Snart kommer Flinga!
Idag blev Flinga infångad med kattfälla. När hon kom ur den så gick hon direkt och lade sig i en transportbur och somnade.
Det ska bli såååå roligt att få hem henne till mig. Jag har alltid velat ha en vit, långhårig liten pisse. Jag har tre katter innan men det här blir min första katt som har varit hemlös. Flinga kommer från KKS.

Vilken sötnos du kommer att få hem!!
Vad roligt att den vackra kissen får komma in. Såg henne på KKS hemsida.
Oh en sån söt liten raring. :) Tänk vilken lycka för henne att få trygghet, mat och kärlek!

Åhhhh vilken skönhet, o så gott att hon får komma hem till dej, önskar er allt lycka till!!!
Lycka till med den vackra vita kissen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Imorgon kväll kommer Flinga hit. Hon visade sig vara en han.
Med honom kommer även KKS Harry som ska vara här i stödhem då det visade sig att det nuvarande stödhemmet inte var så bra.
Hoppas nu bara att det kommer att gå bra. Jag har aldrig haft någon stödkatt förut. Jourhundar har jag haft. Men jag har i alla fall tagit upp massor med räkor ur frusen nu så dom kan gotta sig när dom kommer fram. 
Så Flinga var en hane :) inte alltid man tror rätt
Den där kissen påminner väldigt mycket om min allra första kisse Trulsen :)
Håller tummarna för att det ska gå bra… berätta mer sedan :)
Vad fin Flinga är och jag tror säkert det kommer gå bra med kissarna. Får kissarna sedan kalasa på räkor så tycker de säkert att de hamnat på rätt ställe.
Härligt att du kan ta emot två stycken då behovet är så enormt stort.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Nu har jag ju fattat vem du är också :D Fast med liiite ;) hjälp på travenpå c-vänner.
Hoppas att allt går jättebra och du måste ju hålla oss uppdaterade :)

Jätteroligt att Flinga fått komma till dig! :-)
Kan berätta eftersom jag la ut en annons med katten Flinga för ett par månader sen att det var personer ända från Stockholm som mailade och påstod att Flinga var deras bortsprungna katt!
Enligt Flingas förmedlare i KKS var det flertalet personer som även mailat till henne och påstått att Flinga var deras katt!
Men förmedlaren vet vart Flinga kommer ifrån, vem hennes ägare var, samt att samma ägare övergett Flinga…

Tänk att vackra Flinga visade sig vara en hankatt!
Minsann en riktigt vacker herre 
Flingan kom hit i fredags och med sig hade han KKS Harry som visade sig vara en helt underbar och gosig katt. Jag föll som en kägla för den här Harry. Får se om han blir kvar här.
Just nu har jag och min sambo blivit särbo. Han sover i vårt sovrum med resterande djur och jag sover med våra nykomlingar i gästrummet.
Just nu är jag väldigt orolig för Harry som inte kissar ordentligt. Igår kväll sprang han på "toan" ca 1 gång i minuten men det kom inget. Han försökte även sätta sig i täcket 3 ggr men jag puttade bort honom. Men det kom inget. Jag tycker så synd om denna lilla gosekille.
Imorgon ska jag till veterinären för att se vad det är för fel på honom. Vi gissar på urinsten. Problemet är att det förra stödhemmet tydligen har observerat det här med Harrys kissande sedan i början på April och inte gjort något. Jag förstår inte hur man kan låta en stackars katt gå och lida på det sättet. Skott pengar hade inte varit fel!
Ursäkta att jag svär men jag blir så jäkla förbannad på människor som inte tar sitt ansvar. Som jag sagt till min kontaktperson på KKS. Jag är bättre på hundar än katter men det är bara att använda sitt sunda förnuft så löser sig det mesta.

Det låter som att Harry har urinvägsinfektion. Min katt Lexi betedde sig på det viset när hon hade det. Då gick hon konstant på lådan och försökte kissa med ca 5 min mellanrum, men hon kissade bara några droppar åt gången. Så bra att ni tar Harry till veterinär!
Stackars Flingan, hoppas att medicin kan lösa probleme. Håller tummarna för det.
#13 Vad bra att du tar kissen till veterinär omgående och det är upprörarnde av förra stödhemmet att de inte hjälpt katten tidigare.
Just det beteende du beskriver har jag också varit med om när det gällde en av våra nu änglakissar. Efter att ha sprungit några vänder i toalådan utan resultat klev han in i min väska som stod på golvet.
Då förstod jag att kissen var desperat och ringde direkt veterinären som sade kom in på en gång. Det var också en himla tur för det var totalstopp och hade inte kissen fått hjälp då så hade han dött för mig.
Alla sådana problem måste tas på allvar och jag hoppas det går bra med Harry hos vetten. Håller tummar och tassar här,
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Flåt, menade Harry i #15.
Nu är Harry omdöpt till Chillie! Min dotter kom på namnet.
Vi var till veterinären med honom igår. Han blev sövd och det togs prover och ultraljud. Han har inga stenar men små kristaller i urinen. Veterinären kom fram till att han har något som heter neurologisk urinvägsinflammation.
Men det prov som oroar oss mest är sockerprovet. Jättehögt! Så nu ska han medicineras för urinvägsinflammationen och få ett specialfoder. På måndag ska jag tillbaks med honom för nya prover. Hoppas innerligt på att sockret gått ner då. Funderar på om det kan bero på att han varit dålig såpass länge. Han dricker ju inte mycket som han borde göra om han har diabetes tycker jag.
Tyvärr har det inte blivit så roligt som jag har hoppats på att få hit Flingan. Han har ju kommit lite i skymundan. Men jag får ta igen det när Chillie nu är utredd och klar.