Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 346 ggr
bananacosmicgirl
0

Haltande unge

En av ungarna (Xander) har börjat halta ganska kraftigt på ena framtassen. Han vill inte alls stödja på den. Jag misstänker att han trillade ner och landade fel från något (förmodligen soffan, vilken de klättrar på mest) medan jag var på jobb. Finns det något jag borde göra? Inget verkar brutet när jag kände på benet; han har förmodligen bara stukat det.

/Camilla

lailas
0

våran lilla Sima haltade ochså när han var mindre, men det gick över på ett par dagar så jag tycker du kan vänta och se men skulle xander ha ont bör du nog söka vetrinär

Lena
0

Alltid så svårt att avgöra det där. Om det fortsätter så att han inte alls vill stödja på benet bör du kontakta veterinären på måndag. Och om han visar stark smärta eller att det blir värre bör du göra det med en gång. Ser du några synliga skador?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bananacosmicgirl
0

Nope, inga synliga skador, vilket är varför jag tror att det är en fallskada. Jag tror inte att det är nån större fara - han rör sig fortfarande - men jag kontaktar veterinären på måndag om han fortfarande inte vill stödja.

/Camilla