med i tv4nyheterna IMORGON(lokala)
Hejsan
jag och melinda kommer vara med på tv4nyheterna imorgon ( 15/5) på lokalnyheterna
Det kommer sändas ett litet klipp på morgonen ( varje halv) och ett större på kvällen 18.30
Det kommer handla om alla moderlösa kattungar, hur vanligt det är, kastrering och att vi kommer behöva massa stödhem/ ammor osv i sommar.
Pirrigt och nervöst är bara förordet, ni som inte bor i närheten kan kolla på hemsidan www.tv4.se under lokala nyheter (Karlskrona)
mvh emma kks
Jag och Lena är med i Syd-Nytt. P 1. Kl:19,15 22,15
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Ni är då verkligen duktiga!!! Jag skulle då aldrig klara något sådant..vilken tur att vi har sådana som ni..önskar er mycket lycka till!!
Oj…blir många kändisar härinne 
Önskar er alla Lycka Till!
Toppen!!!!!
HAr du fått ordnig på annonsen, NAquita?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hur har ni lyckats komma med o varför är ni med? LYCKA TILL ALLA!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
en liten ändring:)
kul debattia! vad ska ert handla om?

Vi var med i morgonprogrammet på TV4 Öresund förra året. Varade ungefär 10-12 minuter. Sedan var det även ett inslag på själva nyheterna.
(Vilda)Tilda var med i studion
. Bifogar bild på denna superbusloppa i sitt permanenta hem.
Och så blev man sminkad, vilket jag själv inte gjort på år och dag. Kul.
Lite nervöst var det men kul. Vi hade de ljusgrå T-shirten med tryck på.
Heja Emma och Melinda, det kommer att gå jättebra!
Jag skrev fel !! Det är TV.1 Sydnytt men det kommer ikväll.kl19,15 samt repris 22,15.
Det handlar om alla hemlösingarna,att vi söker hem ,hjälp o.s.v.
TNR-projekt samt kontakt med politikerna.
Det varar nog bara några minuter. Hoppas dom tar med det viktigaste i alla fall. Katterna hade ju inte förstånd på att visa sig från sin bästa sida direkt. Dom blev stressade av kameran. Tom min ena tamis ville inte sitta i knä när jag intervjuades.
Debattia

#8 Såg dig på TV igår. 
Kanonbra att ni är med i media och pratar om dessa viktiga saker! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Såg repriserna på datorn. Bra dessa saker kommer på tv
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Jag har nyss tittat. 
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=761009&treeId=1007202&renderingdepartment=2.757
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilket bra inslag! Tjohooo va bra 

iiih, vad hemskt att se sig själv!! men fick me de mesta, pjuh. igår funderade jag på vad jag sa egentligen, för jag minns de inte.

Jättebra inslag. Får titta ikväll igen. Vilka gosbollar.
Skitbra inslag Emma. Men varför filmades de svarta ungarna mest? Var det ett önskemål från dig så ni kund pina mig extra mycket
//Pia
de du Puma;)
haha neh för att de var otingade:P
Spännande, måste gå in och titta 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tyckte det var ett bra reportage :)

Verkligen toppenbra!! Du var jätteduktig, Emma!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Har nu tittat på båda reportagen tyckte ni var jätteduktiga båda och starkt att ställa upp för katterna i tv som både Emma och Lisbeth gjorde väldigt bra!Melinda verkade också väldigt trevlig där bland kattungarna.
Sedan är det synd att kvinnan från miljönämnden skyllde på svåra tider och pengar som behövdes till skola vård och omsorg men så har det väl alltid varit oavsett om det är goda tider eller svåra tider finns alltid en massa annat som anses viktigare än nödlidande katter som förökar sej synd mycket synd.
Toppen bra inslag av er båda två.
Håller med föregående skrivare ang. den tåkiga tanta från miljönämnden…hon var rätt empati befriad vad det gäller katter iaf.
Tack ! Tyvärr hade dom klippt bort inledningen av min mening så det hörs inte när jag säger TNR och vad det står för. Där är jag lite besviken faktiskt men det har skapat en debatt i alla fall här i HBG.
Sen hade jag jobb med hålla katten kvar i famnen för han var alls inte intresserad av någon intervju.
Debattia
Bra gjort av er!