Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1063 ggr
Alexej
0

Hittade en jättebra artikel!

Hittade en jättebra artikel om hemlösa katter av Simrishamns bostäder AB. Den är från 2004 men lika aktuell fortfarande. Önskade att alla bostadsbolag kunde skriva liknande till sina hyresgäster!

Läs på sidan 5 här: http://www.simrishamnsbostader.se/documents//fonstret2-2004.pdf

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Bigless
0

#0 Bra artikel från att komma från ett bostadsföretag (även om privatpersoner själva inte får använda fångstfällor som det står). Att ni inte gör så att ni mailar till Simrishamnsbostäder och frågar om ni får använda texten som ni sedan kan skicka till andra bostadsföretag. Känns nog mer för dessa bostadsbolag om andra bolag ser katterna från denna syn, då kanske t o m dessa omvandla sin syn, de får en tankeställare i a f.

Alexej
0

#1 Vadå? Jag är privatperson och använder kattfällan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Bigless
0

#2 Om jag inte är fel ute sedan min info via tiden i kks så får man som privatperson inte använda kattfälla utan katt ska fångas in via t ex. kommunal jägare (såväl jägare som djurskyddsinspektörer sagt det till mig). Har jag fel kan ni väl rätta mig… Att privatpersoner sedan gör det, det är ju en annan sak.

Dagoe
0

Privatpersoner får använda kattfälla under förutsättning att man har markägarens tillstånd.

Bigless
0

#4 Visst är det så men inte ofta det följs tyvärr, av de erfarenheter jag har. Men tråden handlar inte om detta, kanske artiklen kan hjälpa er på hittekatter och bilda samt skicka ut till andra bostadsrättsägare.