Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 5172 ggr
Lena
0

Bergslagskatten i Smedjebacken

Bergslagskatten i Smedjebacken är en förening som jobbar för hemlösa katter. De har omplacerat många katter, haft kastreringskampanjer och brukar bistå kommunen när det uppstår problem.

Trots detta blev de av med sin lokal som kommunen behövde till annat och har nu fått flytta till en mindre källarlokal. Något som tvingar föreningen att banta sin verksamhet.

I veckan som gick var Bergslagskatten med och fångade in 16 vanvårdskatter i Smedjebacken som en äldre man haft. Dessa katter avlivades tyvärr, de var i mycket dåligt skick.

Hittar igen hemsida till Bergslagskatten. Här är dock deras adressuppgifter:

**BERGSLAGSKATTEN, BRK
**Ordf.Kerstin Frost Lindberg, 0240-764 89
Sekr/kattu. förmedlare Carina Berg, 0240-767 62
Backgat 8C, 777 32 Smedjebacken
Kassör Camilla Wikström, 0240-315 36

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Har de någon hemsida?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
0

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
0

Tack! Ska genast gå in och titta!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

YvonneW
0

#2 Fel hemsideadress. Det är vår adress! Och jag och min man har Katthjälpen i Bergslagen. Visst, vi tar också tacksamt emot gåvor. Det är vi inte vana vid!

Ja, Bergslagskatten i Smedjebacken hjälper också många katter, i alla fall tama katter, vanvårdade eller inte. Det som skiljer oss åt är synen på hemlösa, skygga katter. Enligt Carina Berg avlivas skygga, hemlösa katter då dom anser att det är det absolut bästa för sådana katter. Här och på Örebro Katthem försöker vi ta in dem och jobba med dem även om det tar tid. Men visst, det arbete Bergslagskatten gör med tamisarna är ju också bra. Säger inget annat. Men som sagt, fel adress.

Men tack för uppmärksamheten på vår sida. Det är inte många som vet att vi finns och som besöker oss.

Vi har bara två katter på sidan nu, två som skall till sjukhus innan dom kan omplaceras/säljas. Sedan skall jag ut och försöka få tag på dom ungar som föds i kattkolonin. 

Kameliadamen är från kattkolonin och Lejonkungen en ställdalskatt. Lejonkungen skall opereras för ett navelbråck nästa vecka, sedan är han leveransklar. Han har utvecklats till en härlig, kelig och lekfull katt.  

Caina Berg är naturligtvis välkommen att gå i svaromål om dom numera tar hand om skygga katter också. Men vid senaste telefonsamtalet fick jag beskedet att sådana katter avlivades direkt. Kan tyvärr inte lämna rätt mailadress, men den står väl

att finna på Eniro?

Lena
0

#4 Jag har lagt in länken till er hemsida under Katthem! Ni gör ett fint arbete du och din sambo!

Nej jag tror inte Bergslagskatten har någon hemsida. Sökte efter den förut och det enda jag fick upp var kontaktuppgifterna ovan.

Många katthem jobbar ju tyvärr inte med de skygga katterna. Men det är glädjande att fler och fler gör det. För några år sedan var det obefintligt. Folk trodde inte att det gick helt enkelt.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

#3    #4   Sorry att det blev fel!    Men nu fick ni ju uppmärksamhet….Inte helt fel………….

//Ann-Britt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#6 Nej det var ju riktigt bra! :)

//Lena

vanessa
0

Då ska jag se till att er hemsida finns hos oss också. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

YvonneW
0

Tack så mycket för att ni lägger in vår hemsida hos er! Vi söker ständigt efter Medarbetare då hjälpbehovet är större än resurserna.

Kan också meddela att nästan alla ställdalskatterna är omhändertagna nu, bara fyra återstår. Fantastisk med tanke på att dom var 22 från början. Tack till alla som ställt upp för dem! Hoppas att några fler hör av sig så att vi får hjälp med de återstående också.

Lena
0

#9 Men så bra att de flesta Ställdalskatterna kommit in i husvärmen nu! :)

//Lena

Alexej
0

Putt

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Vet någon om Katthjälpen i Bergslagen finns kvar? Länken fungerar inte mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus