"INNE"Guling på rymmen i Lund
Jag startar en ny tråd här då, om Guling från Eslövs industriområde som lyckades smita ut från buren i Lund.
Så vi har alltså en gul/röd hankatt utan halsband och med en liten reva på nosen som är bortsprungen i Lund.
Om någon har tips på vad vi kan göra förutom att ställa ut mat och ha fällan redo, så hjälp oss!
Om du bor i lund och har sett en katt som ser ut som katten på bilden så får du gärna kontakta oss här.
När guling är fast igen så ska han först till Bollerup i några veckor för att vi ska kunna söka upp hans riktiga hem om han har något, sedan ska han till Bumbis, som så snällt har erbjudit sig vara stödhem.
Men vi behöver även permanent hem till Guling!
Den förra tråden: Här

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Putt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men lille killen då
hoppas att han låter sig bli infångad igen 

Guling din ganster gå i fällan igen som en snäll kise.
Den katten borde igentligen få ett nytt namn som passar hans busiga personighet o oturs följda liv.
Katten har varit någons lilla gose kise sen dyker han upp hos mig gång på gång i fällan suck!!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Hoppas Guling är kvar området!
Håller tummar och tassar för lille pojken.
Kommer Guling hit fixar jag hem åt honom här efter att jag låtit kastrera honom. Han verkade ju vara okastrerad i och med att han luktade så starkt.

När jag kom hem från jobbet fanns resten av torrfodret kvar i hundburen och gissa vem som satt i fällan. Nej, tyvärr inte Guling utan min egen skyggis som bor utomhus. Jag hade aldrig trott att han skulle gå i fällan igen efter att han dragit ut flera av sina klor när han gick bärsärkargång i fällan på väg till kastrering i feb. Det finns fler än Guling som tar chansen fler gånger.

Hennum, jag undrar om din pappa kan ha honom innan han blir kastrerad. Jag tänker på hankattslukten. Han kan nog förstöra ett rum på nolltid om han markerar. Får jag tag på honom kör jag honom dit så snabbt som möjligt för jag kan inte ha honom inomhus.

Vilket område i Lund försvann han ifrån? Kan tänka mig att det inte blir helt lätt att hitta honom på ett nytt område. Stackarn är ju säkert vettskrämd och springer för allt vad han kan ifrån allt det hemska… 
Hoppas att han är en snäll misse som går i fällan iaf.

Jag bor på Linero, inte nära Linero-centrum utan mer åt Sandbyvägen till.

Följer era inlägg här… och jag undrar fortfarande om ni vill ha hjälp med letandet? Fick aldrig svar på den förra länken ni hade…
Det bör vara sökande efter honom hela tiden nu i början innan han tar sig ut från sin trygga buske och beger sig vidare till andra revir i Lund…

Jag har funderat på vad vi skulle behöva hjälp med. Efter mina barn kommit hem lappar jag och matar och sätter sedan fällan. Den sätter jag utanför mitt hus om inte någon kontaktar mig och berättar att han håller till någon annanstans. Även om vi skulle gå omkring och leta efter honom så kan vi ju inte gå fram till honom och stoppa in honom i en bur. Fångsten måste ske med fälla.
De förvildade kattena som springer runt här rör sig över stora områden i sökandet efter mat men kommer regelbundet förbi. Jag hoppas det blir så med Guling också. Eftersom han gått i fälla flera gånger tidigare hoppas jag att han gör det igen.
Lämnar han området går det nog inte att få tag på honom igen.
Kommer du på något annat man kan göra skulle det vara jättebra.

