Godmorgon/God kväll vecka 21
Godförmiddag.
Här regnar det oxå tyvärr, tur att man slipper gå ut idag.
Malin. Vilken underbar bild på blommorna. Kan bli en vacker tavla om man sätter ram på bilden..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#1. :) det är min tanke… ska göra bilden 10x10 cm och sedan in en ram som är 15x15 och sedan försöka att sälja på loppis :) Har många kattungebilder också, som man kanske kan lägga på lilla forumet :)
Måste bara koppla in min fotoskrivare :) så kan projektet starta :)

God förmiddag!
Regn här också, regnat sen tidigt imorse. Urtrist för man får ju inget gjort ute, visserligen finns det att göra inne också så jag får väl ta tag där istället ;)
Vaknade med rejäl huvudvärk imorse, mindre skoj men det har börjat släppa efter. Ska iväg till vårdcentralen snart med min arm och se vad man får för dom om man får nån alls, eller ja nåt är det ju men kanske inget de kan göra nåt åt.
Malin - fick du nåt bord igår?
Maria: japp, igår var det loppis, det gick bra :) Vad har du gjort med armen?

Malin - vad skönt att det gick bra! Inte en aning vad jag har gjort faktiskt, de trodde det kunde vara en inflammation. Kan knappt göra nåt med den. Men det är ju vanligt att allt ska komma på en och samma gång. Och imorron ska jag in för att operera ut en visdomstand :S
Maria: usch, stackars dig! Hoppas att läkaren kan komma på vad det är för fel och att du får det åtgärdat! Vilket elände med visdomständer, man kan undra varför man får dem? Blir man visare om man får behålla dem? (mina är borttagna)

Malin - Ja det undrar jag också! De ställer bara till en massa elände! Och den här har inte kommit upp ännu, har varit på g i 6 år men nu väljer de att skära ut den istället och förmodligen tar de bort den bredvid också för visdomstanden har tryckt sönder den nere vid roten.
Får väl se vad läkaren har att säga om armen, blev strängt ordinerad vila och fulldos av mitt smärtstillande som jag har sen tidigare mot en ryggskada efter förlossningen med Lucas.
Man kanske borde ta och göra sig iordning, tvätta håret och lite. Så man inte skrämmer iväg läkaren innan han har kollat på armen :D
#Malin. Jättefina foton….kanske kan anlita dig att fota mina tjejer någon dag.
Regn och tråk-väder här, har städat lite och plockat fram ett värme element för att försöka jaga den råa luften på flykt.
#8. Fotar gärna dina tjejer :)

Godkväll, ska på möte med gatan här i vår vattenförening snart,
Har äntligen fått tummarna loss och hävt en blockering på msn jag lagt på en vän för två år sen, vi sitter nu o pratar ut, förhoppningsvis kan vi bli vänner ijen,, har velat länge, men inte vågat, men hittils går det bra,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Regnig dag här hos oss..har inte fått nåt vettigt gjort alls! Nu framåt kvällen ser det dock ut att skina upp lite grann..har suttit med grafikprogrammet, och imorrn blir det en vända in till stan för att proviantera lite, vi saknar livsmedelsaffärer här i vårt bostadsområde…en affär som inte kör ockerpriser!
Michelle ligger här på skrivbordet o hälsar till er alla därute:-)
jalilla forumet är något som borde uppmärksmmas mer. Fördelen där är, att hela summan förutom själva portot, går ju oavkortat till det du vill. På Tradera så får man ju alltid räkna bort en slant. Som tex fästingarna som gick för 30 kr. Där måste jag räkna bort en femma i kostnader för Tradera. Det är sånt som man slipper med vårt lilla forum, som dessutom har blivit så fint!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

God förmiddag på er!
Lite bättre väder idag ialla fall, som tur är! För sambon ska hålla till i Trädgårdsföreningen under tiden som jag opererar ut tandaset i em.
Mår uselt just nu, börjar tro att jag har fått en infektion efter missfallet så nu väntar jag på att de ska ringa upp från Kvinnokliniken. Jag har inte turen på min sida direkt nu så det skulle inte förvåna mig det minsta om jag hade det.
Hoppas ni andra får en riktigt bra dag!
God förmiddag!
Vaknade med huvudvärk idag men nu är den på väg att gå över :)
Men så jobbigt du har det Maria, hoppas att de på KK kan ge dig en tid i samband med att du är inne i stan och tar bort tanden… tänker på dig! *kram*
Ha en bra dag
/Malin

Malin - tack! Ja just nu är turen verkligen inte på min sida hälsomässigt, eller ja inte annars heller för den delen.
Nackdelen är ju att man inte vet säkert hur lång tid operationen av munnen tar, över en timme brukar det ta sa han.
Magkatarr, annat magont, handleden, käken och ja, undrar var man ska få ont härnäst.
Nä turen är inte min på sida.
Maria: vet när jag tog bort en visdomstand, det tog 1 tim och 40 min och jag var alldeles genomsvettig på ryggen.
Nä, du/ni har verkligen oflyt nu. Hoppas på lite medvind och puffar lite medvind och ert håll också :)
God förmiddag idag är det inte någon bra dag. Håller på att få ett astmanfall, men det går nog över.Det är självförvållat. Har överdoserat brikanylen men det brukar fixa sig. Mamma klagar över att ingen tar hänsyn till henne. Så nu skall jag ge henne lunch och sedan vila igen och låta Sarah ta hand om allt.
God morgon!
Idag är det solsken när man vaknar och det mår jag bra av :)
Skrivaren ska installeras idag och jag ska leta fram bilder som ska skriva ut, spännande! Många fina ramar har jag köpt när det har varit rea, så nu gäller det bara att få en del sålt på loppisen i helgen.
Upp på vinden måste jag igen för att leta fram andra saker som vi ska sälja också :) många saker blir det!
Ska eventuellt iväg till Söderköping idag för att fotografera, vi får se om det blir så, annars kan jag ju alltid städa här hemma. Var kommer allt damm ifrån? Mamsen fäller mycket och jag önskar att jag kunde borsta henne, men det går bra när man smeker henne också, massor med päls :)
Ha en bra dag alla
Kram

Gomorron/Go förmidda :)
Idag ser man inte riktigt klok ut! Är mer svullen idag än vad jag var igår när jag kom ut från Käkkliniken med bedövningen. Men jag tror jag har lite Kåvepenin kvar faktiskt så jag funderar på att ta en och se om det gör nån skillnad.
Solen kommer och går här, vill vara ute i trädgården och pyssla men jag får inte göra nåt ansträngade idag efter operation igår enligt tandläkaren och enligt vanliga läkaren får jag inte göra nåt alls med högerhanden på en vecka
Kommer bli galen!
Önskar er alla en fin helg.
Här skiner solen och fåglarna har en intensiv framfart.
Kram
Godkväll..
Inatt ska jag börja jobba igen, tänk att hela 17 dagar har gått så fort
Tur att jag ska bara jobba onsdag - torsdag - lördag den här veckan..
Här är det mulet men inget regn än..
Här har det regnat under dagen, men nu skiner solen igen :)
Jadu essut, tänk om man kunde stoppa dagarna ibland, bara för ett par timmar, så ljuvligt det skulle vara :)
Kram

Hm det fina vädre försvann snabbt, har regnat i flera omgångar idag och åskat ordentligt. Nu ikväll kikade solen fram en sväng igen. Välbehövligt regn för våra marker visserligen men det är trist när det ska komma nån skur varje dag.
Sitter och kollar på Rent hus nu och sitter och letar info under tiden, man måste ju vara lite effektiv ;)
Kram på er!
God morgon!
Uppe med tuppen :) och jag skulle ta kameran och fånga morgonljuset men, då blev det morgonkel med kissarna istället. Mamsen mjauade så jag vaknade… "mjukmat matte" NUUUUU! Så jag masade mig upp och hon slukade allt direkt… duktig tjej!
Shimena har lagt sig under mitt täcke så nu får jag väl inte sova där mer… var ska jag sova då?
Äsch… makar ner mig där en stund med henne :) och gosar!
Ha en bra dag alla
Kram

godmorgon. upppe sen åtta trotts ledig, är så fint väder, min snälla pappa ska förhoppningsvis komma i dag så vi ska börga smälla upp sektionerna till kattgården, kollade på rent hus i går, där lämnade de in fem katter till ett katthem, vet inte viket men det var i stocholm, ´det lät på tv att det var så enkelt, bara att lämna in om man har för många, hoppas inte det ger alltför många vatten på sin kvarn nu att det bara är att dumpa på närmaste katthem,,, det nämndes ingen kö på tv inte,,, fasst jag blev ju glad för kvinnans skull det handlade om,
God morgon!
Idag regnar det hos mig :(
Roade mig med att plocka ihop loppissaker igår hela kvällen så nu är det mesta packat. På lördag gäller det. Håll tummarna!
Fick en fet räkning från hyresvärden att de glömt att ta ut hyreshöjningen sedan jan - juni så räkningen är på 1710:- extra den här månaden… urk… får de faktiskt göra sådär? Jag kan väl inte rå för att de har gjort fel heller. Ska prata med grannarna idag och höra med dem hur de ska göra! Man borde i alla fall få dela upp räkningen tycker jag!
Ha en bra dag alla, nu ska jag upp på vinden och ta mer loppisprylar
/Malin

Gomorron!
Regn här också, tråkväder! Så idag blir en innedag, städa och fixa lite. Det behövs det. Får väl hoppas att det ger med sig till em så man slipper bli dyngsur när man ska ut med barnen. De blir galna om de inte får vara ute varenda dag :)
Sambon ska till läkaren om två timmar, så vi är lite spända på vad hon ska säga.
Malin - men då, det är ju inte erat fel att de har glömt bort höjningen. Då får de väl försöka baka in det på nåt sätt istället för att skicka en räkning på allt.
Nu börjar det bli dags att servera frukost här.
Är ledig idag då vi jobbade igår istället så vi fick lite längre helg. Urskönt.
Ska ner på stan då det är skärgårdsmässa med en massa jippon m.m. Byggare Bob kommer *fniss* m.m. Men det regnar vilket är lite tråkigt för mässan i sig. Men mig skrämmer det inte.
Jag har nu jobbat i 3 v och kan glädja mig med att resan på cyel fram och tillbaka på sammanlagt ca 1 mil om dagen till och från jobbet gjort att jag gått ner 2.5-3 kg på 3 veckor. Wooohooo det finns hopp alltså. Tiden i soffan är förbi och nu är det fart igen *fniss*
//Pia
Men så underbart att du har jobb Puma :) så glad jag blir för din skull. Hoppas att mässan är något att ha idag :)

Och dagen tog en helt annan vändning, ingen ork till nåt just nu. Är så trött på att kämpa i motvind hela tiden! Det ökar i styrka så snart kämpar vi mot orkan 
Blåser medvind åt ert håll Maria… fast jag försöker att hitta egen medvind också… ibland är det himla svårt!
Godförmiddag!
Tänk att det var så lite folk på pendeltåget från Tumba till Stockholm imorse. Likadant med SJ tåget från Stockholm - Kungsör, satt ensam högst upp (dubbeldäckare) .Dom flesta är väl lediga idag..
Här regnar det för fullt, började när jag kom hem från jobbet vid 10.30.. Nu ska jag försöka sova några timmar, får väl sällskap med Pontus som vanligt i sängen..
Hemma från staden nu. Var inte så mycket knallar eller sånt som jag trodde men jag fick i alla fall se Byggare Bob *fniss* Lite inhandlat fick jag med och det var upphåll i vädret.
Mymlanbus; jag är fortfarande bara vikarie men som sagt är det skönt att jobba igen och chansen att få vara kvar är större nu då jag är högst upp på listan:)
//Pia
HURRA för dig Puma, högst upp på listan och allt :) lovely!

Godkväll, hemma o tar det lungt, ska på barndop i morgon, I kväll har jag och kissarna gjort något riktigt kul o spännande, Vi har intagit Ute kattgården!!! HiHi , min snälla pappa kom i går förmiddag med alla sektioner vi, (messt han) byggt under vintern, så vi höll på att montera och bygga till halv tio på kvällen, den blev 26 kvadratmeter stor, med nättak, den är ansluten till altandörren så man ska kunna ha öppet för att få in frisklufft och katterna kan gå ut och in som de vill, i börgan nu är jag med för att kolla att vi inte missat nått, tror inte det men man vet aldrig, Kerstin har letat flyktvägar hela tiden, hon blir aldrig nöjd,
God morgon *blinkblink*
Nu ska vi snart iväg på loppis, det gäller att vara där tidigt.
Håll nu tummarna för att det går riktigt bra idag :)
Kram och ha en himla bra dag 
/Malin

God morgon!
Vaknade med ont, mindre skoj. Får proppa i mig värktabletter och hoppas på att det släpper. Idag ska vi också på loppis fast för att kika :) Sen ska jag iväg och utnyttja ett presentkort lite i en presentaffär. Sen får vi se vad dagen bjuder på, städning och tvättning förmodligen och så lite mys såklart med grabbarna.
Malin - håller tummarna för att det går kanonbra idag!
Kram på er!
Idag gick det inget vidare på loppisen, tyvärr. Tänker inte skänka bort grejerna heller, så det så! Nån ordning får det allt vara 

godmorgon, var på dans i går på ett stort dansställe i skogen så i dag är jag allmänt seg, dricker så sällan så jag blir helt förstörd av ingenting nuförtiden, o inte kan jag sova heller,,,… jaja, mycket kaffe o lite frukost så ska det nog gå bra,
Tråkigt att det inte gick bra mymlanbus.
//Pia
Pia… nästa gång blir det kanske bättre?! En del saker gick iväg för skitsummor och efteråt så var det en kvinna som sa till mig… varför "ger" du bort kristall… hum.. snacka om att bli blåst! Jaja, vissa saker har jag lärt mig nu i alla fall.
På morgon när man kommer och börjar packa upp så kommer korparna och letar igenom kartongerna, jag blir så trött. De snokar och plockar upp och ner :( och vill handla för bra priser och jag blir bara arg 
De kan väl vänta tills man har ställt upp sakerna eller i alla fall låta bli att snoka i bilen där man har sakerna! MORR

#41 i bilen har de väll ändå inte att göra, jag hadde heler inte sålt för underpriser, det som inte kan säljas på loppis kan du ju försöka med tradera på sen,
#42. Ja, ska försöka med en del saker via tradera. Sålde en del via blocket också, det gick bra :) Jag blir så förbannad när de river i lådorna i bilen *MORR*
Ja Gunilla har ju sålt kristall m.m på tradera.
Tråkigt när folk beter sig som gamar. Det är som folk som kommer och försöker pruta på saker som de säljer till förmån för något speciellt. Tex om man säljer saker till förmån för hemlösa katter och folk försöker pruta ner priset (tack o lov har jag inte mött någon sån än i alla fall)
//Pia
Pia: ja, de här 2 gångerna som jag har stått har varit för egen del, men när det kommer till Östgötagruppens loppis, då ska de fasen inte prutas, så det så!
Vi är ju fortfarande i startgroparna, men pengar måste in i vilket fall och det är väl ett bra sätt att dra in lite pengar på just loppis. Ska se till att vi får en snygg banderoll uppsatt också :) Hemlösa kissar i Östergötland, det finns ju en del även här… tyvärr
God morgon
Solen skiner och det är så vackert ute. Denna skira grönska, är bedövande skön.
Ha en bra dag.
Kram

God förmiddag!
Här har vi inte kommit igång riktigt ännu, lite sega idag. Ungarna tog sig sovmorron, båda två! Eller ja Lucas vaknade ett tag vid halv 6 och var vaken ett tag men somnade om, tackar mamma för!
Så nu ska vi ta oss lite frukost och sen ska vi börja röra på oss.
Ska till Linköping och handla lite och så ska vi ned till småbåtshamnen och se om vi ser några kissar och lite andra ärenden.
Har massor att göra här hemma också så jag hoppas att allt flyter på smidigt.
Däremot ser det ut att bli regn, solen sken tidigare imorse men nu är det grått, grått.
Hoppas ni alla får en riktigt bra dag!
Kram