när hon skulle fångas, så känns det skönt att höra att du är extra noga med hennes placering, men hoppas hon får stanna hos dig ett bra tag till.

När jag kom hem från en studentfest igår så låg jag i soffan och tittade på tv en stund. Gissa vem som tog mod tills sig och hoppade upp och lade sig bredvid mig en stund? ;) Jo, lilla dimdim, fast klappa henne fick jag inte. Imorse hoppade hon upp en stund också :)

Tråkigt att du inte fick sommarjobbet… men tur för dimdim 

Llla Dimdim vill kela. =)
Sötnosen. Du ska se att hon snart kommer att vilja bli klappad också.
Tråkigt med jobbet, men det var kanske någon mening med det. ;)
Beklagar sommarjobbet men vad roligt att Dimdim vill gosa med dig lite närmre! 
Putt förMImmi
Underbara Mimmi firar midsommarhelgen i Malmö.
Hon mår bra trots miljöombytet. Hon har eget rum med utsikt över en prunkande trädgård med damm med porlande vatten och många fåglar som hon kan prata med om hon vill. För några månader sedan var hon en dömdsdömd kattflicka, i dag en alltmer tillgiven liten kisse. När jag ser henne idag rörs jag till tårar.

#106 Ni är så goa! Fint att hon fick följa med på en liten midsommarutflykt och att hon verkar trivas med livet - det lilla livet

Så underbart att höra. Hoppas det är bra med Praxis också som har gjort ett jättearbete med henne
#108 Tack, det är bra med Praxis också. Jag har nu på nära håll kunnat studera vilken fin relation det är mellan Mimmi och Praxis. Mimmi har klarat midsommarhelgen så fint, inte alls uppstressad som jag befarade. Praxis och hennes syskon hade en större midsommarfest här med många kamrater och stämningen var på topp, bland annat med mycket allsång. Jag tror att Mimmi gillade det

Härligt för lilla midsommar-Dimdim att komma ut på resa.
Det känns onekligen som att Praxis o Dimdim ska man inte sära på alls. ;)

PASSNING ÅT DIMDIM SÖKES 3 till 15 AUG!
Jag ska jobba två veckor i stockholm mellan den 3 och den 14 augusti. Jag åker nog upp den 1 eller den 2 augusti och behöver någon som kan ta hand om dimdim under dessa två veckor. Jag erbjuder 1000 kr till den som kan göra detta. Min syster skaffar hundvalp om ett par veckor så hon har svårt att ta hand om henne. Förutom medicin i maten behöver mimmi mänsklig kontakt och bli kelad med för att må bra. Någon som kan ställa upp?

Praxis gör en ny tråd med den texten så syns det bättre att du behöver hjälp i augusti.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna