Djurens vänner i Jönköping nerläggningshotade
http://jnytt.se/nyhet/21642/djurens-vanner-hotas-av-nedlaggning
Sorgligt… och mycket konstigt att de inte tackat ja till ideell arbetskraft när de fått frågan… märkligt..
Det vore ju oerhört tråkigt. Jag träffade de två kvinnor som startade upp djurhemmet för kanske 1,5 år sedan. och just i Jönköping och omgivning finns det många kattkolonier.
Solstickan, vad menar du med att de tackade nej till hjälp?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det är ju alltid frågan.
Vad är bäst? Inget katthem alls eller ett katthem som avlivar skygga katter?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#2. Nä, hellre utan katthem, ursäkta mig, men så tycker banne mig jag! 
#3: Där håller jag inte med. Hellre hjälpa dem som är lättare att hjälpa, än inte hjälpa någon.

#0 vad menar du med ideell arbetskrafft?
jag menar jag såg inget om det i artiklen,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#1 & #5 Nä, det stod inte i artikeln.
Jag fick med deras hjälp i våras placera om en av mina hittekatter. Jag sa till dem vid minst 3 tillfällen att jag väldigt gärna ville hjälpa till, men fick inget gensvar.
Har alltid "drömt" om att få hjälpa till på ett katthem…men som det har varit nu har jag fått hjälpa katter privat så gott jag har kunnat.
Jag fårsrår inte riktigt hur en sån organisation kan tacka nej till gratis hjälp…så redan för ett år sedan försvann min tro och mitt hopp på Djurens vänner i Jönköping
Jag tycker som så här. Om ett katthem inte anser sig klara av skygga katter är väl en sak. Men de behöver ju inte verka för att de avlivas för den saken skull.
#6 Tråkigt att du inte fick något gensvar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Djurens Vänner överlevde krisen
I februari hotades organisationen Djurens Vänner av nedläggning. Men nu har allting vänt. Den stora skulden till Djursjukhuset är betald och drygt 30 nya medlemmar har tillkommit sedan dess.