Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3371 ggr
Naquita
0

AKUT Familjen annorlunda AKUT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I ett sommarstugeområde utanför ronneby där jag sedan flera år tillbaka tagit in flertalet katter (t.ex Blissa och hennes 7 små) finns nu ytterliggare en liten kattfamilj som behöver stödhem.

De permanentboende har hela tiden trott att den blåvita katten varit en hankatt. H*n är ärrad, STOR, ser verkligen ut som en hankatt, eller hur?

Men nu har den börjat dyka upp med 2 små svarta kattungar på cirka 8-9 veckor. Ingen mamma syns till, och dessa små svarta är jämt med H*n.

Kanske är det verkligen en maskulin hona, eller så har denne hane tagit till sig ungarna av någon anledning.

Jag söker stödhem till hela "kattfamiljen", helst i närheten av blekinge.

maila emma_kks@yahoo.se eller gå in på www.kks.nu under Emmas katter och gör en intresseanmälan

Maria-I
0

Ja, jag hade också gissat på hankatt vid anblickan. Hoppas att den lilla familjen inte separeras om det visar sig vara en hane, uppenbart spelar det ingen roll för ungarna som finner tryggheten hos denna stora vackra katt… Glad

Lena
0

Men oj vilken fin kisse! Ja nog dser det ut som en kattpappa alltid med de stora kinderna. :) Håller tummen att han och ungarna får tak över huvudet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

#1 absolut ska de tillsammans i stödhem, även om det är en hane har han ju helt klart tagit sig an ungarna och ska få vara deras "mamma" inne i tryggheten med:)

MariannE11
0

vilken snygging… ser ut som en hane…. blir lite småkär… så där för en gångs skull….

hoppas du får tag på ett akuthem….skulle önska att jag kunde ta emot all världens behövande kissar….

kom igen allihopa….någon som skulle få plats med en behövande familj?….. själv bor jag fel o KANSKE teoretiskt får en liten familj snart…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Alexej
0

Underbar katt. Hoppas ni hittar snart ett hem för hans familj!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

Å det kanske är som i Malmö med den där ärrade kattherren som tog hand om sina småttingar utan att mamma fanns i närheten. Trisse hette han väl?

Denne kise ser ju onekligen maskulin ut men man vet ju aldrigFlört Hoppas det går bra för den lilla familjen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

destiny
0

#6  Ungarna i Malmöfamiljen finns här hos mig. Kyss Kanske en pappakatt till som tar hand om ungar här.

Naquita
0

Ja han ser ju verkligen ut som en hane och förra sommaren hade han inga ungar iaf. Vi får hoppas ngn kan öppna upp sitt hem:)

Simson
0

Vilken underbar katt! Både till utseende och sätt!! Om det är en kille så är det härligt att han tar sig an de små!! Puss på dig Stora Grå!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

Hade det varit tommare på katter här skulle han varit välkommen, men här är ju redan knökfullt med 2 Ronnebykatter, 3 Piteåkatter, 1 Dalslandskatt och sedan våra tre beresta seniorer. Man blir som kär i han denne store farbror katt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

huskatt08
0

Oj..oj..oj Vilken stilig herre Kyss (om det nu är en han) och med ett hjärta av guld.

Hoppas verkligen på ett bra stödhem för dessa nu.

Bor själv i fel landsända…och tur är väl det Obestämd

Caspianowner
0

Om han är en vildkatt så måste man säga att han tycks kunna ta för sig med mat. Lever med andra ett gott liv i det fria.

Druke
0

Åh, jag bor också på tok för långt bort :(

Tiana
0

Mitt kök står ledigt och redo att ta in en familj. Har mailat tillbaka till dig Naquita Glad

Gullimat
0

Vilken fin katt. Vad man har förstått händer det ibland, att dessa ärrade hankatter tar så väl hand om sina familjer. Tänk om dom kunde få komma in tilsammans

destiny
0

*studs*  Familjen kommer in! Skrattande Så jätteroligt.

Druke
0

Wiiie! Skrattande

mymlanbus
0

Men vilken snygg katt :)

Marga
0

#14 vad härligt att höra Tiana! Då hoppas vi att fina herr (eller fru) Gråkind med ungar får komma in hos dig Glad.

Gullimat
0

Skall Tiana ta in dom? SkrattandeKyss

monsi
0

Hurra för köket hos Tian är ledigt för denna lilla familj.

Snält att du vill låna ut det till dem.

Hoppas nu de går lätt att fånga in.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
0

Tyckte att min lägenhet på 59 kvm behöver få lite liv :) Har länge velat hjälpa på något sätt och tycker det ska blir SÅ härligt med lite kisar till frukostsällskap.

Operation övertala särbo gick också bra, så nu finns det inga hinder!

essut50
0

#22 Tack för att du kan ställa upp för den här familjen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MariannE11
0

toppen att någon kan ställa upp… är så nyfiken på fortsättningen…

Simson
0

UNDERBART, Tiana!!! Puss puss puss på dig o särbo!!!

Nu väntar vi med spänning att få höra om det är en stor stark karl eller en stor stark kvinna!?!! Nyfiken!!

Underbart utseende som sagt vilket fall som helst! Ett sådant som man vill ha med sig i sängen o gosa med! Så kramgo!

Härligt att hela lilla familjen får slå följe! <3

Naquita
0

som det ser ut nu så kommer vi försöka fånga in hela familjen på torsdag och få iväg dom till Tiana direkt:)

Så får vi se om det är en hona eller hane. Det visar sig vid kastreringen om inte annat^^

MariannE11
0

ska jag behöva vänta till på torsdag?…Foten i munnen…… ska bli spännande… kanske vi ska ha vadslagning under tiden?….Flört

destiny
0

Hoppas det går bra med infångandetl! Skrattande

Tiana
0

#19: Du har nog hittat namnet till h*n, Herr Grå låter ju riktigt bra. Sen får vi ju se om det kanske är en Fröken Fräs istället Flört.

Naquita
0

haha de va ett fint namn, Herr grå. Pratade nyss med mataren, den lilla familjen fortsätter hålla ihop och han låter alltid de små äta först och bli mätta innan han själv äter. Därför har han minskat rejält i vikt förstår nu mataren, som tyckte det var konstigt att han blev så smal. Kattungarna går ända fram till trappen men låter sig inte klappas.

Tiana
0

Nu är allt klart och inhandlat i väntan på familjen. Hoppas bara de snällt går i fällan imorgon Cool

Druke
0

Spännande! :D

Alexej
0

Underbara Tiana! Du måste berätta allt sedan och många bilder vill vi ha!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Ja absolut måste vi få en bildbombning!!

Så spännande att få se om det är en Farbror Grå eller Tant Grå?? Kanske Farbror Blå eller Tant Blå? Brukar inte grå katters färg heta blå? =)

Naquita
0

jo han är "blåvit" och hans "barn" är två kolsvarta små liv.

Får se hur de går imorgon:)

monsi
0

Håller tummarna att allt går efter planerna i morgon.

Sen vill vi ha mååånga bilder Tack!

MariannE11
0

väntar ivrigt på att få veta mer…

Tiana
0

Bilder kommer! Det kan jag lätt lova er. Frågan är bara om jag har ro till att sova alls första natten eller om jag sitter i köket och bara tittar moch fotar… Flört

TereseE
0

Håller tummarna för att katterna går snällt i fällan och att det får det bra!

Naquita
0

nu är pappa Herr grå inne och en halvårsunge(?). Inte var de 9 veckor inte, snarare runt 5 månader.

Herr Grå och lilla svarta var redan framme och vänbtade på mat när vi kom, så de fångades in snabbt tillsammans i droppen. den andra svarta var inte i närheten men fällan står ute.

monsi
0

Så det var en herr Grå då.

Underbart de två är inne nu.

Hoppas ni får tag i den tredje i snart.

Lycka till! Nynnar lite Nuki Nuki magi för att den också ska fastna i fällan.

Han ser värkligen läcker ut herr Grå, fast han ser lite sugen på att äta upp fotografenFlört

Den lilla ser ut som en fin d o förnäm liten dam, lite undrande över vad som händer.

Tiana
0

Här tar jag över berättandet… Glad

Resan gick väldigt bra, tysta kisar var de och svartisen låg och sov såg det ut som. Så snart buren lyftes ut var dock Herr Grå vid nätet och nosade och ville ut igen.

Nu sitter de så fint i köket och visar nya matte var de tycker att de hör hemma…

Tiana
0

Och nu har första blomkrukan åkt i golvet för att Fröken Jägare ville ha tag i en spindel… Gulligt är dock att hon gömmer dig bakom herr grå var gång jag tittar in i köket!

essut50
0

Tack för att du tog hand om katterna. Man ska tydligen inte ha några blommor alls i fönstrerna.Skrattande

Tur att fröken jägare har nån att gömma sig bakom när det händer saker.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Druke
0

Åh, vad härligt att läsa! Herr grå är verkligen stilig!

Hoppas den tredje snart får komma in också :)

LeS-
0

åhh va fin historia, den här vill jag följa!

MariannE11
0

vad bra att två är inne iaf…. jag har som regel att "kattsäkra" rummet så gott det går…blomkrukor är en av punkterna o gardinerna en annan…

Naquita
0

Hoppas första natten gick bra:)

När vi var därute i sommarstugeområdet började vi prata om de katter jag tidigare räddat i området. Blissa med hennes 7 små som hade kvar 4 förvildade halvårsungar, där 2 hanar försvann.

Isolde som nu bor hos sajtvärden Lena, vars 3 ungar aldrig hittades.

Han måste ju vara någon av dessa. Mataren påminde mig även om att tvärs över gatan var jag en kall höstdag 2007 och fångade in en mamma med 3 ungar, en långhårig hane (Kasper) och SKULLE fångat in Herr Grå, men han gick aldrig i fällan. Det hade jag totalt glömt bort, men det stämmer ju så väl!

Han var så söt när vi kom ut igår. Han satt på trappen till boden de mats vid, och såfort mataren kom fram gick han till henne och strök sig mot hennes ben. maaaaat. Även lilla svarta var tuff.

Har inte hört ngt, så den andra svarta är nog inte infångad:(

På bilden Isolde nyss infångad från Aspan.

Naquita
0

Isolde blev snabbt gosig:)

Naquita
0

Blissa med hennes SJU små. Hon var dräktig igen men förlorade dom + att hon hade en förvildad kull ute på ett halvår

MariannE11
0

finns likheter…stora likheter…

hoppas åxå att natten gått bra…

TereseE
0

Verkar det som att svarta tjejen kan vara dräktig? Ganska akut med kastrering där kan jag jag tänka mig för att de inte ska bli mamma och pappa…

Stort lycka till med dina nya katter! Stannar de hos dig permanent?

Naquita
0

#52 kastrering är ett måste, vad för katt som jag än tar in. Neh, hon var så smal igår så hon är inte långt gången iaf. Men tanken slog mig med att det är två löpande honor han tagit med sig till matbordet. Men de ser så små ut..

Det andra får Stödhemmert svara påCool

TereseE
0

#53 Jo, läget ändrades ju lite från att han var snälla "pappa" till att han kanske raggat upp två tjejer…

Vi får hoppas att det inte blir några ungar och är hon inte långt gången går det kanske att kastrera/abortera.

Åter igen, stort lycka till!

Naquita
0

# 54 Vet inte om du missade det jag skrev, men de ska ju kastreras båda två. Några ungar blir det alltså inte oavsett om hon är dräktig eller ej..

TereseE
0

#55 Jag missade inget. Klart att alla katter ska kastreras. Glad

Jag tänkte mer på att även om den lilla tjejen är dräktig så kan man ju kastrera, dvs abortera om hon inte är så långt gången.

Jag är helt med på noterna och tycker att ni gör ett kanonjobb!

Tiana
0

Här händer det saker ska ni veta! Det blev en relativt lugn natt, Herr Grå försökte hitta ut och höll hov men lugnade snart ner sig. Lilla busungen däremot rev ner min gardinkappa! Jag förmodar att kappan fladdrade i draget från vädringsfönstret som stod på glänt… Men för att nå den måste hon ha gjort ett skutt på närmare en och en halv meter i höjdled Förvånad

Nu dagtid sitter de och gosar på fönsterbrädan så snart jag sticker in huvudet i köket. De vågade inte ens hoppa ner på golvet och äta, utan herrskapet blev serverade vid fönstret.

Esmeralda (som tjejen döptes till) visste inte vad hon skulle göra när hon var mätt. Hon fräste åt mig, spann högljutt och buffade på Herr Grå så han var på väg att trilla ner! Men hon lät mig klappa henne lite grann i alla fall Skrattande Det ni!

Tiana
0

#52 Som det ser ut nu så är det tillfälligt som de bor hos mig. Jag jobbar en hel del och bor i lägenhet, och tror att i alla fall Herr Grå behöver ett hem där han kan vara ute så småningom. 

Han har försökt befalla mig till att öppna fönstret med bestämt jamande, och tittar också nyfiket varje gång jag öppnar köksdörren. Det lär inte dröja länge innan har försöker ta sig ut den vägen.

destiny
0

Så roligt att det går så bra. Skrattande Försöker han smita förbi dig när du öppnar dörren till köket så är kompostgaller bra. Jag har såna vid dörrarna här för att jag ska kunna passera utan sällskap. Kattsällskap alltså. Flört Har gallren ståendes vid dörrarna och lyfter fram dom när jag behöver dom och använder dom som sköld. Tungan ute

Tiana
0

Lilla Esme var riktigt duktig igår som vågade hoppa ner från fönterbrädan i ca 20 sek trots att jag befann mig i rummet!

Herr Grå har visat sig vara en lugn katt som jag får röra vid och även plocka fästingar från. När jag gör det så sitter Esme bredvid och fräser för säkerhets skull Skrattande Dessa underbara små!

Nästa vecka måste de in för kastrering dock, för tyvärr så stinker herrn rätt så duktigt när han gör sitt.

Tiana
0

Har en liten gosbild som tyvärr inte kan läggas in nu, av någon anledning… Kommer senare!

Naquita
0

Läget har förändrats lite….

Esmaralda har visat sig vara en nybliven mamma. Hennes 5 små barn fångades in imorse,och återförenades med sin lättade mamma här hemma! De höll till under boden, där Herr Grå och Esmaralda fångades in.

Nu vilar alla upp sig hos Tania:)

Naquita
0

Ingen tvekan om vem som är pappan va….?

2 blåvita, 2 blåa och 1 svartvit liten , varav 3 pojkar o 2 flickor:)

LeS-
0

GUD så underbara!!!

Naquita
0

Innan mamma hann komma fick det bli handmatning, de var vrålhungriga:(

kattassen
0

Oj vilken vändning! Stackars lilla mamma kisse som blev "berövad" på sina småttingar helt oavsiktligt naturligtvis. Men vilken tur att ni var på er vakt och kunde få nys att där fanns ungar. Undrar om det var några av dem som ni sett tillsammans med Herr Grå? Ni misstänkte väl att det var yngre katter än Esmeralda. Kan det ha varit så att hon höll sig undan medan Herr Grå visade sig med några av småttingarna då och då?

Nåväl, tur att familjen är återförenad!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

maggan47
0

så det var familjen Grå, visade det sigFlört mamma pappa barn, den andra frun, svarta, har hon visat sig, Herr Grå kanske har ett helt harem, och hur hittade ni ungarna,

nyfiken Maggan47 som bara säger, vilka änglar ni är allihop 

Tiana
0

Efter att ha suttit och tittat på föreställningen i köket ett tag så har jag kommit fram till följande namn: den lilla svartvita får heta Lisen (hon är ju så liten och söt), och de bägge blå blir Tristan och Isolde för att de hänger ihop på sina utflykter och buffar på varann för att våga. De två andra har inte blivit döpta än - de är lite mammiga.

Pappa Grå har flyttat ner från fönsterbrädan till att ligga och sova i lådan, mjölkbaren ligger framför lådan och de små klättrar hej vilt! Inga problem med en svartsjuk pappa här inte, han låter ungarna göra precis som de vill!

TV - vad var det nu igen? Detta är ju mycket roligare att titta på… ;-)

monsi
0

Är lite avundsjukpå dig Tiana, först den stilig herr Grå o nu en hel liten familj att gosa med så underbart.

Har någon sett den andra svarta katten?

Vilken dröm far herr grå verkar vara, tur att det upptäcktes att det fanns små ungar.

Vilken lycklig liten familj inne på ett tryggt ställe med en snäll person som pysslar med dem o fri tillgång på mat.

Det är alltid lika kul att lösa om att det finns en solGlad

Naquita
0

Vilka fina namn de fått:)

Här är de identiska blåa barnen..

Naquita
0

lilla svartvita

Naquita
0

Tania hälsar att de små redan förstått varför mamma äter vid matskålarna:)

Simson
0

Gud så sött!! Vilken härlig familj! Pappa Grå kan inte svära sig fri från de barnen… Skrattande

Naquita
0

Nej, det kan han absolut inte;)

Nej, den andra svarta har inte setts till än:( Men jag TROR att det är kattungarna hon sett tillsammans med Herr Grå. Hur man nu kan ha så fel..men de går väl det med om man inte är så van att se små kattungar.

Naquita
0

Visst är Esmaralda skrämmande lik Blissa? Såg det nu..En av hennes barnbarn kanske?

Tiana
0

Oj! Visst är hon det, nu är du säger det, så…

Jag får nog lära småttisarna att svara i telefon. Sitter på jobbet nu och undrar hur de har det där hemma. Tur att jag snart kan titta till dem när jag ska ut från kontoret!

monsi
0

Finns veb kamror så du kan se dem, där hemma från jobb.

Finns vissa dagis som har sånna.

Förstår du vill hem fortsom 17.

jag hade nog inte kunnat gå till jobb hade suttit o tittat hela dagarna.

Tiana
0

Jag slås dagligen hur duktig mamma Esme är mes sina ungar, trots att hon närapå är en unge själv. Hon kurrar och kuttrar och de små lyder henne utan att tveka.

Och vilken fröjd när mamma fick mjukmat! Hon hann äta hälften själv innan ungarna såg det och störtade fram. Utan protester lät hon dem ta över… Bordsskick är nästa som ska läras ut, för gissa om jag fick moppa golvet efter serveringen! Tungan ute

Hennum
0

hahaha :D låter ju aldeles underbart. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan