Kastrerad hane vill para sig
Här hemma fick vi nyss in 2 okastrerade honor som stödkatter.
Genast började båda två att löpa, jag har ingen aning om varför. Kan det vara för att jag har kattungar i ett annat rum eller kan det vara för att det finns två hanar i lägenheten (kastrerade)? Känner dom av hanarna ändå?
Min ena hane har svassat mycket efter dom löpande honorna och under kvällen så har han parat sig med en av honorna lite då och då i flera timmar.
Jag undrar varför kastrerade hanar gör så! Han blev kastrerad långt innan han blev könsmogen. Den andra hanen fattar ingenting. Men denna hanen verkar helt glömma bort att han inte kan göra några bebisar! Hur kommer detta sig?

inte en aning men Baloo här försökte para sig med Ice som löpte förra veckan, han satt på ryggen men i allafall, han har vart kastrerad i 14 år,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hormoner…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är inget ovanligt att kastrerade hanar som bor ihop med andra katter har kvar parningsbeteendet. Skulle honan bli dräktig (med en annan okastrerad hane såklart) så skulle den kastrerade hanen mycket väl kunna tro att det är hans ungar.
En kastrerad hane tycker fortfarande att en löpande hona luktar gott och är intressant
Det är vanligt att kastrerade hankatter försöker para sig med okastrerade honor, men det lyckas inte riktigt och det blir inte kattungar. När jag frågade en veterinär vad som var orsaken, fick jag svaret:" Hjärnan är inte kastrerad."