Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 7370 ggr
Naquita
0

Långhårig kattunge upphittad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

saknar någon mig?

Jag är en väldigt långhårig svartsköldpadd och vit honkatt på cirka 8 veckor som upphittaren hittade tvärs över sitt, i en buske. i Ronneby, Blekinge.

Hon kommer behålla det lilla livet om ingen ägare hittas.

tyvärr är det här inte första gången långhåriga kattungar hittas på det här stället…:(

essut50
0

Nämen vilken söt en. Man blir så ledsen när det händer fler ggr.Skrikandes

Vilken tur att tjejen tänker behålla den lilla.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gullimat
0

Usch, är det någon som satt detta i system?

Karizma
0

oh så söt liten plutt. Nu hoppas jag att det visat sig att den smitigt ut o allt är bra. Men annars har den lille plutten ett bra hem nu :)

Danielssonsgarden
0

Men lilla hjärtat då! Vilken tur att hon blev hittad och att hon har ett hem om det är så att en ägare inte hör av sig!

Hawknestgrove
0

Oj lilla vännen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, förrförra året dumpades FYRA långhåriga svartsköldpaddvita kattungar på samma plats, men bara 2 lyckades överleva innan någon hittade dom. Precis samma plats, det ger mig starka misstankar om att någon satt detta i system……stackars mammakatten.

Karizma
0

Jaså, det rör sig säkert av samma dumpare ursh tänk om det finns fler kattungar med tanken på att de var flera st förre gången. Är ju otroligt att folk dumpar kattungar så svårt är det ju inte att hitta nya bra hem. man kan bara bli arg när de dumpar sina vänner så här, kanske skulle kattägaren fundera på kastrera sina katter så slipper dom dumpa fler kattungar :-/.

Sidentass
0

Åhhhhh…hon är ju helt underbart vacker lille kissen….hur kan den ha hamnat där…vilken oerhörd tur att misse har ett hem ifall att ingen ägare hör av sig..det gör att det känns tusen gånger lättare iallafall..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

usch låter ju verkligen som nån har satt det i system. Tur ni vet om det nu och kan hålla öga där även om det rent ut sagt är för….ligt

tuska
0

Kolla över området det kanske finns flera ungar som är dumpade, konstigt att det skulle vara en liten krake.

Naquita
0

vi har letat men det finns tack och lov inte fler, vad vi kan se.

Naquita
0

Putteliputt. Givetvis ingen som saknar denna ljuvliga varelse :(

Hawknestgrove
0

Nä, tydligen inte. Du får nog annonsera ut den lilla…..

Naquita
0

neh, det är upphittarens ansvar. Denna lilla tjej är ingen KKS-katt, utan privatpersonen ville bara ha hjälp med att åldersbedömma katten och tips om vad hon skulle göra för att hitta ev. ägare osv. jag hjälpte bara till.

Hawknestgrove
0

OK…..då fattar jag….MEn då blir det väl en lycklig avslutning på denna historia vilket som helst.

Naquita
0
Hawknestgrove
0

PM:Ar dig….

karins
0

Vilken liten sötnos! Hoppas den har ett hem någonstans.

Karizma
0

det luktar ju som att den är dumpad helt klart och den har nu et bra hem :)

Naquita
0

ja, nu har den det bra helt klart:) jag blir bara så arg, hur SVÅRT hade det varit att sälja denna sötnos??

Karizma
0

inte alls tvärtom lättsåld långhåriga kattungar faller folk för lätt och denna vara ju bara för söt med. Dumhuven finns det för mycket av tyvärr där ute, bara hoppas på dumparen kastrerar honan nu. Dumf*n kunne ju vart smart o sålt kattungarna sen kastrerat honan för de pengarna de sålt ungarna för men men… Tur att den lilla har det bra nu :)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Och lata med, som du säger hur SVÅRT hade det varit.