Sessan och bebisarna
Nu är bebisarna äntligen här!
De föddes den 20 maj, samma dag som kaninen här hemma och samma dag som min syster.
Det blev tre små knyten varav två vid liv då den tredje tyvärr var dödfödd.
Bebis 1 föddes 20:30 och jag hann tyvärr inte väga denne vid födseln. Svart med vita fläckar.
Bebis 2 föddes 21:30 och vägde då 108 g. Här fick matte hjälpa till med både fosterblåsa och avnavling då Sessan "glömde" bort den. Vit med svarta fläckar.
Lilla ängeln, bebis 3 föddes 23:20. Gjorde stort intryck på mig och finns för alltid i mitt hjärta. Svart med vita fläckar.
12 timmar senare
Bebis 1 vägde 108 g
Bebis 2 vägde 114 g
Tidigare trådar om Sessan, hennes dräktighet och födsel:
Dräktig katt hemlös…
Dräktiga Sessan
Sessan föder nu!
Ett dygn gamla

Åhhh..det finns inget vackrare…ljuvligaste bilder..
Suckar drömskt… Så underbara… Men det borde vara förbjudet med sådana här trådar innan Amora har hunnit få sina…
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
Oh så fina bebisarna är :)

Åååå! Jätte söta.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Sååå söta!
Jättefina!
Trevligt med en så noggrann rapport
Usch så gräsliga saker *fniss* försöker intala mig själv men det går inget vidare *suckar*
//Pia
Grattis till bebisarna. Åh dom är svart/vita som jag älskar.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Suck…(jag vet var du bor Lina
)

Haha fattas det en nån dag så är det bara Huskatt som har varit framme
Oh vilka sötbollar. Jag är ju så sugen på en svartvit katt eftersom vi aldrig har haft en svartvit kisse. Tror det är lite svårt att övertala min man :-/ Kanske får övertala han att det skulle våran andra kisse :P
pluppisarna… jag vill gosa, nosa och snosa på kissebebisarna :)
Åh vilka ljuvliga bebisar..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Såg att Sessan varit på lådan nu för första gången sedan ungarna kom. Efteråt hittade jag små bloddroppar/pölar på golvet, fast det var liksom utblandat. Då jag vet att det kan vara så några dagar efter förlossningen så är jag inte orolig men jag kände att jag ville nämna det härinne också..
Ja, de är så oemotståndliga! Sambon var inte alltför förtjust i projektet "ta in en hemlös dräktig katt i ett redan kattfullt hem" men han är nästan värre än mig och springer och tittar på dem stup i kvarten… 
Jag funderar på att göra en ny bolåda då den de bor i nu är lite för låg och inom ett par veckor så finns risken att de trillar/tar sig ut. Det är livliga krabater det här!
För helst ska de väl inte få för stor yta att röra sig på i början?

Mmmmmmm….vilka ljuvliga små underverk..men jag är inte förvånad, så vacker mamman är…blir alldeles kollrig när jag ser sånna här bilder…
Tihi, jag undrar om de är långhåriga eller inte… Hur kan man möjligen se det?
Imorgon måste jag göra ett nytt försök med att könbestämma dem… Det blir väl svårare ju längre tid som går….
Vilken tur Siden, att du bor så nära… Huskatt också… Jag kanske ser er spana in genom fönstret en dag. 
Var så säker Lina 
Nu blir jag avis.. jag vill med spana in genom fönstret :)
Ha ha Lina kommer ha ne massa fönstertittare hos sig;)
//Pia

#17 Sen när de börjar bli så stora att de kan börja gå på låda osv kan det vara bra att begränsa utrymmet så de vänjer sig att gå på låda. Men sen lär du ha fullt ös i lägenheten ;)
Ska bara ta reda på var Linas köksfönster är 

Helt enkelt underbara! Här är en till som är riktigt avis!!
Vet ni vad? Jag fixar en bänk som ni kan stå på och kika in genom fönstret! Skulle också kunna skylta upp från stan var någonstans fönstret finns….! 
Japp… skyltar eftersöks :) så jag hittar och en bänk, jatack för annars blir det som alltid annars, att jag inte ser ett skit, eller bara blommorna i fönstret
tänk mig på som är kort i rocken 
*hoppar upp och ner och övar inför höjdhopp*
Oh vilka ljud… vilka resurser
rena rama operan ju :)
Släng dig i väggen Marlene Ernman (tror hon heter så? )

Varför inte ta inträde? Se bara till att den kommer kisarna till nytta 

he,he…där hade man högre tonomfång än självaste Malena Engman!! Guuuud så söta dom är!! O Sessan är bara sååå vacker…
Men jösses så gulligt. Kan säga att här var det stora ögon på Billy när han hörde ljudet;)
//Pia
Jag tycker de ser ut att blir lite fluffiga. Åh kissebäbisar de luktar ju så gott med. Bäbislukt mmmm så söta med :D

Jag tänkte som Karizma..dom ser ut på bilderna som att dom ska bli lite lurviga:-) Gissa om man är sugen på att borra in nosen i hela högen..o höra smackandet när dom diar är som den ljuvligaste musik…

Ha ha! Ni skulle ha sett min Dogo Argentino när jag spelade upp ljudet hi hi!
Var är katten var är de är de i mattes hand var var?
Han höll på o välta matte, dator o mitt tea i sin jackt på katt.
Synd man inte hadde en kamra ha ha!
Stor vit hund snurrar runt som en galning 
Schäfer blandisarna la huvet på sned o hadde stora ögon vad var det där.
Anmäller mig till fönster tittar ligan hi hi!
Idag gick det inte alls smidigt att väga, Sessan var riktigt förbannad.. Uuuh. För säkerhets skull kommer jag att kolla vikten varje dag, iallafall tills de är veckogamla, med tanke på att en utav dem inte överlevde. Vill vara säker på att de går upp i vikt!
B 1 väger 148 g, har alltså gått upp 22 g sedan gårdagen.
B 2 väger 151, har gått upp 19 g sedan igår.
Det tycker jag är en rejäl ökning. 
Bilder blev det tyvärr inga med tanke på hur Sessan var.. Det är dock märkligt, så fort hon är hos bebisarna igen är hon inte alls tjurig och morrar inte så värst mycket. Precis som att hon fattar att vi bara underlättar för henne men att det är jobbigt att skiljas från dem, även om det bara är för en pytteliten stund.
Är nästan säkra på att B 2 är en tjej men vad B 1 är förblir ett mysterium, tycker det är så jäkla svårt att se, sambon säger samma sak.

Vilka fina kattungar! Synd att nr 3 fick fara till katthimlen. Väntar här med spänning på att Cleopatra ska nedkomma med sina. Lycka till…
B1 väger idag 168 g och B2 väger 170 g.
Har en känsla av att det kommer bli två mjuka tjockisar!
Fick lite bilder idag, hoppas att någon blev tillräckligt bra för att kunna läggas upp!

ÅÅÅÅÅhhh! 

Åhhhhh….finner inga ord för hur söta dom är!!!! Vill också ha sånna småttingar här hemma!!!

Den första bilden ser ut som en hona, och den andra en hane. 
Snygga rumpor :)
Ja, visst är de tjusiga. 
Då kanske det blir en Pigalle och en Bounty… Vi får se…

Den första bilden tyckte jag såg ut som en hona iallafall..den andra bilden var jag mer osäker på…jag beundrar er som kan skicka in bilder..trots att mamman är skygg och osäker på människor…
Har en känsla att hormonerna gör mamma lite lugnare när hon ligger hos sina ungar…isåfall är det ju bara bra för hennes utveckling..finaste Sessa-mamma!
Säger som #49 och #50 Det ser ut som om det är längre avstånd på den andra.
//Pia
oopppsss….kom visst in på rumpsidorna 
Sicka små fulingar
…vill inte alls ha…

oj oj! så fula håller med #55 vill inte alls ha 
puss på nosen på dem
Jamen ursäkta att jag inte kunde censurera. 
Imorgon reser sambon bort och kommer inte hem förrän nästa tisdag… Stackaren kommer med all sannolikhet missa när de öppnar ögonen! Det är så kul att reta honom med detta. 
Nu har jag en till fråga (vilken skräll) angående kloklippning. De börjar bli rätt så vassa nu och jag undrar hur gamla de bör vara innan första klippningen? Några gånger innan 10 veckors ålder är väl rätt så bra att gå efter men jag undrar hur många veckor de MINST bör vara!
Anyone?
Nä inte klippa klor ännu. De behöver sina små klor föratt ta sig fram.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nae, har inte tänkt klippa dem än.. Men vid två-tre veckors ålder borde väl gå bra?

-När det gäller kloklippning överlåtar jag frågan till dom som vet..har aldrig klippt klor på varesig små eller stora katter!..Har tittat på bilderna igen…o planerar såsmått en catnappin`en varm o solig natt då vädret är som gjort för en cykeltur!
4 dagar gamla och vikterna ligger nu på 187 g och 189 g.
Kommer inte väga dem lika frekvent nu då Sessan blir argare och argare. Siktar in mig på att väga veckovis hädanefter!
Har lämnat en liten hälsning på din blogg. Vilka fina små liv du har där hemma. Helt kär i den svart/vita lilla kissen. 
Lycka till med de små!

Men ååå vad jag har missat. Har ju inte haft tillgång till datorn sen i torsdags. Grattis till vinsten!!!!
Nästa gång hoppas vi på att det är min tur.
Jag lägger mig inte heller i det där med könsbestämning. Att titta så i "röven" på dom blir jag alldeles snurrig av. Tycker det ser likadant ut på alla…..
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Jag är också kär i missebebisarna! Kan inte få nog av dem… Fasiken att Sessan inte ger med sig och låter mig få "fri tillgång" till dem.
Nu har sambon stuckit iväg för en vecka så behovet av att mysa och gosa med dem lär väl öka dramatiskt under närmsta veckan, haha!
Men oj vad de växer snabbt… Två ordenliga tjockisar numera!

Har du provat att lukta på dom? Missebebisar och vovvebebisar luktar alltid så ljuuuvligt, så man nästan vill ta en tugga…. hehe
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Åh gud vilka sötnosar!
Är hur kattungesugen som helst!

Sidentass du blir lika vimsig som jag när jag ser bilder på små söt nosar hi hi!
Liina behöver inte oroa sig för katt nappning så vida det inte heltplötsligt dycker upp soliga nätter hi hi!
Siden vi tar dem snart en varm sommar natt i stället va? ha ha!
Ducktig sessan Får inte vi kela med de små så får ingen annan det heller hi hi! Inte alls avundsjuk nä då!
Vill haaaaa!

#67 ehhh..hmmm..dom har utlovat bra väder…pumpa cykeln vetja!!

De är underbart söta! :)

Jag har helt missat att smågullisarna har "anlänt".
De är verkligen super söta 
Slängpussar till hela familjen från mig

Gud så snabbt tiden går… Ikväll är de 6 dagar gamla! Och jisses så de växer.. Även om jag inte vägt idag så är det uppenbart att de går upp riktigt bra i vikt. På torsdag morgon blir det invägning!
Jag sitter fortfarande och klurar på namn, har fått förslag på Hope & Happy… Bounty och Pigalle har jag klurat på. Men inget av dem känns självklart… Så jag funderar vidare! Snart måste de ju bli "döpta".
Tyckte det ryckte lite konstigt i honans ena öga idag, som om det försöktes öppnas? 
För övrigt så ringde Livlinan till mig ikväll för att höra hur det gått med Sessan och om hon fått bebisarna ännu… Vi pratade en liten stund och vi kom fram till att jag tar över allt ansvar för Sessan nu. De har ju så mycket att stå i och jag känner att jag gärna vill ha full koll på allt.. Givetvis var jag välkommen att höra av mig om jag behövde något bidrag till veterinärkostnader framöver samt om jag behöver hjälp med att placera ut Sessan. (så småningom…)
Idag blev Sessan försäkrad också och jag sa att hon föddes i april 08. Blev en hel del frågor om hennes allmäntillstånd eftersom jag var smart nog att säga att hon var en hittekatt……..
Nu har jag börjat fundera på vad bebisarna ska "kosta". De kommer att avmaskas några gånger, vaccineras med båda sprutorna, bli chip-märkta och veterinärundersökta. Vad skulle ni ta för pris? Och kan man göra så, att en del av priset återbetalas om kvitto på kastration och kattförsäkring uppvisas inom en viss tid? För det vill jag definitivt att de ska vara..
Känns inte kul att tänka på att de ska lämna mig men jag ska försöka få någon i min närhet att ta över dem.. Funkar det att ha båda syskonen i samma hem, en hona och en hane? Skulle kännas bäst om de fick bo tillsammans.. 
Oh så fina de är Lina!
Det var egentligen tänkt att jag skulle väga dem imorgon på morrnen men jag kunde inte hålla fingrarna borta………
Hanen 227 g
Honan 228 g
Och NU är de jätteulliga! Känns som att hålla i små moln.
Och vet ni vad jag upptäckte?
DE HAR ÖPPNAT ÖGONEN!!!
Honans ögon var mest öppna, men hanen är inte långt efter… Kisar lite mer.
Men nu är det riktigt svårt att få tag på de små liven för Sessan har blivit jättebeskyddande. Även om jag drar bort bolådan en bra bit från henne så kommer hon numera fram och jag var faktiskt lite skakis då hon försökte gå till attack…
Men guuuuuuuuuuuuud så underbara de är! Ser helt annorlunda ut med öppna ögon!
Bilder…bilder..bilder…
Oh, så fin hon är den lilla tösabiten :)
Jaaaa, men jag önskar jag kunde fått lite bilder på lillgrabben..
Jag vet ärligt talat inte om jag kommer våga ta dem ifrån henne något mer förrän de är 2 veckor och det är dags för vägning. För idag blev jag faktiskt rädd för henne. Och då är det dags att ge efter..
Men man kan ju zooma in och ta kort!

Åhhhhh..vilken liten sötnos!!! Självklart förstår vi om du på grund av omständigheterna inte kan hålla på o ta bilder…det vore inte roligt om du skulle bli skadad heller..dom kan ju vara oerhört beskyddande o göra allt vad som står i deras makt för att skydda sina små…o speciellt när mamman inte är van vid människor sen tidigare..o lärt sig att vi bara vill gosa, gosa och åter gosa med dom små liven…
zooma med kameran du Lina, ta inga risker att Sessan blir förbannad på dig :)
Kram
Ja, jag vill gärna behålla mina händer ett litet tag till.. Hur ska jag annars kunna gosa med dem när de börjar tulta omkring? 
Men det är hemskt frustrerande att vara så nära men ändå inte kunna mysa med dem. Fast å andra sidan hade det kunnat vara mycket värre! Man får vara nöjd med det lilla som erbjuds. 
så söta de är:) man ska absolut inte klippa små kisebäbisars klor förrän de är några månader gamla.
#88 Jaså? I boken "Kattuppfödning" står det att man bör klippa klorna några gånger innan 10-12 veckors ålder samt att om mamman har ont av bebisarnas klor när de mjölktrampar så kan man klippa dem ytterst lite.
Visserligen väger erfarenheter tyngre än böcker men den här boken litar jag en hel del på…
För min del spelar det givetvis ingen roll, det är ju på missarna jag tänker.. Att vänta några månader tycker jag rent spontant är lite för lång tid. Kloklippning runt 6 veckor tycker jag känns bättre.
Hua..sicken liten fuling 
Fuling? Ja verkligen…. Obotligt ful… Kan inte ens ta i saken, usch. Vill inte se! 

…Dom är ju så underbart söta å goa…