Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1773 ggr
Imasy
0

AKUT! Honkatt avlivas på söndag!

En av mina Medarbetare har en honkatt hemma hos sig som akut måste ha ett hem.

Denna katt hade dumpats hos veterinären, och hon tog hem katten för att ge henne en chans till fortsatt liv. Men då hon är "inneboende" själv får hon inte ha katten i sin bostad längre än tills på söndag.

Så alternativet hon har är att lämna katten hos veterinären igen för den eviga vilan om inte ett permanent eller stödhem hittas innan veckans slut.

Katten är en svart jättekelig tjej som finns i Lund.

Ta kontakt med min Medarbetare på pixelmollan@hotmail.com eller på 0709-114597 då hon har problem att komma in på iFokus.

Ankie
0

men oj oj….

ja jag kan inte annat än att hoppas att någon kan hjälpa denna tös

annebeate
0

Hoppas så att hem hittas. Har du ytterligare information om katten , ålder, innekatt  m m ?

Imasy
0

Det enda jag vet är att den dumpades utanför veterinären för avlivning. Fick uppfattningen av att någon lämnat katten utanför i bur.

Ålder mm vet jag inte. Mer än att hon är jättekelig.

Hawknestgrove
0

näääää……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

åhhhhh….tänk om man inte hade så knökafullt här..puttar upp tråden med all min kraft för stackars missen…Gråter

kattassen
0

Fagerljung kunde väl ta en kisse? Såg i Naquitas tråd, men här kanske det skulle vara lite mer akut med hjälp?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Fagerljung i Helsingborg var beredd att ta emot Ozzy så hon kan kanske ta emot. Helsingborg ligger ju på behagligt avstånd från Lund.

Hawknestgrove
0

JA för vi får väl tyvärr räkna med att lille Ozzy är borta…..

Lena
0

Gud så trisst med alla dessa avlivningshot!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Hur är det med Ozzy vet vi nog inte. Vi får hoppas någon kan ta den lilla kissen på denna tråd. Det vore sorgligt om hon först skulle undgå avlivning genom att räddas hem till Imasys Medarbetare och sedan ändå få dö.

Hawknestgrove
0

ja då får vi hoppas på Fagerljung här!

emee
0

Josefa i Helsingborg erbjöd sig att ta hand om kattungarna i min tråd, så hon/han kanske kan ställa up…

Imasy
0

Om det är så att ni vet om någon kan hjälpa till, så skicka ett mail eller ring till min Medarbetare, då hon har problem att komma in på iFokus.

Hoppas verkligen hon kan få ett nytt hem, då hennes förra ägare försökte göra sig av med henne på ett ruttet sätt.

[PixelMollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Nu kan jag komma in och hitta tråden! Jag ska dra hela historien om katten, den lilla historan jag vet iaf!

Jag fick ett telefonsamtal idag från en på djursjukhuset om att dom fått in en katt för några dagar sen i djurshoppen på sjukhuset, någon hade kastat in katten och sprungit iväg. Någon ville inte ha kvar henne.
Iaf så kunde jag ju inte säga nej när dom sa att dom var tvugna o avliva henne om hon inte fick en chans. Trots att jag itne har egen lägenhet/hus så fick hon följa med hem till mina föräldrar - i löfte om att jag ska hitta nytt hem till henne senast på söndagkväll. Vi har redan två katter och dem tycker det räcker med dem. Tyvärr!

Salsa, som jag kallar henne, är jättesnäll! Otroligt kelig och kommer springandes såfort man kommer in i rummet eller kollat på henne. Jättekär liten kisse <3 Hon är ca 1-2 år, svart med några få vita hårstrå på halsen och på magen. Hon har ett svullet ljuver (stavning?) men veterinärerna har gett henne botemedel mot det och den är påväg bort, är nästan inte alls svullen längre :) Hon har också öronskabb som också nästan är borta, några få dagars behandlingar till bara, jag fick en hel bunt med tabletter från sjukhuset.
Hon är supersnäll, finner sig i allt. Just nu ligger hon helt utsträckt i min säng och sover som om hon bott här föralltid.
Hon är väldigt pratglad, inte spruinger i störmjauar utan svarar lite "brummande" eller hur man ska säga, när man pratar med henne. När man inte pratar med henne så är hon tyst :)

Det är en toppenkatt! Jag har redan blivit väldigt förälskad i henne och tycker det är jättesynd att jag inte kan ha kvar henne.
Det funkar inte riktigt heller med mina föräldrars katter, än iaf, så hon bor inne på mitt rum.

Fråga gärna mer om ni undrar något, ni kan jag svara på iFokus, mail och i telefonen dygnet runt! Jag vill inte att hon ska behöva somna in :(

[PixelMollan]
0

Salsa <3

[PixelMollan]
0

Här pratar hon tillbaka när jag berättar hur sööt hon är :)

Imasy
0

Men så fin! :)

Hoppas ägaren får vad h*n förtjänar, what comes around goes around….

Ankie
0

men så otroligt söt katt å fin å blank päls

hoppas att någon kan ge henne ett hem eller åtminstone stödhem

[PixelMollan]
0

Fick såklart ta en bild på henne nu när hon ligger och slappnar av i min säng :)
Tagen för 30 sek sen ^^

[PixelMollan]
0

#18 Ja hon är väldigt fin faktiskt! Verkar som hon varit välskött där hon bodde. Dom tröttnade väl på henne när hon fick den svullnaden och inte ville betala veterinären så dom bara lämna henne där o hoppas nån vill hjälpa henne.

Hawknestgrove
0

Underbar kisse. MEn var det inte Fagerljung som kunde ta hand om en kisse?

huskatt08
0

Jättefin liten dam. Lik min förra katt som blev 17 år.

Du skrev hon hade svullet juver…vad är/beror det på?

Är hon kastrerad?

Antar att hon inte är märkt…så det går att spåra ägaren.

[PixelMollan]
0

#21 jag vet inte vem fagerljung är, ingen har kontaktat mig.

#22 veterinären sa att det kunde vara pga ungar men dom visste inte riktigt, hon är inte kastrerad och inte märkt.

[PixelMollan]
0

Tänkte höra med veterinärerna imorgon om dom ev kan tänka sig att bjuda på kastering och id-märkning så är de kanske lättare att hitta ett hem till henne.
Eller iaf rabatt.
Vi får se vad dom tycker om det förslaget och hålla tummarna!
Ni får gärna höra med alla nära o kära om dem har plats o tid för en snäll katt.

kattassen
0

Pma Fagerljung isåfall. Kan vara värt att kolla.

Kalli
0

Vilken fin liten kisse, hoppas verkligen hon hittar hem!

Fagerljung
0

Fagerljung kan inte ta emot en kisse nu, tyvärr. Har inte löst sig med boende för mig ännu och jag vet inte när det gör det…

kattassen
0

#27 Oki, det lät lite så i någon tråd så jag chansade.Skäms

Fagerljung
0

#28 Helt ok! Kanske kan man lösa det på något sätt? Kanske finns något kattpensionat som kan tänka sig att inhysa en ovaccinerad kisse?

Ninni123
0

Har du hört med tex KKS om de kan stå bakom katten? Det är ju lättare att vara stödhem om någon organisation står bakom.

Kalli
0

Puttar!

Ninni123
0

Hur går det?

Skulle kunna ha en katt tillfälligt ett tag om inget annat dyker upp innan avliving.

Marga
0

Ninni123, det låter ju jättebra! Jag puttar tråden.

Imasy
0

Hör av dig till Pixelmollan på mailen för säkerhets skull, då hon har datakrångel med ifoku emellanåt.

annebeate
0

Så bra Ninni123! Katten är så vacker.

Sidentass
0

Ninni..så skönt att höra att du kan ta kissen tillfälligtvis…man blir så orolig av att läsa sådana här trådar..Missen är ju fantastiskt vacker..så blank päls..o vi har ju också fått läsa om hur trevlig o go hon är!

Fagerljung
0

Hur har det gått?

Ninni123
0

Jag har mailat och det finns en möjlighet att kissen kan få ett permanent hem. Om inte står jag stand by.

Imasy
0

Det står på medarbetarens msn att katten är räddad :) Någon av er som är skyldig till det?

kattassen
0

#39 Ingen aning, du får väl skicka ett pm och kolla.

miss-starfield
0

Vad skönt att det ordnade sig för kissen!

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

[PixelMollan]
0

Hejsan!!
Imorgon flyttar Salsa :):) Jag är oerhört lättad! Så himla kul :D
Vi får hoppas det går bra i det nya hemmet :D<3

huskatt08
0

Härligt med lyckliga slut Skrattande

Önskar Salsa Lycka Till i nya hemmet.

Sidentass
0

Så underbart att det ordnar sig så fint för kisse..kommer säkert att gå jättebra:-)