Någon som bor i Eslöv???
För några månader sedan hittada jag 4 st små kattungar.
Lyckades fånga 3 st direkt, tyvärr var den 4 för snabb o kom undan två gg.
Började lägga mat där jag hade hittat de små och även så smånig om lånade jag en trä fälla, den var inte bra.
Med mycket tur fick jag kontakt med malou 77 o destiny o fick låna en bra galler fälla.
Fick två katter gång på gång i fällan , den vackra o numera trygga Isis,o en gul katt med halsband.
Ser spår efter den lille( Spöket), men har inte sett den igen .
Jägaren som jag lånade trä fällan av berättade att det hadde hittats en katt på körd i närheten vars beskrivning stämde in på Spökets mamma.
Den gule med halsband vet jag inte om den har ett hem eller ej.
Varför skulle en katt med hem gå i en fälla gång på gång???
Såg smalare ut sist den satt i fällan.
Sätter numera ut mat till de två katterna jag ser spår efter.
Problemet är att jag bara jobbar i Eslöv o bor ca 2h resväg enkel från Eslöv.
När jag är sjuk ledig mm får inte katterna mat.
Är det någon som kan tänka sig att hjälpa till o mata dessa katter????
Vore glad även om någon ville göra ett nytt försök att fånga in Spöket och om guling går i fällan kolla om den har ett hem eller ej.
Spöket har ett jätte bra foster hem som väntar, o guling ja tyvärr har ingen platts åt den om det visar sig att den inte har något hem.
Men det kanske dyker upp någon här som bara älskar en guling o kan ge den ett hem om den saknar det, vem vet???
Hoppas bara att någon vill hjälpa dessa katter med att ge dem mat i varjefall.
Sätter in en lånad bild på Curli, Spökets numera tama o sälskaps sjuka syster.
Spöket liknar lilla Curli, samma färger mm kanske något längre päls.
Fråga gärna om något är oklart, eller kolla en annan tråd som heter hjälp att fånga kattunge i eslöv det är den första tråden om Spöket o guling.
Fins det någon som bor i Eslöv???
Isis matte o husse har redan visat att det fins några som gillar katter där undrar nu fins det fler???
Ber om ursäkt för ev menings uppbygnads fel o stav fel
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
putt
ja du nu tar vi nya tag för dessa missar och jag
hoppas innerligt att det finns någon som kan hjälpa de.
Jag tycker att du gör det bra monsi som inte ger upp trots att du ingen hjälp får, fortsätt så ska du se att det ordnar sig till sist
finns det ingen på ditt arbete där som kan hjälp dig?

De gillar katter men vill inte mata.
De tycker det är synd att locka dit fler katter mm.
Vet inte riktigt hur de tänker, men de är goda människor som inte vet så mycket om hur vilda katter har det.
Tror jag lyckades uttrycka mig rätt, utan att såra någon, för det vill jag inte.
Jag förstår deras tänk samtidigt som jag inte gör det.
Men alla är vi olika o har lärt olika.
Tack alla ni som försöker hjälpa de små här på fokus ni som puttar mm.
Ni är till stor hjälp bara så ni vet.
Dagens ros till er!!
hitta inga rosor så det fick bli en smiley Tack!!
Monsi, du skriver bättre än du tror!
Bor tyvärr i Stockolm och kan inte hjälpa till i Eslöv, men jag kan putta och putta och putta…
Min erfarenhet är att också tama katter med hem går in i fällan för att ta sig en mumsbit av maten om de är sugna.
Hoppas du finner någon att hjälpa dig fånga in de hemlösa kissarna och att du finner ägaren på den med halsband. Håller tummar, tassar å tår för att allt går bra.
Hoppas..hoppas det finns någon i Eslöv som kan hjälpa dessa två små katter.
ja tänk att det ska vara så svårt, denna tråd har ju varit igång länge
Du gör ett fint arbete för dessa katter! Hoppas du kan få några som kan hjälpa dig med arbetet att fånga in dem.
När det gäller det här med att mata hemlösa katter är det en smula komplicerat. Att bara mata katter år ut och år in utan att ha någonting annat i tankarna är inte så klokt då det lockar fler katter till platsen och underlättar att det bildas stora kolonier. Det är säkert det som dina arbetskamrater har i tankarna när de inte vill hjälpa till med att mata katterna.
I ditt fall är det annorlunda då du har ett syfte med matningen. Du gör det för att hålla kvar katterna på platsen tills du fångat in dem. Det är helt rätt. Försök att förklara det för dina arbetskamrater, då kanske de ändrar uppfattning och kan tänka sig att ställa upp.
När det gäller den gula katten kan det vara precis som #5 skriver, en tamkatt som söker sig dit pga av att det finns mat där. Ett knep är att sätta på honom ett nytt halsband nästa gång han går in i fällan med ett meddelande där man ber eventuell kattägare att höra av sig och även skriver att han gått i en fälla för hemlösa katter. Är han kastrerad?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Putt
Ger det hela en ny putt!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Har tyvär ingen fälla nu då det är lite väl tuft att släppa ut katt igen.
Förut hadde jag en massa övertid också, så om jag fångade katt kunde jag åka med en sjuk skriven vän hem, tyvärr är det inte så längre.
Hopas någon kan hjälpa att ev fånga guling för att kolla hur det ligger till med den.
Kollade inte så noga på den eftersom den hade halsband o inte var Spöket.
Denna tråden mm började ju för att fånga in lilla Spöket.
Är en envis person ger inte upp fören jag vet att de är trygga.
Hoppas att det dyker upp en katt vän som bor i eslöv.
#11 ja du monsi jag är lika envis jag så jag hjälper dig gärna med att putta och försöka få någon att nappa på detta att hjälpa dessa katter. Men som sagt så förstår jag att det kan ju vara svårt när det inte finns ett stödhem till Guling om det nu skulle vara så att han är utan hem o helt plötsligt skulle sitta där i fällan. Det kan ju inte vara roligt å behöva släppa ut honom igen. Ja det är ju synd att det inte finns någon på detta forum som kan hjälpa denna kisse. Det verkar ju inte bättre.
Men hade du skrivit på fler ställen om dessa katter å att du behöver hjälp?
Finns det ingen som ifall att…kan ta in gulingen akut några dagar så man kan kolla upp om han hör hemma någonstans eller annars leta vidare efter ett hem.
Det är ju faktiskt så att hjälp kan komma från annat håll än Eslöv! Transport brukar ju lösa sig…
Har tidigare erbjudigt mig att kontrollera en fälla varje morgon men då vill jag veta att om det sitter en katt i fällan så finns det någon som kan hämta katten. Kortare turer kan jag ställa upp med, typ till Lund eller så.
Ett hem till den gule, tillfälligt eller mer långvarit!
Transport åt katterna när de går i fällan…
Är det hopplöst?

Då är det tillfäligt hem vi saknar o någon som kan trasportera dem till det hemet.
Om jag lånar fällan igen, skulle du Tina kunna tänka dig att ha katten hemma hos dig under dagen så någon kan hämta den efter arb tid eller liknade??
Tina ska dock inte behöva ha katen mer än max 8h då hon har huset fullt o har ställt upp så för lilla Isis.
Synd om den att sitta på mitt jobb i fällan hela dagen.
Någon som kan ta guling o kolla om den är hemlös??
Fixar fälla direkt om någon kan ha katten, vill inte ha den stackarn på jobb utan mat o vatten.
Är det spöket som är i fällan gäller samma sak fast den katten vill ha transport till destiny.
Hoppas detta går o lösa
Tyvärr Monsi, jag kan inte ha en katt hemma tillfälligt. Jag är inte hemma om dagarna och tyvärr hemma för lite även annars också.
Det enda jag kan erbjuda är att jag kontrollerar buren när jag är på väg till jobbet, och ringer till någon som då får hämta katten.
Jag skulle kunna köra en katt till Lund då jag jobbar där. Men tyvärr mer nytta än så kan jag inte göra!
Så det som gäller är:
1. Transport av Spöket till Destiny
2. Någon som kan ta emot den gule, tillfälligt för att kontrollera ägare mm, och om ägare inte finns … (och då även transport av den gule…) Ev. kan man ju fånga in den gule igen och göra som Lena i #8 säger. Sätta på ett nytt halsband och efterlysa ägare…

puttar!

Tina tänkte den hadde det bättre på eran toa än mitt jobb, även om du är på jobb.
Brukar vara lättare att köra kvälls tid än dag tid. men det var bara en tanke o jag vet ni har fullt upp.
Pluss det är alltid en risk med att ta in en okänt djur, när man har egna djur , med tanke på sjukdommar loppor mm.
Man ska alltid tänka på de sinas säkerhet o med tanke på att ni renoverar så är ju alla så kallat säkra ställen väldigt mycket mera begränsade än annars.
Som skrivet så var det bara en tanke.
Vet någon hur man blir bläckfisk??
Behöver bli det om jag ska lyckas byta halsband på Guling.
Det är bara jag här som inte bryr mig om jag blir lite biten o riven mina arbets kamrater är rädda om sina händer.
Annars är det en bra ide med halsbanden.
Putt
nu puttar vi å tar nya tag för dessa två katter omd et nu är två som behöver hjälp, det vet vi ju inte

"2. Någon som kan ta emot den gule, tillfälligt för att kontrollera ägare mm, och om ägare inte finns … (och då även transport av den gule…) Ev. kan man ju fånga in den gule igen och göra som Lena i #8 säger. Sätta på ett nytt halsband och efterlysa ägare…"
Det kan jag göra! Jag har ett studentrum i lund, och jag kan ha en katt här tillfälligt som jag sagt i tidigare trådar. Men det är verkligen tillfälligt det handlar om. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hennum: Om du tar den Gule tillfälligt för att kontrollera om ägare finns och sätter på nytt halsband om ägare inte hittas så är det ett stort steg.
Jag kan köra den gule till dig, Lund är nära för mig :-)! Och jag kan/kommer även att fotografrea den gule och sätta upp efterlysningannonser i Eslöv.. Får vi inte napp på det så får vi släppa ut Gul igen och hoppas att matte eller husse ser nya halsbandet och reagerar…(Bara så ni har klart för er. Jag gillar INTE att släppa tillbaka Gul i det området! Hoppas verkligen på en annan lösning!)
Var bor personen som kan ta Spöket? Kan någon köra dit om nu spöket är i fällan?
Som sagt tidigare så kan jag inte bidra så mycket. Jobbar väldigt mycket nu och håller samtidigt på med en totalsuperrenovering av ett hus…! Isis verkar dock tycka att nivån av mänsklig närvaro är rätt ok :-). Idag satt jag väldigt nära, gosade med de svarta visade fram mina händer mot henne och hon bara tittar :-)!

Puttar
Åhvore ju toppen! Puttar för Hennum och för bägge katterna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är jag som när Spökets syskon kom hit sa att jag även skulle ta Spöket när h*n blev infångad. När så här lång tid gått är det svårare än det var vid den tidpunkten… Alla katterna är betydligt äldre, även Spöket… det har ju gått några månader…
Jag tog in 10 katter
totalt vid det tillfället (1 vuxen katt och nio ungar). Tre ungar har flyttat, nummer fyra flyttar på lördag. Och jag har ett gäng egna katter. Så här är ganska fullt kan man säga!
Curly Sue som är Spökets syster löpte i veckan. Curly Sue är ju bara en kattunge själv, jag tappade hakan fullständigt när jag såg (och hörde!) att hon löpte, var helt säker på att det skulle dröja ytterligare några månader innan hon skulle löpa. Tid är beställd för Curlans kastrering.
Hon har sista tiden bott tillsammans med dom andra okastrerade flickorna på ett rum och dom okastrerade pojkarna har varit i resten av huset. Men Curly Sue är så liten och har tjatat så om att få komma ut så hon har fått springa fritt när jag varit hemma. Bland dom okastrerade pojkarna…
därav brådskan med hennes kastrering.
Att Curly Sue började löpa gjorde att jag direkt beställde tid för kastrering av dom andra ungkatterna. Jag ska ta en i veckan hade jag tänkt tills det är klart. Om jag får alla med mig …. Jag tog som sagt hem för många skygga katter på en gång, fanns ju ingen annan som kunde ta dom… och jag hade plats…. det har i alla fall gjort att jag inte haft möjlighet att ägna mig åt dom så mycket som man bör göra. Men vi är på god väg… några är helt tama.
Berättar ovan som bakgrund till varför jag måste ställa ett krav. Fångas Spöket och h*n ska till mig måste h*n lämnas direkt till veterinär för kastrering, vaccination (även om jag inte lyckats få iväg katten för andra sprutan sen), id-märkning, avloppning, avmaskning , ev. skabb. Hela köret. Jag har så många katter så få in ohyra eller något är mer eller mindre katastrof här. Är det en honkatt kan hon redan ha löpt och kastrering direkt är ett måste, jag kommer aldrig att få in katten i en transportbur själv!
Hagaveterinären utanför Malmö är jättebra på skygga katter och har ställt upp förut med kort varsel. Kan ingen annan ta Spöket (det hade helt klart varit det bästa om någon som inte har lika många katter som jag kan ta katten) kan jag hämta Spöket hos Haga. Är det vinterväglag får jag förstås problem med hämtning! Jag har bil men har inte brytt mig om att skaffa vinterdäck eftersom jag inte är beroende av bilen.
Eftersom jag ska få en katt i veckan av dom jag redan har kastrerad nu och jag vill ha den skild från dom andra så är utrymmet där jag skulle haft Spöket upptaget framöver. Så jag vet faktiskt inte var jag ska göra av Spöket om h*n äntligen låter sig fångas men kan inte någon som har färre katter ta katten får jag försöka lösa det på något sätt.

Kan få mina föräldrar att ta spöket en tid tills vi hittar något.
De är gammla o vimsiga o vill inte ha fler av mina hitte katter men de går att övertala.
Så glad jag blir att någon kan ta guling.
Är hemma igen har en dum tand som är inflamerad o orsakar feber mm.
Kan ringa Malou 77 be om fällan igen till i morgon ska jobba igen då hoppas jag.
Frågan är då vem kan kolla den lör morgon???
Guling borde gå i den igen eftersom han inte har fått någon mat sen tis.
Inge kul att inte kunna jobba för då får katterna ingen mat suck!

Även om den kan vara hos dina föräldrar så borde katten kastreras innan den kommer dit. Speciellt om det är en honkatt. Den kan ju redan vara dräktig om det vill sig illa och bortsett från att den inte bör få ungar alls så den är alldeles för ung för sånt.
Få den att gå i fälla är inte lätt, få in den i en transportbur efter en tid hos någon tror jag inte är lättare… Jag är i alla fall kass på att få skygga katter i transportbur. Jag tror det bästa är transport direkt till en veterinär.

om vi får tag på det lilla spöket så kommer det åka direkt till vet den första veckodagen efter infångandet.
Det är förstort för att bo i duchkarbinen nu, så för de andra katternas skull så.
Ivärsta fall kan jag ha Spöket över ev helg trotts min sambos allergi.
Vi har ett stort hus o han o katten behöver ju inte umgås tror det hade skrämt slag på dem båda.

Har en stor o då menar jag stor föredetta rått bur som det kan vara i så blir det lättare att få in det i någon av mina tre transport burar.
Får platts med minst fem transportburar i min föredetta rått bur så katten kommer inte att bo trångt, men kommer att bli lätt att fånga då den kommer att ha några att välja mella att gå in i.
okej den kommer inte att ha det så bra som sina syskon fick hos dig med ett helt rum för sig själv, inte första helgen i varje fall.
Efter vet besök så kommer det få ett halft rum för sig själv.
Har ev fixat ett hem till spöket om det låter sig fångas.
Ett bra hem där det får stanna hela sitt liv.
De har lång erfarenhet av katter o är välldigt måna om sina djur så nu är det bara att hoppas att det löser sig med guling o att Spöket låter sig bli fångad.

Hoppas verkligen Spöket låter sig fångas och så klart även guling. Och hoppas allt annat ordnar sig också.
Hälsa dina föräldrar förresten. Jag skulle ringt någon mer gång men…. Jag vet hur mycket dom fäste sig vid Curly Sue. Och du med.
Hon ska flytta på lördag lilla Curlan. Vad jag kommer att sakna henne. Hade jag inte haft så många katter redan hade hon fått stanna. Hon är den gulligaste
ljuvligaste lilla katt man kan tänka sig. Hon är speciell. Hon ska flytta till en jättetrevlig tjej som redan har en katt. Jag tror Curlan kommer att få det hur bra som helst.
Jag berättade när jag pratade med den här tjejen att Curlan redan löpt. Hon skulle beställa tid för Curlans kastrering med en gång. Jag känner mig ganska usel som lät Curlan vara tillsammans med okastrerade hankatter men kunde inte föreställa mig att den lilla katten redan kunde bli könsmogen. Naiv är mitt förnamn…
Men hon är inte gammal och hon är liten till växten… Två av hankatterna är inte könsmogna (dom är för unga
) den tredje är precis på väg att bli könsmogen men jag tror inte han vet hur man ska göra så jag tror egentligen inte det hänt något. Sa jag att naiv är mitt förnamn… 
men gud så bra om detta löser sig nu
jag hoppas så på det för katternas skull
tänk om det kunde gå vägen nu jag håller mina tummar
Skönt att läsa att det börjar närma sig en lösning för dessa två missar.
Hoppas nu att de låter sig fångas…håller tummen o tassar.

ska ha tag i fällan o någon som vill kolla den på lör.
Anars får vi försöka nästa vecka.
Lilla vackra curli i ett eget hem å busan inte trode jag det skulle bli en sån mys pys katt av dig.
Hon var den räddaste av de tre, bara ögon som nästan trängde ut ur huvudet av skräck.
O nu vill hon inte vara utan oss två benigar, det lilla trollet.
Önskar hon hade kunat bli min men ja, tror lilla Curli får det bättre dit hon nu kommer.
Inga dumma hundar som jagar henne o ingen täpt person som säger åt henne att gå när hon vill kela i ansiktet, för att han inte tål henne.Han hade älskat henne men avskyt att behöva säga stop till att kela för det vill han lika mycket som katten fast det inte funkar.
Kul Isis fortsätter o göra framsteg.
O jag håller med dig Tina det är inget kul att släppa katt i det området.

Har precis hämtat Curlan från flickornas rum. Sen hon började löpa tar jag ut henne från rummet och sen direkt in i vardagsrummet och där får inga okastrerade pojkar vara på kvällarna numera.
Hon är här uppe vid datorn nu och hjälper mig skriva. Hon är en så väldigt kelen liten flicka. Det var alla tre syskonen nästan med en gång dom kom hit så du monsi och dina föräldrar hade gjort ett bra jobb med ungarna.
Hon ser ibland fortfarande ut som om hon består mest av ett par stora ögon. Det är när hon vill något. T ex när hon vill bli utsläppt från rummet, då tar hon fram den där speciella Curly looken och jamar så vackert och jag bara smälter.
Och hon vet att det funkar. 
När jag bänkar mig i TV-soffan har jag en liten Curla som ska ligga hos mig och kela. Jag älskar den här lilla katten, det är inte lätt att låta henne flytta. Hon är en liten katt som tar stor plats.
Hur är det nu!
Har Hennum hört av sig och bekräftat att hon kan ta den gule?
Vad gör man om Spöket är i fällan?
Har lite svårt att kolla fällan på lördag men om allt annat är fixat och du inte hittar någon som kan kolla så hör av dig!

Destiny du gör mig grön Å att få njuta av den lilla damen snyft!!
Kämpar på med att få tag i spöket tänk om det är lika gosigt suck!!
Hennum tar du kontakt med Tina så ni kan byta nr mm?
Tina vill du skicka ditt nr till mig när du har pratat med Hennum?
Lånar fällan nästa vecka så får vi se vad vi får i den.
Tror inte Spöket går i den fören Guling har gjort det.
Håller på att försöka fixa hämtning av Spöket dets nya hem var villiga att ev hämta så vi får hoppas att det fungerar.
Å åter igen tack alla ni som hjälper dessa små.

åh. förlåt. jag är dålig på att hålla riktigt bra koll här.
eftersom jag inte kan skicka PM så är det svårt för mig att ta kontakt med tina :)
men mitt telefonnummer är 0761888595. så du kan väl ringa mig, tina?
Hennum: Jag hör av mig!
Monsi: Och till dig osså sen. Hoppas nya hemmet kan komma och hämta!
Isis skickar önskningar om att hennes gamla vän och syskon nu också ska få njuta av livet med mätta magar och varma tassar. Sånt som ger en katt möjligheter att börja leka och busa. Lek och bus är så kul, och kanske en dag få känna en snäll klapp :-)
Och snälla alla !! om nu den gule går i fällan och INTE har ett hem att återvända till så måste ni hjälpa till med att hitta ett nytt hem till kisen. Jag kommer verkligen att gråta floder och må så dåligt om jag måste släppa ut kisen i Eslövs otäcka industriområde igen! Usch jag oroar mig redan för det….

Varför tror du jag lämmnade igen fällan? Inge kul att släppa ut dem där igen. Uch!
Å vad fin lilla Isis har blivit. Är så glad att hon har det så bra nu.
Håll tassarna att de små låter sig fångas.
Är det någon uppåt landet som kan tänka sig att ta Guling om han saknar hem?
Här nere verkar det vara fullt överlat.
Menar då att ge honnom ett eget hem. Det verkar vara en Gustaf kopia den store gule.
Ringer o frågar om fällan i morgon så vi hoppas den är ledig.
Håller tummar för att ni får in båda katterna.
Inte ska den gule behöva släppas ut igen
vi får hjälpas åt alla härinne att hitta ett eget hem till han.

Nääää inte ska den gule kissen släppas ut när den väl kommit in.
Det finns ett hem till alla. För en del tar det bara lite längre tid.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
ja jag håller mina tummar här med
jag hoppas sååå att detta löser sig för dessa katter, de har väntat länge nu
Den gule FÅR INTE släppas ut igen om han går in i fällan , hur många gånger har han gått i och blivit utsläppt?
Till slut går han inte in något mer och då är det kört. Någon måste kunna ha honom hemma och ni annonserar efter ägare.
Jag har vänner som släppt ut en katt som hade halsband ur fälla tre-fyra gånger och nu har de matat honom i drygt fem år i centrum, han går inte i fällor något mer, och han har inget hem. Det är kört för den här katten och det är fruktansvärt jobbigt att inte kunna göra något…
Jag släppte ut en katt EN gång ur fälla i tron att den hade hem. Det tog mig fyra år att få in henne igen, men inte i fälla, det vägrade hon, utan vi lurade in henne i en trappuppgång.
Jag har lärt mig en läxa och kommer inte göra om samma misstag. Vill bara göra er uppmärksam på att det är en risk att släppa ut katter ur fälla. Det gynnar ingen.
Jag lät kanske hård och som en beserwisser när jag skrev i tidigare inlägget att "den gule FÅR INTE släppas ut", men det är för allas bästa.
Bä ttre att försöka få ett hem till EN katt än till drygt tio, som jag fick på halsen under de år jag matade katten jag släppte ut ur fälla.
Det är ingen garanti att kissen har ett hem även om han har halsband, har han ett hem och han är efterlyst och ägare kan hittas vore det ju toppen! 
Men något är ju konstigt efterom ni tidigare skrivit att den gule magrat.

Jag förstår dig! Jag tror inte att någon uppfattar dig som besserwisser, det är ju alldeles sant det du skriver. För varje katt som inte kommer in så blir det dubbelt upp om de ej är kastrerade.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Curlan har precis flyttat.
Vad jag kommer att sakna henne.
Håller tummarna att hennes syskon äntligen låter sig fångas. Så roligt att läsa att h*n har ett hem som väntar.
Hoppas det finns någon som kan förbarma sig över guling också så även h*n får komma in i värmen.
#47, åh, vad jobbigt det måste bara, men du vet ju att Curly får det bra.
Tänk på allt gott du gjort för henne!
#46, tack, vill inte vara en moralkärring, men när det gäller fällor ska man vara försiktig.
Det verkar vara problem att mata två katter som det är nu, om ni bara visste vilket helsike det är när katterna vägrar gå i fälla något mer. Man kan ju inte släppa det heller, katten måste ju ha mat och fler och fler hungriga katter dras dit, det finns ingen ände på det.
Det är ett helsike rent ut sagt, inte bara för katten utan också för er egen del. Kanske inte själva matningen utan bekymmer om den stackaren som går ute och som man inte kan hjälpa. Varje morgon och kväll har man hjärtat i halsgropen om kisssen ätit eller inte och man leter längs vägkanten om kissen blivit överkörd om den inte ätit på ett par dagar. Det är fruktansvärt, i alla fall om man är i mina kläder.
men frågan är väl vart Guling ska ta vägen, det finns väl ingen som kan hjälpa honom va?
#49, jovisst är det så, men nu har det gått flera månader och inget händer. Vad jag fattat kan någon ta in honom tillfälligt men släppa ut honom igen. Det är det jag jag vill ska undvikas genom att berätta om nackdelarna med att släppa ut katter ur fälla om och om igen.
Det är inte för min skull, utan för kattens och de som matar.
#50 ja visst är det så, vi får hoppas att det går vägen och att någon förbarmar sig över guling
jag är bara glad att detta verkar lösa sig för denna tråd har varit igång ett tag.

Guling har gått i fällan fyra fem gg, var tvungen att släppa den o det var iget kul alls.
Lilla Isis gick i ungefär lika många gånger.
Hon var inte glad den sista gången, men hon är desto gladare nu.
Curlis nya matte måste skriva här o berätta hur det går vi vill alla veta.
Det är tråkigt att inte veta hur det går med de små, när de har flyttat.
Fast lilla Curli ja den lilla fånga mitt hjärta o vägrar släppa det.
Så länge hon var hos Destiny så var hon nära o det fans en liten chans, men nu snyft!
Vet hon får det bättre dit hon nu har flyttat men mitt hjärta har hon än.
Hoppas att vi ska få tag i de små kisarna nu.
Tänk en liten Curli copia o en Gustaf kalla o frusna uch!
Usch nu mår jag dålig…. hur sjutton löser vi det här!
# 50. Vi har verkligen ett problem där! Det vi har fått tag på är en som kan ta in Guling tillfälligt! Mycket tillfälligt. Men så som det ser ut just nu så har inte denna personen någon möjlighet att göra annat än att kontroller om det finns en ägare. Men om det inte finns så …. och ingen annan ställer upp så är det bara kvar att släppa ut guling igen.
Jag hade nog en romantisk syn på att det skulle lösa sig trots det. Men efter att ha läst ditt påpkande så drar jag mig ur
…jag VILL INTE vara tvungen att släppa ut guling i det området igen.
Och även om det skulle visa sig att Guling har en ägare så vet jag inte om jag vill att ägaren ska få tillbaka guling….den ägaren kommer nog att låte guling fortsätta gå ute …
Så läget är nu att inget händer förrän Guling har ett bättre öde som vänta. (Åtminstonde från min sida!)
Men kunde inte Hennum ta guling…högst tillfälligt?
#53, jag kanske skräms, men det är faktiskt sanningen, bättre att säga det nu och inte sedan när det är försent.
Men det kanske löser sig om Hennum tar in kissen och man kollar i halsbandet och det finns ett telefonnummer. Gulingen kanske är saknad sedan länge och ägaren blir jätteglad. Vem vet, han/hon kanske är kastrerad/märkt också…?
Det kanske är så att han har ett kanonhem och inte alls hör hemma i det kvarteret? Det var ju vid ett företag, han kanske liftat med en transport och kommer långt därifrån?
Jag tycker att man ska ta in kissen, finns det ingen ägare får man försöka leta stödhem och försöka hitta en lösning, någon måste ha ett badrum eller toa, men där han är kan han inte går kvar utan att kolla.
Det kanske kan bli en solskenshistioria att han får komma hem till några som saknat honom länge…?

jo Hennum kunde ta Guling men tyvärr bara en kort tid tills vi vet om den har n ägare o vad det är för någon.
Hittar vi ingen så ja tyvärr Guling åker ut igen om ingen annan kan ta den o ägarna inte bryr sig om sin katt.
För min del tycker jag inte det är normalt att någon katt går i en fälla så många gg hade bara vanlig mjau som bete eller det billa från öb så så god var ju inte bete i fällan.
Om den får mat hemma o det som erbjuds i fällan är inget extra gott som typ kyckling el liknade fattar inte jag varför den gick in alls o inte så många gg.
Hoppas den är bort tappad o har en orolig ägare som bara längtar efter sin lilla kise.
#55: Jag tänkte så som du skriver nu! Men vad händer om inte en ägare hittas, om inte någon har en toa eller badrum ledigt? Hennum har tydligt sagt att hon bara kan ställa upp tillfälligt och det måste respekteras.
Det finns bostäder ganska nära industriområdet. Eslöv är inte så stort.
Problemet kvarstår! Jag VILL inte släppa ut guling i det området igen…. Jag måste veta att det finns en annan lösning, någon som kan tänka sig ta emot en gul katt!

Letar o letar,
Kanske lättare om den är inne o vi kan visa bilder eller?
I värsta fall så tvingar jag min sambo till en del av huset o Guling får den andra för släppas igen där aldrig.
Nä jag har snälla föräldrar de kan kanske men bara kanske ta honom.
Vi ska titta på nytt hus i morgon med stall o mindre att renovera.
Köper vi det huset kan Guling få bo där i stallet i en varm sadelkammare o efter som jag är mest i stallet så har han ju sälskap också.
Hoppas naturligt vis att någon kan ge den ett bättre hem, men det är ju betydligt bättre än där han är nu.
Vi får starta en egen tråd när vi vet mer om Guling, lättare kanske om vi vet mera om den eller??
Ja, först måste den in och kollas upp om det finns någon ägare innan dess är det kanske inte så lyckat att sätta ut den och leta hem.
Så om den iaf kunde få lite tidsfrist inne hos någon så det blir tid att hitta ett hem åt den.
Jag tror det löser sig bara katten är inne! Det har vi sett exempel på inne på hittekatter om och om igen! Det är alltid lättare att kunna annonserna ut en katt bara man har bra foton och kan beskriva personlighet osv.
Skapa en tråd som #58 skriver är ett jättebra sätt.
Skulle det krisa, istället för att släppa ut honom/henne igen får han väl komma hit och sitta i vår tvättstuga, men vi bor i Karlstad (50-60 mil) och avståndet är ju väldigt långt. Dessutom har vi huset fullt med hittekatter, men är det kris….
Jag känner mig usel som skrivit det jag skrivit och hoppas inte gulingen blir lidande, men efter allt jag upplevt med fällor blir jag vettskrämd vid bara tanken att katter släpps ur fälla…..
Jag hoppas innerligt att katten har ett hem någonstans. Han har ju setts så länge nu så någon kanske missat att någon efterlyst sin katt sedan länge. Skulle det var en dålig kattägare som bor i närheten får man tala om vad som gäller. Det kan vara en bra läxa för oansvariga kattägare.

Kän dig inte usel Bumbis förstår varför du varnar för det där med fällor.
Det var en av orsakerna till att jag mådde å dåligt av att släppa dem igen, tänk om jag hittade hem åt dem o de sen inte ville gå in igen uch!
Har försökt att skrämma dem så lite som möjligt när jag släppte dem, en av orsakerna till att jag inte tog bilder på dem i fällan.
Nu har de fått mat så länge utan att något har hänt så kanske Guling går in igen för det ända som hände var ju att den inte kom någon stans o fick ha sin mat ifred.
Hoppas vi ska kunna fixa något åt den lille. Hoppas få tag i en ägare som längtar efter en gul katt vare sig det är den som satte på halsbandet eller en ny.
En sak är säker den ska inte släppas igen o inte fångas i fälla mer än dena gången så vi kan tareda på varför den är så hugrig
#61, tack!
Jag förstår ju varför han släppts ut tidigare, finns det inga stödhem så gör det inte….man kan inte trolla…
ja men då kan gulingen bo hos dig tillfällligt då monsi eller?
Jag tycker ju oxå att det är bättre att veta om guling har nånstans att ta vägen för det kan inte kännas bra om han sitter där och ni måste släppa ut han igen.
Men som sagt han kan ju ha ett hem oxå eller inte, men som sagt det kan vi inte spekulera i förrens han är inne.
Ok, jag känner att vi får göra en chansning. Vi kan inte låta tassarna gå ute längre nu!¨
Hennom tar Guling tillfälligt. Vi kollar om Guling har ett hem och om vi inte får napp tar du Monsi över honom…eller så fixar vi transport till Bumbis :-). Hur det än går så ska den Gule inte släppas i ut igen.
Spöket tar du Monsi, eller dina föräldrar hand om?
Jag kan kontrollera fällan de dagar du inte kan Monsi. Jag kan även ställa upp och köra Guling till Hennum om det behövs.

spöket tar jag hand om om det låter sig fångas o hittar vi inget till Guling så åker han till Bumbis överfulla hus eller om vi köper huset så blir han våran stall katt tills vi hittar något bättre.
Men första anhalten för Guling blir hennum.
Tack Tina för att du ställer upp o kör mm har en bön till dig vill du ta fotto på Guling??
Du tar så grymt bra bilder.
Har Isis som bild på datorn när hon leker.
Skickar du Tina ditt nr till mig?
Har bytat tele o blev av med alla tele nr genom klantig knapp trycknig
men nu jädrar håller vi tummarna så att detta ordnar sig
gud så underbart om det gick vägen nu….
Här händer det saker
underbart!
Vi får hoppas att de gule har ett hem men hamnat på villlovägar och att ägaren blir överlycklig att få tillbaka han/henne.
I vilket fall som helst är han ju ingen vilding om han har halsband.
Jättesnällt att Hennum ställer upp sedan kanske även Monsi. Spännande om ni ska köpa hus Monsi!!! 
Jag står fast att fixar det sig inte får han/hon komma hit hellre än att han släpps ut igen. Vi kan inte behålla honom, vi har ju redan 12 hittisar så det får bli tillfälligt i tvättstugan.
men har du tolv stycken, det var många det. Men så snällt av dig att låta guling komma till dig ändå även fast du har så många
# 69, ja det är många, så det bästa vore om det löste sig för den gule nere i söder, det är ju dessutom en lång resa för han/henne också., men jag blir desperat av tanken att han skulle släppas ut igen….

Vi får ta reda på hur det är med hem till den Guling om det finns något eller ej.
Bumbis du ska veta att fins det skydds helgon till små hemlösa katter så är du ett av dem.
Har läst vad du har gjort o gör för de små, det otroligt snällt av dig att erbjuda tvätt stugan vi får hoppas att den inte ska behövas.
Det är frustrerande fär migo min sambo med hans allergi men så är det tyvärr.
Vi har ett hus på 300kv som behöver renoveras o saknar stall vi fick det till ett bra pris o hade inte så mycket att välja på då huset vi hyrde blev sålt till ägarens son o vi var tvugna att flytta snabbt.
Nu ska vi titta på ett som passar oss bättre med stall.
Tänk om han inte vore alergis 300kv att kunna hjälpa små kisar i suck!
Hade kunat hjälpa flera små än dessa två.
#71, tack, det var snällt skrivet, här på hittekatter gör alla gott på ett eller annat vis. 
Håller tummarna att detta hus passar er bättre! Tråkigt med din sambos allergi….
Jag vet inte om det stått i den andra tråden, men har någon satt upp lappar i områet om den gule? Finns det någon affär i området kanske man redan nu kunde sätta upp lapp och beskriva katten och efterlya ägare?
Skulle någon ägare höra av sig kunde man ju be denn hålla gulingen inne den dag ni sätter fälla för Spöket…
Nu verkar det hoppfullt i tråden här
Hoppas nu båda två låter sig fångas.
Eloge till er som tar tag i detta.
#73 ja verkligen, jag håller med dig eloge till er
Har precis pratat med Hennum och hon kan ha Guling till max Torsdag!
Första dagen som Guling kan gå i fällan är på tisdag…
Så vi har tisdag till torsdag på oss att hitta en ägare och om ägare inte finns så behöver Guling ett nytt tillfälligt eller ett hem där h*n kan vara lite längre.
Bästa är om vi hittar något nytt tillfälligt hem här i Skåne för om Guling ska till Bumbis måste vi ordna transport tills på Torsdag hinner vi det?
Det känns som om det ont om tid!!!
men bumbis bodde väl 50 mil bort va?
Finns det ingen som kan ta guling några dagar/ ev en vecka så det hinns att kolla upp om ev ägare finns.
Han bör väl vara kvar i Skåne den tid utifall att…
#75, trodde att Hennum kunde ha honom/henne tills ni hunnit annonsera. Det är ju ingen idé att frakta hit gulingen om det visar sig att han har ett hem. Minst två-tre veckor bör ägaren ha på sig. Man kan inte slänga med missen ända hit om den ska tillbaka igen, det är inte rätt mot katten.
Hamnar katten här placerar jag ut den här, men det förutsätter att det inte finns någon ägare, och det betyder att ni måste annonsera och kolla upp kissen först.
Ingen som har en toa eller likande som katten kan sitta tills de här veckorna gått? Jag får ju göra likadant här, det är ju mer synd om katten att stressa iväg 50-60 mil än att någon kan ha honom i stitt badrum tills ägare/hem dyker upp.
Jag tycker ni ska ringa polis och kolla efterlysning, sätta upp lappar och beskriva gulingen först och främst innan ni sätter fälla, om det inte redan är gjort, kanske någon äger honom i området och inte vet att han får ett kalasmål någon annanstans.
Vet någon om det går att ta i katten? I så fall går det att sätta på ett halsband som Lena tidigare skrivit och skriva och fråga om den har något hem, men inte fånga honom i fälla och sedan släppa ut honom igen.

Ja, det har jag funderat över. Är polisen i eslöv kontaktad? Är lappar uppsatta? Säkert har det sagts något om det innan, men jag kommer inte ihåg. Är inte polisen ringd så kan jag ringa imorgon och fråga om någon röd/gul katt blivit anmäld försvunnen… för ett år/halvår sedan? När sågs han första gången på industriområdet?
Utan foto på katten kan det såklart vara svårt att sätta upp lappar. Men är det någon som är av med en röd/gul katt så borde dom ju reagera.
Problemet är här att jag bor i en studentkorridor där vi inte får ha djur, jag ska ha en sedan länge planerad fest nästa lördag och det kommer då hit allergiska människor, så både för kattens och människornas skulle så kan ingen katt vara här då. Som sagt har jag varit väldigt tydlig med att det är extremt tillfälligt som katten kan vara här.
Är guling öronmärkt eller liknande och registrerad så kan man väl kolla upp det rätt snabbt, och ringa ägaren i fråga samma dag. Samma om där finns något telefonnummer.
Så, innan och efter den 14e så kan jag ha guling här vääldigt tillfälligt. Det är allt jag kan göra tyvärr. Önskar att jag hade kunnat vara stödhem, men det är inte möjligt.
#79, tack Hennum för att du erbjuder dig,
jag förstår att det inte är lätt för dig, vet att du erbjudit/hjälpt till flera gånger och vet att man inte får ha husdjur i många studentboenden. Det är vacker att du försöker.
Hoppas någon kan ta tag i att anmäla kissen upphittad, det kanske är gjort, i så fall är det ju inget problem, men den måste ju kollas så det inte finns telefonnummer i halsbandet och att inte katten är chip/öronmärkt.
Jag har inte varit med från början ville bara försöka att hjälpa till med det jag kan erbjuda just nu. Jag tog emot Isis och fortsatte efter det att läsa och oroa mig för de andra katterna på industriområdet, därav mitt försök att bidra med det lilla jag kan!
Om jag förstått allt rätt och så är inte någon ägare till den gule efterlyst och polisen är nog inte heller frågad. Och öronmärkning mm är inte kontrollerat. Den gule kommer nog bara till området på natten och är inte så glad på morgonen….
Jag tror att det är så den gule behöver komma in någonstans där man kan titta igenom dessa saker i lugn och ro, fotografera katten och sätta upp efterlysningslappar så att man kan börja söka efter en ägare. Men som sagt detta är spekulationer från mig jag vet inte vad som är gjort …..
Jag håller med om att det inte är en lösning att ta in katten så kort tid när det kvarstår så mycket arbete.
Och tyvärr kan inte jag ta emot katten här! Isis börjar bli allt mer bekväm och de svarta är supergoa mot henne. Jag vill inte rubba den balansen. Mina svara är även dom skygga katter från början som nu blivit trygga och dom gör allt dom kan för att hjälpa Isis rätt. Sen jobbar jag mycket både på jobbet, och efter jobbet då vi totalrenoverar ett hus. Jag är hemma alltför lite för att kunna bidra med mer än att kontrollera buren och köra en kortare stäcka om det finns en katt i buren.
#81, det är snällt att du hjälper till och bryr dig!
Det är alltså ett industriområde! Känner mig tjatig med alla exempel, men inget är omöjligt! Någon ringde mig för några år sedan och berättade att när en chaufför från Skåne lastade ur sin långtradare här i Karlstad hoppade det ut en liten katt som försvann i industriområdet. Som tur var brydde sig denna chaufför och ringde dit han senaste varit och lastat och fick napp. Kissen hette Missan och var egentligen ingens "egendom" utan flera famliljer värnade om henne i kvarteret och gav henne mat. Hon var hemlös.
Jag gick varje kväll och letade och ropade och satt upp lappar och en kväll ringer en Securitasvakt och berättar att han ser Missan och att hon går och jamar. Vi får tag på henne och dagen efter kom någon från kvarteret i Skåne och hämtade "hem" henne. De var överlyckliga och jättetacksamma trots att ingen "ägde" Missan.
Så man vet aldrig, gulingen kan komma var som helst ifrån. Jag är väldigt nyfiken vad som står i halsbandet, OM, det överhuvudtaget står något.
Puttar för Gulingen och Spöket.