Nä, man kan inte gå fram och stoppa honom i buren, men man kan lokalisera honom och sedan hålla honom kvar ( förhoppningsvis) med mat och då vet vi vart vi ska sätta buren. Då kan man även sätta den dagtid om man vet att han är där och enbart smälla igen den när rätt katt går in. Som det är nu vet vi ju inte vart han är.. =(
När vi brukar leta efter försvunna katter så går vi kvällstid när stan lugnat sig och kollar i buskar och andra vrån, och samtidigt skramlar mes torrisar. Alla katter kanske inte äter det, men man vet inte vad hungern kan locka fram. Kanske har han redan lämnar området,oftast gör de inte detta förrän efter några dagar, men att gå runt och leta gör att vi kan se vart han gömmer sig.. ( om man hittar honom ) ..
jag kan hjälpa till imorgon kväll, men måste veta adressen där han smet.
#9, jättebra att ni sätter upp lappar så snabbt. Förhoppningsvis är han kvar i området.
#11, bra initiativ Malou77, det är jättebra att gå ut när det är lugnt och tyst ute. Får man se en skymt av honom vet man i alla fall vart han håller till. Tidiga morgnar, innan folk vaknar, brukar också vara vettigt att leta.
Tack för att du erbjuder dig hjälpa till Malou 77, känner mig fruktansvärt hjälplös drygt 50 mil från Lund. 

Tack! Malou 77 
Malou har fångat kisar i flera år så hon vet vad hon säger o gör.
Hoppas Ni får en lyckad jakt i kväll o i morgon.
Bumbis det finnns något du kan göra.
Sy två av dina berömda bäddar av en del av matrialet både Ninni o malou77 har. Den ene till Guling o den andra för att säljas o pengarna går till valfri behövande katt
Ninni har även en del som man kan göra mysiga hängmattor till katterna av
Känner mig okså hjälplös för att jag inte kan hjälpa till mer suck!!
Hoppas han går i fällan igen.

Malou77 jag skickar pm med adressen.

Jag bor i Lund och kan hjälpa till att leta. Var håller han hus tror ni?

#15 jag har skickat adressen till dig.

Håller alla tummar o tassar vi har för att kissen snart är infångad igen….

Har varit runt en sväng. Har inte sett Guling. Ingen katt i fällan bakom muren men blötmaten var slut och endel av torrfodret.
Kan det vara Guling? Det är inte mer än en katt som har ätit och min skyggis har inte synts till sedan jag släppte ut honom ur fällan och han har dessutom mat på sitt vanliga ställe. Min andra katt som går ut kan det inte vara för hon var jättehungrig i morse. Hoppas, hoppas!
Ikväll sätter jag fällan på det stället där blötmaten har försvunnit.
#18, vi får hoppas att det är Guling. Försök titta i matskålen om du ser nåra hårstrån och vad det är för färg på dom. Det kan ju iof. finna fler röda katter i området, man det kanske kan ge oss lite hopp. Tack för att du kämpar för Guling.
puttar upp för Guling
Maggan47

Fortsätter att hålla tumme o tass här!

Malin, jag har fällan hemma om ni behöver en till! Tog hem den för att rengöra. Behöver inte den förrän på tisdagkväll.

Tack allihopa för att ni alla försöker hjälpa lille Guling!
Ja hoppas det går vägen nu, stackars liten……

Nu har Malou77 med kompis varit här och letat efter Guling. Tyvärr utan resultat men de har lappat lite längre bort och vi får hoppas att någon ser honom och ringer.

Hoppas hoppas!!
lille guling

Nu e jag & Cecilia hemma igen efter en runda i Lund. Som Ninni123 skrev så lappade vi större område när vi ändå var runt och letade efter Guling. Det tråkiga är att detta området består av väldigt mycket buskar, väldigt snåriga buskar, så man ser inget alls.. så han kan sitta precis vart som.. 
Förhoppningsvis är han i närheten, någonstans bland buskarna och stryker omkring när mörkret kommer fram. Hungern bör ju snart ta över,m och då kommer han leta mat även dagtid… Håller tummarna att lapparna ger ngt!!
#27, vad snälla ni är som hjälper till, tack!
Vi håller alla tummar och tassar vi kan att Guling ligger i någon buske och spanar på er.
I och med att han haft halsband har han ju haft ett hem så vi får hoppas att han är någorlunda tam och vågar sig fram snart. Han ser ju ganska lugn ut på bilden där han sitter i fällan.

Han var jätte lugn .
Sur o Fräsig o ville ut meni övrit helt lugn.
När jag kollade honnom under dagen jama han bara upfodrade släpp ut mig.
Likadant när jag bara fällan så låg han fint o lungt i den.
Verkar som han har blivit trasporterad förut.
Isis o den svart vita var helt fokuserade på mig inte luckan som Guling var.
De andra två försökte springa ur fällan när jag närmade mig Guling bara satt där o började gå mot luckan.
Namn förslag till svart vit någon??
Guling kommer nog dit maten är snart hoppas jag.
Bara de andra vilda katterna inte jagar bort honnom eller äter upp den.

Ingen var i fällan i morse.

Jag vill bara säga att jag inte kommer vara särskilt närvarande den närmsta tiden, min mamma har blivit väldigt dålig och jag tillbringar mycket tid på sjukhuset. Lycka till med det här. Kanske återgår livet till det normala ganska snabbt, vi får hoppas det.
Lycka till!
/Johanna
Puttar för Guling. Läser att större områden lappats, men hojta till om ni vill ha nedskickat mer lappar.
Om ni skriver hittelön kan jag stå för den summan. Har ju några auktioner som ska ut och ett par av dem kan tillfalla Gulling.
Inte mycket jag kan göra på detta avstånd, tyvärr, mer än det lilla.
#31, stackars dig och din mamma. Hoppas att hon snart mår bättre!
#32, du är väl för go Kusten, som om du inte har nog… 
Är det nån som ska bidra med hittelön är det ju jag som lovat ta hand om Guling och se till att han får det bra.
Jag puttar!!

Tack igen ni alla!!!
Hopppas någon ringer snart eller att han går i fällan.
Skickar styrke kramar till dig Hennum.
Ninni har du tele nr till hennums far?
Tänkte fall katten går i fällan.
Kan kanske men bara kanske annars ha honnom är en väldigt liten tid.
Sambon tål inte katter, vi har haft katt förr o de gick bra men vill inte gärna utsätta honnom igen, men som skrivet i nöd fall o några dagar hoppas jag kunna. Kan inte lova något.
Har sambon under berabetning

Hennum, hoppas att det går bra med din mamma. Ta vara på er och ni är i mina tankar!

#35 ja, jag har numret.
Det ringde en dam som sa att det låg en gul katt vid sidan av en cykelväg. Den hade legat där när hon kom tillbaka en timme senare. Hon trodde den var död. Jag cyklade dit och kunde inte hitta någon katt så jag antar att katten, om det var Guling, låg och sov eller solade.
Jag har nu lagt mat och vatten ungefär där han sågs och ska mata igen i morgon fm. Sedan sätter jag fällan på kvällen om maten är borta.

Ninni, jag håller tummarna att det var han! Så nära vi var igår, men då var han säkert ngn annanstans.. =(
Men det måste ju vara han, för kan ju inte gå så många oranga kisar just DÄR .. eller ? Vi såg ju en creme färgad, men han höll ju bara till kring sin egen tomt.. så han kan det ju inte vara…
Måste vara Guling! Hoppas hoppas hoppas!
Om ni får tag på Guling ska jag försöka ordna så att jag kan ta hit honom snarast möjligt.
Kan någon hålla ögonen öppna så inte det dyker upp någon efterslysning, lappar osv. i Eslöv på Guling, så han inte bodde där och är saknad?
Troligtvis har han inget hem i och med att han antagligen var okastrerad och har skabb. Visserligen finns det ju kattägare som bryr sig måttligt, men de kommer antagligen inte sakna honom och annonsera heller.
Hoppas, hoppas att Guling är kvar i området!

Hoppas verkligen ni får tag på honom igen!
#39 Man vet ju aldrig - han kan ju ha haft ett hem men försvunnit för länge sen, tex rymt när de skulle kastrera honom. Kanske inte så troligt men man ska nog inte utesluta det heller utan lappa ordentligt ifall ifall… Snällt av dig att ta hand om honom om han återfinns:)

Han bar spår efter halsband, Han hade ett slitet halsband på sig i noveber när jag såg honnom första gången.
Ska försöka hålla ögonen öppna qm någon saknar honnom i eslöv.

Jag har kikat runt lite, men inga spår av honom. Jag bor inte så långt ifrån där han försvann. Här är ett Nirvana för katter och okastrerade hanar brukar vandra in här och sondera terräng (tyvärr lyckas de inte helt sällan att sprida sina gener också). Jag håller ögonen öppna och är beredd med bur.
Är han röd eller creme? På bilden ser han inte ut att vara så spökmönstrad, stämmer det? Så man inte plockar in fel hane ;-))
Stackars katt! Komma till helt okända marker för honom och behöva slå sig in där! Första dagarna ligger han antagligen och trycker någonstans där han rymde. Sen driver hungern honom att röra på sig. Om han inte blev bortkörd direkt av katten som har just det området som sitt revir. Han kommer inte att få det lätt stackars gulingen.
Säger som några redan gjort, lappa ordentligt i Eslöv, han kan ha en ägare. Inte för att det hjälper att lappa nu när han rymt i en annan stad. Förutsätter att det lappades ordentligt, någon ringde polisen mm redan innan det blev på tal att han skulle in.

Han är gul utan tecken. Fler bilder fins på tråden tillfälig bostad sökes.

Han ä röd.
Var inte riktigt vaken innan hi hi!
Vad är spökmönstrad? Är det ränderna?
Ninni ser om det är rätt katt men känner hon sig osäker så håll den kavar så ska jag försöka ta mig till Lund o idetefiera den.
Försöker hålla koll efter lappar mm.
Ska även försöka ringa polisen på mån eller tis.
Det var Hennum har talat med polisen innan.
Dycker det upp en ägare så , vem vet katten kanske kommer om den kallar.
Tror dock inte katten har någon som bryr sig om den utom oss.
Han har gått ner i vickt, full i öron skabb, okastrerad, inget nytt halsband.
Det förra var slitet o av en sån model som inte rammlar av så lätt.
Men ska om skrivet försöka hålla koll.
Synd ingen bor i eslöv har anmält sig o kan hjälpa till o hålla ögonen öppna.
Hopppas den lille har gått i fällan i natt.
Vilken dramatråd det är om lilla Guling och jag hoppas ni lyckas fånga in honom igen. Med tanke på vad du Monsi skriver så vore det en välgärning för kissen att direkt få komma till veterinär. Han behöver ju hjälp med all skabb och kastrering samtidigt vore väl bra.
Bumbis den rararingen har ju lovat hjälpa till med Guling och då vore det väl bra om han är åtgärdad innan.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Har nu cyklat och kollat om maten var uppäten nära den plats där en katt sågs. Allt var borta men det var endel fåglar där som skulle kunna ha ätit den. Jag låg på alla 4 för att speja efter hårstrån i skålen men såg inga. Den såg alldeles renslickad ut. I kväll sätter jag fällan. Nu får vi hålla tummarna!

Ninni, hoppas det är han! Fåglar kanske har ätit, men de kan aldrig slicka skålen så ren.. så ngn katt har säkert varit där och tagit resterna.
Usch.. nu fick jag ståpäls på armarna, vill så gärna att det ska vara han i fällan!

