Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3062 ggr
Hawknestgrove
0

Hjälp Dumpad kisse I Strömstad

En dumpad röd utsvulten kisse, okastrerad är upphittad i Strömstad. Han är hos min kassör just nu, men vi måste hitta ett hem åt honom, då hon har egna katter! Det är lilla föreningen KAttkedjan, som är alldeles nystartad, så vi har inga pengar att göra något stort heller! HJälp oss och kissen! Bild kommer senare……

ja detta ligger på KAttpolisen och SKS forum också. HAr även skickat det till STNB

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

huskatt08
0

Stackars misse Gråter

Någon som kan hjälpa?

catfoot
0

Men lilla kisse…Gråter

Hoppas någon kan hjälpa…

Nog bör vi kunna samla in till en kastrering här…Jag bidrar gärna med en slant..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

ja, jag har sagt åt Camilla, att mer än 500 kr kan vi inte avvara ur vår lilla kassa just nu. Vi har det stora kapitalet på 2200 kr…..och då ska kissebarnen vaccineras på det.Den lille har öronskabb, så Camilla skulle köpa frontline och ta en snabb koll hos vet. HAn beöver även avmaskas, Camilla köper Drontal. Nu bor han hoos camillas dotter, men där kan vi bara hysa honom tills midsommar, på sin höjd. OCh jag VÄGRAR släppa ut honom igen. Strömstad som sommarstad är fruktansvärt fullt med folk, som inte är snälla….Mycket fylla på stan. HAn är väldigt snäll och går snällt på låda. Jättediarre, men det ska vi nog få bukt med på sikt.

catfoot
0

Vad kostar en kastrering hos er??

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

ca 600 hos bägge veter. OCh jag har bestämt, att han måste kastreras, oavsett. För att ha en okastrerad kisse inne, det går inte.

Hawknestgrove
0

Tusen tack för bidraget, kära Mymlanbus! Du är ju medlem hos oss!

catfoot
0

Konto nummer för jag över en slant..

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Är det kontonr som står på hemsidan man kan skicka till.?.Min plånbok är tunn som vanligt..men jag vill iallafall bidra med en liten slant som hjälp till kastreringen..

Bumbis
0

Stackars kisse, skönt att han är inomhus i alla fall.
Inte ska han behöva släppas ut igen. Puttar för hem till gossen.

Hawknestgrove
0

ni hittar pg på länken i min signatur

catfoot
0

Ok, den med kattkedjan…För över en slant då…Från Catfoot kattgodis kassa..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

OBS! NI får inte ta denna tråd som tiggeri om pengar. Om det är något jag absolut tigger om, är ett hem!

mymlanbus
0

#6. Inget att tack för ju Skäms

catfoot
0

200:- från oss till den dumpade lilla kissen, är nu insatt…Kramisar Catfoot

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Nä jag ser den inte som en tiggartråd, en hjälptråd tycker jag det är…En hjälp till kissen, för kastrering å ett nytt hem…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh det är inte meningen! Jag söker som sagt med ljus och lykta ett hem åt killen. För det är nog ingen som äger honom!

Bumbis
0

Det är ju jättebra att det kommer in slantar till kastrering! Glad

Tyvärr är jag fattigare än en kyrkråtta för tillfället men jag puttar i alla fall för hem åt godingen.

Imasy
0

Ingår id-märkning med kastreringen hos era veterinärer?

Ska han vaccineras? Vad kostar det hos er?

Hawknestgrove
0

Nu först och främst, så ska han kollas upp. HAn är full i öronskabb, det ska åtgärdas.Sen ska vi kolla om han mot förmodan är märkt. Sen ingår inte idmärkning hos oss, vad jag vet. HAr även mailat som sagt till STNB om honom. Så det absolut akuta är att han

1. blir avmaskad
  2. får ordning på sin skabb
  3. får ordning på sin mage.
  4. blir kastrerad.

Allt detta kan ju åtgärdas vi ett och samma tillfälle. Sen som sagt, så MÅSTE han till ett annat hem för e midsommar, då tjejen han bor hos nu har hyrt ut sin lägenhet under sommaren. Det är en ganska vanlig företeelse här i Strömstad, så då flyttar hon in till sin mamma och så delar de på dn lilla förtjänsten. MEn det är därför, vi måste hitta hem åt honom.

Hawknestgrove
0

Tusen tack, Catfoot! Du är så gullig!!!

MEn som sagt, detta är ingen tiggartråd om pengar. HAr däemot fått tips om, att jag borde vara lite mer självisk och kanske virka och sälja leksaker till oss också……MEn jag hinner ju knappt med……

mymlanbus
0

Ingen som tror att det är en tiggeritråd Gunilla… så vi puttar för hem till kissen :)

huskatt08
0

Ja..du hinner väl inte med till dig (er) själv för du gör åt alla andra ObestämdFlört

Kanske dags att tänka mera på dig själv (bli självisk som du uttrycker det…vilket klangar negativt men det tycker jag är definitivt fel)

Ang. kissen…Uppskattad ålder?

Imasy
0

Men vad kostar id märkningen i samband med kastreringen då?

Hawknestgrove
0

#22   ja du…. ikke pejling, som vi säger här…. Nu ska han i alla fall ner till veten på onsdag kl 10.30 är han i god fysiks form, så blir han av med klockspelet. UNDer förutsättning att han inte är ägd, förstås….

[LucyInTheSky]
0

Ruu-puu och jag skickar ett sms med en liten slant.. Inte mycket men vi vill gärna hjälpa till.

Hawknestgrove
0

Gulle, gulle alla!!!!!!OCh speciellt till lille Ruu Puuu!

Nu är ju kastreringen grejad! Då söker vi ett hem!

Bumbis
0

Putt för hem till gullegossen!

Hawknestgrove
0

Under helgen hoppas jag få bild…..

Imasy
0

Vi härifrån bidrar med 280 kr (tror jag det var) också för sålda hamsterbebisar :)

martdat
0

putt för ett hem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

jag är alldeles överväldigad……Det var inte meningen. Vi tackar allra ödmjukast…..

Givetvis så kommer en redovisning här inne.

monsi
0

Putt för hem

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Imasy
0

Så, nu har jag fått ett sms om att pengarna är på väg till Kattkedjan. De är märkta med "JF Ham" så vet du vem de kommer ifrån ;)

Hawknestgrove
0

OK! Vi tackar! eftersom det är postgiro, så syns inget i dag… HAr precis pratat med min kassör. Är kissen frisk, så åker klockspelet på onsdag. Hon har börjat behandla för skabb med frontline och tryckt i kissen en halv Drontal, så smal är han att han inte behövde mer…… HAn äter bra och han har blivit bättre i magen. Så hinns det inte med några bilder innan, så ska jag försöka komma ihåg att plåta hos vet på onsdag förmiddag.

Så med största säkerhet, så söker en röd vacker kisse, som tydligen är van att vara inne, kelen och snäll ett nytt hem…..Temporärt eller permanent.

essut50
0

Gunilla. Kan du kolla hur mycket en id-märkning kostar hos er veterinär? Jag kan betala för den…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Så snälla ni är! KAn tala om, att vi hittills har fått in 680 KR!

2009-05-22  200,00 Info
2009-05-22  200,00 Info
2009-05-22  280,00

JAg sa, att även utan er fantastiska hjälp, så hade jag varit beredd att lägga 500 från vår lilla kassa. Snälla Essut, så go du är! Vi gör så här… ÄR han frisk och kry på onsdag, så blir han kastrerad och idmärkt om han inte redan är det…. Vilket jag tvivlar på. PAssar på att fota den lille magre också. HAn väger alltså inte mer än 2 kilo….

KAstreras måste han för han pinkade ner Camillas tröja när hon var uppe hos sin dotter och behandlade honom.

Så nu puttar vi för ett hem åt en liten spinker!

Hoppas verkligen bara, att han är frisk och kry. För tyvärr, är han dålig, så kan vi inte  gör något åt honom. Men han har ju redan blit bätte i magen, så det är nog ingen fara.

Lena
0

Stackars kissen! Tur att ni finns i Kattkedjan och vad bra att så många har hjälpt till med bidrag! :) Det här ser ju lovande ut!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

ja jag är så förvånad……

Som sagt, någon som vill ta hand om en spinkig röd kille?

Bigless
0

#20 Tycker det verkar lämpligt att ni börjar sälja leksaker som ni säljer går en del till kattkedjan för som ni "tigger" så har ni ju inte pengarna och inkomsterna för på Tradera sålda leksaker ger ju inkomster till er verksamhet.

essut50
0

#39 Du har så rätt, Gunilla ska tänka mer på sin förening tycker jag..

Pengarna som kommer från mina kattungar på Tradera kan gå till "kattkedjan" tycker jag..

Hawknestgrove
0

Essut, det är så snällt tänkt, men jag vill att dina kattungar ska gynna Örebro, dina långhåriga i alla fall. JAg tänkte faktiskt, att så fort som det går att virka bautaråttorna, så tänkte jag lägga varannan till oss.

Sen, Tackar sååå mycket för SMS slantarna! De kan jag ju inte få ut förrän vi kommit upp i 250 kr på det kontot, men det sitter bra när det kommit upp litet!

MEn OK, vill d u Essut, så tar jag gärna och lägger dina vanliga kissar till oss!

essut50
0

Gunilla, jag tycker ni ska ha pengarna för mina korthåriga kattungar.

Bigless
0

#41 Du är väldigt omtänksam men som sagt, har ju läst en del och som jag uppfattar det så tror jag inte tillverkarna respektive köparna av leksakerna inte bryr sig om så mycket om vart pengarna går bara de tillfaller hemlösa katter. Tror därför du mer kan tänka på att era leksaker än mer kan gå till kattkedjan. Bara vad jag tror jag samt andra kattvänner antar!

martdat
0

jag tyckert med att gunillas tradera pengar ska gå till kattkedjan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

#43 Håller med, spelar ingen roll vad pengarna går till, bara det är till hemlösa katter.

essut50
0

Hurra, nu kan ni bjuda på mina kattungar på tradera, pengarna går till "kattkedjan"..snabbt jobbat Gunilla..

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bigless, jag vill inte stjäla någon copyright från KKS.

De som godkänner att deras skapelser kan gå till KAttkedjan, OK. Men de saker, som liksom alltid tillverkats för KKS räkning, dem vill jag inte lägga vantarna på. LIkaså mina egna grejer, de  kan jag ju betämma själv över. Godispåsar, bautaråttor och tärningar tex.

Ok,  för att återgå till kissen, här är ett par bilder! Så alla ni snälla som hjälper oss, ser att han finns!

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nästa

Bogart
0

Hm, hur gammal är han ungefär? Skulle han trivas som utekatt? Min mamma vill ha en ny kisse, och hon vägrar ha en innekatt. Vi bor inte alls så bra för att ha utekatt egentligen, och jag antar att många tycker att det är fel att ha utekatt där vi bor (jag håller med!).

Om det är okej att han kommer till ett hem där han får vara utekatt i tätbebyggt område så kanske min mamma är intresserad…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

catfoot
0

Å va söt kisse, vem kan ha dumpat honom..

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Vilken snyggis-kisse Kyss

essut50
0

Åh va snygg han är. Hoppas att han får ett bra hem..

Hawknestgrove
0

JA, först och främst, så ska vi ju kastrera killen på onsdag och så får vi hoppas han är frisk. Då får vi även veta på ett ungefär hur gammal han är. Bogart, hur bor din mamma? Det är trafiken vi är rädda för mest. Han har ju gått och lidit i en månad minst. Så om han inte får komma in alls, så säger vi absolut nej.

JA hoppas jag inte glömmer att ta med mig kameran på onsdag, Så jag kan få lite mer bilder. Det är stödmatte Petra som tagit dessa bilder med mobilen

Bogart
0

Vi bor intill en väg, och det är ju det som får mig att tycka att det inte är så smart att ha en utekatt här. Hur vår förra katt aldrig råkade ut för någon trafikrelaterad olycka är för mig ett mysterium…Obestämd

Självklart skulle katten få komma in, vår förra katt fick komma och gå som han ville. Vi bor ganska många här så det är i princip alltid någon hemma. Finns även möjlighet för att ta skydd i vår bod om katten skulle behöva det…

Jag har full förståelse om man inte vill placera en katt här, med tanke på trafiken.

Med vänlig hälsning

Hawknestgrove
0

Nä, det håller jag med om. Kan väl säga så här, att bor man intill en vanlig 70väg, då är det inte förenligt med mina åsikter att ha katt som går ute. HAr sett överkörda kissar här i Näsinge där det är 30 invid skolan.

kattassen
0

På Blocket finns några annonser om folk som vill köpa en röd katt. Skåne bl.a.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Bogart
0

Jag tror att det är 50 på vägen här utanför, men folk kör verkligen som idioter här, tyvärr. Man kan bli väckt på natten av att bilar kör förbi.

Aja, även om inte den här katten kan komma till oss så kommer min mamma säkert skaffa katt på ett eller annat sätt. Förmodligen så hamnar nog mycket av ansvaret på mig (jag tar nog på mig det frivilligt), och då ska jag medvetet försöka "misslyckas" med träningen till att göra den till utekatt… Oskyldig

Med vänlig hälsning

Hawknestgrove
0

Bogart, gå in på Göteborgs katthjälps hemsida och har du möjlighet, så skriv ut detta…..Den kan du sedan be din mamma läsa.

http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=466&Itemid=61

Hawknestgrove
0

KAttassen, tack! Fast först så måste vi ju kolla, att ingen mot förmodan äger denna kisse.  OXH att han är frisk och kry.

[LucyInTheSky]
0

Vilken söt kisse, röda katter är underbara!

kattassen
0

#59 O ja självklart! Tänkte att man kan ju alltid börja spana liteFlört

Hawknestgrove
0

haha, ja han verkar verkligen gullig. HAr inte sett honom IRL ännu. Tänk er, så smal! HAn väger alltså bara 2 kilo!

huskatt08
0

Åh..vilken sötnos Kyss

men..2kg är inte mycket…min ena väger 3 och jag tycker hon är som ett streck.

Puma77
0

Gunilla; hör med mymlanbus om vi kan ta ett par auktioner med våra mymlanbollar som jag fått av henne och pengarna går till Kattkedjan.

//Pia

Imasy
0

Men Bogart, din mamma kan inte tänka sig skaffa kattgård, näta in veranda eller liknande då?

Hawknestgrove
0

puma ska göra det.. HOn är ju medlem hos oss hon med!

Bogart
0

#58 Har läst den där själv… Ska se om jag visar den för min mamma, men inser hon att utekatt här är korkat så blir det nog ingen katt alls… :/

Med vänlig hälsning

Bogart
0

#65 Vi bor i hus, men har ganska liten och dum trädgård, och någon veranda har vi tyvärr inte, så det är nog inte möjligt.

Med vänlig hälsning

tuska
0

Väger han inte mera än 2 kg  han ser riktigt mullig ut på fotona…  de va mej en liten katt.   Han måste få lite fet kattungemat.

Hoppas kissen är frisk och att han får ett hem som gör en kattgård eller nätad balkong åt honom.

Hawknestgrove
0

Nä, ska bli spännande att träffa honom. JA han har ju gått och strukit i ett bostadsområde i Strömstad ca 1 månad.

JA Bogart, det är precis det som står i den artikeln också. Let it be…..

mymlanbus
0

#64. Absolut :) håller med dig :)

Hawknestgrove
0

Så nu är det klart. Både mymlanbollar och bautaråtta till oss! Vårt nästa projekt är ju att kastrera mamman till de tre små!

Bogart
0

Aja. Om jag mot förmodan lyckas få min kära mor att inse att vi måste ha innekatt här, så hör jag definitivt av mig. Går hon med på att ha innekatt så kan nog den här lille killen passa oss utmärkt.

Med vänlig hälsning

Hawknestgrove
0

ja han är tydligen väldigt kelne och snäll. Går fint på låda och hetsäter inte längre heller.

mymlanbus
0

Låter bra Gunilla… så nu är det bara att bjuda gott folk :)

kattassen
0

#68 Vi bor i radhus med en pytteliten trädgård. Där har vi för närvarande 4 katter som då och då är ute i sele och koppel. Det funkar bra. I detta område skulle jag inte ha lösa katter, det är för många vägar runt omkring och grannar som inte är lika vänligt inställda till katter som jag.

Sidentass
0

Men han är ju sanslöst go o fin!! Tänk att jag alltid glömmer mitt bankkort på nedervåningen..så blir man sittandes här o tänker nästa gång..men nu går jag ner o hämtar det på en gång..så sänder jag en liten, liten slant..skäms för dess ringa belopp..min plånbok är alltid så tunn..*men tänker att flera bäckar..*.

*Siden går ner o hämtar*!

