Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1704 ggr
Simson
0

Plasma cytom - har någon erfarenhet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni kanske läst i min tråd om Atos så har han konstaterats med Plasma cytom.

Finns det någon som har erfarenhet av Plasma cytom?
Vet någon något mer?

Alla råd emottages tacksamt.

En ledsen Simson Gråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Putt! HAr någon Googlat?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Jag har googlat och det kommer inget matnyttigt alls på svenska. Speciellt inte på sökning med katt.

Om någon har engelskan färskt i minne (eller tyska?) får ni gärna hjälpa mig.

Under tiden skickar jag mail till gamla veterinärer jag har mer förtroende för. Även uppfödare.

Alla tips tas dock emot med tacksamhet.

Letade även efter Alameda East för mailadress… CoolOskyldig

Jenna-Gun
0

Kramar om dej :(

Minka040
0

Om du söker på Plasma Cytoma kommer det upp på wikipedia (engelska). Där finns också länkar vidare. Hoppas att det hjälper lite, förstår att du vill veta mer…

Rynkar på näsan

Minka040
0

http://bloodjournal.hematologylibrary.org/cgi/content/full/96/6/2037

Här var en av referenserna. Det är vetenskapliga artiklar så de ger mycket info.

Minka040
0

Här beskrivs de olika typerna, omöjligt att säga vilken det är ju…

http://emedicine.medscape.com/article/207233-overview

Simson
0

TACK snälla! Jag skall läsa i morgon när hjärnan fått lite vila och kanske orkar starta upp igen. Flört

Har just haft hjälp i papperssorteringen här på skrivbordet. Har köpt kattmynta och lade räkningen på skrivbordet för att betala den. Efter att ha legat i ett kuvert med fem paket mynta så luktade det tydligen gott för Julian slet ner alla papper på golvet och bet i dem. Får man strunta i att betala om räkningen är uppäten? Skrattande

Minka040
0

Jag lever själv helt enligt den principen. Om clearingnumret är borta ser jag det som min plikt att ignorera räkningen… Flört

Hoppas att det ordnar sig för din katt, vad jag har förstått har du och dina katter gått igenom lite väl mycket den senaste tiden..!

Alexej
0

Kollade i tyska Google, det fanns nästan ingenting. Fattade bara att det är nånslags leukemi?

Men det fanns massvis med artiklar på engelska under namnet: Plasmacytoma

Usch, hoppas att det hjälper er lite.:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

#8 Tack snälla! Jo nog har det varit upp och ner den senaste tiden. Gråter

Speciellt helgen då jag och pojkvännen började om mitt i natten mot allahjärtansdag. Nog så turbulent enbart det. Tungan ute

Tyvärr ser mitt vanliga liv ut så här dramatiskt. Det slutar aldrig att hända saker. Vet en kompis som sade för sägert tio år sedan att han undrade om mitt liv aldrig skulle bli lugnt. Det blir det inte. Vet inte hur jag ska få det lugnt. Ändå är jag en stillsam person som mest är hemma så egentligen borde det vara enahanda och vansinnigt tråkigt. Flört

mymlanbus
0

Skickar massor med kramar och kraft och hoppas att det går att operera kissen så han blir bra.

Håller tummar och tassar här

Kraaaam
/M

Nenya10
0

Jag länkar till ett forum där en person frågat om den här sjukdomen som en släkting fått. Det var en enkel och lättfattlig förklaring som personen hade fått och den var på svenska.

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000043&conference=10500000000000245&posting=19500000003069059

Fagddu
0

Vad tråkigt att din katt fått en så allvarlig diagnos. Hoppas ändå att han kan leva länge och lyckligt med den.

Kram

emjon
0

Inte nog med att det är jobbigt när ens älskling blir sjuk utan att också kunna hitta information om sjukdomen. Efter vad jag läste ovan så hoppas jag att det handlar om mjuk vävnad för Atos.

Vi håller tummar och tassar för er att det skall gå att behandla.

Styrkekramar till dig Simson

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mocca
0

Ännu en sjukdom jag inte har hört talas om. Först den om tänderna på katterna och så den här.

Styrkekram till dig och din kisse

Jenna-Gun
0

Sänder styrkekramar till dej.

mymlanbus
0

Skickar styrkekramar jag med

Sidentass
0

Styrkekramar här ifrån också..har aldrig hört talas om den här sjukdomen…

Simson
0

Tiden går och jag med den…

…idag har vi äntligen kommit iväg till vetten för blodprov. Fick testutrustning vid vaccinationen av Julian för två veckor sedan.

Gick till fotografen för ett riktigt fint studiofoto på Atos förra veckan innan de rakar honom och/eller opererar han. Man måste planera plågorna… Oskyldig

Idag gick vi en lång promis och lite gräsätande. Efter det är det alltid raka vägen in till toa för en pinkpaus. Då stod jag beredd med uppsamlingskaret! Flört Uppdrag lyckligt utfört! Glad

Ringde vet och de ordnade med att knöa in han mellan allt annat!

Knallade dit i solen och fick äntligen de viktiga blodproven tagna!

En hel A4a med prover enligt kvittot! Förvånad

De satte en ögonbindel på han. Typ en sådan som de sätter på hundar för att de inte skall bita. Såg den ut som i alla fall. Denna var över ögonen också.

De lindade in han i en handduk också. Var verkligen kränkande för mig. Atos vart verkligen lugn så jag tog det till slut. Rynkar på näsan

Proven är nu ivägskickade och vi får se vad de säger. Hoppas verkligen att det inte är aggressivt! Orkar inte med det… Gråter

monsi
0

Å Simson hundrana skickar styrke kel o jag håller tummarna att det är rätt sort o snyggigen får många många år till med digKyss.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

emjon
0

Vilken duktig kisse Atos är som kunde vara lugn fast de gjorde på detta sätt.

Nu håller vi alla tummar och tassar vi har här för att det blir bra besked på proverna.

Kramar och nosspussar till er

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Simson
0

Tack all!!

Hos vet jamade han högt av protest. I ett annat hörn av väntrummet satt en annan katt. Som svarade. Det var en hel diskussion medans vi väntade o mänga leenden. De verkade prata om hur illa de tyckte om att vara hos vet?? =)