Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2942 ggr
mymlanbus
0

Godmorgon/God kväll vecka 22

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon vänner! Glad

Solen skiner och jag har varit vaken sedan 04.30. Det är ljuvligt med ljuset ute och jag älskar verkligen när det blir varmt, bästa tiden för mig nu.

Om en vecka så börjar jag jobba, tjoho Skrattande och i alla fall 6 veckor framåt. Har inte fått några papper på det ännu tyvärr, så jag drar mig för att vara överlycklig. Ska ringa dit idag och fråga när pappren kommer.

Ha en alldeles ljuvlig vecka

Kram
Malin

Danielssonsgarden
0

Gomorron!

Underbart väder och tur det :) För i em ska jag och barnen på picknick och träffa en massa kompisar. Nu på fm blir det trädgårdspyssel :) Måste baka nåt att ta med också ju till picknicken. Så det är full rulle som vanligt :)

Hoppas ni får en underbar dag!

Kram

essut50
0

Godförmiddag.

#0 Grattis till jobbet, tror att pappret kommer snart.

Vilken ljuvlig bild som vanligt…

#1 Lycka till med picknicken, tur att vädret är bra för sån..

Här skiner solen och Pontus är som vanligt på balkongen och Milou ligger inne. En vanlig dag alltså..Skrattande

Är ledig fram tills på fredag, då jag ska börja jobba igen, men som tur är det bara fredag och söndagsnatten..(Pingshelgen).

Inatt har Pontus legat i rosa och Milou i den svart/vita  "bumbis" bädden..Jag hade tänkt att det skulle vara tvärtom, men dom får välja själva.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Inge-elsie
0

God förmiddag, just nu är det lugnt. Katterna har slagits. Puckot blev så rädd att hon kissadfe på sig. Dom slogs om vem som skall bestämma. Det verkar som Skruttan har tagit makten igen. Puckot får inte ligga var hon vill längre. Puckot fyller 9 år idag och skall få fisk när hon vaknat. Mamma har åkt till dagverksamheten så jag har det lugnt just nu.

mymlanbus
0

Nu ringde dom, jag ska ner och hämta pappren om jobbet *TJOHOOO*

*dansar segerdans* fy fanken så ljuvligt med lite extra pengar Guld i mun, alltså, kan livet vara bättre… tror inte det :)

#1. Hoppas att ni får en fin picknick i det gröna :)

#2. Skönt att vara ledig när man vet att man har ett arbete att komma tillbaka till :) ha en riktigt god ledighet :)

Woho så glad jag är… fy fanken Tungan ute

Ha en allra bästa måndag… ursäkta… woho.. så glad är jag :)

KRAM

Jenna-Gun
0

Sol o skönt väder.

Det mesta är ok.

Mina påskliljor har slagit ut nu. Lucy vilar i gröngräset

Ha en bra dag.

Sidentass
0

#0 Grattis Mymlan till jobbet!! Tror säkert att papperen kommer snart..:-)

Ska idag ta cykeln in till stan, sonens orkester ska hålla konsert på torget..så jag får äran att åka o lyssna på hans fagottspel tillsammans med de andra träblåsarna:-) Nu väntar lådrundan o en dusch..sen så borde man gå ut en sväng i det fina vädret istället för att fastna vid datorn en vacker dag som denna!

mocca
0

#4 Lycka till och dansa gärna men inte regndans :) … förstår dig så väl

Jag vill också dansa glädjedans har varit arbetslös i drygt ett år

mymlanbus
0

#7. Dansar inte regndans, bara soldans :)

Håller tummarna för att det är din tur snart med jobb :)

Tack snälla ni :)

Danielssonsgarden
0

Malin - är så glad för din skull :) Härligt när det går positivt! :)

Puh det är inte lite varmt idag :) Varit ute och hållt på i trädgården och är helt snurrig av all sol! :) Ska ta och dricka en massa så man blir lite normal igen, så gott det går ialla fall ;)
Börjar bli dags att göra oss iordning så vi kommer iväg om en stund. Är lat idag och köper med mig fikabröd, ville inte slänga ihop nåt när jag kunde vara ute i det fina vädret!

huskatt08
0

Grattis Malin till jobbet. Skrattande

Hoppas oxå på att få dansa "jobb" dansen snart Obestämd

Har fixat lite inne nu, ska cykla iväg till bibblan och handla något gott på hemvägen, för i em kommer dottern på snabbvisit (bor i Göteborg) alltid lika roligt att träffa henne.

Så det blir något gott att äta o dricka o prata…prata ute i trädgården.

essut50
0

#3 Grattis till Puckot från oss i Kungsör.

#4 Tack, ska ha det bra dom här dagarna.

Vi var ute och handlade mat, vvi passade på att gå till fiket här. Jag åt en Budapestbakelsen tycker dom är så goda.. 

Ikväll ska vi köpa pizza, då jag inte orkar laga mat, lite lat javisst är jag detSkrattande

Sidentass
0

#11 Skönt att det finns fler som kan vara lata..budapestbakelser är nog bland det gottaste som finns till kaffet!

mymlanbus
0

#11. Nu blev jag med sugen på bakelse ju Tungan ute

Danielssonsgarden
0

En helt underbar dag har vi haft idag!
Trädgårdspyssel på fm ju och sen lekträffen och picknicken med 3 underbara vänner och deras barn!
Och när vi kom hem på em så var det att slänga ihop middag och sen knallade vi ut direkt igen. Har hållt på i landet och i rabatterna :)
Måste dock ha lite mera blommor så det får jag fixa nån dag.

Marga
0

Grattis till jobbet Malin, vad härligt med någon som blir så himla glad över något. Jag blev glad bara av att läsa hur glad du blev. Sånt smittar Skrattande

Jag har suttit hemma och jobbat idag, det är lyxigt att kunna göra det ibland och jag får mer gjort än på jobbet!

Och så har jag fått stryka min skyggis Alfredo lite med fingret över ryggen. Det låter inte så märkvädigt men jag är överlycklig! Skrattande  Att inte få ta i världens sötaste katt på ett och ett halvt år är låååång väntan. Men den som väntar på nåt gott…

mymlanbus
0

#15. Tack snälla Marga :) var ner och skrev på papper igår och nu måste alla hjälpa mig att hålla tummarna för att min kropp klarar av och orkar ett tungt lagerjobb :) Jag är ju väldigt envis så jag tror att det går bra, men för säkerhets skull :)

Så roligt att smitta någon annan med min glädje, för glad är jag :)

Förstår din känsla när du har fått stryka Alfredo över ryggen, vilken känsla… tjohoooo :) Underbart Marga!

Idag ska jag laga rost på pappas bil och tjäna en slant, tack för det pappsen :)

Och solen skiner och jag med

Ha en underbar dag alla

Kram
Malin

Danielssonsgarden
0

God morgon!

Härligt väder idag med! Blir trädgårdspyssel idag med, och så måste jag baka lite också. Se om jag hinner sätta mig och sy någar kattbäddar också till transportburar. Ikväll ska vi på sommarfest på dagiset. Ibland skulle jag vilja ha dagarna lite längre, eller ganska ofta faktiskt :)

Nu ska jag ställa mig och baka muffins och lite annat att ta med ikväll. Borde baka matbröd också men tror inte min arm pallar det idag efter gårdagen. Går redan på högsta dosen medicin.

Sidentass
0

Skönt att denna morgon gått till historien! Försov oss idag..o sonen tyckte det var så pinsamt att han först vägrade gå till skolan..mycket tjat..övertalning o gud vet allt..men sen kom han till slut iväg..*pustar ut*…Det härligaste försommarväder har vi här i Linköping..o i skrivande stund har jag Lucia sittandes här på skrivbordet, hon låter hälsa till alla pälsklädda kollegor där ute i cybern:-)

Danielssonsgarden
0

Jag fick ge upp, armen pallade inte alls att trimma. Stod ut halva gårdsplanen men sen gick det inte längre, strålar ut i axlar, nacke och rygg. Så nu blir det till att betala räkningar och fixa lite annat istället, knappt jag kan skriva med handen så det får bli nåt lugnt.

anebit
0

God kväll!

Håller tummarna Mymlanbus att din kropp orkar!

Har varit och tagit bort gipset i dag, skönt  Glad  men det känns som om jag är tillbaks på ruta ett eftersom jag  inte alls kan stödja på foten  nu Gråter  utan måste hoppa på ett ben. 

Men jag får ta en dag i taget, vet ju att jag kommer att kunna gå så småningom.

Men jag vill NU!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

hoppas det går bra på nya jobbet mymlanbus, här har inte hänt så mycket intressant att berätta om,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mymlanbus
0

Tack snälla alla :) va goa ni är!

#20. Skönt att bli av med gipset, hoppas att du snart kan stödja på foten igen *kram*

God morgon förresten, har vaknar jag tidigt och jag undrar alltid vad det är som väcker mig innan jag inser att det är fåglarna som kvittrar som bara den :) mysigt att vakna till.

Jobbade och slet med pappas bil igår och ska fortsätta med det idag, jösses, det är en del rost som måste tas bort och fixas. Usch, så skitig man blir, men pappa var i alla fall glad av uppstarten. Hoppas att den kan vara klar innan söndag.

Nu ska jag ge mig ut på en promenad och ta kameran med mig!

Kram och ha en bra dag alla

Danielssonsgarden
0

Gomorron!

Inget roligt väder idag ju, blåser massor och mulet. Kommer förmodligen regn också.

Idag ska Liam besöka sin skola som han ska börja på i höst så vi ska dit vid 9 och vara där några timmar. Sen blir det storhandling efter det och sen fixa lite här hemma som vanligt antar jag.

Ska försöka få liv i resten av familjen här hemma också, bara jag och Lucas vakna ännu :)

Ha en bra dag alla!

Kramar

essut50
0

Godkväll.

Här har det blåst hela dagen, fast solen har tittat fram emellenåt..

Har bara varit ute och handlat mat, har varit lite lat alltså..

Pontus är på balkongen som vanligt och Milou är här med mig i datarummet. Hon väntar att husse ska komma hem..Men hon får vänta i några timmar tillSkrattande

mymlanbus
0

God kväll :)

Sitter och funderar om jag ska gå ut i köket och göra en kopp kaffe eller om jag ska låta bli :)

Är sugen på nåt gott men vet inte vad det är jag är sugen på… hum…

Solen skiner och kameran är utlånad ikväll så jag kan inte fotografera, hum, undrar just vad jag ska göra?

Ha en bra kväll alla

Kram
Malin

Sidentass
0

Imorse vaknade jag till de lokala nyheterna, där det framgick att en kvinna i 25 årsåldern blivit mördad i vårt bostadsområde i natt…än en gång skäms man för att vara människa..hur kan man ens tänka tanken på att utföra något sådant…mina tankar går till alla hennes anhöriga..hennes vänner, kamrater, grannar och vem vet..kanske finns också husdjur som undrar varför matte inte kommer hem…:-(

karins
0

En stor kram till alla här inne!

Sidentass
0

#27 Åhhhh så vackert Karin! Jag bara älskar syrener, hägg o alla dessa vackra väldoftande blomster!!

Danielssonsgarden
0

#28 du lämnar kvar mina syrener imorron va? Flört

Usch ja, läste om det imorse, man blir ju mörkrädd! Har vänner som bor i området i den åldern och jag blev så nervös så jag var tvungen att kontakta dem direkt för att se så de var okej!

mymlanbus
0

God morgon alla :)

Vilken underbar morgon med sol, fågelkvitter och tvättstuga Tungan ute

Idag är det min sista lediga vardag innan jobbet på måndag. Det är alltid så att jag skjuter på så många saker hela tiden, men idag måste jag dammsuga och torka av golvet ordentligt. Jösses, vilka dammkossor jag har under tårna Skäms var kommer allt damm ifrån?

I helgen är det gratis loppis (att stå med bord) så dit ska vi imorgon bitti och ställa oss med alla sakerna.

Vi ska träffas i Östgötagruppen idag också, det ska bli så spännande och roligt!

Ha en god fredag alla

Kram
Malin

Sidentass
0

Ska nu åka in till resecentrum o "sätta sonen på tåget" han ska till Kalmar för att medverka på konsert i den orkester som sambon leder, när han väl är på plats blir det till att gå o handla lite plockis att ta med till Östgöta-träffen som vi ska ha idag..fantasin är på noll..får se vad man hittar att plocka ner i korgen:-) Ser med stor glädje fram emot vår träff idag, aldrig fel att ses o prata Katt hellerGlad

essut50
0

Godförmiddag.

Jaha nu ska jag börja jobba igen, tur att det är bara inatt och på söndag..Men nätterna brukar gå fort om man har nått att göra. 

Karin. Vilken vacker billd på syrener, dom luktar så gott..

Sidentass och Maria Visst är det hemskt vad som har hänt i Linköping.Gråter Tänkte på er som bor i Linköping när jag läste det hela.

Lycka till med Östgöta- träffen idag.. Hoppas det blir fint väder.

martdat
0

`#30 hoppas du får sålt bra i morn,

själv somnade jag halvnio på soffan i gårkväll så jag hann aldrick kika in här,, Ska ta det lungt i dag sen stäääda i morn och kolla taket till kattgården extra i morn, har inte vågat släppa dem själva, är rädda de ska hitta nånn lucka, taket är satt med buntband så ska sätta dit fler i morn,,

Min lilla Ice är inte ett dugg entusiastisk att gosa, försökte att klappa lite i går ijen men hon bara ryggar och lägger öronen bakåt som om hon blir rädd, men hon ligger hoss mig i sängen varge natt och myser, är inte ett dugg rädd att vara nära bara man inte rör henne, undrar varför,,, han har ju hafft fem hem på tre år, undrar om något hänt när hon var liten, hon har alltid varit såhär tydligen sa ägarn,, men jag tycker det e skumt,,

mymlanbus
0

God morgon!

Ingen loppis idag, jag har världens huvudvärk Rynkar på näsan. Började igår och hela natten har det värkt som bara den. Nu är det liiiiite bättre men inte tillräckligt bra för att jag ska ställa mig på loppis tyvärr.

Jag vill gå ut, solen skiner och det är värsta vackra vädret…

Ha en fin lördag alla

/Malin

Marga
0

#34 vad tråkigt! Jag lider själv av migrän och vet hur trist det är när planerna går i stöpet! Rynkar på näsan Och en så vacker dag också… Du får trösta dig med att för eller senare släpper det och då brukar livet känns mer underbart än vanligt. Krya på dig!!!

Danielssonsgarden
0

Malin - hoppas att huvudvärken har gett med sig nu och så får du gå ut och njuta av solen!

Marga - ja det är inget kul, lider också av migrän.

mymlanbus
0

Den där huvudvärken skulle ju gå över hade jag bestämt, men det ligger som en betongkeps idag. Skulle behöva solbrillor Cool för att skydda mig.

Danielssonsgarden
0

Här kom vi igång lite sent idag men har varit och handlat lite smått ialla fall :) Tanken var att vi skulle sätta häst/fårstaket idag men det går ju inte i denna värme, kommer ju få värmeslag. Just där vi ska sätta är det bara sol nämligen.
Så just nu slappar vi :) Inte helt fel det heller visserligen men staketet måste upp nån gång.

Får väl se vad vi kommer oss för här om en liten stund :)

Sidentass
0

#34 Hoppas verkligen att huvudvärken släpper snart Mymlan…verkligen inte roligt att behöva drabbas av den en sån här fin dag…

Här alternerar vi med att städa lite..o gå ut o sitta i solen..katterna slöar i värmen!

Imasy
0

Vilken dag detta har varit!

Alexander väckte mig okristligt tidigt, dvs kl 6 i morse och ville åka till djursjukhuset på öppet hus.

Vi cyklade iallafall dit, och det har varit ett kanonväder hela dagen. Vi var lite tidiga så vi stannade inne i den skuggiga skogen på vägen dit och svalkade oss lite.

Liten trollunge i skogen ;)

På plats så tittade vi på kaniner, mötte lite kattfolk och annat folk man kände igen, och så en papegoja som kunde prata.

Papegojan var Alexander helt lyrisk i och den kunde prata och han klappade den jättelänge.

Sedan blev det ytterligare ett besök i serveringen för köp av korv med bröd. Dessvärre orkade Alexander bara äta halva den, men hunden som satt vid bordet bredvid klagade inte för han fick resten av korven ;)

Sedan så blev det en tur på hästryggen och sen bar det av hem.

Överlycklig ryttare :)

KLOTTERPLANKET 3

Hemma slappade vi lite grann, tills grannen ringde och meddelade att det skulle grillas på gården och jag och Alexander gick ut och tog skogisen med oss ut. Fast hans vistelse blev kort ute.

En av grannarnas hund ville hälsa och hon var lös, men hon skrämde typ ihjäl katten och då ville ju hennes andra hund hänga med på jakt. Den lille luspudelns S-L-E-T sönder värsta tjocka kopplet Förvånad

Kissen fick panik men det gick bra, och han satt i flexikoppel så han kunde fly och jag fick visa att jag hade springskorna på mig Flört

In med skogisen och ut med en ny tjockis. Den tjockisen har varit ute katt i flera år så jag tänkte att han kanske kunde uppskatta utevistelse, men han satt bara och beklagade sig över hur synd det var om han ungefär.

Buhu! Stackars mig som fick komma ut!

KLOTTERPLANKET 3

När Alexander är arg på mig säger han "Du är inte min kompis!!" och så lipar han. Behöver jag säga att Ragge är hans favorit?! Förvånad

KLOTTERPLANKET 3

Kan vi gå in nu då??

KLOTTERPLANKET 3

Sen blev klockan läggdags för Alexander och vi packade oss in och sen var klockan nu typ ;)

martdat
0

#40 låter som en ganske härlig lördag ni hadde. tur du hadde springskorna med dig ut,

här är varmt och soligt, kissarna rusade ut i kattgården så fort jag öppnade, utom Kajsa matvrak som fick syn på lite tonfisk jag glömt på altanen igår, men det är kastat nu,

Danielssonsgarden
0

Soligt och skönt idag med. Inte för att vi får njuta så jättemkt av det.
För först ska vi ned med våra barn till mina föräldrar för att sen styra kosan till Linköping för lite shopping till sonen som fyller år på fredag och så ska vi kolla läget i småbåtshamnen, även i Valla om jag får den info jag vill ha. Sen ned till mina föräldrar igen för att äta middag och hämta barnen. Skulle inte tro att vi hinner med så mkt mera :)

Puma77
0

Allt snack om dessa dumlekakor fick mig att bli så nyfiken så jag var o inhandlade det lilla som jag behövde. ska kanske ge mig på att testa ett recept jag hittade på nätet. Hoppas min ugn (som är lite speciell) fungerar galant på dessaFlört

//Pia

Imasy
0

HA! Skyll på ugnen du…. Flört

Puma77
0

#44 Jo han e speciell. Han är så himla ojämn. Gjorde fläskpannkaka en gång och längst in i hörnet blev han totalt bränd medan i hörnen diagonalt emot var han endast halvfärdig. Fick efter halva tiden vända på plåten. Den blev så platt som den kunde bli men god i alla fall.

Kan säga att dumlekakorna blev gooooooooooooooooda. Smaskade i mig en nu men de ska väl bli ännu godare imorgon tror jag.

//Pia

essut50
0

#45 Dumlekakor som är så goda…mums….

Jag skulle ha jobbat inatt, men kom till stationen här i Kungsör kl 17.45 och väntade på att tåget till Stockholm skulle komma, men den kom aldrig. Stod där i över 1,5 timme, sen gav jag upp. Hela tiden sa dom att den skulle komma.Skrikandes  Tur att en av mina arbetskamrater kunde ta natten..Så jag jobbar natt imorgon istället.

Så är det att jobba så långt bort och man måste lita på SJ.Skrikandes

mymlanbus
0

#46. DUMMA sj *kram*

essut50
0

#47 Tack för kramen..Tåget blev inställd, nu står den här i Kungsör och det går inte att köra den alls.Skrikandes