Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 781 ggr
liinah
0

Tillfälligt akuthem i Linköping sökes åt skyggis

(jag citerar från svenska katters forum)

_Finns det möjligen någon vänlig själ i Linköping som skulle kunna tänka sig att agera tillfälligt akuthem åt en skyggis? Jag känner till en supersöt, långhårig, smokefärgad hemlösing med tovig, smutsig päls som skulle behöva få lite omvårdnad och ett nytt hem så småningom. Tyvärr har jag själv ingen möjlighet att ta in den då jag är uppfödare och har en fertil hona hemma och svårt med karantänmöjligheter.

Katten i fråga verkar inte jätteskygg och min gissning är att den inte är född vild så kanske, kanske är den t.o.m. märkt på något vis.

Jag ställer upp med hjälp vid infångandet, transport till veterinär, veterinärkostnader, hjälp att hitta ett nytt permanent hem till den - ja, allt jag kan göra förutom att just ha den hemma hos mig.

Om någon är intresserad av att hjälpa kissen så hör av er till mig!_

Det går även bra att pm:a mig så kan jag agera som en mellanhand. Både jag och denna tjej som postat inlägget kan hjälpa till med diverse praktiska saker UTOM att bistå med boende.

Finns det någon i trakterna som kan hjälpa till tillfälligt? Stackaren får gå med tovor som gör ont. Gråter Kanske att den dessutom redan har ett hem, men id-märkning kan inte kollas förrän den är infångad och ja, då behövs det ett hem oavsett om den har ägare eller inte.

Lena
0

Oj stackars kissen! Hoppas att någon av våra medlemmar från Östegötatrakten kan hjälpa till!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Önskar att jag kunde hjälpa till, men nu är ju Mamsen här så det är svårt med utrymme. Ska höra med Erika om hon kan tänka sig att låna ut sitt rum :) frågar man inte, får man ju inte veta.

mymlanbus
0

Ojsan, såg nu att det var i Linköping bara… Men kanske att de tjejerna som skrev i Östgötatråden (de som var från Linköping) kanske att någon av dem kan?

Sidentass
0

Om ni bara visste så jag känner för denna kisse..har verkligen försökt att få min sambo att gå med på detta..men han säger tyvärr stopp eftersom vi har så många som sju katter….annars hade jag kunnat tänka mej att ha kissen här i vårt arbetsrum…

puttar iallfall upp tråden..för stackars kissen!

mymlanbus
0

Har pm:at Samantajones :)

Sidentass
0

#5 Bra Mymlanbus! Önskar så att jag hade sambons tillåtelse..

mymlanbus
0

:) ja, man får försöka med allt :)

JeanetteS
0

Tyvärr bor jag på Västkusten annars hade jag kunnat ha honom i ett rum här.

mymlanbus
0

Ingen mer Linköpingsbo online? :)

kattassen
0

#8 Transporter brukar lösa sig. Det har åkt katter genom hela Sverige då stödhem inte växer på träd. Det finns ju också en liten "reskassa" där man kan utfå ett litet bidrag till bensin eller tågbiljett exempelvis.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sidentass
0

Har åter igen försökt att få med min sambo..men det verkar kört:-(….Arbetsrummet jag hade i åtankarna är hans..så jag kan inte gå emot hans vilja..men som jag sagt tidigare..skulle jag så gärna vilja ställa upp tills ett annat stöd/permant hem kan hittas…

Någon annan i dessa trakter som kan hjälpa den här stackars kissen…

JeanetteS
0

#10 Jag får hit flinga från KKS i mitten på maj förhoppningsvis. Vi åker till Rhodos på onsdag men mina stora barn ska vara här och passa våra djur. Så det finns plats här om det går att ordna ner kissen hit. Tyvärr har jag inga pengar i dagsläget att lägga ut för katten.

liinah
0

Ja, transport brukar ordna sig. Idag har det rest en hemlösing hela vägen från Söderhamn i Norrland (?) och hela vägen hem till mig i Linköping.. Så det brukar gå att lösa!!

Det kan som sagt finnas en ägare och då är det ju inte alls långa stunder det rör sig om. Men det kan lika gärna vara en hemlösing och då kanske den behöver stanna lite längre..

Hoppas att det finns någon som kan bistå med boende!

Hawknestgrove
0

ja putt som sagt, respengar  brukar vi ju kunna fixa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JeanetteS
0

Finns det inget hem på närmre håll och det går att ordna hit katten så pm:a mig. Som sagt jag åker på onsdag och är borta en vecka.

Danielssonsgarden
0

Lina - har du nån kontaktinfo till tjejen på svenska katters forum?
Skulle vilja kolla några saker med henne.

För jag kommer inte in på den sidan längre, vette sjutton varför men har inte kommit in på ett par dagar nu utan får bara upp att sidan inte kan visas.

liinah
0

Maria - Samma här, kommer inte in på forumet och det är där jag haft kontakt med henne. Men jag har hittat hennes e-postadress till hennes kattuppfödning, pm:ar dig den!

Kan du kanske hjälpa till med ett tillfälligt hem? Det vore ju så skönt om missen kunde få komma in och bli av med sina tovor… Obestämd

SamanthaJones
0

Hej,

Såg ditt PM idag, måste blivit något fel i systemet :S jag har tyvärr ingen möjlighet att ta emot någon just nu. men jag ska kolla runt om det finns någon vänlig själ bland mina kollegor som vill ha en kisse.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

liinah
0

#18 Vi har inte så mycket mer information att gå på just nu, men detta kommer att tas upp i Östgötaträffen som vi ska ha så snart som möjligt. Hoppas du kan komma!

Danielssonsgarden
0

Lina - har du varit och kollat hur det ser ut därnere ännu? Pratat med mannen kanske?
Här har vi ju kommit av oss, tanken var ju att vi skulle dit och kolla av hur det såg ut förra veckan men sen hände det ju en massa.

Har inte fått nåt mer svar från tjejen efter det första, så nu verkar hon strunta i det helt.

liinah
0

Jag var där igår och kollade, såg 5 katter och alla svarta/vita/grå. Matskålar såg jag lite överallt, dock tomma. De var halvskygga och sprang bort så fort jag närmade mig. Någon långhårig såg jag inte. En utav missarna såg hemskt liten och sliten ut men inte kattungeliten. Rynkar på näsan Malin har också varit där och tittat, tror hon såg 5 katter hon med.

Mannen har jag inte pratat med då jag inte vet hur jag ska lägga fram alla frågor och förslag. Vill ha mer på benen, alltså en plan innan vi gör något mer. Därav östgötaträffen i veckan! 

Har heller inte hört/sett något mer av den tjejen som "anmälde" detta så det känns som att vi står ensamma i det här nu.   

Men nog ska vi klara ut det här… Glad