Hörby-flickan (forts Hörby-ungarna)
[Hörby-ungarna](../?ThreadId=b963b89c-f427-4c16-a26f-4ce3b54a9ee6&mDate=2009-02-03 19:45:48&gid=b1243b3c-8183-4e42-afc5-aa13edd65b73&rcount=1461)
Nu har ju flickan blivit ensam här så jag tänkte att en egen tråd kunde ju vara passande..
hon söker hem än, och på måndag (9/2) kastreras,vaccineras och idmärks hon..
(har någon som kan lust att länka till gammla tråden?)
Hon är full med bus och upptåg och väldigt go både med folk och katter så katt kompis vill hon ha om det inte finns männsikor som vill leka med henne hela dagarna..
om hon inte hittar sitt dröm hem snart så måste jag nästan ta hem en ung katt till för mina blir grymt irriterade på hennes leklust 
Så vacker hon är, lilla svart fröken där! 

Åh en så´n söt lakritskola. Älskar svarta och svartvita kisar, har själv fyra sådana.
Hon är så fin. Håller tummarna för att det snart dyker upp ett hem till henne.

Stackars liten som mist sin bror att leka med. Hoppas att hon snart får ett eget hem eller en kompis.
(la in länken till Hörbyungarna / anebit)
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
putt! Lilla gumma!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar för ett hem åt skönheten.

Putt för misse! :)
putt
någon som kan avvara en hundring eller två till åt flickan?
1200 finns nu till henne men 1500 kostar det att få henne helt färdig! en vanlig månad hade jag själv haft det, men denna månad har varit ett h*e av både väntade och oväntade utgifter..
Du har PM :)
tack så mkt mymlanbus
nu finns det 1400 till kattflickans kastrering med mera!!

Putt
puttar
nu är hon iväg för kastrering! veterinären kunde kanske köra henne hem sen.. hoppas det så att jag och eric slipper en tågresa till idag.. vi är inte helt friska någon av oss och imorgon blir en jobbig dag..
jag har hört ifrån Lakritstrolls nya ägare med.. han trivs som fisken i vattnet och de leker med honom hela dagarna, han letade efter syrran första dagen men verkar inte bry sig nu och har redan blivit van vid sitt nya hem!!
Vilken snäll vetrinär du har….hoppas ni slipper eftersom ni inte mår bra…krya på er.
Så roligt att Lakritstroll har det bra o trivs.
Vad roligt att det går bra med Lakristroll! 
Det var en snäll veterinär!
Puttar för vackra Hörbyflickan!!
nu är hon hemma! veterinären skulle äta lunch här i byn så han kom enda hem till dörren med henne!!
jag har fått ett kvitto på det hela med, men har ingen scanner :/ ska försöka att fixa in det.. men kan ju fota misan lite så ser ni ju alla att hon är kastrerad iallafall 
nu har hon piggnat till litegrann iallafall men glad är hon inte stackaren…
och jag måste ju säga att när våra egna blev kastrerade hos en annan vette så hade de mkt snyggare sår,de blev limmade,och det syntes knappt..
till skillnad från dessa tydliga stygn. men det ska vara tråd som inte behövs tas bort iallafall

Vad skönt att Lakritstroll trivs så bra redan!
Stackars liten flicka som tycker så synd om sig själv. Om man slipper ta tråden så kommer nog kissan känna sig mycket bättre redan imorgon. :)
Fast man lider ju ändå med sina missar när de ser så miserabla ut…
Så roligt att höra att han redan trivs i sitt nya hem.
Stackars liten tös, men som tur är så går det ju över ganska fort. 

Vad blank och fin hon ser ut. :)
#25 ja hon har blivit så snygg under tiden hon bott här.. det beror nog till stor del på fri tillgång på bättre sorts mat + allt klappande som sliter henne blank 
Så fina bilder på en söt tjej.

#26 Det är den bästa sortens blankhet. ;)
Jag sliter så mycket jag kan på mina kissar, men de är ju inte svarta så de blir inte så blanka…. får klappa mer på dem helt enkelt. ;)
nu leker hon lite försiktigt med en boll :) så det är inte lika synd om henne idag :)
nu har jag bara problemet att jag får stänga in henne eftersom att hunden gärna vill tvätta hennes sår.. tokig hund, men hon vill bara hjälpa till med allt..

Söt och snäll hund. Fast lite Baloo (björntjänst). 
Gillar lakrits.
Nospuss

Så fina bilder Magda du har på din fina kisse
jag TROR att jag hittat ett hem till tjejjen!! det är en familj som ska komma och titta på henne.. vi har inte bestämt dag än, men det låter mkt bra och de verkar seriösa och har lämnat sitt tele nr..
har mailats fram och tillbaka nu idag.. isåfall så får misan läka ihop här hemma först och de får ställa iordning lite efter renovering så att flickan får det lugnt när hon flyttar..
*håller alla tummar och tassar*
Håller med alla tummar och tassar för lilla tjejen :)
Men så underbart om det löser sig för henne. Håller tummarna för att allt löser sig.

Så härligt om lilla tjejen också snart får ett hem.
på torsdag kommer de och tittar!! jag hoppas att de vill ha henne men det tror jag :) isåfall så flyttar hon om en vecka eller två..
jag tänkte höra med er som skänkt pengar, jag tog ju bara 100 kr för hanen eftersom de kastrerade med mera hos egen vet,
men honan kommer jag att ta 700 för och jag undrar om jag får använda de pengarna för att hjälpa de katter jag har i tråden hungriga katter, som jag ska samarbeta med KKS om, eller om ni har något annat önskemål om var dessa 700 ska gå?
jag vill att ni ska bestämma det eftersom ni har skänkt pengarna till hennes vård!
jag har tyvärr inte kunnat få in kvittot från vetten på datorn, det syns inte att det står nått på det då ens..
Gör du som det blir bäst för.
Du vet ju vad som behövs
Håller med Jenna!
Helt enig jag med. Du kan gott behålla pengrna, anser jag

då väljer jag att använda pengarna till den stackaren jag tog in idag!
Ja om familjen nu passar ihop med henne så att det blir några pengar förstås ;)

Hur gick det med tjejen och hennes ev nya familj? härligt att höra att det går bra med killen oxå,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
oj det glömde jag skriva! de kommer på söndag förmiddag istället eftersom det snöade så mkt när de skulle komma..
Hoppas det går bra.
Håller tummarna!
YEEEES!! hon har ett hem!! den 6/3 hämtas hon, de betalade halva priset idag och tog med sig ägar registrerings blanketten och skickar in..
så det är helt säkert, ett hem har tjejjen i ett stort hus, med ett djurvant barn och en mamma som är beredd att skaffa en katt till som sällskap om Salmiak känner sig ensam..
det känns jättebra och hon verkade så seriös och engagerad.. skulle köpa stooort klösträd för att lillflickan tyckte att Salmiak skulle ha något fint eget
HURRA va bra 
Grattis till ett alldeles eget hem…jätteroligt 

underbart!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Lycka till med det nya hemmet.
Så glad man blir
nu har Salmiak flyttat till sitt nya hem, hon gick själv in i buren som nya matte hade med!!!
jag tycker att nya matte verkar underbar och hoppas att allt kommer gå bra!
har även fått sms från Lakritstrolls matte! han är nu kastrerad med mera och heter Oscar och tycker vansinnigt synd om sig själv efter att ha blivit av med vissa delar 
Åh så skönt att höra!

Underbart att Osckar är kastrerad!
Hoppas också att det går bra med Salmiak i sitt nya hem.
Jättebra låter det som-
Salmiak har skickat ett mail för ett tag sedan ;) hon trivs jättefint och hennes familj går i tankar på att skaffa en kattunge till, jag tror att de redan tittat ut en..
oscar hälsar via sms att allt är bra :)
jag ville bara skriva en liten uppdatering till er som följt dem och hjälpt till med alla kostnader :)