Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1570 ggr
Liz-arden
0

Svartvit kille upphittad nära Borås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En svartvit katt har flyttat in på min altan.

Han var mycket skygg till en början och lockades förmodligen hit av att mina två katter ibland får mat på altanen. Jag har sett honom i området sedan jag flyttade in för drygt ett år sedan. Ibland har han haltat, ibland haft sår, aldrig har jag lyckats komma honom nära.

Nu har jag börjat mata honom för jag är säker på att han är vilsen eller hemlös. Jag har satt ett halsband på honom med mitt telefonnummer och en uppmaning till en eventuell ägare att höra av sig. Ännu har ingen hört av sig.

Kissenhar nu blivit en tam katt. Världens gosigaste som kommer springande så fort han ser mig och vill ligga i knät och mysa. Någon gång har han haft ett hem. Märkt är han inte så jag försöker hitta ägaren här istället.

Han är hög, långa ben och lång svans. Han är ung och troligen inte kastrerad. Han har en lång, något siameslik nos och stora, fladdriga öron. En svart fläck på hakan ger honom ett speciellt utseende. Han har ett hest jamande.

Om någon saknar denna kisse eller vet någon som blivit av med en katt som passar på beskrivningen för ca 1 år sedan eller mer hör av er.

Han finns i Svaneholm söder om Borås, samma område förövrigt där Sotnos och Tempo som jag kunde läsa om i slutet av 2007 här på hittekatter i fokus hittades.

Hawknestgrove
0

Putt! Hör dig för hos katthemmen och lägg även detta på KAttpolisen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Raja
0

Oj vad han var lik en av mina gamla jourkissar. Är ju verkligen inte bra att han springer ute, speciellt inte om han är okastrerad :/ Har det gått ett år får man nog räkna med att en ev ägare inte har varit speciellt intresserad av att få sin kisse tillbaka :(

Liz-arden
0

Han står på kö hos GBG djurskyddsförening och GBG katthjälp för jag räknar inte med att hitta någon ägare till honom.

Om man inte har vare sig märkt eller kastrerat sin katt så är man nog inte så nogräknad.

Han har klarat sin utevistelse ganska bra. Han är smal men inte utmärglad. Han har stulit kattmat som jag ställt ut till min katter i vinter och jag har sett att han stal tuggben hos min grannes hund så han har nog kunnat förse sig. En riktig överlevare!

Men nu är det på tiden att han får ett riktigt hem där han får allt gos han vill ha. Jag vill inte ta in honom i huset för att han inte går bra ihop med mina egna katter.

Raja
0

#4 Tyvärr finns det ju gott om dessa katter men hoppas han får komma in i värmen snart. Tur att han är en stark kisse och tur för honom att han hittade hem till dig :)

Debattia
0

Är det ingen som hört av sig angående denna kattkille ?

Har du även satt in detta i tråden Kattpolisen ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Liz-arden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä, ingen har hört av sig tyvärr.

Jag har satt in en tråd hos kattpolisen idag. Med tanke på att han sprungit i mitt område så pass länge kanske hans ägare har slutat leta efter honom?

Jag hoppas verkligen att han hittar hem, han är så himla mysig och människokär! Han passar bättre i fotändan på någons säng än på min altan.

Jag letar just nu med ljus och lykta efter någon som kan ta hand om denna underbara katt-kille.

Ny bild på honom

essut50
0

Åh va han är lik min Pontus.Kyss Hoppas du hittar någon som kan ta hand om katten..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Liz-arden
0

"Jobbar" lite på mina svärföräldrar. Dom hade varit perfekta.

De bor i villa i lugnt område och deras 17-åriga kisse gick bort för ett år sedan. Dom ville inte ha någon ny katt pga att dom åker bort på helgerna ibland men jag skall bjuda in dom på fika en kväll så får min hemlösing koppla på charmen! ;) (Jag ställer ju gärna upp som kattvakt)

Han är underbar denna katt! Nu börjar han äta normalt igen också. I början svalde han all mat hel på tre sekunder. Flera gånger satte han bitarna i halsen och en gång blev det så illa så att han fick panik och stoppade in båda tassarna i munnen och rev sig så att blodet sprutade. Det såg hemskt ut och jag visste inte vad jag skulle göra men som tur var fick han loss matbiten!

Liz-arden
0

Glömde att skriva att jag skall boka en veterinärtid för undersökning, kastrering m.m.

Då blir han nog lättare att omplacera. Under läkningen kan han bo i mitt pannrum. Där är varmt och skönt.

Sidentass
0

Åhhh vad fin han är….men jag har ju fullt hus med alla mina katter..så bra att han får bli kastrerad..då blir det säkert lättare att hitta ett hem för honom, som han så väl är värd..vackra missen..

snickan
0

Så söt han är

Debattia
0

Puttar upp ! Hoppas han lägger på hela sin charm då !!!!Flört

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Vad go du är! Håller tummarna för att tycke uppstår!

Liz-arden
0

Hej igen

Nu är jag förvirrad

Lämnade in min hittekatt till veterinären idag för kastrering mm men fick nu veta att katten redan är kastrerad.

Då måste han ju ha en ägare någonstans som saknar honom och kanske tror att han är död nu eftersom han varit borta så länge. Va sorgligt! Synd att han inte är märkt, inget i örat och inget chip.

Jag har ringt polisen men dom var ingen större hjälp, killen jag pratade med tyckte att det var konstigt att man ville anmäla en upphittad katt. Jag har annonserat på internet och katten har haft ett halsband med mitt nummer på sig i flera veckor. Det enda jag kan komma på nu är att sätta in en bild på honom i tidningen.

Känns jättetråkigt att han gått hungrig och rädd så länge fast han troligen har en ägare som bryr sig någonstans. Man kastrerar väl inte en katt och man har tänkt att överge den?!

Hawknestgrove
0

Lizarden, visst kan man göra det! Titta bara på lille Ruu! KAstrerad och dumpad. Så visst finns det sånt!

Engla
0

Vilken fin kille! Jag tycker absolut att du ska annonsera i tidningen! Det brukar ge goda resultat! Lycka till!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

OCh är det en seriös ägare, så betalar de gärna annonsen, var så säke och med råge…..

Liz-arden
0

Nu är en annons till tidningen bokad. Senare denna veckan skall hans bild pryda Borås tidning.

Jag håller tummarna för att det ringer någon snäll familj och säger att dom saknat honom såå mycket.

Under KAN ju inträffa!

Nu bor han tillfälligt hos min mamma, för att han skall få komma in ioch slippa bo på altanen. Han är jättelycklig och vill bara ligga i knät hela dagarna. En riktig myskatt.

Bäst skulle han må hos någon snäll pensionär som är hemma hela dagarna och som vill ha en katt som bara vill ligga i knät och mysa.

Engla
0

Hur har det gått med killen?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Liz-arden
0

Tyvärr gav inte annonsen någon träff.

En kvinna ringde men tyvärr var det inte hennes katt.

Katten, som jag kallar Ramses, mår prima. Han fick ett tillfälligt hem hos min mamma och där trivs han fantastiskt bra. Han är innekatt där och vill vara det. Han vill inte ens gå ut på balkongen. Det är som om han bestämt sig för att aldrig mera behöva sova en natt ute.

Han har uppfört sig exemplariskt och sover mesta delen av dagarna i sin korg eller i ett ledigt knä. Om nätterna ligger han brevid mamma i sängen. Han är nöjd och tycker att det är toppen att få sällskap och god kattmat i sin skål varje dag.

Han har lyckats charma mamma så mycket att hon har sagt att han får stanna tills han hittar ett nytt hem. (Och gör han inte det så tror jag nog att mamma mer än gärna behåller honom.) Jag har erbjudit mig att ha honom i mitt gästrum när mamma är utomlands. Han får gärna vara gäst hos mig!

emjon
0

Om inte efterlysningarna ger något så kan det ju vara så att kissen blivit övergiven.

Vad bra att han får vara hos din mamma och ha det mysigt och katter är bra på att tala om vad de vill. Om ingen ägare ger sig till känna vore det väl toppen om din mamma behåller honom och du blir kattvakt vid behov.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren