*LÅST*AKUT! Vem kan ta JP?!
Jag har precis varit och matat JP, från tråden "Lundapågar söker hem" (katten med knorrsvans) och blev förfärad. Han har fått pälsen avskavd i ansiktet, mellan ögat och örat. Rätt stort område, ca 4x4 cm. Det var för mörkt för att jag skulle kunna se om det var ett sår också men det såg inte fint ut alls. Tidigare har Jp haft rivsår, antagligen från slagsmål. Jag vet inte hur han fått sitt ansikte skavt men kan vara llt från en olycka till slagsmål. Viktigt är att JP får ett hem eftersom han verkar vara den av katterna som har det tuffast. Snälla, finns det någon som kan ta in honom? Han är lätt att fånga och jag och hennum kommer ordna med detta. Vi har själva ingen möjlighet att ta in honom eftersom jag har Mimmi och hennum bor i studentrum. Vi ser till att han kommer till veterinär och blir undersökt och kastrerad, bara någon kan öppna sitt hem åt honom! Jag hade inte kameran med mig så kunde inte ta bild på hans skada men kan ordna detta imorgon. Någon som kan hjälpa? Jp är social och äter från samma fat som de andra katterna.
Putt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt!

Puttar!!
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Åhhhh..om jag kunde..men jag har ju huset fullt med mitt stora gäng..ni är toppen som försöker att fånga kissen o ta honom till vet…puttar upp en viktig tråd!
Åh vad jag lider med kissen för han behöver verkligen bli omhändertagen och få vård. Tyvärr har även jag huset fullt redan och kan inte hjälpa hur gärna jag än vill.
Hoppas att någon som inte har lika många katter kan öppna sitt hem för kissen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Kan inte Hennums pappa ta hand om honom akut så att han får komma in..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Tvivlar på det, han vill verkligen inte ha fler katter. Och så länge det inte finns något stödhem så är risken stor att JP inte kommer längre än till honom. Så pappa skulle aldrig gå med på det. :( Har tjatat på honom många gånger tidigare. Men vill samtidigt inte tvinga på honom en katt han inte vill ha. Ingen bra utgångspunkt. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
JP är i stort behov av att komma in nu . Några svårigheter att fånga honom är det inte, denna rara katt. Praxis är riktigt bekymrad efter att ha mött honom i kväll. Han springer fram till människor i hans närhet och är riktigt kontaktsökande.
Låt oss finna ett hem-om än bara tillfälligt- innan det är försent!

putt för hem till kise.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
ja men kolla av och skriv i fler forum så är chansen större
puttar för kissen, stackarn

åhhh..om man bara kunde…puttar igen!
Puttar !
Debattia
Puttar upp för hjälp åt kissen. han ber ju så snällt om att få hjälp
ja men skriv ut det på fler ställen
Puttar för den skadade kissen !! Den behöver akut hjälp!!!!!
Debattia
finns det någon som kan hjälpa denna kisse
Puttar puttar…..för brinnande livet

JP var inte där idag. :( Undrar verkligen hur det är med honom.

Jag var där idag halv sju för att se om jag kunde se hans ansikte i ljuset, men det var ingen där då. Jag lade ut lite makrill, kanske han kom dit tidigt och åt det och att det var därför han inte var där idag… hoppas jag iaf. är han inte där imorgon får vi försöka leta efter honom så han inte ligger skadad någonstans. men förhoppningsvis så mår han bra…

ja, dom är ju borta ibland så… men det hjälper ju inte. man blir orolig ändå ^^
Hoppas JP är där i morgon annars är det bäst att ni letar efter honom. Om ändå någon kunde ta in honom. Han skulle så väl behöva komma in i värmen och bli ompysslad, denne rara lille kisse.
Vad oroligt att veta om att kissen är skadad och sen att han inte dyker upp vid matningen. Hoppas att han är tillbaka idag och jag önskar att någon vill förbarma sig över kissen så han blir omhändertagen för vård.

Usch..nu blir jag orolig när kisse inte visat sig..måtte, måtte det inte hänt honom något…puttar för kissen..o tycker det känns såååå dumt att man har så fullt nu när det finns de som är i så akut behov av hjälp..handlar det om kortare tid kan jag nog ta in en kisse i ett rum här i väntan på ett annat stödhem..men längre tider är svårt då vi har så många redan…
håller i tummarna, hårt hårt för att kisse visar sig snart igen!

I värsta fall får han ju fångas in, få veterinärvård för sina skador, kastreras och återplaceras i väntan på ett stödhem.
Jag jobbar ju med en kattkoloni i Malmö, vissa av katterna skulle nog kunna omplaceras, men nu måste all energi läggas på kastreringar och vård, sedan får det tidsödande arbetet att finna hem inledas. Tyvärr måste man prioritera när nöden och kattungetider står för dörren…
Jag undrar så om JP har setts till i kväll.

Hoppas att någon kan hjälpa den lille kissen
Puttar!
Debattia

Jag håller med dig helt Maria-I. Och som jag ser det är det så vi planerar att göra nu. Vore synd ifall JP gör en massa katt-damer med barn. ^^ Så stilig som han är kan det lätt hända.
Hoppas han mår bra snart, imorgon ska jag mata så då hoppas jag att han är där.

Ja, det finns gott om hemlösa katter i centrala Lund. I stadsparken lever en grupp och vid mejeriet en annan. Fast katterna vid Mejeriet är nu infångade och kastrerade, två omplacerades och resten tar Mejeriet hand om (har t o m inrett en bod åt dem). Så två okastrerade hankatter kan ge upphov till MÅNGA nya katter.
Hoppas JP får hjälp snart
Var finns denna katt någonstans??

i lund, rätt nära mårtenstorget, kanske 5 minuter därifrån.
Stadsparken måste ju vara det bästa möjliga stället för hemlösa katter att vara på. Många platser att vara för sig själv.
Vad trevligt av mejeriet att hjälpa katterna så.
exakt, även om det är honkatterna som föder ungarna, och kan föda ungar som är gjorda med en okastrerad katt-med-hem så minimerar man ju riskerna för fler kattungar om man kastrerar hankatterna oxå.
Putt för lille JP! Någon som kanske kan ha en vrå?
Puttar för JP

Putt!!!
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Idag var JP där. Han såg inte bra ut alls, lille gubben. :( Han måste verkligen in!!!
Han har ett sår mellan ögat och örat, eller snarare tre stycken rivsår, antagligen från ett slagsmål. Pälsen runt om är borta, det är inte öppet men jag tycker det ser ut som att det kan bli sårbölder. Han var lite oroligare än vanligt och i dålig form överhuvudtaget.

JP var ju otroligt söt men jag som alla andra kan inte ta en till katt :( Har ni satt upp lite lappar att en sötning finns som är kelig en katt som man behöver ge ett hem till? För ibland har man tur o hemet finns i närheten och en kelig katt brukar vara mer intressanta. Hoppas att han snart kommer in o frå lite mer omtanke o kärlek…

Min tur att mata ikväll. Jag ska försöka ta bilder på skadan. Klart är iaf att han måste IN. Kanske vi kan ses snart Hennum och göra upp en plan eller ngt för honom?
Vilka fler forum/sidor kan man skriva på? Har inte omplacerat så många katter tidigare… Ska göra lappar att sätta upp, men även det kan ta tid att få hem på så sätt. Någon som kan vara ett stödhem tillfälligt så man kan ta honom till veterinären och sen låta honom vila upp sig inne, han verkar få rejält med stryk just nu av andra katter
Vi måste också fixa pengar till veterinärkostnader åt honom…ska man öppna ett nytt konto hos haga? Som sagt så har jag inte så stor erfarenhet av att ta in katter, de vi hittat i min familj har vi satt upp lappar och hittat hem åt, men det har varit små kattungar och de är alltid enklare. Så alla tips och råd välkomnas!
Kan ingen ta in honom snarast? Hennum eller Praxis har ni ingen plats alls nånstans i ett litet hörn..Tycker så synd om honom…

Okej, var det du som skulle mata idag? :D så bra, då funkar min planering lite bättre ^^
igår försökte jag ta några bilder, men det är ju mobilkamera…
Lille vän! Finns ingen vrå?

#41, hennum bor i studentkorridor och jag har hamnkatten Mimmi hos mig som är rätt orolig så vi kan tyvärr inte. Jag gick förbi matplatsen precis när jag var ute på powerwalk och JP var där. Fy, det såg nästan ut som att det börjar bli en böld på honom. Hans öron såg helt sönderrivna ut också. Jag fick inte gå nära utan han var rätt rädd och skygg stackaren. Det brukar han inte vara, så något har hänt honom som gjort honom rädd och orolig. Jag tyckte han andades tungt också. Jag ska prata med Haga och se till att det startas upp ett konto för honom + de andra två katterna. Jag skulle helst se att han kom in nästa vecka. Finns det någon som kan ta honom ett par veckor? Tills vi hinner få upp lappar och annonser? Kan man lägga ut en annons innan man fått honom undersökt och kollad för sjukdomar? Som sagt så har jag inte så stor erfarenhet av detta så jag behöver hjälp!
Putt! Detta är akut!
sitter här och bara hoppas att hjälpen ska finnas där i närheten……Inget kan man göra själv.
Kissen kan räddas om han får vård

Har någon frågat ängeln Bumbis?? Hon erbjöd en platts till guling men detta verkar mera akut.
Bumbis har igentligen ingen platts över heller men det skadar ju inte att fråga.
Vad jag vet så kan ingen ta guling den närmsta tiden ändå om någonsin.
Vet inte ens om Guling eller spöket är kvar.
JP brukar väll vara rätt tam ingen skyggis så han borde ju vara relativt lätt att hitta hem till när han väl är inne o har fått vård eller jag tror fel??
HOppas någon kan hjälpa denna kise nuu!!

Ja, det såg ut som rivsår från en annan katt, ganska långa och djupa. Och det kan ju lätt bli bölder. Så han behöver komma till veterinär och få det ordenligt rengjort och få medicin så det läker bra. Jag tror inte det är bitsår, för de är långa… men kanske kan det varit att en katt bitit hårt tag om honom men så har han slitit sig undan… hm.. Men jag tror inte det är orsakat av något annat än en annan katt, ser inte ut så…
JP behöver komma in!!! :(
Stackars lilla JP att det ska vara så långt till alla nödställda katter. Hade ju kunnat ha honom åtminstone för en tid så han fått hjälp med sina skador.

här är bild på skadan, ser värre ut på riktigt, tyvärr ger inte min kamera så skarpa bilder. och jo, JP brukar stryka sig vid ens ben när man kommer, men nu är han så skrämd så. Jag ska pm:a bumbis! stackars stackars jp, han satt och jamade när jag kom och matade, riktigt hes och trött lät han :(

ja.. lilla gubben :(
Så ont han ska ha JP Det ligger nog en del "skräp" under den skadan.
Finns det någon som hjälpa ???
Putt för någon som kan hjälpa
Stackars lilla kisse som så väl behöver få hjälp och vård innan det går allldeles för långt som innebär lidande för kissen. Blir så frustrerad att inte kunna hjälpa när vi redan har kvoten fylld.
Finns det ingen här som kan förbarma sig över kissen och ge honom hjälp?

#50 han har inte fått ringorm och rivit sig själv? tycker det ser sådär bubbligt ut som det kan göra vid ringorm,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har oxå funderat på om det kan vara öronskabben så han själv klöst söder sej. Men tycker ändå det ser ut som det ligger en del "smolk" under huden eftersom det ser lite svullet ut.
Det kan vara lättåtgärdat bara han fick rätta hjälpen

Han har vid närmare eftertanke varit lite smått tunnhårig på det området tidigare, så idén om att han klöst sig själv pga skabb låter inte helt fel… Bumbis kunde tyvärr inte ta in honom :( Jag ska med Mimmi till haga på återuppföljning på måndag, ska prata med dem då om behandling och hur länge de kan ta katten+ om att starta konto. Vill få honom kasterad också. Om han får vård så får man i värsta fall släppa ut honom igen efter detta och ha annonser på blocket och i affären och om någon nappar ta in honom på beställning så att säga. Nu är det iagf rätt varmt och skönt här nere så lilla JP slipper frysa alltför mycket En liten tröst mitt i allt.
Stackars JP…
Puttar upp för att någon kan ta hand om JP medan han läker ihop och en putt för ett permanent hem! Kissen är ju tam och charmig, både till utseende och personlighet. 
Beklagar att jag inte kan hjälpa för tillfället 
Om du kunde få utskrivet lite droppar att ge i nacken vore inte helt fel.
En början till behandling ifall det bara skulle vara skabben som orsakat problemen
Praxis jag betalar den behandlingen om du kan fixa det på Måndag när du ska till vetterinären med Mimmi
#57 Det är toppenba om du kan prata med veteinären om ett konto. Jag tycker det bästa för JP är om han får komma till vetten för en ordentlig koll med sina blessyrer och kunna bli kastrerad. Under tiden kanske något händer som kan ge kissen antingen tillfälligt eller permanent hem.
#60, instämmer, vi tänker lika, om han får komma till veterinär kanske de kan behålla honom någon dag extra så att ett stödhem eller permanent hem hinner dyker upp. Detta verkar vara en "sköning till katt#, borde inte vara svårt att få ett hem till honom.
Putt för JP!!

Ja, JP behöver så väl komma in och ett veterinärbesök kan vi fixa när som helst. Men det bästa vore ju då om han kunde komma in och krya på sig ordentligt och för alltid.. :)

idag matade jag katterna, men ingen katt var där. När jag skulle gå därifrån så såg jag JP som var på väg åt andra hållet. Jag lyckades gå om honom och tänkte "fösa" honom mot maten. Men det ville han inte vara med om. Jag följde efter honom långt bakom till en häck bakom parkeringshuset. där bajsade han tror jag :P Han såg så tufsig och trött ut!
hoppas han gick och åt sen, både han och Tyr.
om JP kommer till veterinären så kan de rengöra såret, ge antibiotikaspruta och så får vi kanske släppa ut honom igen, men det viktigaste är att han kastreras och får såren fixade…

putt putt. för ett hem

har ni kollat med de föreningar och katthem som finns i skåneregionen? alla har ju inte representanter härinne,

#59, tack tuska, vad snällt :) jag ska prata med veterinären på måndag och se vad jag kan få tag på!
Hennum, kan vi ses på tisdag eller när du kan och diskutera JP?
#65, jag ska kolla upp detta snarast! Antar att de har rätt fullt men det har inte varit kattungasäsong nu riktigt så möjligt att det kan finnas plats trots allt!

absolut! vi kan ses på tisdag. vi kan ju ses vid 7 tiden där vi matar.

#66 ja fråga kan man ju, sen att det kanke blir ett nej men då har man ju i allafall försökt,
JP behöver så väl komma in, skadad som han är. Han är trött och sliten. Självfallet skall han till veterinär först.
Därefter efterlyses någon vänlig människa som kan öppna sin dörr för honom tillfälligt eller permanent.
Puttar upp för lilla JP
men i #49 skriver ju chigak att hon kan ställa upp.

Jag missade veterinären idag för mimmi var omöjlig att fånga in. När vi väl fick in henne i buren hade de stängt så hon är hos crisse nu som ska ta henne dit imorgon. hennum, jag är borta hela dagen imorgon på föreläsningar och seminarium, skulle du kunna ringa till haga och höra om kontoöppnandet?
#49, chigak, skulle du kunna ta jp några dagar tills hans sår läkt? Jag tror det behövs rengöras och han behöver också skabbehandling. försökte klappa honom idag men då drog han sig undan så är nog bäst om veterinären sköter det. tänkte att om vi tar in honom, tar honom till veterniräen några dagar och kastrerar och fixat såret så kan vi sätta ut annons sen. tror det är lättare när man har ålder på honom och han är undersökt och kasterad att fixa hem. hittar vi inget får vi släppa ut honom igen, men viktigast är att han kan vara inne ett litet tag tills hans sår läkt.
såg honom idag och såret såg värre ut, levrat blod och smutsigt :(

Usch usch. lille pojken :(
Var den randige eller Tyr där idag oxå? Har inte sett dem de två senaste dagarna.
Jag kan absolut ringa haga imorgon. Vad ska jag säga dem? Jag vet inte vad du har pratat med dem om… Jag säger att det gäller två-tre katter i lund som ska fångas in och kastreras och dylikt, och att en av katterna har ett sår? Det blir nog fint :)

Det är konstigt för jag har inte heller sett dem :s Hoppas inget hänt! Jag har inte pratat med haga, det var crisse som gav mig tiden för mimmi som egentligen var inbokad åt en annan kisse. Ja, det blir nog bra :) känns skönt att kunna ta in honom snart, såfort det finns pengar på kontot. jag hoppas vi kan ta in honom veckan efter påsk.
Håll öron och ögon öppna för stödhem/permanenthem!
PUTT!
Hoppas ni kan hjälpa den stackars JP.
Jag tycker ni är riktiga kämpar. Vet av egen erfarenhet hur hopplöst det känns när man inte har någonstans att ta in en katt man värnar för. Nu har jag själv fullt då jag tagit in katter från båstad och har flera katter i kö.
Ni gör ett jättebra jobb som kastrerar för att minska förökningen.
Vi försöker göra detsamma i kristianstad men många gånger räcker inte pengarna till hur man än försöker dra in pengar på marknader etc.
kunde chigak hjälpa?
Attans att vårat land är så långsmalt och att man bor absolut helt fel geografiskt. För att hjälpa sjuka katter som behöver behandling och vård.
Puttar för stödhem åt JP!
jag med!
Om inget annat går att ordna på närmre håll så kan jag ta honom för en kortare tid så han kan få behandling för sina skador. Han får isf vara i ett av våra badrum men då skulle han ju iaf få hjälp. För att det ska fungera behövs det också hjälp med transport. Jag kan möta upp men eftersom jag inte är frisk så orkar jag inte med hela vägen.
#72 Om JP ser värre ut nu varför inte försöka ta in honom på en gång varför vänta efter påsk? Har du inte ett badrum som han kan vara i så länge??Han lider och kanske har ont..
Om det behövs sårrengöring så är det heller inget problem, det kan jag fixa om han är hos oss.
Men jag vill vara tydlig med att det bara gäller en kort tid tills han är frisk igen. Sen måste något annat ordnas. Jag har heller ingen möjlighet att hjälpa till ekonomiskt annat än med mat och sand.

chigak, vart bor du? naturligtvis ser vi till att hans behandling blir betald, vi kan nog gå samman och ge en liten slant var vi här på hittekatter, många bäckar små… jag tar gärna in JP snabbare, men jag vet inte hur det är med haga om de kan ha honom över påskhelgen. tänkte att de kan ha honom några dagar innan han skickas vidare. naturligtvis så ska du inte behöva ha honom längre tid än vad du kan chigak, bara tills såret har läkt
#82, problemet är att jag inte är här under påskhelgen heller, är hos mina föräldrar då och de kan inte ta honom. ska träffa hennum idag och diskutera, uppdaterar ikväll!
PRaxis, Hittekatter har en liten reskassa! Kontakta kattassen
#84 jag bor strax utanför Jönköping så om nån kunde möta upp halvvägs så skulle det funka. Ja tills han är frisk kan han stanna här:)

Daisys reskassa kan alltid sponsra en transport det vet ni!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja det är väl inte långa biten heller? Lund -Jönköping är ju inte så himla långt1
Det är ca 30mil enkel väg.

Nej, egentligen är det ju inte så farligt :) Det har väl ordnats längre transporter här innan? ^^
Nej det är ju inte mer än lite drygt 3timmar, det ska han väl klara bra?
Det ser ut att lösa sej det här, det känns så när Chigak är på "hugget"
Jag bidrar med respengar
ja och jag säter in en liten slant jag med. fem mil från mig kommer till Daisys reskassa nu!
Omgående Daisys re… 5690 354 595-6 jpsresa 55,00
Jag som inte är brukare av" internetbank" kan inte göra de överföringarna
Men har Pm:at Chigak.

härligt :) tack så mycket!
vi ska fixa konto hos haga nu i veckan också. JP var inte där nu när vi var och matade, hoppas han dyker upp imorgon!
ja var hamnar vi halvvägs mellan Lund och Jönköping? Tänkte om någon kanske kunde åka tåg…..

Jag och geografi är ingen bra kombination :) Jag kan köra annars, om det är en helg!
Ljungby är cirkus mittemellan

härligt att han ser ut att kunna få hjälp
Hoppas han dyker upp snart så han kan få hjälp.

#95 Man behöver inte internetbank för att sätta in pengar på någon annans konto. Det är bara att knalla in på SEB och sätta in pengar på kontot. Med mitt namn på raden för kontoinnehavare.
Pma mig de som behöver hjälp!
# 95 Här är det inte bara att knalla ner inte

#103 Förlåt jag menade inte så bokstavligt. Vad jag menar är att det behövs inte internetbank utan man kan göra manuella insättningar i gammal hederlig stil
att betala på gammla hederliga stilen kostar 60 kr idag, å då blir jag dumsnål mitt upp iallt. Det är vad dom tar från mej när jag kommit efter med någon räkning på bankgirot.
Dom tar alltså 6 milsresa för JP 

#105 Men ärligt talat tror jag inte att det kostar något när man sätter in pengar på ett bankkonto. Det är inte någon bankgiro-betalning man gör. Jag kan alltid gå in på banken med kontanter i handen och en insättningslapp det kostar inget. Men att betala räkningar tar de en avgift för…tvi!
Här gör dom det . Jag satt nyss in pengar på ett konto för köp av en katt. Jo då de tog allt sina 60 kr för överföringen från konto till konto.

#107 Usch så småsnålt. Det verkar som ett bra läge att skaffa dig internet-bank
jag tror att det är ett måste nu eftersom jag har en del välgörenhetsbetalningar,
som kan dyka upp lite olämpligt och inte de sista dagarna i månaden då allt annat ska betalas på bankgirot. Men blir resan för JP som jag hoppas, så skickar jag bidraget till chigak, vi har så kommit överens.

Puttar upp att det ska ordna sig för JP

Tack så mycket för era puttar och bidrag och allt! Och tack till dig chigak som kan ta emot honom ett tag. Hur skulle det annars gå?
Jag kommer köra förbi jönköping på torsdag runt lunch påväg till värmland så katten kan åka med mig om någon kan köra från lund till Kristianstad. Förra veckan fick en annan hemlös katt komma till jönköping. :=) En katt som fått mat av en man hela vintern men nu hade han börjat kasta vatten på henne istället. Kvar är också hennes 3 halvårsungar som måste bort.
maila mig om min transport skulle kunna hjälpa på: lena.olsson@kks.nu så får ni telefonnumret när jag fått mail.
Lena O KKS
jag skrev fel. jag kommer köra från kristianstad runt lunch på torsdag och då är jag i jönköping ca 2-3 timmar senare.
Men erbjudandet kvarstår om någon kan köra från lund till kristianstad.
lena O KkS

putt
Tuska, ICabanken är gratis för alla, du behöver inte ens förhandla om pris där. Lättskött också. Sen har du även bank2, där har jag öppnat ett litet sparkonto också gratis och lättskött. Givetvis kan du öppna ett internetkonto hos din egen bank, men var då full i f*n och säg att du ska ha det GRATIS! för hos de flesta stora banker, tex Swedbank, så kostar även den tjänsten och var för ska jag betala för att jag inte sliter på deras fina marmorgolv? Så det ser jag till varje år att jag ska ha fritt.
#115 Vad är bank 2 ? jag måste börja med att förhandla med banken, dom knycker för mycket kosing av mej
Har ni fåt tag på JP ?? Är det någon som kan köra från Lund-Kristianstad Det är så tyst vad händer ?

vi såg inte Jp igår när vi skulle mata men han kanske är där idag, väntar på rapport från hennum! sen har det dykt upp lite omständigheter här som gör att vi avvaktar lite. Katten Mimmi är tyvärr inte hos mig längre, varför går att läsa i den låsta tråden hemlösa i skåne 3. Jag funderar på om jag kan ta in lilla Jp tillfälligt… väldigt tacksam för att chigak erbjöd sig men om det är bara medans han vilar upp sig så kanske han bli alltför förvirrad att åka 30 mil, och sen 30 mil tillbaka om inget hem hittas under denna korta tiden? Det här med mimmi gick väldigt snabbt men jag vill göra det som är enklast för Jp. Ska höra med Hennum om konto ordnats också..
Praxis det vore ju det klart bästa för JP om han kan vara hos dig och slippa resan. Men behövs det finns vårt badrum ledigt.

Jag har lagt ned mycket tid på mimmi och jag behöver rätt mycket tid åt mina studier nu eftersom jag har jättemycket nu den kommande månaden. om någon kan fånga in jp och ombesörja transport till haga och ta kontakten med dem så kan jp få bo hos mig i ett par veckor. jag har varit väldigt bunden att vara i lund nu under mimmi tiden och skulle gärna vilja kunna spendera lite tid i malmö hos mina föräldrar på helgerna och kunna sova över där ibland. men hennum, du kanske kan hjälpa mig då och kanske mata honom om jag skulle behöva sova över i malmö? annars flyttar min syster snart in nära mig och hon ställer säkert upp. skulle vi sen inte hitta ett hem åt honom så kanske han kan åka upp till dig ett tag chigak? men förhoppningsvis löser vi det! var han där idag hennum? och hur går det med kontot?
viktigt att poängtera är att jag inte kan ta jp permanent. mimmi skulle bara stanna till sista maj och samma gäller för jp, så vi måste fortsätta att aktivt söka hem åt honom!
Det låter ju jättebra för JPs del om han kan få komma till dig och läka Praxis. Håller tummarna för att han dyker upp så ni kan få in honom. När du inte längre kan ha han får vi se hur situationen är just då.

Det låter ju klart bättre om han slipper resa om möjligheten finns. Hoppas att allt löser sig och att lillmissen kan få komma in och bli frisk iaf, oavsett var. :)

nu har det bestämts att mimmi ska göra ett försök med en ny medicin i 10 dagar. så hon kommer tillbaka hit ikväll, därför har jag tyvärr inte möjlighet att ta in JP trots allt. men chigak, står ditt erbjudande kvar? jag ska höra med min syster också om hon kan hjälpa till om vi inte hittar hem åt honom under tiden hos dig. hon ska flytta nästa vecka och förhoppningsvis kan hon efter att hon installerat sig kunna ta honom tillfälligt om det behövs.
problemet är att jp inte var vid matningen igår heller :( det är jättekonstigt, ingen av de tre katterna som brukar vara där har setts till på flera dagar. först var det tyr och den randiga katten som slutade dyka upp, nu jp. hoppas innerligt att inget hänt. jag ska gå dit ikväll och spana efter honom. ska ringa haga och då också fråga om konto. såfort jp syns till gäller det att passa på och då behövs det pengar till behandling.

Eftersom de verkar vara okastrerade hankatter allihop är det inte förvånande om de gett sig av på lite friarturer och har fullt upp med att leta honor och inte tänker så mycket på mat. Det kan vara därför de inte dykt upp vid matplatsen. Därför håller jag med om att man nog hela tiden nu måste vara beredd att få in JP när han väl dyker upp… Hoppas ni hittar någonstans där han kan få vila upp sig och att det löser sig med alla tre. Skönt för dem iaf att ha er som bryr er om dem och ser till deras bästa:)

putt för hem åt kise 
Ja om inget finns på närmre håll så kan han komma hit och vila ut och bli frisk.

har fixat konto nu. Se tråden INSAMLING JP för info.
Har någon sett JP? Undrar så hur det är med honom.

jag var och matade ikväll, men inga katter. väldigt väldigt märkligt. från början var de tre ALLTID där, den slutade den svartvita och den randiga komma och nu jp. hoppas verkligen att inget hänt. Hennum, jag är i lund imorgon också. ska vi ta och spana vid matningsplatsen tillsammans imorgon kväll? kanske kan gå dit lite senare, vid åtta ungefär, när det börjar skymma. måste ju veta hur det är med lille jp. faten är ju alltid renslickade dagen efter, kan ju bara fåglar också, men väldigt märkligt alltihop…
Ja verkligen. Hoppas ni hittar honom och kan få in honom snart. Han har ju ett badrum som väntar på honom
#129 som någon skrev, det är löpartider så de kanske är ute på stråk.
Det brukar synas om det är fåglar som smaskat i skålarna, då är det mer ojämnt ätet. Dessutom brukar det alltid finnas hårstrån kvar av de katter som ätit, man kan analysera hårstråna vilken katt som varit där och ätit.
Vet vad frustrerande det är när inte katterna äter på ett par veckor, men hux flux är de där igen.

Ja, men man blir så orolig för dom små! :(
Så bra att där finns ett konto nu! :)
Vi kan absolut ses där imorgon. Jag borde kunna vara i lund vid 8tiden. Det har blivit lite planändringar o problem och så, men vi kan ju höras!

När jag kom dit ikväll var där först ingen. Sen hörde jag ett jamande och plötsligt dök JP, den randiga katten samt en okänd katt upp. Den randiga katten hade ett halsband på sig igen, jag och hennum har ju tidigare tagit av det och satt dit ett nytt som dock försvann snabbt. Är det du som satt på det nya Hennum eller är det en eventuell ägarè? Jp jamade ledset, det rann från hans öga och såret i ansiktet var kvar. Kanske är det den okända katten han varit i slagsmål med för den jamade argt åt den randiga och JP. Förhoppningsvis kan vi fånga in Jp nästa vecka och få honom till haga! Men pengar till kontot där behövs. Puttar upp INSAMLING JP på tråden, skänk gärna en slant ni som kan, ska själv sätta in en peng dit nu.
Haga Veterinär AB PG 352414-7 märk talongen JP
JP behöver komma till veterinär och stödhem så fort som möjligt. Hoppas den som kan skänker ett bidrag till hans veterinärkostnader, se pg inlägget innan.
men chikag kunde väl ta in honom, så stödhem har han väl ett tag ivarjefall. Ni väntar på pengar till vetkostnader innan ni kan sätta han i stödhem eller?
Lilla JP. Hoppas ni kan fånga honom snart, det låter jobbigt för honom. Jag kan möta upp och hämta honom när som helst. Han är så välkommen hit.

ja, vi har akuthem åt honom hos chigak :) jag har ingen möjlighet att köra förrän det är helg, så tänkte att om man lämnar honom till haga i början av veckan, ska kolla på tisdag när de har plats så kan han vara där till helgen. Men pengar saknas fortfarande, går ju alltid att lösa, men varje bidrag, litet som stort välkomnas!
Puttar upp så den lille kan få vård!
JP springer omkring skadad och behöver komma hem. Han har ett akuthem som väntar men måste först komma till veterinär. Det brådskar. Det behövs medel till veterinärkostnaderna.
Hoppas du som kan skänker en slant. PG 352414-7 märk talongen JP
hur mycket finns det och hur mycket behövs på ett ungefär tror ni?
Kan ju vara bra att veta
Jag har lovat att hjälpa till med resan för JP Hoppas någon kan bidra med veterinärvård.

finns inte så mycket, runt 100 kr än så länge. jp har ett sår som behöver rengöras och han behöver kastreras. haga har ett erbjudande som jag hoppas fortfarande gäller om att kastrering är halva priset nu. skulle tro att vi behöver ca 500 kr till ungefär för jp's vård, men svårt att säga med tanke på att vi inte vet om helt hur hans kondition är.
Det finns öronmärkta respengar också till JP från mig. 55 kr i Daisys reskassa.

Daisys kassa har vi tidigare erbjudit i #87
Jag träffade JP i kväll och förutom sår i ansiktet rann hans ena öga och han hostade så han är i stort behov av att komma in för vård.
Hoppas alla som kan skänker en slant till veterinärkostnaderna.

#142: Har haga ett erbjudande om halva priset? Det är inte djurskyddet malmös erbjudande du menar? Om det gäller det skulle jag tro att dom pengarna är slut nu… men man får ju hoppas att det finns kvar.
Jag har godkänt insamlingen till JP då det är ett så ömmande fall som nu har konto hos Hagaveterinären och allt. Ligger nu under godkända insamlingar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Stackars lilla gubben!
200kr kommer in på kontot på tisdag.
Lille vännen. Hoppas det inte är allt för allvarligt med honom. Och att det snart finns pengar till hans veterinärvård.

#146, ja det var det jag menade. står fortfarande kvar på deras hemsida, så hoppas hoppas hoppas
kan slå en signal dit i veckan och fråga!
#148 TUSEN tack! Blir så glad av alla som hjälper till och puttar och skänker pengar. Tycker så synd om Jp, ska bli jätteskönt när han väl är inne!
puttar för JP
Vad bra att det går framåt för att JP snart blir omhändertagen och får vård. Ni får säkert bidrag till det nu när insamlingstråden är startad och påsken är över..
Hur blir det om JP ska tillbaka till Haga vet. Om han är hos Chigak.
Menar om han har ett konto där att ta från till vård.
Bara en tanke

#153, chigak bor 30 mil bort från haga, så återbesök dit kan bli rätt klurigt. Han kan bara vara hos chigak en kort period och vila upp sig, så det är fortfarande väldigt akut att fixa hem åt honom. det bästa vore om vi kunde hitta ett akuthem åt honom lite närmare, men eftersom vi inte har det så är vi tacksamma att han kan komma till chigak. frågan är bara hur vi ska göra sen, chigak, hur länge kan han vara hos dig? och finns det någon som kan ställa upp efteråt? hade det inte varit för att jag har mimmi och hon inte kan vara med andra katter så hade jag tagit in honom på studs! någon som har en vrå över hemma?

åh :( Jag VILL VILL VILL ha en vrå över hemma. Men jag har bara en enda vrå. Hade jag haft en större toalett hade problemet varit löst, men denna får knappt jag plats i. Den är väl 1x2 meter :P Och stackars lilla katt när jag ska tränga mig in där för att kissa. :( Han hade ju dessutom smitit ut varje gång. Dessutom är toaletten inte bara min.
Ja han kan vara här i iaf 3veckor. Kanske längre men jag vill inget lova då jag inte vet riktigt. Det kan hända att vi åker bort någon vecka under tiden han är här men isf kommer min mamma bo hos oss och ta hand om alla katterna så det är inget problem. Jag har också funderat över hur det ska gå till om han behöver på återbesök. Det vore ju klart bäst för honom om det dök upp ett akuthem på närmre håll men han får komma hit om det behövs.

#156, 3 veckor? vad bra :) trodde det rörde sig om kortare tid! om han behöver återbesök får vi hitta en veterinärklinik nära dig och så får vi ordna med insamling här igen, man kan kanske be om konto hos den klinik som ni väljer. som tidigare bevisats så brukar den ekonomiska biten lösa sig relativt enkelt tack vare alla generösa kattvänner här :)

Detta ska nog fixa sig!
Ska vi försöka fånga in JP imorgon? vi kan ju turas om att vakta.
Håller tummarna för att ni får in grabben direkt så han får vård underbart att ni kämpar för kissen.
ja stackars lille vän! hoppas ni får in honom!
Om jag och "soso" har lämnat 200 kr var, så finns det på kontot imorgon 400 kr. Hoppas några andra skänker en slant oxå..Så han kan få komma in snarast.
Jo visst kan vi ta han till vår veterinär men bara så att ni vet så måste man betala kontant hos dem, de ger ej faktura.
Men de har varit bra där när vi varit där med våra.
Jo visst kan vi ta han till vår veterinär men bara så att ni vet så måste man betala kontant hos dem, de ger ej faktura.
Men de har varit bra där när vi varit där med våra.
Varje liten slant till JP:s veterinärkostnader är så välkommet och hjälper JP att komma in till Hagaveterinären. Han är i stort behov av veterinärvård.
PG se inlägg 139 eller "Rädda Lundapågen JP" under godkända insamlingar.

Hennum, jag är för at fånga jp så snart som möjligt, men kan du ringa och fråga om haga kan ta honom nu i veckan? jag är upptagen med projektarbete imorgon under dagen nämligen.

Jag var där och matade idag och JP var där. Jag kan inte motstå honom! Han får komma in i mitt rum imorgon om vi fångar in honom på kvällen, så kan vi ta honom till Haga på onsdag. Han mår inte bra alls och han är så söt när han pratar med en.
Det kan väl funka Praxis? Att vi fångar in honom imorgon kväll, och så kan vi köra honom till haga på onsdag morgon?
Om jag hänger tyger över marsvinens och hamstrarnas burar så borde det funka ju? Dessutom kommer jag vara här hela tiden.
Kan någon köra från lund till hagaveterinären imorrn?

hennum, kan du ringa imorgon till haga när de öppnar kl 9 och fråga om de kan ta honom på onsdag? jag tror inte det är bra att han 'är i närheten av hamstrarna för vi vet inte hur vild han blir. när du sover kanske han går till attack även om det är skynke för:S isf är det nog bättre att han kommer till mina föräldrar i malmö över natten. jag är ledig på ons så kan nog ordna transport till haga då! men allt hänger på att de kan ta honom då. kan du ringa dem och sen höra av dig till mig imorgon?

Vad de sade till mig så kunde de absolut ta in hittekatter akut, så länge de hade burar över. Så det är ju bra om jag ringer imorgon och kollar det ja, men vad jag förstod så skulle det inte vara några problem.
puttar upp detta
Maggan47
Vad snällt att ni ordnar att stackars JP får komma in till veterinär!!

hennum:ok vad bra :) jag kan nog ta honom till mina föräldrar ikväll under natten och sen kunde en kompis köra mig till haga någon gång efter elva. har inte fått tag i mamma idag, men hon ringer säkert upp mig när hon sett att hon har missat samtal :)
men då ser det ut som att lilla jp får komma till vetten iaf :) härligt! jag hör av mig till dig hennum när jag fått klartecken om jp från mina föräldrar.
Hoppas att Haga kan ta emot honom nu så han slipper gå ute längre lilla killen. Jättebra att ni fösöker ordna till det för JP för han förtjänar att bli riktigt ompysslad nu efter sitt liv ute.

Aj… efter elva?
Jag pratade med dem nyss och operationsinlämning är mellan 8 och 9. Då ska han fasta från och med 22 ikväll.
Men jag får väl ringa dem igen och säga att han inte kan komma in förräns 11. :)

Nej, är det mer än kastrering så måste katten vara där tidigare, för att allt ska hinnas med när det gäller blodprover och så.
Så vi måste fixa så att JP kan komma till haga mellan 8-9 imorgon.

Så. nu har jag ringt en tredje gång, senil måhända? ^^
JP kan vara kvar där till fredag kl 1, vi måste hämta honom innan dess. Om det verkligen inte fungerar att komma vid 9 så går det senare, men absolut inte vara där senare än 11 för han måste vara helt vaken när de åker därifrån när de slutar för dagen.

Operation fånga JP inleds ikväll kl 20.00, håll tummarna!
Chigak; jag hör av mig till dig när jag fårr en första prognos om hans tillstånd från haga. förhoppningsvis kan vi lämna honom till dig nu i helgen :)
det låter bra Praxis. Hoppas att det inte är allt för illa ställt med honom.
Vi håller tummarna och tassarna att JP blir infångad ikväll..
Här håller vi alla tummar och tassar vi har.
nyfiken,hur går det har ni fångat in JP?
måste säga att ni jobbar lite bakvänt..
fånga in katten FÖRST,sedan ta den till vetrinär,inte beställa vetrinärtid först och sen fånga in katt..
^*bara min åsikt*

#180 Fast grejen är nog att de vet att det rimligen borde vara tämligen lätt att fånga katten men svårare att få en tid hos veterinären och för att inte sitta i sitsen att behöva husera katten mer än max över natten vilket är svårt för dem så var nog denna variant bäst.
Som läget är var det bästa alternativet att först försäkra sig om veterinärtid och sedan fånga in JP.
Hoppas alla denna kväll håller tummarna! Just nu är Hennum och Praxis på plats, hoppas även JP är där!
Ja en vettid kan man ju alltid avboka.

Vi lyckades inte fånga lilla JP :( Vi fick in honom i buren genom att sätta in mat utan problem. Men när vi stängt luckan så krängde han så mycket att den öppnades igen. Vi ska göra ett nytt försök på söndag, så han får smälta den traumatiska upplevelsen lite.
Någon som har en riktig fälla att låna ut? Skulle behöva det för att försäkra oss om att han inte lyckas smita en gång till!

Det var otur. Hade hoppats att ni hade lyckats. Det går inte alltid som vi vill, och dom små liven förstår inte sitt bästa. hoppas ni lyckas på söndag.
Har sett transportburar, där det tillhör två pinnar man sätter ner genom grinden. Tror dom är lite säkrare.
ja, värdelöst med vanliga transportburar. Då måste man verkligen kunna hålla för.
Ni kanske kan få låna av NAquita? hon har ju två riktiga ordentliga fällor

Attans också! Ninni123 har en gallerfälla (Lotin). Hör med henne. Bor i Lund.

Jag har för mig att det ska finnas folk i lund som har fällor? Lättare att låna av dem. :)
Ja, detta var så otroligt frustrerande. Vi hade honom, kan ni tänka er det? I säkert 2-3 minuter så hade vi honom, allt hade kunnat lösa sig men så skulle den busen smita. :(
Nåja, nu har man lärt sig en läxa. :)

essut50 och soso, tusen tack för ert bidrag till JP! Vi ska göra allt vi kan för att få in honom på tisdag.
#188, tack för tipset! ska höra med henne!

De som fångar industrikatterna borde väl ha fälla. De flesta industrikatterna är väl dessutom infångade redan så den kanske inte används dagligen.

precis vad jag tänkte! :D
Putt för en riktig fälla! och för JP

"190, råkade skriva tisdag, vi ska försöka få in honom på söndag, är helt förvirrad :)

Fälla är fixad till på söndag :) Kommer även kunna låna två transportburar, så om han inte går i fällan på söndag så kan vi försöka igen i veckan med transportbur, som kanske är av den rejälare typen, tror jag.
I morgon skall försök med fälla göras. Hoppas att JP då kommer in. I så fall kommer han att köras hem till oss innan han kommer till Haga-veterinären. Därefter behövs ett stödhem. Tillfälligt- cirka 3 veckor - finns men längre upp i landet. Det hade underlättat mycket om det fanns någon som tillfälligt kunde ta hand om denne charmige kattpojke ett tag innan hem ordnats, då i Lundatrakten eller åtminstone i Skåne. Vi kommer att annonsera så fort vi fått in honom.
Bidrag till veterinärkostnaderna behövs också. Pg i inlägg 139 och också under godkända insamlingar. Varje litet bidrag är så välkommet.
Håller tummar allt som går.

har ni fångat in honom än?
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus

nä. det lyckades inte :( han tog några steg in i fällan, vi väntade och väntade, men gick aldrig ända in så det blev ingenting med detta. Till sist gick han helt enkelt bara därifrån.
jag funderar på håv eller vad det är förnågot som man använder ibland. skulle kanske kunna funka.

men varför gick ni inte bara efter honom och lyfte upp honom? :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Så synd att han inte gick in. Såg ni hur det verkar vara med honom? Tänker på den lille stackaren.

JP såg inte värre ut än senast jag såg honom. Han ser ju rätt tilltufsad ut men hans sår har börjat läka. Lilla Tyr som finns på samma ställe såg däremot ut att ha blivit värre. Han har alltid sett hyfsat bra ut men idag haltade han lite och ögonen rann. Iofs så sprang (galopperade) han sen, så kanske inte så farligt med haltandet trots allt. Hoppas bara JP (och Tyr) kan fångas in snart, det var så kallt ikväll :(
Finns det någon i Lundområdet som skulle kunna hjälpa till med att fånga JP. Jag har galet mycket att plugga in till min tenta den 4 maj, skriver uppsats parallellt med detta så känner att jag har väldigt lite tid för infångande nu fram till tentan :( Därefter har jag dock mycket tid.

#200: vi hade inte kunnat lyfta upp honom, riktigt så nära kan vi inte komma. Dessutom hade vi inga handskar.

#203 jaha okej
/ Stephanie-D
Det är kanske bra att fortsätta använda fälla istället för mer osäkra metoder om han nu ändå var så nära som han var sist. Det är en jättebra början att han gått några steg in. Nästa gång blir han kanske modigare eftersom han märkte att inget konstigt hände vid första tillfället.
Håller tummarna!
Jag bor i Lund. Är just nu lite klen, men kan kanske vara med och försöka fånga i nästa vecka. Har dessutom några burkar specialfoder, typ high nutrition.
Om ni skriver privat till mig kanske något kan ordnas.

Jag kommer vara ganska borta nu den närmaste tiden för min mamma har blivit väldigt dålig. Vill bara säga det så ni vet varför jag är borta och svår att nå på telefon, som måste vara avstängd på sjukhuset.
Jag kommer hjälpa praxis att mata den närmaste tiden, men det är inte säkert jag kan göra mer än så.
207 - Så tråkigt att din mamma är dålig. Jag hoppas hon bättrar på sig!
#207, beklagar att din mamma är dålig…styrkekramar till er båda.
Det var mycket tråkigt att höra hennum. Hoppas hon kryar på sig!
Kram
Sänder dig många tankar Hennum. Hoppas på det bästa för din mamma.
INget nytt om JP?

Det var tråkigt att höra att din mamma blivit sämre Hennum :( Oroa dig inte för matningen, jag kan sköta det om du behöver vara på sjukhuset!
Jag såg JP igår, då låg han och solade sig på parkeringen och dagen innan det låg han i buskarna vid matplatsen. Hans sår har läkt nu och det är ett rätt stort ärr kvar efter det. Han har fått en fästing på den kala fläcken i ansikten, lilla gubben. Han hade en för någon vecla sen också som var stor, men den har trillat av nu, så det gör väl den här också. Jag har tenta om en vecka, efter den hoppas jag att vi är ett gäng som kan hjälpas åt att fånga den lilla stackaren!

Puttar upp för Jp/hälsningar från Dalarna.
Hur går det med infångandet av JP?

tack för alla kramar hörrni. jag tänker på JP och Tyr åtminstonde en gång om dagen ^^ säg till praxis om det är så att du måste iväg någonstans, eller har mycket att göra. så tar jag över då. :)
Så ledsamt Hennum at din mamma blivit sämre men hoppas att det vänder till det bättre.
Tröstekramar
Behöver ni hjälp med matning? Kan mot slutet av veckan. Kan kanske också hjälpa till att vakta bur nån eller några timmar.
Hör av er i såfall.

Det kan nog behövas hjälp. Jag är inte i stånd att hålla andra saker i huvudet alls här, fick panik nu för 20 minutersen när jag kom på att jag inte tänkt på katterna på ett dygn. Och praxis har ju mycket plugg och grejer så hon kan nog behöva lite avlastning.
Skulle vara bra om du kunde hjälpa då kb_3.

kb_3, vore jättesnällt. bor du närheten? skulle du kunna imorgon?
Jajemen. Visst finns det något sätt att meddela sig privat här? Har bara gjort sådant här när jag varit på besök i Stockholm. Hör av er till mig så vi kan byta mobilnummer. Vill verkligen hjälpa kissarna. Imorrn lär det ju dessutom vara ganska stökigt i stan.
Sorry, mende ju att det är ikväll som det är mycket fylla på stan.
Min mailadress är kbo3@live.se
I går kväll var jag och matade JP i Lund. Vilken katt! Han är helt underbar. Han satt och väntade på maten när jag kom. Jag satte fram ett stort fat med mat som Praxis gjort i ordning. Jag började gå från platsen mot bilen där min man väntade när jag uppfattade något mörkt i ögonvrån som förflyttade sig mot platsen där JP satt och åt. Kunde det möjligen vara någon överförfriskad student denna valborgsmässoafton. Döm om min förvåning. Vid maten satt en stor svart hund och gluffade i sig JP:s mat. JP var försvunnen. Någon ägare till hunden syntes inte till och nästan all mat försvann i ett nafs innan jag lyckades skrämma bort hunden. I väg till Praxis för ny mat till JP. Återvände och vem satt där om inte JP. Han fick sin mat och nöjd åkte jag och maken i väg till Malmö.
Det borde inte vara svårt att finna ett hem till denna underbara katt. Han är, som Praxis uttryckte det till mig i telefonen i dag, "en liten människa i kattkostym". Precis så är det! Nu gäller det bara att fånga in honom.
JP berör verkligen. Hade det inte varit för att jag redan har så många katter….
MEn lille vän, att han inte kan gå i fälla?
Lilla JP berör även mig men här är det också redan fullt.

#207 Så tråkigt att din mamma blivit dålig..hoppas att hon snart får känna sig bättre igen..
Översänder styrkekramar..
Jag var med Praxis i kväll när hon lämnade mat till JP. Troget satt han och väntade. Han är en underbar katt med sin lilla knorrsvans. Man vill bara krama honom så gullig är han. Hoppas att han snart kan fångas in.

#228 Vad väntar ni på med infångandet? Stödhem fanns väl eller? Chigak skulle väl ställa upp om inget fanns på närmre håll. Eller fattas fälla?
Försök har gjorts att fånga in JP men misslyckades. Praxis tentamensläser och lägger dessutom mycket tid på lilla Mimmi/DimDim. Hennums mamma är tyvärr mycket sjuk. Hjälp behövs utifrån. Chigak har erbjudit sig att vara stödhem en kort tid. Det är mycket vänligt. Av praktiska skäl hade det underlättat mycket om det fanns stödhem att tillgå på närmare håll.

#230 Aha då är situationen lite låst just nu kan man säga.
Nåja, vädret är ju på katternas sida just nu så den biten är ju inte förtvivlad i allafall. Men det hade varit skönt om han kunde fått komma in förstås!
Det vore skönt om någon kunde erbjuda hjälp med infångandet av JP. Det finns dessutom en annan rar liten katt som kom i dag som behöver komma in. Hoppas någon läser tråden och skulle kunna erbjuda hjälp med infångandet.

kbo3 var väl någon som kunde hjälpa till? Matning och vakt av fälla osv.
Det är riktigt att kbo3 har erbjudit viss hjälp. Nästa vecka har säkerligen Praxis efter tentan lite mera tid att engagera sig i JP.
JA i värsta fall så kanske det är håv som gäller?

hennums mamma är numera bara borta, bra för mamma synd för oss… Känns som att jag inte pratar om något som hänt mig. Men bara så ni vet, så även om lidandet är över för mamma nu så är det långt ifrån över för mig och mina syskon och andra anhöriga, så jag vet inte om jag kommer kunna göra mycket den närmsta tiden heller. Så småningom har jag nog ork att börja återgå till det normala men som det är nu orkar jag inte ens tvätta eller städa.
Lycka till med katterna!
hennum jag beklagar verkligen! Kramar om
Oj….. sköt om dig!
Då får vi väl någon annan där på plats tillfälligt ta Hennums plats och hjälpa JP?
I går var jag med praxis och blev presenterad för JP. En av de mest hjärteknipande katter jag träffat.
I kväll ska jag mata honom själv. Vi ska nog kunna lösa det här med matning på något sätt. Jag har lite svajig hälsa, men ska göra allt jag kan och orkar. Har dessutom känningar på Stockholms katthem, som säkert delar med sig av all sin erfarenhet.
Hennum jag är ledsen och ta hand om dig så gott du kan. Tröstekramar.
Beklagar verkligen………
Det känns tungt och jobbigt när en Mor går bort.
Sköt om dej väl. Kramisar // Tuska
JA det är hemskt. JAg vet hur jobbigt det kan vara. Min mamma tog livet av sig när jag var 26 år.
Tröstkramar till dig Hennum..
Kram på dig Hennum.

låter ju riktigt hemskt det, gunilla! att behöva gå igenom det…
Tack för alla kramar! :)
Vad bra att du kan hjälpa till kbo3! Känns skönt att det finns någon som kan hjälpa praxis.
Hennum! Jag har mist min mamma, som dog alldeles för ung i hjärntumör. Det har hunnit gå några år, men jag förstår hur du känner dig.
Och JP är en så ljuvligt skön katt att det är ett rent nöje att få lära känna honom. Jag hjälper gärna till så mycket jag kan.
Hennum, jag sänder dig och din familj många tröstekramar. Du har gång på gång här på forumet visat att du har ett hjärta av guld. Oroa dig inte för JP och Tyr. Vi andra får hjälpas åt. Just nu behöver du ägna all tid åt dig själv och din familj.
ja Hennum, det jag saknar mest är ju alla frågor, som man vill ställa och inte kan mer. Så ta vara på dig och så får andra ta vid när det gäller kissarna!
Sköt om dig Hennum och tänk på dig själv och de dina runtomkring nu.
Kram

tack så otroligt mycket för era fina ord och kramar! :)
sitter hemma just nu, ganska ensam. och hade behövt en liten JP eller Tyr att mysa med..
Hur går det med katterna? Tittar in här en gång varje dag oftast, för att se om något nytt hänt.
ja, du får ta itu med det praktiska, det brukar skingra tankarna. Var det cancer? Det ryckte bort min kära väninna förrförra året hon var bara 52 år….

Matandet av kissemissarna fortsätter som vanligt. eventuellt kan det vara ett hem på gång åt JP, men det ligger lite på is just nu. Får lägesrapport från eventuella hemmet om några dagar. Var finns fällan någonstans? Den användes till guling sist om jag inte minns fel?

Gunilla, mamma hade äggstockcancer, som hade spridit sig över tarmarna, levern och lungorna mot slutet. Det som dödade henne var en infektion i magen pga att tarmen hade spruckit så det läckte ut innehåll i buken.
Praxis, jag tror att ninni har sin fälla för tillfället, för att fånga in guling igen i lund. Kanske det går att låna av någon annan?
Oj, Hennum, så förfärligt…..Ja, hade inte tarmen spruckit, så hade det inte varit långt kvar ändå, kan jag trösta dig med.
Siw var ju borta på 2 månader från det att hon fick beskedet och då såg hon hur frisk ut som helst.

Ja äggstockscancer är den sjukdomen man skulle välja bort om man fick välja. Den hinner nästan alltid sprida sig innan man upptäcker den. Hoppas ni alla fick det stöd och den hjälp man behöver på slutet.
Jag sätter inte min fälla längre eftersom jag inte vet var Guling håller hus. Har även bytt fälla med Caitlin eftersom hon behövde en som man kan utlösa på avstånd. Om ni vill kan ni låna den, jag har frågat henne.

Kanske kan den fällan lånas till JP och Tyr nu när Guling är inne?

Javisst, det går bra. Har ni kvar mitt nr?
AKUT AKUT AKUT
Praxis måste ha hjälp med matningen av JP. Hon har det just nu väldigt jobbigt med Mimmi och det fungerar inte med att hon ensam skall ha ansvaret för JP också. Självfallet vore det bästa om någon kunde fånga in honom och placera honom i stödhem. Som det nu är har situationen för Praxis blivit ohållbar.
Åh, snälla, hjälp till ,ni som kan!!!!!
men finns det ingen som kan hjälpa till med infångning av JP, Stödhem fanns ju hos Chikag va?

#262 Ja var det inte infångningen som var problemet? Stödhem fanns väl hos Chigak. Transport får lösas!
Puttar för stackars JP!
har denna stackars kisse ännu inte fått något hem? om ni bara fångar in han så hittar ni säkert ett hem.
stödhem finns, det är ju bara infångadet av själva kissen som ska göras. Finns någon som kan hjälpa…..?
Just nu kan jag inte ta emot JP ens för en kortare tid. Jag är verkligen ledsen för det men jag vill inte gå in på varför.
Ok, men då puttar vi för stödhem oxå.
Åh lille JP! Putt för den lille vännen!

Hur har det gått för JP i Lund? Undrar så? Behövs det mer pengar, vilket konto i så fall?
När vi har fått ordning på grannkatterna så kan vi bli stödhem eller tillfälligt ta hand om någon behövande! Vi bor i nv Skåne, är fullt körbara.
Till dig som förlorade din mamma mitt i detta, det finns inget som tröstar i sådana stunder. Hoppas dock du får kraft och ork att ta dig igenom detta! Vi är många som förlorat våra närmsta, med tiden lär man sig att vara glad för det man fick istället för att vara ledsen för det man inte fick…..
JP-denne underbare hankatt som jag blev förälskad i redan första gången jag såg honom. Han är så gullig och det är så sorgligt att han fortfarande saknar hem. Det som oroar just nu är att han rör sig över stora ytor och passerar trafikerade gator.
Om ändå lyckan kunde stå honom bi och han kunde bli infångad och åtminstone få ett stödhem innan det kan vara försent.
HJÄLP BEHÖVS SÅLUNDA MED SÅVÄL INFÅNGNINGEN SOM MED ATT SKAFFA ETT HEM ÅT JP.
Puttar för den stackars JP:s skull.
Åh , då har han ju tom en liten jourhemsplats om det skulle knipa! Så fånga in den lille! Puttar så gott jag kan här uppifrån!
Ikväll satt JP som vanligt och väntade på mat och när Praxis kom kastade han sig över maten. Han verkar så hungrig. Det känns som det brådskar att få in honom, dessutom som jag tidigare skrev korsar han trafikerade gator och risken är uppenbar att han kan bli påkörd. Alla som träffar honom måste bli förtjust i honom, denne underbare kattgosse.
Finns det inte någon som har vana av att fånga katter som kan hjälpa till att fånga in honom innan det kan vara försent ?
#270 när i tiden skulle du kunna ställa upp som stödhem för honom? Om det dröjer behövs ett annat stödhem som kan ställa upp för JP- någonstans borde det finnas någon som kan ställa upp för lille rare JP eller förblir det olösligt för JP?

Det är väll två katter till där som äter har de hem?
Annars måste de ju med in om ingen kan mata längre.
Putt för stöd hem till kisarna

Just idag har jag fått in ytterligare en behövande som också ev är dräktig och därför har vi mer än fullt just nu precis! Jag tänkte att vi vill finnas som stödhem när vi hanterat de två honor samt de fyra kattungar vi just nu har "tagit" in (vi har alltså tagit in sammantaget sex misskötta/just nu hemlösa katter, väntar på att mata in en sjunde, utöver de tre vi redan har).
Dottern säger att vi har fullt nu…. ;)
#276 jag förstår att ni har fullt.
SNÄLLA,NÅGON ANNAN SOM KAN ÖPPNA SIN DÖRR FÖR LILLE JP !!!!!
PRAXIS BEHÖVER HJÄLP MED INFÅNGNINGEN AV JP!
SITUATIONEN ÄR OHÅLLBAR FÖR PRAXIS JUST NU. HENNUM KAN INTE JUST NU HJÄLPA TILL MED MATNINGEN AV JP OCH NÅGON BEHÖVER DÄRFÖR HJÄLPA PRAXIS MED MATNINGEN! DU SOM KAN, HÖR AV DIG!
putt…..
oj oj att det ska vara så besvärligt
jag kan inte annat än att putta i denna eländiga situation och be att det kommer in nån å ser tråden och tänker; men stödhem åt denna gosse skulle jag kunna tänka mig att vara. Jag hoppas det ordnar sig men det ser mörkt ut tycker jag 
Men lille JP, kan inte någon???????
Hej!
Jag skulle ev kunna ta in honom tillfälligt men först måste jag fråga hur det funkar. Detta är vår första gång isåfall förutom de vi själv hjälpt. Vi har kattungar (1 vecka gamla) hemma som vi tar hand om, hur funkar det om han inte är vaccinerad? När han fångas in, blir det veterinär först sen hem till oss? Kan man försäkra honom även om han bor i stödhem?
Vi har även 3 egna kisar hemma men vad jag förstått av tråden verkan han vara en social katt :)
Vi bor i Kävlinge så om det behövs hjälp att fånga honom kan jag hjälpa till.
/Jennie
puttar upp för JP
Maggan47

Jag tittade i Daisys reskassa nu och där finns en res-slant enkom för JP!!
Tanken är att JP efter infångning direkt skall till HAGA-veterinären för undersökning och bedömning vad gäller vaccinering och annat. Om det funnits att tillgå ett stödhem här i Skåne hade detta självfallet underlättat. Sommaren närmar sig med stormsteg och om inget kan ordnas den närmsta tiden med infångning, stödhem m m vet jag inte hur det skall gå. Just nu är Praxis helt ensam med matningen av JP . Hon pendlar mellan Malmö och Lund och har dessutom ensam ansvaret för Lilla Mimmi, vars situation inte är okomplicerad, så hon behöver hjälp med matningen. SNÄLLA, NÅGON SOM KAN HJÄLPA TILL PÅ KVÄLLEN MED MATNINGEN!
ÅH, det vore ju underbart! Låt honom var i ett ensamt rum först, tror inte man behöver vara så orolig för någon sjuka, för när ungarna är så små, så har de skydd från sin mamma. du ska ju inte släppa honom i samma rum ändå, som de små. Försäkring, det kan du fixa med en gång han kommit in.
Tänk, om det kunde lösa sig!!!!
JA det finns ju en slant märkt för JP. HUr har det gått med Gulings slant? Om den inte är utnyttjad, så kan den gå till JP den med, jag tänker på den lilla slant jag gav…..

Ett stödhem i Kävlinge hade väl varit en jättebra lösning för JP och kan tillika bistå med hjälp med infångning.
Ja det är juinte långt heller…..
Åh vad fint om det kanske finns en lösning nu för lilla JP så han äntligen kan få komma in. Det skär i hjärtat på mig när jag tänker på honom och det känns så jobbigt när man själv har fullt.

#285 Gunilla, se tråd om Guling. Vi har en del bensinkostnader där att täcka tror jag.
Om den som är ansvarig hade kunnat PM:a mig hade det varit jättebra, jag fattar själv inte hur man gör hehe.
/Jennie
Lovali, då ska jag provPMA dig. Du få rhålla utkik i ditt övre högra hörn nu, Där kommer det att blinka på medelanden
Praxis och Hennum har gjort försök att fånga JP men lyckades ej. Det skulle behövas hjälp av någon med erfarenhet om vi skall få in honom.
Var det inte så, att han trängde sig ut ur transportburen?
Stackars JP, tänkt om han äntligen kunde få komma in.
Så snällt Lovali om du kunde ta honom en tid.
#286, låter ju jättebra om du kunde hjälpa till att fånga in honom. Du har ju din "braiga" drop trap också att tillgå.
Kan det nu äntligen finnas en lösning för JP så även han får vila sina trötta små fötter.
Lilla JP har etsat sig fast i mångas hjärtan och man önskar inget hellre än att han ska få komma in i tryggheten.

Lånar gärna ut min Drop-Trap. Hör av er isåfall

Hur får man tag i en bra fälla och var skaffar men en sådan? Kostnad?
Konto dit man kan skänka pengar för hjälp till JP?

Litet bidrag insatt! Lycka till med JP, hoppas han får komma in och få vård samt tak över huvudet! Kram till JP
Följer tråden med spänning, hoppas verkligen att det går att ordna för JP.
KAtthusfrmor om du söker på fällor här inne, så får du upp många bra länkar!
Här är en tex!

Jag köpte min här.
JA egentligen helt underbart, om det fanns en fälla nere i skåne som kunde vandra runt lite.

Den som behöver kan låna min fälla.

Då börjar det ordna sig eller??
Ninni123 har fälla som hon lånar ut. Bor i Lund eller hur var det?
Lovali kan ställa upp som tillfälligt stödhem och dessutom vara behjälplig vid infångadet. Bor i Kävlinge - inte jättelångt från Lund vill jag minnas?
Hos Haga veterinären finns ett konto som rimligen borde täcka åtminstone kastrering, märkning, vaccination eller?
Då får ni vara så snälla nu och samordna er där nere och hitta tid och möjligheter att försöka fånga in JP. Nu är det dags att göra en kraftansträning för att få JP komma in!!!
Praxis - du är väl med och visar vägen och kallar på JP som säkert känner dig väl nu
Tag kontakt genast ni som bor i närheten,
jag vet att det går bara ni mobiliserar er!!

Nu börjar det äntligen se ljust ut för lilla JP. Matade idag som vanligt och han var superhungrig. Har sett att han rör sig över stora ytor, har sett honom på min innergård som ligger några kvarter från matningsplatsen, in mot centrum och även åt det motsatta hållet, mot villakvarteren när jag gått min dagliga promenad. Tyvärr springer han över gator som är mycket trafikerade med bussar etc :(
Självklart visar jag vägen och bistår vid infångandet. Dock har jag ingen erfarenhet av infångning, så jag behöver folk som kan hjälpa till med det!!! Lånar gärna fällan av dig Ninni igen!
Ni som kan hjälpa till: PM:a mig!
Pengar finns på hagakontot, borde finnas närmare 1000 kr nu, räcker till kastrering och borde också täcka vaccinering. Vet dock inte om han behöver annan vård som kostar pengar, men det brukar vi fixa bra här med genom insamling :)

Kan det startas en ny tråd o JP?
Den här är väldigt väldit lång.
Sen är det väll fler katter som får met inte bara JP
Läs tråden lunda pågar söker hem.
Under senare tid är det endast JP som kommer troget varje kväll och alltid lika hungrig. Katten Tyr lär komma bara då och då och då inte vara särskilt intresserad av maten. Den tredje katten har tydligen inte visat sig på ett tag och kan antas ha ett hem eller tillsyn av annan. Därför är det JP som behöver komma in och detta nu eftersom han, precis som Praxis skriver, rör sig över stora ytor och över trafikerade gator med bl a bussar.
NI SOM KAN HJÄLPA TILL PM:A PRAXIS!

Putt för hjälp till JP o ny tråd
Hoppas det ordnar sig för JP nu!!

Jag har startat en ny tråd om JP: Lundakatten JP
Kan någon låsa den här tråden?

Nu kör vi hårt och sätter till alla klutar för att få in JP!! Snälla gör ett försök i helgen!!

Nu låser jag tråden som vi skulle gjort innan.
Den nya bilden har jag lagt in i Lundakatten JP