Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2198 ggr
forrest
0

Blå Halskrage /Tradera auktioner

Jag och sambon har köpt 4 *väldigt söta kattskyltar* på Tradera där den (minns ej namnet) )som har hand om auktionerna skänker pengarna till bla KKS.

Vi såg att tidigare så fanns det auktioner där gällande blåa halskragar för 100kr som kissen kunde ha istället för tratt. Dessa kragar tyckte vi verka vara mycket skönare för katten och vi vill gärna köpa en sådan krage till vår lilltjej som kommer bli kastrerad inom en tid.

Är det någon som vet vem som säljer dessa kragar?

anebit
0

Det är Hawknestgrove här inne som köper in dem och lägger ut dem på Tradera.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

forrest
0

Tack för hjälpen! Glad jag var inte riktigt säker på att det var Hawknestgrove som hade just dessa kragar. får se om hon läser detta. Vi är också intresserade av att köpa två kattbäddar som jag har uppfattat att Bumbis härinne syr?

Vi håller utkik hädanefter på Tradera om bla dessa saker skulle komma in och även på massa annat gott och smått givetvis, som då tex alla söta mynta leksaker jag såg! Speciellt mynta bollar med svans skulle vara väldans uppskattat hos oss Flört

*Tack för allt ovärdeligt arbete ni gör för alla fina kissar*

Lena
0

De verkar jättebra de där kragarna. Har sett dem IRL på Djurfarmacia i Trollhättan (före detta Djurapoteket).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pudel
0

Blå Stjärnans djursjukhus i Göteborg säljer sådana kragar.

Puma77
0

På tradera heter hon Hawknest.

Det är annars jag som gör skyltarna och en hel del av leksakerna som Hawknest säljer på tradera.

//Pia

Hawknestgrove
0

HEj Forrest! HAr en krage kvar nu, det gick så trögt att säjla dem på Tradera, så jag tog bort dem. Vill du ha, så PMa mig så jag får din adress och dittnamn, så får du mitt kontonummer. JAg vill ha 114 kr totalt inklusive porto och emballage för en krage.

KAn tala om att de är jättebra. HAde den på lilla Mee här.

Det är i stort sett vad den kostar, tror att jag gör en liten vinst på 7 kr där…..

Alltså själv kragen 100, porto 12 kr och 2 kr för emballaget, som tillfaller KKS!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

forrest
0

#3 jag håller med dig, så mycket smidigare än en tratt!

#4 tack för tipset! men tur så verkar Gunilla ha en kvar Glad

#5 jag såg det nu Glad då förstår jag. katt skyltarna är både praktiska och jättesöta! vi har två här hemma och sedan får min mor 2skyltar med i present och har då också skänkt en slant till alla kissar som behöver hjälp! *jättesött presenttips!* Glad

#6 Hej Gunilla! Vilken tur! Glad priset är helt ok!

Jag har bara en fråga ang kragen; går den att justera väldigt mycket i omfånget? Våran lilla tisse är nämlingen inte så stor kring halsen. Så den sitter fast menar jag så hon inte kliver ur den Skrattandeeller får in någon tass mellan kragen och halsen och gör sig illa lilla gumman.

#7 va sött* en liten vacker tjej!Kyss jag får läsa mer i den tråden. Kragen verkar ju vara helt suverän då det tar ett par dagar för såret att läka.

Hawknestgrove
0

ja den är väldigt justerbar. Lilla Mee är ju en liten katt, där hade jag kragen ensam utan halsband. Två sek, ska jag mäta upp den minsta omkretsen åt dig……16-17 cm . Sen kan du alltid sätta fast kragen i ett halsband och få det stramare. Det finns hällor för det. MEn jag körde bara med kragen och dess egen kardborrknäppning.

forrest
0

Jag såg att lilla vackra Mee* är mycket gröve och större än vår lilla gumma Glad Men tusen tack för du måtta! Smidigt med möjlighet med halsband som hjälp om det behövs. Ska bli intressant och se hur hon blir och se ut med kragen *hii hii*Flört 

Jag skickar dig ett privat meddelande med adress uppgifter!

forrest
0

uj uj.. suck Foten i munnen Hur skickar man Privat meddelande? Går man in på namnet under Avatar bilden och sen klickar på kontakta mig inne på den personliga sidan?

Puma77
0

Ja exakt så;)

//Pia

Hawknestgrove
0

ja då sätter du helt enkelt ett halsband i hällorna som finns på insidan.

När du blåser upp den, så ska du liksom trycka ihop ventilen. Det är en sån där backventil. Sen kan du trycka ihop inblåsningstuten, precis som en vanlig badring. KRagen är liksom dubbel. En  inner-och en ytterkrage.

forrest
0

#12, 13 Skrattande tack för all hjälp och svar på frågor! Det går ju inte an och skapa en ny låång tråd för varje liten sak jag vill/ska köpa Skrattande

Ivarjefall en smidig modell på krage. Jag ska blåsa och trycka, Tack för beskrivningen Gunilla! Glad

Hawknestgrove
0

hihi, sen kan du göra det lätt för dig och passa på och blåsa upp med tryckluft! Försiktigt så går det bra!

destiny
0

Jag stoppade bomull i kragen i stället för att blåsa upp den. Cool Funkade bra. Bara en sak man får se upp med - att katten inte har för stor vattenskål! Är vattenskålen för vid doppas kragen i vattnet och bomullen blir blöt. När jag bytte ut skålen till en något mindre funkade det jättebra.Skrattande

Hawknestgrove
0

Ja det kan man också göra. Du kan ju även använda skumgummi, då gör det inget om det blir blött. Klipp ut en lagom korv att stoppa i.