ojojoj, som det kan gå!
Det skulle vara perfekt om det stod telefonnummer i halsbandet och gulingen har en läsbar öronmärkning som är registrerad. Och att just den öronmärkningen finns som efterlyst i polisens register. :) Hoppas hoppas!!! och att gulingen kommer hem till en familj som saknat honom mycket.
och hoppas att spöket går in i fällan oxå!
Nu känner jag mig ännu mer tjatig men eftersom det handlar om Skåne kan jag även berätta om elvaåriga Månsan som försvann från landsbygden Ölme för något år sedan, några mil från där jag bor.
Ägarna misstänkte att Månsan hoppat in i ett flyttlass, men de letade hemmavid överallt ändå. Tack vare att Månsan var id-märkt ringde en veterinärstation från Helsingborg några månader senare och berättade att de fått in Månsan. Ägarna åkte drygt 50 mil och hämtade hem Månsan.
Som sagt, det kan bli en solskenshistoria med gulingen mitt i allt elände…jag försöker bara peppa alla med positiva berättelser…

hehe, ja. förstår det. det är bra! Fortsätt så. :D
Är det någon som kan tänka sig vara tillfälligt hem för Guling - så vi hinner kontrollera och sätta upp lappar och om inte ägare finns leta efter ny!
Tror Guling behöver ett tillfälligt hem allt från 1 dag till ett par veckor :-).
Monsi! Visst vad det så att det inte gick att kontrollera direkt vi fällan?
#85, visst framstår jag som patetisk???!!!
men jag vill göra alla vakna på att faktiskt Gulingen kan komma från andra änden av landet….och jag hoppas på en solskenshistoria….
När det gäller industriområden klingar alltid orden "liftande katter" i mina öron. Speciellt om de magrar av efter en tid.

Tyvärr måste man nog var bläckfisk för att kunna kolla guling i fällan. Spot fräs rör mig inte jag river atityden brukar inte locka mig att gå i när kamp med en liten rädd katt själv, inte på det trånga mörka utrymmet heller.
Den var inte lika skräck slagen som Isis men inte mycket trevligare o som skrivet så försökte jag att inte göra fällan till en skräck upplevelse.
Har inte ringt o kollat med polisen då min beskrivning på kisen skulle vara för vag för att någon skulle veta om det är deras katt.
Det hela började ju med en jackt på spöket så tyvärr kollade jag inte så noga, såg gul katt med halsband.
Håller med Tina bättre att kunna kolla kise i lungn o ro o sen kolla efter ägare.
Är det ingen mer än jag som tycker att Gulings betende är skumt varför gå in i fällan så många gg?????
Har inte fått tag i malou 77 heller hoppas hon hör av sig snart så vi vet hur det är med fällan om jag får låna den igen eller om någon annan har den. Jagar vidare på den frågan.
Funderar på djurens vänner de kanske kan ta Guling men finns det något nära lund eslöv???
#88, håller med dig det är skumt att samma katt går i fälla flera gånger, MEN, har varit om med om likande fall där katterna endast fått billigt torrfoder hemma och vankas det delikatesster i fällan så går de in om och om igen, ändå har de ganska bra hem.
Har kissen ett hem får man försöka berätta för dom om farorna och vikten av att kastrera och id-märka (om det inte redan är gjort) . Det är tyvärr inte mycket mer man kan göra utan bara hoppas ägarna får en minnesbeta när de hör att katten fångats i fälla.
Det är absolut ingen kririk till er alla som jobbat med "fallet", jag förstår att det är svårt när ingen bor nästgårds. Men finns det ingen kattvän i området man kan försöka få engagerad? Det verkar ju var ett bostadsområde bredvid?

Precis. Det borde ju finnas någon i eslöv som älskar katter så mycket som vi här, och som har möjlighet att husera en katt extra i en vecka eller två. :(
jag är väldigt förkyld just nu, och är i praktiken inte så handlingskraftig som jag skulle vilja vara. Men att sätta upp lappar i affärer och bostadsområden borde ju vara ett steg på vägen. "kattvän sökes som akuthem åt hemlös katt!"
Om någon har tid att sätta upp lappar i bostadsrområdet någon dag vore det toppen! Man kunde ju börja med att skriva tex:
Vem äger en XXXX katt med XXXX halsband som håller till i området?
Tacksam för svar, tel: XXXX
#90 Krya på dig!

OKEJ!
Lånar fällan nästa vecka i stället.
Har just sett en kraftig crem färgad katt med vita tecken som saknar halsband.
Blev helt paff då jag inte brukar se de små liven.
Det är första gången jag har sett denna kise, så nu är de tre.
Denna verkar inte gilla folk så fort den såg mig försvan den i 120 stackars liten den skulle precis gå in o äta.
Suck två eller tre undrar om spöket är med fortfarande.
Tror snart att eslöv är en glömd håla av katt vänner eller så hittar de inte hit till foukus.
Vet bara två stycken o de har tre små kisar två svarta riddare o en gråvit vacker dam.
Frågan är om vi vågar sätta ut fällan med denna nya kise som har kommit den ska ju också kollas suck!
Varför var jag så långsam???
#92, katter kan ju vara fruktansvärt snabba så det är inte alltid lätt att hinna med. Anklaga dig inte, det är ingens fel.
Jag är också rädd för att det dyker upp fler katter, så egentligen när fällan gillras nästa gång måste någon sitta och vakta och se till att inte fel katt går i fälla.
Har ni sett Spöket något mer eller är det bara spår i snön?
När såg ni de gule senast?
Den här ljusa katten du sett i dag bor säkert i närheten eftersom den vågar visa sig på dagen. Hur långt är det till bostadsområdet från där ni matar?

Det är lite svårt att kolla vilken katt som går i fällan då de gör det natte tid, pluss fällan kommer att stå där ingen kan se den om man inte kryper bra.
Spår efter små tassar syns på kudden vid mat platsen mellan varven.
Den kisen jag såg i går var välldigt lik Isis utom att den är crem färgad, kunde kolla noga när vi smög på varandra.
Kraftigt byggd med liknade täckning som Isis lite mera vitt i ansiktet, en kompakt kropp, sen slutade likheterna för denne har en tjock svans.
Himmla söt kise är det i varjefall.
#94, snart är det ljusare om kvällarna och nätterna och kanske lättare att se vad det är för katter som håller till vid maten.
Tyvärr är nog det enda att försöka orka sitta en natt och spana, vem vet det kanske kommit fler katter dit och då blir det ännu svårare att sätta fälla.
Tänkte på Spöket, OM, han/hon finns kvar borde han ju varit drygt halvåret nu och inte heller så liten. Var de inte i oktober ni fångade in syskonen? Han/hon skulle nog vara väldigt, väldigt skygg vid det här laget också och inte visa sig mer än en skugga nattetid.

Hej Gabbi!
Jag hörde ditt meddelande igår, har inte kunnat svara i telefon på några dagar pga en mycket sjuk son.. =( Igår var vi på akuten hela dagen…
Jag har fällan utlånad till en annan i föreningen som ska plocka in katter i Lund, men jag ska kolla med en annan förening om jag kan låna deras fälla.. Kan du skicka ditt mobilnr till mig igen, jag har tappat min "kattbibel" som jag skriver ALLT viktigt i..
är så handikappad utan den….

Bumbis jag är på min arbets platts mellan 7:15.- 15:45
Pendlar nästan 2h dag enkel resa.
Har tre hundar o 4 hästar som längtar efter mig o vill att jag ska komma så de får röra på sig. Gillar derför inte att behöva stanna längre än nödvänigt.
Tyvärr är det så att det inte hjälper att det blir ljusare för där jag gömmer fällan kan man inte ha uppsikt över den utan att katterna anar något tyvärr.
Själva fällan har man ingen chans att se.
Hadde jag bott i Eslöv så hadde Spöket varit fångad, o saker hadde varit anorlunda.
Tina har snällt nog erbjudit sig att ge katterna mat när jag är sjuk mm.
Malou77 har pm nr till dig hoppas du hittar din bok o att lillen mår mycket bättre nu.
#97, jag förstår att det är omöljligt för dig, det är bara synd att det inte finns fler som kan ställa upp som bor närmre.

Håller med dig #98
Det är Guling som har försvårat infångadet hela tiden pluss lilla Söta Isis som bad om hjälp o fick det med.
Hadde inte dessa varit så kanske Spöket hade varit infångad nu o andra sidan hade vi inte fått se den Vackra Isis utväkling o hennes förvandling som jag följer med glädje.
Hoppas att det går att ordna på något vis för dessa små liven, liksom jag hoppas att det går bra för alla hemlösa o att de får egna hem någon gång.
Destiny vilka andra katt sidor tänker du på??

#99, det är ingen kritik mot dig, Monsi, jag hade hoppats att någon skulle vakna till och erbjuda dig hjälp. Det är därför jag puttar på.
Jag skrev tidigare att i värsta fall, istället för att gulingen ska släppas ut igen, kan han komma hit. Men det förutsätter att ingen ägare finns, att katten är veterinärundersökt för loppor och skabb samt vaccinerad. Dessutom får en transport hit ordnas för vi har precis kostat på bilen nästan 15 000 och den är inte helt okej ändå och törs därför inte ge oss iväg drygt 50 mil tur och retur.
Vi har även 12 hittekatter sedan tidigare och allt vi kan erbjuda är en trång tvättsstuga. Önskvärt är att det kunde ordna sig på ett annat sätt för gulinge, han får det inte bättre genom att åka ända till oss och sitta i vår tvättstuga.
Så jag puttar vidare får vi se om något händer.

Det är lungt Bumbis, känner mig bara en aning frustrerad vi har alla hållt på så länge o så faller det på om någon kan ta den stackares Guling.
Inte menigen väll att han ska behöva åka 50 mil för ingen har platts här nere eller?suck!!!
Jag har platts men gillar min sambo sen över 17 år, så pga hans hälsa så går det inte att ta den stackaren suck! o åter Suck!
Det bästa är att det blir varmare o varmare så de slipper frysa så länge till.
Är glad för de som puttar ni hjälper jätte mycket
Frustrerad åter FRUSTRERAD!!!
Tur man är en envis jävel hi hi!!

*puttar* det här känns verkligen lite hopplöst. Men det SKA ordna sig! :)
Hej!
Det är jag som tagit hand om Curly Sue…
Och jag har förstått på Destiny att ni skulle uppskatta en uppdatering här… :-)
Jag tror att hon har det bra här hos mig och Eskil, en stor fin grå pojke på 3 år.
Eskil tycker hon är skum och håller sig på avstånd, även om de väser och morrar på varandra ibland. Men det blir mindre och mindre av det och mer av att nosa på varann.
Curly är ytterst nyfiken på Eskil, men han drar sig undan.
Hon är mycket gosig och kelig, och kommer upp till mig i sängen för att gosa på morgonen. När jag sitter framför tvn på kvällen kommer hon gärna och lägger sig hos mig en stund.
Hon har hittat ett favoritställe uppe på ett skåp, drygt 2.10 m högt.
Om jag försöker få Eskil att komma till mig och gosa hör man hur hon hoppar ner på skrivaren, som står som en lagom mittemellan avsats, och skuttar till mig…
Det är så man undrar om hon tror att det är hon som är Eskil…
För 3 veckor sedan fick jag hastigt avliva Selma, min lilla tös på 4½ år, och då blev Eskil ensam. Jag ville skaffa honom ett nytt sällskap då han aldrig bott som ensam katt. Han flyttade direkt från sin mammas stödhem till Selma och mig. Även om han tycker Curly är skum nu tror jag han kommer uppskatta hennes sällskap i framtiden…
Jag skall visa er lite bilder på henne längre fram!
Hoppas det löser sig för Guling och Spökis!
Tyvärr kan jag inte bidra med mer än glada tillrop…

Det var kul du hörde av dig angånde Curli.
Jätte kul att höra om min lilla söt nos.
Hon glömde lämmna tillbaka mitt hjärta den lilla tjuven.
Hon stal det med sina stora rädda ögon o sen med de vackra ögonen när hon titta på en o spann, ingen kunde motsstå henne.
Du har fått en underbar kise lycka till med henne o Eskil.
Ser fram mot bilder o mer info.
Är grön av avundsjuka men glad att hon har ett eget hem o två vänner även om den ene inte är så glad änu.
Alltså jag är lite trött och har skummat igeno hela tråden som jag hittade idag så jag undrar, hur har det gått? Är alla katter tillfälligt placerade?
Jag bor inte själv i Eslöv men har släkt och familj i krokarna min Mamma bor 1 mil från Eslöv har inte katt själv men kommer bra överens med dem, sen har jag annan släkt halvvägs mot Kävlinge som visserligen redan har katter och andra som inte bor fullt lika nära. Jag vet inte om de är villiga att ställa upp men vid behov skulle jag kunna mejla dem och fråga.
#106 Ingen katt är placerad av de två.
åh men du må vara en ängel som gud har sänt, detta är efterlängtat,
jag vet att hjälp behövs här så fråga du dina nära och kära
men monsi som håller i detta får svara för det är hon som håller i trådarna här

Det skulle ju vara fantastiskt om din mamma kunde ta hand om Guling tills vidare åtminstone! *hoppas* Det är en mycket enklare lösning än om katten ska hit till mig i två dagar. :P
men jag undrar om monsi har läst här att #106 kanske kunde hjälpa, det blir så tokigt när det är två trådar på gång om samma sak
Jag har inte lyckats hitta den andra tråden, tänkte att jag skulle ha bägge trådarna först så jag kan bifoga båda länkarna till ett mejl, skriva en kort sammanfattning och sen mejla Mamma för att se vad hon säger om det hela.
här kommer länken #110
Åh..vore ju toppen om vegangeek eller hennes släktingar kunde ta sig an guling medans man kollade om han har någon ägare.
Tack för att du erbjuder dig för hjälp behövs i trakterna.

Hoppas din mamma 110 kan ta guling det vore underbart.
Skicka vart jag ska vända mig när o om jag lyckas fånga de små.
Det kanske finns räddade änglar!
Jag skall mejla henne nu, vi är bortresta och sitter hundvakt tillsammans med våra sötnosar åt en sjuk hund så saker flyter inte på som de brukar.

Inget kul med sjuka djur. Hoppas den blir bra snart.
Jag ögnade snabbt genom inläggen om Guling och Spöket, men såg att de upphörde. Har de två katterna i Eslöv fångats in?
Om inte, är det fortfarande aktuellt att mata dem eller kolla fällan ställer jag gärna upp.

Guling är o myser hos Bumbis, men spöket är kvar där ute någon stans.
Har startat en ny tråd som heter Okej! Ett nytt försök.
Tack för att du vill hjälpa dem!
Fösökte länka tråden hit men lyckades inte.