Dräktig misse behöver hem akut!
Ja dessa missar finns det gott om numera…
Har precis fått nys om en stackars dräktig skyggis som verkligen behöver ett hem, tillfälligt som permanent!!
Någon som har ett kök, ett badrum, ja vilket rum som helst, att hysa in henne i? Själv har jag tyvärr ingen möjlighet att ta in henne då köket är ockuperat av en annan (f.d.) hemlös dräktig misse.
Transport går att ordna, det sista bekymret…
Pm:a mig om ni har någon plats!!
Var finns missan och vet du hur långt gången hon kan vara?

Fasen, hade kunnat runt 1:a juni. Flyttar inte in förrän då. Kan inte gärna ha en missa med bebisar på väg i kappsäcken… Det enda jag kan erbjuda är en gammal husvagn. Men det är ju inte kul…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Missen ska vara jättetjock, så kanske 1-2 veckor kvar tills beräknad födsel. Observera att detta är enbart en gissning..
Katten finns i norra östergötland men transport går att ordnas utan problem.
Mison, jag funderar på om inte en gammal husvagn är bättre än inget hem alls.. Är den jätterisig? Tänker att då får missen iallafall tak över huvudet, mat och vatten, någon som ser till henne och bebisarna…!
Det märks att det är kattungetider nu.
Stackars misse, hoppas nåogn har plats till henne.
Jag har tyvärr min dräktiga misse och fler lär jag inte få ha för sambon, dessutom måste man ha tid till dem allihopa.
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla

Hihi, ja, den är jätterisig, fast det regnar ju inte in. Går ju att städa upp och pyssla till lite grann…. Värme kan man ju sätta in med ett fläktelement. Tvivlar på att utrustningen som finns från början fungerar… Jag finns i alla fall i Arboga. Flyttar som sagt in i ett hus jag har hyrt 1:a juni.
Risig husvagn är helt oK, hälsar Mee……..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hahaha, ja, är det en kräsen misse får man väl hänga en så´n där fejk-kristallkrona i taket.
Hör gärna av dig om det behövs, och om det låter ok. Kan tyvärr inte erbjuda mer just nu. Blir det så, så får lillfisan givetvis flytta med när jag flyttar in i huset. Dock får jag inreda en kattvind till henne i så fall. Tror att hon inte får vara ifred från mina fisar annars. Vet faktiskt inte hur dom skulle ställa sig inför en ny misse i huset…
Obs…. Vill nog i såfall även gärna hitta nya hem till bebisarna när det är dags, och även mamma om det går att få henne lugn o trygg. Har ju som sagt 3 stycken själv redan… Men sån´t brukar ju alltid gå att lösa..

Hoppas det löser sig. En husvagn, även om den är risig, måste väl vara bättre än att föda ungarna utomhus med allt vad det innebär med regn, rusk och alla faror som finns för små bebisar. Och det är dessutom bara tillfälligt om jag fattar det rätt.
Det har hittills dykt upp två personer som ev. kan hjälpa till och jag håller tummarna för att allt går i lås nu, för missens skull! 
Mison - du har pm!
Då håller vi tummarna för att det löser sig för missan.

Hoppas det löser sig för missan! Så hon får komma in innan hon får sina småttingar!

Jag har svarat på pm. Ber gubbarna dra fram den gamla vagnen i morrn, så jag får fixa till lite, ifall det blir att ni vill att jag tar henne.
Meddela gärna om när var hur m.m…
Jag har både körkort o bil, så hämtning skulle inte heller vara några problem. Vart finns hon förresten? Är hon inne hos någon eller springer hon lös?
Missen har fått ett tillfälligt hem hos Mison! Och vill allt sig väl så finns hon på plats redan imorgon.
Tack tack tack Mison… Vad spännande allt är….

Åh, vad snällt av dig Mison
. Minst tusen rosor är du värd.
Hurra! I morgon så skall lilla Mee släppas ut ur vår husvagn. Hon har stortrivts. Se bara till, att ventilationen funkar och fönstren är ordentligt spärrade. JAg gjorde en liten slussdörr med två kompostgaller på höjden. Men som sagt, har du möjlihet att ställa vagnen i skuggan är det bra. För det blir väldigt varmt!

Precis vad jag tänkte med kompostgaller (min bästa vän). Vagnen står redan i skuggan, men jag har en ac som vi själva använder, men tänkte att jag kunde sätta in den till henne på varma dagar. Och fläktelement på kalla och ruggiga dagar.
Ventilationen behöver ni inte oroa er för. Det är ju en gammal vagn, så det drar säkert både här och där hahaha.
Detta blir säkert ett äventyr, för både henne och mig. Har startat en blogg. Har aldrig gjort det förut. Men hoppas kunna uppdatera så den som är intresserad kan följa med på resan…
Hoppas bara hon kan hålla bebbarna inne tills vi flyttar in i huset. I och med detta har jag mobbat lite folk, så har jag tur får vi flytta in lite tidigare. Men det vet man ju aldrig…
Jag tycker mest det är synd att hon inte får sällskap hela tiden. Jag kan ju inte sitta där inne hela dagarna… Sen hoppas jag att bebbar och mamma kan placeras om med tiden, för jag ska inte ha fler katter, har jag lovat både mig själv, gubben och djuren härhemma…..
JA jag har inte haft något värmande hos Mee alls. Hon boade in sig i ett av överskåpen i husvagnen och där trivdes hon utmärkt trots att vi har haft några nätter med två tre mnusgrader.Hon har varit där i 14 dagar och nu är lilla kastreringssnittet helt läkt
Åh..så snällt av dig Mison att du tar hand om lilla missan.
Så skönt att ännu en dräktig missa får komma in och föda.
se fram emot fortsättningen…
Tack Mison att du tar hand om katten…Jätte bra gjort.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Kan bara meddela att missen finns hemma i Misons husvagn nu…..
Inatt kommer jag sova GOTT med vetskapen om att lilla missen är i trygghet…
#23 Vad bra att du kan sova gott inatt..
Tack för att du fixade det hela för henne.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Idag ska lillfisen få AC inkopplat, den är automatisk så man bara kan ställa in vilken grad husvagnen ska hålla. Då behöver man inte oroa sig för att det ska bli för varmt för henne nu när solen äntligen tittar fram igen…
Härlig läsning
Tack för att ni hjälper kissen.

hihi, har inte hittat nån kristallkrona än, men "matte" och övriga hushållets kissar o hundar svettas här i värmen, medans lillfisen myser med sin ac