Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1387 ggr
Lena
0

Reportage om Akutgruppen!

På Hemmets Journals Kattsajt kan man nu läsa ett reportage om Akutgruppen. Länk; till artikeln

Rubriken: Akutgruppen värnar om de skygga

Akutgruppen finns i Stockholm. De tar in ca 300 katter om året och fokuserar sig främst på förvildade och skygga katter. Akutgruppen har blivit kända genom TV4's Hitta Hem.

Här är länken till Akutgruppens Hemsida!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Hihi du hann före mig. Jag fick precis ett mail från Kattsajten med reportaget och tänkte länka här. Trevligt att de ges lite plats i veckotidningarna.

Jättebra också att det står vad man har för omkostnader med att omplacera hemlösa katter. Tänkte just på tråden på ridsport där någon ojade sig över att "bondkatter" kostade en tusenlapp. Det är den kostnaden man har för att få en katt "leveransklar" Hoppas fler vill ta till sig detta i strävan efter att höja huskattens status.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#1 Samma här. Mailet med den trevliga artiklen dök just upp i min brevkorg :)

Det där att katter faktiskt kostar en hel del är inte nog så viktig information. Det behöver poängteras i alla möjliga sammanhang.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Ja, den var jättebra! Såg att det var Akutgruppen själva som hade skrivit texten. Har den publicerats i tidningen?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

monsi
0

Fundering varför inte lägga lite info om katter på ridsport en info tråd. I stall brukar det ju finnas massor av okastrerade och  omärkta katter. Hm! bara en tankeObestämd

sajtvär tala med sajt värd som skrivet bara en tanke.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Lena
0

#4 Det låter som en bra idé! Vi kunde kanske publicera någon av våra artiklar där?

anebit
0

Jag kollade min mailkorg och jag hade också fått det.  Jätteviktig info till allmännheten.

En nog så viktig mening i artikeln.

Vi tycker dock att det är viktigt att olika kattföreningar och organisationer arbetar tillsammans, vi samarbetar gärna.

En annan lika viktig mening.

- Att en katt kostar 900 kronor väcker reaktioner ibland. "Oj, så dyrt!" Då förklarar vi vad det kostar att vaccinera, kastrera, id-märka och avmaska så förstår de att de tjänar på att köpa katt av oss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
0

#4 och 5. Jag tyckte mig märka en viss irritation på sajtvärden på Ridsport när diskussionen om katters värde intog tråden om kattungarna som var till salu. Hon menade på att man får diskutera sådana saker på ett kattforum istället. Kändes som katt-snack inte hörde hemma därRynkar på näsan

Tanken är däremot väldigt god. Det behövs verkligen en uppsträckning bland häst och stall-folk hur man håller katt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

huskatt08
0

Jättebra artikel.

Verkar vara mycket djur sidor i den tidningen.

monsi
0

#7 Det var pga av det som jag föreslog ett sammarbete mellan sajtvärdarna, tänkte att där behövs värkligen information.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad