Kan någon hjälpa mig?
Hej jag har en bekant som jag träffade tillsammans med gemensamma bekante här för ett par dagar sen.
Hon berättade att hon har en katt som hon inte längre orkar med för att han är för busig och för liv. Hon hade bestämt sig för att göra sig av med katten men enligt henne hittar man ALDRIG hem till en ett årig okastrerad han katt så hon hade bestämt sig för att döda katten.
Och nej inte avliva utan hennes sambo skulle ut i skogen och SKJUTA katten.
Jag vart jäkligt förbannad hämtade stackars katten med det samma och han är världens goaste och snällaste katt bara han fått vänja sig lite. Han följer med mig överallt kommer och ger mig pussar när jag sitter på soffan och när min sambo ska sova och tar med sig våra hundar i sovrummet kommer katten och lägger sig i min famn och spenderar resten av kvällen där.
Ja alltså en perfekt katt MEN min sambo är allergisk så jag kan ju inte ha katten kvar själv heller. Har ringt till ett par vänner och bett om hjälp men ingen vill/kan ta en katt just nu och eftersom han är okastrerad så är det inte många som vill ha han.
Det börjar bli panik då min sambo trots att katten inte får komma in i sovrummet vaknar varje morgon av att han inte kan andas.
Sambon har fått hämta ut medicin från vc och han försöker stå ut för kattens skull med det här går ju inte heller.
Vill ju såå gärna hitta rätt hem åt söta lilla katten men vet inte vart jag ska vända mig 
Jag har även ringt ett par katt hem i närheten men dom har antingen fullt eller vill hellst se katten kastrerad först.
Vi har tyvärr just nu varken råd eller tid att kastrera katten (tid iom att sambon mår så dåligt och katten skulle ju inte må bra av att flyttas presic efter en operation)
Snälla kan nån här hjälpa vart kan jag ta kontakt nu?
Denna kisse ska INTE dö
Vet någon här vart jag kan vända mig nu? Eller söker efter en fiin familjemedlem?
Vi bor i Södermaland men kan tänka oss att köra en liten bit med katten om rätt hem hittas.
Jag har mailat två som jag känner i Stockholmstrakten och frågat om de känner någon som vill ha katt. Ska kolla med ett par till senare i kväll. Det sprider i alla fall budskapet.

Å vilken tur att ni fick tag i den fina katten innan dåren med bössan fick gå lös!
Vad synd att din sambo inte tål honom och att ni inte har möjlighet att kastrera katten innan han omplaceras. Det är mycket lättare. Kanske hade det gått att ordna en plats på ex. ett pensionat ett tag efter ev. kastrering så han hade fått lite tid.?
Hör dig för med alla kattorganisationer i din omgivning om de kan bisträcka med kastreringshjälp åtminstone till att börja med. Annonsera sedan massor!! Blocket, tidningar, affärer olika kattsajter och på alla kattföreningars hemsidor.
Här på hittekatter sitter alla vi med många katter och har svårt att "peta in" ytterligare men försök att sprida budskapet på så många olika ställen som möjligt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag ville bara säga att han är så otroligt lik min Pyret som bor numer hos min syster.
Hoppas av hela mitt hjärta att ni hittar ett hem åt honom snart!
Tack till alla som svarat jag ska verkligen försöka göra allt för lillkillen.
Jag trodde att kastrering av katt skulle varit lika dyrt som av hund (har själv endast hundar) men fick idag höra att det tydligen är mycket billigare så jag ska försöka ta redan på priser och sådant imorgon.
Vi har bara precis flyttat och betalat dubbla hyror och ska gifta oss nästa vecka så pengar är inget vi har överflödigt av just nu men ja jag gör vad som krävs eftersom han är den snällaste och finaste katt jag sett och han förtjänar det.
Så fin han är…och verkar helmysig.
Jättebra att du tog hand om han så han får en chans till ett längre liv.
Ja det är nog lättare att hitta hem om han är kastrerad.
Hoppas du hittar ett bra hem åt missen.

Sånt här gör mig så upprörd! 
Nu ska jag ut med mina hundar men sen ska jag hit igen och kolla om någon skrivit.
Tack igen för alla er som svarat.
En kastrering av en hankatt brukar ligga runt 600 kr, plus minus nån krona.

tycker förra ägarn gott kan betala kastrering nu när ni är snälla och räddat hennes katt, men det är ju min åsikt det,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
visst har du rät MArtdat. Men det kan man nog skriva upp i snön……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det blir nog så att jag tar honom och ger honom ett tillfälligt hem. Så ska jag göra allt jag kan för att ge honom ett nytt hem. Jag kommer kastrera och id-märka honom med en gång isåfall.
Så förhoppningsvis så löser det sig med lillkissen 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Åh LIna så snällt!

LinaK: Vad underbart att du kan hjälpa kissen! Och tack teszet, för att du tog katten direkt!
-till er båda
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Åh..så bra att missen kan komma till dig LinaK 
tack för all uppmuntran! Hoppas få svar från teszet snart så vi vet om han kan komma till oss.
Även om man inte kan hjälpa alla utsatta katter så kan man göra skillnad för vissa. Hade jag haft alla pengar i världen och bodde i en herrgård, hade det sett annorlunda ut 
Vad roligt att det löste sig så fort för missen!
>---
---< till er båda som engagerat er i honom! 

Så underbart att det löste sig så fort för kissen.
En eloge till er båda.
Grrrr
till förra matten och bössmannen. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag bor i samma stad som teszet och kan ta kissen till mitt hem redan ikväll.
Min syster letar efter en kattkompis till sin vilda misse där hemma och hon har sagt att hon vill ha denna katt! :-)
Hon kan ta honom redan till helgen. Yey!
#22 Härligt, blir så glad av solskenshistorier! 
Det är super :) Då slipper kissen åka så långt om den skulle ha kommit till mig!
Men va gott med en solskenshistoria :)
Hej såg inlägg nr 22 nu vad GLAD jag blir.
Jag har som krav dock att jag får följa Mosses liv hur det går med han och hur han mår :)
Ska pm a dig med mitt nr mm så kan vi bestämma närmare :)
hoppas att allt går i lås nu!
Vi håller tummarna och tassarna att det går bra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Nu e Mosse hemma hos mig och imorgon åker han till sin nya ägare. :)
#29. Håller tummarna för att det går bra i morgon också :)
Tack Norrbysa och hälsa och tacka dig syster också

solsken hurra!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Då kanske någon kan skriva löst i den här tråden!
Vad glad jag blir när jag ser någon som bryr sig en liten katt och lika glad blir jag över att det verkar lösa sig. Önskar alla som brytt sig en riktig trevlig helg och lycka till för katten i ett nytthem.
Tack alla för de goda orden. 
Katten bor nu hos syster och det verkar passa bra med katten som redan bor där oxå. :)
underbart gjort!
Åh va skönt att höra…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"