Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1451 ggr
Naquita
0

Källarkatten NISSE INSAMLING

Källarkatten Nisse och hans syskon finns att läsa om här på hittekatter. de bosatte sig hos en gammal dam som matade dom i sin källare trots att det var tungt för henne. De kom senare till en underbar eldsjäl som tagit dom allihopa under sina vingar tillfälligt.

En av hankatterna , Nisse, blev iförrgår akut sjuk och fick åka i ilfart till veterinären. han hade urinstop och hade inte stödhemmet åkt med honom så snabbt hade han inte överlevt natten enligt veterinären då blåsan hade sprängts och Nisse avlidit i stora smärtor!!:(

Vi vet ännu inte vad summan slutar på , jag har gjort en sammanfattning vad källarkatterna hittills kostat. Nisse ligger fortfarande inne, han har kissat idag men är inte så bra som veterinären vill ännu. Vill ni hjälpa nisse bli bättre?

http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/007_08_kalmar.html

Sätt in din gåva på Plusgiro 138 39 84-0 och märk inbetalningen "Källarkatterna Kalmar".

Hawknestgrove
0

puttar upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Oj stackars Nisse! Vilken tur att han kom i tid till vetten i alla fall.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Åhhh..stackars lilla Missen…jag ska inom det snaraste skicka in en liten slant från Berlioz som vet vad detta dilemma innebär..är lite upptagen nu..men ska fixa det före kvällen iallafall…*många bäckar små*..

Naquita
0

Ja det är hemskt detta:(( allt gick så fort också, bara någon timme innan var han pigg och kelen, och sedan allt detta blood och en dålig Nisse som bara låg:(((

martdat
0

Ja hemsk vad kvickt det kan gå, och tur att de såg det så fort, Det är något jag oroar mig för här att man inte ska se om nån har problem med att kissa och bajsa när de är så många, brukar passa på att iakta dem när jag ser dem på lådan, men det är ju en större skräck att man ska missa att nått är fel…

hoppas han blir bra,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Har satt in en peng till Nisse..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

essut50
0

puttar upp för Nisse.

annebeate
0

Stackars Nisse, skall också sätta in en slant.

Naquita
0

*puttar* Han har fortfarande inte kommit hem!

Sidentass
0

Nu har Berlioz som tidigare hade liknande besvär skickat in en liten slant..vi håller tummarna och tänker på Nisse här!

Hawknestgrove
0

KATTKOMMANDO SYD/FÖRB. DJ 

138 39 84-0

Källarkatterna Kalmar gunilla.h 

50,00

Naquita
0

Tack vad gulliga ni är, nisse ligger fortfarande inne och kommer nog inte hem förrän nästa vecka. han kissar fortfarande blod:(

essut50
0

Stackars NisseGråter

Naquita
0

Nisse har försämrats drastiskt:(( Hans blåsa blev större nu under helgen och idag ska han ultraljudas flr atts e vad felet är, HÅLL TUMMARNA nu att det är ngt botbart.

lille gubben, jag tänker på dig och att du blir frisk snart och får komma "hem"

Simson
0

Men lilla Nisse!!! Håller tummarna hårt att de får reda på vad som är fel!! (((kram)))

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Jenna-Gun
0

KATTKOMMANDO SYD/FÖRB. DJ 

KällarkNisse/jenna 

200,00

essut50
0

Stackars Nisse, ska hålla tummarna för honom..

Hawknestgrove
0

Håller förstås tummar även jag……

Naquita
0

*puttar för lille PisseNisse* "ironiskt" nog stämmer det namnet hemskt mkt in på honom just nu:(

Hawknestgrove
0

Ja, hoppas det stämmer, så han får kissa, den lille!

annebeate
0

Hur mår Nisse nu?

Engla
0

Stackars killen. Hoppas han har turen på sin sida.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Men åhhh så tråkigt att höra detta..vet så väl hur jobbigt det är sen Berlioz var drabbad…stackars kisse..vi håller hårt i tummana här!

Kristine
0

Puttar upp för den stackars missen…

Hawknestgrove
0

Hur går det för lille Nisse då<?

Naquita
0

Nisse ligger fortfarande inne. Han är piggare nu, men hela hans urin är tjockt utav öh..skrivstop i hjärnan, steptokocker? neeh, vad heter det=/ de har inte kunnat ultraljuda blåsan ännu då han alltid kissat innan och det måste vara kiss i blåsan vid ultraljudet, han har fortfarande ont och är besvärd vid kissandet o blod i urinen;(

Hawknestgrove
0

Åh, lille vännen…..

annebeate
0

Stackars lille Nisse

Kristine
0

Hur gick det för Nisse?

Naquita
0

Det gick bara bra:) Han kom hem, återhämtade sig och nu bor han permanent i stödhemmet med sina kattkompisar=)