Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1461 ggr
Kat08ja
0

Årets första akutkattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jasså, nu verkar kattungesäsongen ha börjat på allvar sad Nu har för mig årets första akutkattungar kommit hit. Bara under helgen har jag tagit emot 4 nya akutkattungar som får bo här tills lämpligt hem hittas. Usch jag mår illa när jag tänker på alla ensamma små kissebebisar och alla ensamma hemlösa katter som går därute hungriga och rädda och som inte vet om livet börjar igen eller om det slutar helt. 

I lördags var jag och hämtade Gizmo. Gizmo kommer ursprungligen från ett vanvårdshem och från det hemmet såldes han alldeles för tidigt. Gizmo räddades av godhjärtade människor som såg till att han fick komma till Akutgruppen. Gizmo är ca 7v gammal han är så söt, kelig och supermysig kille som längtar efter det hem han förtjänar.  Gizmo kommer att bli bokningsbar när han är 9v gammal.

Sen tog jag även emot 3 små kattbebisar på ca 4v. Dom satt ensamma på en grusväg i närheten av en gammal tågstation. Trots flera försök hittades ingen mammakatt vi vet inte riktigt vad som har hänt, men vi tror att någon har dumpat kattungarna där. Min dotter döpte killarna till Toffsan och Sudden och tjejen till Jojo. Kattungarna är födda ca v.13 och kommer att bli bokningsbara när dom är 9v gamla.

Toffsan

Sudden

Jojo

Gizmo

Lena
0

Men oj vilka undersöta småttingar som du fått hem! Stackars kissar som fått en sådan tråkig start! Visst är det ledsamt att människor kan vara så grymma. Nu har dessa missar i alla fall fått sitt på det torra. Känns bra att veta, samtidigt som man sörjer för alla de andra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Vilka söta kattungar, tur att du kunde ta hand om dom. Man blir så ledsen hur kan man dumpa så söta kattungarGråter

Du och din dotter är verkligen änglar som ställer upp för dom..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Crisse-13
0

Oj vad söta små.

Ja problemet har börjat dyka upp lite överallt. Jag fick ett samtal från Höör i söndags om 5 kattungar på ca. 5-6 veckor som dom tror inte har någon mamma men jag har bett dom avvakta och mata ungarna så länge för att se om mamman kommer tillbaka, dom hade hittat ungarna i ett stall så dom låter dom vara kvar där tills dom är säkra sen ringer dom mig igen.

Kat08ja
0

Nu har jag lagt videoklipp på kattungarna på Aftonbladet/Mitt klipp

Toffsan, Sudden och Jojo

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=28796

Gizmo

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=28797

Skruttan-1
0

Jätte söta kattungar och mycket smart ide att filma dom det säger mycket o man ser katterna bättre. Men vad det e sorligt att det ska bli så här med så söta kattungar himmla tur att godhjärtade personer och katthem finns :)

mymlanbus
0

Jättefina kissungar :)

[Norrbysa]
0

Hur kan man lämna sånna små söta åt sitt öde??? Gråter

Josefa
0

Vilka små sötingar!!

Jadå, säsongen är redan igång, och håller väl i sig ett halvår framöver.

Kat08ja
0

Tyvärr har lille Gizmo somnat in igår em Gråter

mymlanbus
0

Skickar massor med tröstkramar till dig Katja… kram kram kram

Josefa
0

Nä men oj vad tråkigt. Varför? Vad hände?

Kat08ja
0

Vi vet inte riktigt vad som hände med Gizmo han åt och drack som vanligt och jag var borta på lite ärenden och när jag kom hem och skulle ge kattungarna mat så var han död :(

bananacosmicgirl
0

Oj vad tråkigt :( Stora kramar till dig… och hoppas att lille Gizmo får det bra i katthimlen.

Hawknestgrove
0

oj, den lille. Nåja, han fick dö i trygghet. Se det så i stället.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Tröstkramar till er. Nu har Gixmo kommit till Regnbågslandet och har det bra.

Ankie
0

nä men lille gubben! Så söt ju Gråter

Skruttan-1
0

sorligt :*(  men han fick iaf en kärlek o trygghet vila i frid lilla vännen.

mymlanbus
0

Hur går det med pussungarna? :)

Kat08ja
0

Pussungarna mår jättebra Glad från att ha varit lugna har dom förvandlats till busiga trollungar. Alla sover  i min säng helst så nära ansiktet som möjligt och sen ska dom snutta på min t-shirt och dom har inte fått nån bra dygnsrytm än dom är uppe på nätterna busar, biter min näsa eller fingrar eller vad dom kommer åt och sen springer dom och hoppar på mig precis när jag ska somna Kyss ja riktigt charmiga är dom.

mymlanbus
0

:) du har det tufft med sötnötarna… hoppas att de kan sova när du sover :)

Kat08ja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kattungarna har vuxit rejält nu är dom 10 veckor. Toffsan och Sudden blev bokade förra veckan av ett jättetrevligt par med barn :-) Kattungarna var framme hela tiden och lekte med både vuxna och barnen jättekul…Så nu är det bara Jojo kvar som behöver en köpare så att hon kan flytta till ett eget hem. Nu är det så roligt för man ser verkligen hur mycket ungarna har mognat och fått sina egna personligheter. Sudden är matvrak, modig, framåt, orädd och extremt kelig. Toffsan är nyfiken, busig, lekfull, men han gillar inte att sitta så mycket i famnen som syskonen gör. Jojo är nyfiken, busig, lekfull och hon älskar att sitta i knät.

Jojo 9v

Sudden 9v

Toffsan 9v

monsi
0

Vilket läcker ansikte lilla toffsan har ser ut som hon har en liten bläs.

små gos troll.Kyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Lena
0

Supergoa är de alla tre! Så stora och fina de har blivit! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Vilka fina kattungar, hoppas nån faller för Jojo oxå..Kyss

sagodjuret
0

har jojo också hittat en hem nu? :)