Bara en söt liten bild

Ohh, men den bilden är söt, men vemodig samtidigt. Den får mig att tänka på regnbågsbron. Och på alla hemlösa ensamma kissar. Alla som svälter, fryser och förolyckas ihjäl.
Men den får en även att se hopp, glädje och förtröstan.
Den bilden tycker jag om.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Håller med Åsa. Vacker bild men ändå ganska sorglig.
Det var en vacker bild och som sagt även vemodig. Den väcker många tankar till liv. Är det en egen bild eller har du hittat den någon stanns?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ser ut som en liten Ängla-katt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena - jag har hittat den o fått lov att låna den av den jag hittade den hos.
Jag tror att man kan se den på olika sätt - men jag ser dom som en söt liten ängla-katt.. som ger glädje. Alltså jag ser änglar som glädje inte sorg ….

Åh vilken vacker änglakatt…När man ser den så blir man så ledsen. Tänker på alla katter som har det svårt i vårt samhälle.
#5 Jag funderade om det gick att använda den som illustration här i Hittekatter vid något lämpligt tillfälle. Bilden var ju så väldigt fin och talande.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tycker också att den är tveeggad….glädje och sorg…säger ju egentligen allt om hur det är att ha katt, hemmisar eller hittisar..
Jättefin!!