Två unga killar kommer att avlivas..
Hittade en tjej här i Härnösand som har bestämt sig (tydligen hennes mamma) för att avliva sina två hankatter, 2 & 2½ år gamla. Bilder och mer info om själva katterna finns på
http://www.blocket.se/vasternorrland/Tva_hankatter_soker_nytt_nya_hem_21679167.htm?ca=4&w=1
Jag fick själv reda på det här för bara en kort stund sen så därför är jag så sent ute, men finns det någon i Härnösand med omnejd som har tillfälle att inkvartera dessa två pojkar? De kan ju slussas vidare till lämpliga ägare men behöver någonstans att bo, som jag förstod det ska de avlivas imorgon kl. 10.
Jag vet inte om jag är ledsen eller jätteförbannad, förmodligen en kombination av båda, sånt här är sjukt oansvarigt, men det är inte mycket jag kan göra. Bor i en trea med 3 fertila honkatter och har därför inte möjlighet att hålla isär alla katterna, annars hade jag kunnat ta hand om dem själv.. Nån som har möjlighet eller någon bekant som har? Jag kan inkvartera dem ett par dagar ifall ingen har möjlighet att hämta idag/imorgon bitti, men i längden är det omöjligt för mig, så jag måste veta att någon kommer och hämtar inom ett par dagar..
Någon som har möjlighet att hjälpa?
Men va arg jag blir..Har inte läst annonsen, men varför ska hon avliva de två…Kan hon inte övertalas att behålla dom om man under tiden söker hem till dom..
Jättebra att du kan ta in dom några dar om det kniper, hoppas nu att nån kan hjälpa dessa katter..Finns det inget katthem i närheten som kan tillfälligt inhysa dom …
Tyvärr är mitt hem kattfullt med fem katter…
I annonsen står det att det är pga flytt de ska göra sig av med katterna, men dottern sa att det var för att mamman inte ville att katterna skulle förstöra hennes nya soffa -.-'
Det är så skönt att veta att det finns så ömsinta människor som värderar en soffa högre än två kattliv, absolut. Sen påstås det att dom försökt hitta nya ägare länge men annonsen är utlagd idag så jag vet inte vad jag ska tro, jag blir bara så chockad över att människor faktiskt gör såhär, det är ju LIV vi pratar om här. "Nä tyvärr jag vill inte ha min nya persiska matta nerspydd så jag skulle vilja avliva mitt barn, går det bra eller?". Det är för mig helt främmande.
Varken Sundsvall eller Öbacka tar in katter om det inte är hittekatter, Öbacka har ju lite utrymmesbekymmer pga att deras lokaler brann ner i vintras så där kan jag förstå det.. Är nästan så att man borde ringa och säga att man hittat dom övergivna men de är ju friska och goa så det är väl tämligen osannolikt att det skulle fungera…
Vi håller tummar och tassar för att det finns någon som kan hjälpa till här!
Ja, det är skrämmande att ett kattliv är så lite värt…Jag vill bara gråta, å hoppas att nån kan hjälpa dessa tillfälligt…Finns det inga katthem längre bort från er, som kan erbjuda tillfällig plats…Jag griper alla halmstrån…
Jag har en tröja där det står "JAG GJORDE MIG AV MED MINA BARN FÖR MINA KATTER VAR ALLERGISKA",

Blir så trött..ledsen och arg..hur man som vuxen människa kan vara så ansvarslös övergår mitt förstånd..visst, det kan komma upp situationer då man måste hitta andra lösningar..men då försöker man väl åtminstone att hitta nytt hem för sina husdjur..men sånt sker inte i en handvändning, vill man ha ett bra hem får man vara beredd på att det också kan ta lite tid…jag sitter i Linköping..och kan tyvärr inte göra mer än att putta upp tråden…
Man blir så arg, vilka människor det finns. Hoppas nån kan ta hand om dom innan det är försent.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
catfoot, en sån tröja vill jag också ha! Jag har på allvar konstaterat att kommer det en allergisk människa och vill bo med mig och kräver att jag ska göra mig av med mina katter så kan personen fara och flyga, så det passar mig alldeles utmärkt..
Ska höra mig för vad det finns för andra katthem här i närheten, återkommer med det!
Sidentass, håller med dig där..det är ju en familjemedlem, och dessutom om man bor i en såpass liten stad som Härnösand så kan man inte vänta sig att det ska ske på några timmar, suck vad less jag blir, ibland vill man bara gråta.
Puttar lite på den här tråden, har hört runt med kollegor, ingen som kan där, ska ringa till Gefle Katthem imorgon och se, får åka dit med kissarna isåfall, hålla alla tummar och tassar för att det händer något nu!
Hinner jag ska jag ringa runt till fler imorgon bitti, blir till att sätta igång tidigt bara, bara jag vet att de har nånstans att ta vägen så kan jag sticka direkt och hämta dem, kan åka med dom till katthemmet också, inga problem, bara de har någonstans att bo.. Jag har alldeles för dåligt med kontakter inser jag just!