Imasy
0

Min plånbok är också tunn, men vet du? tar man många tunna plånböcker och lägger i en hög, blir det en ganska stor och fet en tillslut ;)

Sidentass
0

#77 Nu är det klart!

Hawknestgrove
0

Vi tackar så väldigt mycket! Nu till saken, när vi ska lägga honom på Blocket. Vad bör vi ta ut för honom? Tycker ni?

Imasy
0

Tycker absolut minst 500 kr, men gärna mer! Vet inte hur det ser ut prismässigt i dina krokar, men inte mindre är 500 skulle jag säga.

Blir han dessutom kastrerad (och vaccinerad och id-märkt ?) har ju ni lagt ut en kostnad man som köpare själv brukar få betala för, så jag tycker gott och väl att man kan betala igen kastreringen iallafall.

[LucyInTheSky]
0

Håller med Imasy.. Minst 500kr!

Sidentass
0

#78 Men så dum man varit o inte tänkt på det tidigare!!Flört

Minst 500 tycker allt jag också…gosepojken…Kyss

Hawknestgrove
0

Ja  vi får hoppas det går. Nu är ju inte Strömstad världens bästa ur den synpunkten.MEn det är klart, en helt färdig katt……

[Sandraaa]
0

Kan han ta sig ner till Östergötland (Motala/Linköping/Norrköping) kan ha få komma å bo hos mig. Jag får egen lägenhet den 1 Juni och söker nu en kompis till min perserhona.

tuska
0

En seriös kattälskare vet vad dessa ingrepp på en katt kostar. Vore jag ute efter katt och såg en misse helt färdig för transport för 500 klämde jag till med köpet handlöst.

essut50
0

#85 Transporten brukar alltid ordna sig här på forumet. Du kan pm henne om du är intresserad av katten..

Hawknestgrove
0

Toppen, Sandraa! OK, då säger vi så. I morogn så ska han till vet, så att allt blir klart. Sen kan du PM:A mig om du vill betala 500 kr så får vi snacka vidare. Jättebra om han får ett hem i så fall och såslipper vi lägga ut honom på Blocket.

catfoot
0

Detta verkar ju gå jättebra för kissepojken..Ett eget hem med en kompis oxå…

OT/Snyggt ....

essut50
0

Hoppas att han får ett eget hem…

Hawknestgrove
0

hihi, fått en intressent till, som PMA t mig. Först till kvarn……

catfoot
0

Ja, jag kan förstå att många är intresserad av denna kisse, ..Han ser ut som ett stort gospaket…Nått man vill köra ner näsan å bara nosa i…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Ok, talat med Camilla  nu. KIssen är hur gosig som helst, sällskapsjuk och riktig knäkatt. MEn än så länge skvätter han rejält. INte så att han inte är rumsren, han kissar och bajsar i lådan, men pinkar revir. Så han måste kastreras i morogn, för det är ohållbart. Sen är vi väldigt osäkra på, hur han kommer att bete sig, då han än så länge har en väldig längtan att gå ut. Allt detta kan ju ändras radikalt när klockspelet försvinner, visst.

Så jag kan tyvärr inte lova, att han blir en bra heltidsinnekatt ännu. Bara så att alla vet.

Sidentass
0

Men så skönt att det ser ut att ordna sig för den goa kissen…nu kan det ju ta en liten tid dock efter kasteringen innan han slutar att skvätta..men skönt att han blir kastrerad nu så fixar sig säkert resten sen:-)

Hawknestgrove
0

ja och bra i magen är han nu. Det fixade sig med ordentligt käk och avmaskning. Han mår bra på vanlig Mjau på 600 gramsburkar nu. Så det är ingen nödvändighet med lyxkäk här inte längre.

catfoot
0

Gör väl heller inget om han blir utekatt, men naturligtvis i rätt miljö..

Revirpinkandet försvinner, får vi hoppas ganska snart..det är jättejobbigt att ha en sån katt inne..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Nej, självklart inte. Stackars Petra han strilar rejält. Hon ska få med sig en flaska Dettol i morgon. Dessutom så vrålar han inne och vill ut. MEn det kan ju också ha att göra med att han inte är kastrerad. Däremot är han tyst om han blir lämnad ensam. Det har de kollat.

Hawknestgrove
0

Startar en ny tråd om  OLiver. Så kan denna låsas!

Imasy
0

Låser då denna tråd med hänvisning till den nya tråden.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer