Oskar från Alvhem - uppföljning!
Jag vill bara ge en liten uppföljande rapport om Oskar i Alvhem. Hittekatten som jag och sambon har ansvaret för. Som många kanske minns flyttade han efter kastreringen till en farbror som bor granne med oss. Farbrorn hade blivit av med sin gamla katt och var så glad över Oskar. Men efter en dryg vecka kom plötsligt den gamla katten tillbaka. Vi hoppades dock att allt skulle gå bra mellan de båda katterna.
Nu har det gått ca 6 veckor och det går dessvärre inte något vidare. Oskar kommer och äter två gånger per dag men vill inte stanna inomhus. Han fräser oavbrutet när han är hos mannen. Istället har han börjat komma till oss. Vårt problem är att våra katter genomgår en öronskabbsbehandling som kan störas om det kommer in ny smitta. Efter att ha rådgjort med veterinären har nu även Oskar behandlats och kan efter tre dygn träffa vår katter. Imorgon kväll har det gått tre dygn och då ska de få börja träffa varandra. Håll nu tummarna att allt går bra.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Håller tummar

Jaaaaa…så hårt jag håller i tummarna..så skönt att det är möjligt att försöka med en förening katterna emellan..det känns ju inte roligt när det inte går att släppa in en vän som knackar på dörren…nu hoppas vi på de bästa när missarna väl träffas!
Sidentass

Håller alltid tummarna.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag hjälper till och håller tummarna för fullt här hemma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Håller tummanra och tassarna här hemma. Tur att Oskar har er som han gillar.