FY F….vilket folk de finns…
Hoppas ni kan hitta något akuthem till dessa två små katter.
Håller helt med dig, man blir chockad.. och sen undrar nån varför man jobbar för att höja kattens status, jojo.. Det här är ju bevis nog..
Jag fortsätter leta, kollar bekantas bekanta osv, är ju smidigast om det är någon som bor i trakterna som kan ta dem tills vi hittar riktiga hem åt dem!
Länk till listan med katthem.
Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tackar för det, antar att de flesta är halvsvåra att få tag på nu, får börja tidigt imorgon bitti…
Ja du jag tror att detta är vanligare än vad man tror, men det är för jävligt rent ut sagt. När jag ser nån annons på blocket om katter som jag får en känsla av att de inte kommer att leva länge till så brukar jag skicka iväg ett mail och tipsa om hoppet i Söderhamn bla,de tar ju emot katter som folk av nån anledning inte kan ha kvar. Mot en viss summa då, men det är ju riktigt bra. Vet inte om de gör det på fler ställen, men det är ju bra att det finns sånna möjligheter.
Hoppas att du kan hjälpa dessa katter till ett fortsatt bra liv. Det avlivas alldeles för lättvindigt, stackars missar.

suck, stackars katter, en soffa,,, ja jag har hört det förr hoppas de får leva,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#3 Catfoot..var hittar man sånna tröjor? Skulle faktiskt vilja ha en och använda som en slags "markering"!
Ankie, det borde ju fler ta efter, för mig spelar det ingen roll om katten blivit övergiven eller om det väntas avlivning eller vanvård för det pga att folk inte kan ha kvar sitt djur, kattens bästa är i centrum, oavsett hur korkade ägare den har.
Har ju själv ingen möjlighet att agera jourhem vilket jag gärna skulle vilja, bor ju i lägenhet med tre honkatter, men jag har sagt till sambon att planerar han att bo i hus med mig, då kommer det på köpet att jag kommer att ta hand om katter som behöver min hjälp, så är det bara :)
Jag kommer ingen vart nu, har sökt runt bland alla jag känner, ska ringa katthem imorgon bitti men det ser faktiskt lite mörkt ut.. Usch jag gillar inte det här alls!
Nå, nu har jag bett tjejen ringa till Djurskyddet Hoppet i Söderhamn, de tar en avgift på 360 kronor per katt när folk inte kan ha dem kvar, dock bara i mån av plats. Har erbjudit mig att inkvartera katterna hos mig tills jag kan åka ner samt stå för avgiften för att de ska få komma in hos Hoppet. Se, jag kan göra goda gärningar jag också. Nu hoppas jag bara att hon kan masa sig till att göra det, ställer väckarklockan extra tidigt imorgon för säkerhets skull så jag hinner ringa ifall att.
Nån som är hemma i Söderhamn som vet hur långt det är från tågstationen till Hoppet? Kanske någon som har lust att möta mig på stationen och visa vart det ligger? Känns inte som någon höjdare att irra runt i en främmande stad själv! Hjälp! Sista rycket nu!

#18 Toppen att du ställer upp med detta!! Hoppas nu att ägaren nappar på ditt förslag..eloge till dej!
#18 Annars bor jag ca 2 mil utanför Söderhamn men är där inne ofta och kan hjälpa dig att plocka upp dig vid stationen med katterna om jag inte jobbar :) Jag jobbar på Hoppet.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men hualigen hur går det? Var det inte idag de skulle avlivas o fick hon tag på hoppet måntro och fanns det plats? Jag har hänvisat några dit så jag håller tummarna för dessa missar.
Föresten, varför kommer man in på djurens rätt när länkningen är till blocket?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Åh löser det sig? JAg är villig att lägga en hundring på avgiften i så fall! Inte mycket, men välment…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har goda nyheter, pojkarna lever! En annan familjemedlem ryckte in och stoppade alltihopa, nu ska pojkarna kastreras och vaccineras på onsdag, verkar som att de faktiskt vill hitta ett hem åt grabbarna, det är ju bra!
Borde för det första vara mycket lättare att hitta ett hem om de faktiskt är kastrerade, då kan de bo ett tag hos mig i värsta fall eftersom jag slipper risken för massfödsel. Jag har inte haft kontakt med henne idag (det är hennes syster som tagit kontakt med mig nu och berättade om vad som händer), så jag vet inte hur det gick med Hoppet, antar att hon är i skolan eftersom hon pluggar. Ser ut som att det finns en chans för dessa två herrar ändå!
#23, jag har faktiskt ingen aning vad som hänt med länken, såg det just själv, går ju inte att ändra heller.. Bara att kopiera adressen och klistra in i adressfältet!
En sån heroisk insats! Nåväl, jag får stå vid mitt ord. När jag fått veta, att de är räddade och kastrerade, så skickar jag gärna en hundring till den som gjort det. Hälsa vederbörande det.
Jag håller er uppdaterade om vad som händer, när det händer, nu har vi åtminstone en vecka på oss vilket skapar LITE mindre stress i mitt huvud!
Underbart!!!!
Jag är mest överlycklig över att jag faktiskt kan hjälpa till, oftast när det är katter som riskerar att fara illa så är det så långt söderut att jag inte har möjlighet att vara på plats och hjälpa, utan kan "bara" bidra ekonomiskt och man känner sig så hjälplös! Men nu är jag här, och jag kan göra allt i världen, eftersom de ska kastreras så kan de ju i värsta fall bo hos mig tills jag hittar någonstans där de kan bo permanent, det är dock inte det idealiska att försöka få in två nykastrerade hankatter i en trerummare där det bor honkatter, så jag sätter allt mitt hopp just nu till…just det.. Hoppet!
Åh…vilken härlig läsning att det löser sig för dessa två missar och stor Eloge till dig Vetauriel för allt du gjort och gör.
Jag kan bara instämma i lovorden till Vetauriel.
Underbart!
Tack hörni, det betyder faktiskt mycket att höra att man gör något bra när de flesta i ens omgivning mest är konfunderade över hur man orkar lägga ner så mycket tid på "bara en katt" :)
JA du är värd all heder. OCh glöm inte mitt löfte. JAg står vid mitt ord.
Men du se tråden om hon som hade vänner som ville ha katter, kanske hon kan hjälpa dig, här är tråden: Katter sökes till flera jag känner
Hur har det gått?

..