Hur har det gått? Merr mat som blivit uppäten?

tänker på er lite då och då, hoppas det går bra.
min pappa kommer vara hemma ganska mycket och det är bara att kontakta honom så kan ju ni bestämma något direkt, utan mig som tidsödande mellanhand :)

Maten var uppäten igår kväll när jag satte fällan. I morse var all maten kvar i fällan och ingenting var rört. Jag lät fällan stå kvar eftersom den står skyddat bakom ett buskage.
Var det fåglar i alla fall eller kommer Guling under dagen?

Ingen har varit i fällan. Maten är orörd. Vad tycker ni, ska jag låta den stå fler dagar och nätter?
#52 jag säger som tidigare att jag är tveksam om han går i fälla nu med en gång efter allt som varit. Var står skålen där maten är uppäten? Är det i närheten av fällan?

Jag satt fällan på samma plats där maten stod som var uppäten.
Åh, vad svårt. Huvudsaken är att det finns mat ute.
Kan ju hända att han ligger och trycker några dagar och är chockad. Det brukar vara så när de liftat med bilar osv…hoppas att han snart visar sig så man vet vad det är för katt som äter.

Kan ni inte sprida fler lappar längre bort? Fortsätta där vi slutade för det verkar ju som om han är på väg åt det hållet…
Min skrivare saknar patroner, har inte haft råd att köpa nya, så jag kan inte skriva ut och skicka till dig.. =( Men vi såg ju att lapparna gav resultat, så kan det spridas fler åt det hållet hade det ju varit kanon…

Jag ska försöka orka lappa lite till. Ska dela bohaget med min ex(man) innan månadsskiftet och det tar mkt energi.
Varje gång jag går in på tråden hoppas jag att han skall vara funnen. Finns det inte någon affär i området där det kan sättas upp en stor lapp?
Finns någon i området som kan hjälpa Ninni123 med att sätta upp lappar? Ju fler lappar över större yta desto större chans att hitta honom.

Hade gärna hjälpt till att lappa igen, men denna veckan e så full med kattarbete här i Malmö. Ska träffa en del stödhem, ta katter till veterinären, ha möte med våra aktiva.. så jag hinner inte alls förrän till helgen. Borde vara ngt i Lund som innan dess kan hjälpa Ninni?!
Att lappa längre bort vore toppen, känns som om han börjar dra sig från området…
Lilla Guling, in i buren ,med dig!!

#58 Har hängt lapp i områdets affär.

Ingen katt i fällan idag men någon hade ätit upp hälften av maten utan att fällan löst ut.
De flesta katter som smiter drar inte iväg alltför långt bort, utan håller sig runt där de försvann. Det är viktigt att du fortsätter mata runt där han försvann så du håller honom kvar där. Låt en transportbur med mat stå lite skyddad.
Inget nytt om Guling?

Inga nyheter om Guling. Igår fångade jag en skata. Den försvunna maten har nu sin förklaring. Tyckte inte det var meningsfullt att sätta fällan igen.
Jag förtsätter att sätta fram mat där han försvann.

Ingen alls som bor i Lund som kan hjälpa till och sätta upp fler lappar?

Hur har det gått?
Jag kanske kan komma förbi imorgon kväll och sätta lappar, ska bara kolla med mannen så han inte ska iväg eftersom vi har en liten son.. Ninni, e du hemma imorgon kväll?

Här står allt stilla. Har blivit ordentligt förkyld också. Är hemma i morgon kväll.
#67, vad snäll du är som hjälper till att leta efter Guling! Tack! 

Malou 77 är en envis katt hjältina, o tur är det att hon finns
Fölljer det hela o känner mig hjälplös som inte kan ta mig till lund o hjälpa till.
Tack! Malou 77
Hoppas alla lappar snart ger resultat o någon har sett honnom.

Åhh.. det blev kaos här hemma idag sp jag kom inte iväg. En liten som INTE vill sova, så dagen blev inte som jag tänkt mig..=(
Men jag har en bra vecka framför mig, ska bara kolla med sambon när han kan vara hemma så kan jag komma och lappa vidare… det brukar ge sig, man får vara lite envis..=)
Ninni, hur har du det i veckan?
Natti

Har ni hört eller sett något???

Ingen Guling har synts till.
Jag har satt ut mat här utanför huset. Detta har dragit till sig en hungrig randig katt som igår tog sig in genom kattluckan och var stygg mot vår 1 åriga skygga stödhemskatt. Det känns inte så bra.
En anna sak som hände var att en äldre dam som bor en bit bort från mig ringde eftersom hon läst lappen om Guling. Hon undrade om jag kunde ta hennes grannes katt som de misskötte. Den fick aldrig komma in och fick knappt någon mat. Paret har under vintern tyckt synd om den tama, röde, 2 årige, kastrerade hankatten och låtit den komma in när det var kallt och kelat med den.
Damen undrade om jag kunde ta denna katt om jag inte hittade min katt. Hon trodde ju att Guling var min. De ska åka bort 3 månader i sommar och hon var mycket orolig hur katten skulle klara sig.Hon berättade att hon skulle anmäla grannen.
Efter ett par dagar ringde hon igen och berättade att de direkt skulle göra ett hembesök och att de kanske skulle behöve ringa kommunens jägare om ingen ville ha katten. Hon var alldeles förtvivlad.
Jag sa att om det kom så långt eller om katten lämnades helt vind för våg i sommar skulle jag försöka hjälpa henne.
Nu vet jag inte riktigt hur och vad jag ska göra. Orkar inget idag för jag har blivit jätteförkyld. Har någon här en ide?

Behöva ringa jägarna? Varför det? Det är inte enda lösningen, katten måste ju komma till ett hem där den kan få den kärlek och omtanke som den skulle haft från början. Blir så arg på hur människor tänker.. grrr…
Just nu har vi inga stödhem, men OM damen ringer dig igen så hör av dig så får vi se vad vi kan fixa. Vi är ju många häår på sidan, man måste ju kunna hitta ett tillfälligt boende sålänge innan man flyttar katten vidare.
Ninni, jag har haft fullt hela veckan, ska försöka komma till Lund de närmsta dagarna.. kan du skriva ut lappar? Jag känner att vi måste lappa mer, det känns så tråkigt att han är vilse i lund utan kännedom om vart mat och skydd finns.. blir så ledsen bara jag tänker på det. Går inte att låta det vara, man måste göra 150 % just nu.., för Gulings skull.
Hoppades dock på att det fanns fler i Lund som kunde hjälpa till, men har inte fått ngt svar.
Ok om det finns folk i LUnd som läser här, så hjälp att hjälpa! HEnnum behöver ta det lugnt nu ett tag.

Jag var nog lite otydlig. Det var där hon anmälde som de talade om kommunjägaren. Damen ville bara att katten inte skulle vara lämnad vind för våg hela sommaren.
Vad bra att du kan hjälpa till. Jag borde göra det själv men har ingen energi kvar just nu. Stannar hemma från jobbet i morgon och kan då skriva ut lappar. Om du vill kan du låna min cykel när du kommer.
Har ni även satt in på Kattpolisen ! Ifall någon sett honom men endast läser den tråden ??? Håller tassar och tummar !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Knasiga lilla Guling! :( Han måste gå i buren…

JAG HAR HITTAT GULING!!!!!!!!!
Kan inte tro det är sant. Nu ska ni få höra en otrolig berättelse. och då fattade jag
Jag skulle hjälpa till att fånga en kattunge på 8v som jamade utanför någons hus. Pga ett missförstånd trodde jag att mannen hade fått mitt telefonnr och jag väntade på att han skulle ringa mig. Får skylla på att jag är sjuk. Eftersom jag är matt och febrig kollade jag inte min mail förrän när jag gick och la mig. Då hade jag fått ett mail med mannens telefonnr. Det var alltså jag som skulle ringa mannen. Gissa om jag fick dåligt samvete och tänkte på den stackars kattungen. Jag kollade via Eniro var katten fanns och det var ganska nära där jag bor. Sjukdom till trots gav jag mig iväg med bilen till platsen. Där fanns ingen kattunge. När jag gick tillbaka till bilen såg jag en ljusröd katt som låg kanske 10 meter från bilen. När jag närmade mig gick den längre bort och la sig igen. Jag la lite kattmat där den låg först och hämtade fällan. När jag gillrade fällan låg den 5 meter bort. Jag tyckte den var alldeles för ljus för att vara Guling men gatubelysningen var gul så jag ville fånga den och se i vanligt ljus om den var mörkare. Jag väntade i 3 minuter bakom en buske och så var det klart.
När jag kom hem med honom så var han samma färg som Guling och jag kände igen honom. Vad glad jag blev. Darrade i hela kroppen av glädje (och lite feber). Kan inte tro det är sant.
Vilken historia, men nu så är Guling räddad
.SKÖNT
Men är det sant?! Är det lille guling som sitter där i fällan… underbart! Gulle guling, vilken himla röta att killen gick in igen :)

Underbart gråter av glädje!!
Underbare Guling som älskar sin fälla, äntligen ska du få ett hem igen!
Tack alla som har hjälpt Guling sen nov förra året fram till nu ni är underbara!

Åh, vad underbart och otroligt!!!
Så superbra jobbat och duktiga Guling som gick in i fällan igen!
Vilka underbara nyheter att Guling är återfunnen!!!! Vad härligt av dig att du åkte ut för att försöka hitta kattungen också även att du inte mådde bra.
Massor av rosor till dig.

Så underbart!! Jag ryser i hela kroppen, vilket underbart slut!! Ännu en berättelse att föra vidare, man ska inte ge upp hoppet.. =)))
*Malin dansar runt på golvet*
Ninni.. TACK!! Jag har haft sömnlösa nätter… men jag erbjuder fortfarande Frontline om du behöver!! ( skrev om det i förra tråden)
Kram fr mig!!

Knappt man tror det är sant! 
Den katten vill verkligen in.
Är det sant!!???
Tack och lov!!! 
Puh, nu kan vi pusta ut….
Stackars lille Guling, han ser mager ut…
Vart är han nu? Nu måste vi smida planer inför framtiden.

Nu läsde jag mitt eget inlägg från inatt. Var nog ganska yr i nattnössan. Det enda som framgår klart är ju att jag hittade Guling och det var ju det viktigaste.
Men tänk vad konstigt att den andra gången jag klantade till det när jag försökte hjälpa en katt ledde till att jag hittade den jag tappade bort när jag klantade mig första gången. Det är ju nästan som om någon drar i trådarna.
Hur är nu planen? Ska han till Bollerup så snabbt som möjligt? Ska han till vet för skabbbeh. och kastrering först?
Jag har släppt ut honom i mitt extrarum på 10 m2 där min stödskyggis bodde men hon är nu så tam att hon inte behöver vara inlåst längre.
Ska han kastreras och sedan vidare kan han stanna här och hämta sig efter kastreringen. Jag kan inte ha honom en längre tid eftersom jag har många stödhemskatter redan. 8 st med kattungarna inräknade.
Jag får ha lite reservering för om han kan stanna här några dagar för jag är nu så förkyld att jag inte känner någon lukt men jag kommer ihåg hur han stank när jag körde honom från Eslöv till Lund. Det är nog inte så jättemycket eftersom barnen inte klagade nu på morgonen.

Tack Ninni för att han är inne!!! Snällt av dig att ha honom inomhus i tryggt förvar! Hur verkar han, är han rädd?
Äter han och så? Jag har lovat ta hit honom, vet bara inte hur vi ska lösa det med transport…..hoppas jag får några dagar att klura lite. Jag bor ju i Karlstad så det är inte nästgårds direkt……
Ingen som vet någon som ska åka längre upp i landet?Jag törs inte åka ända ner till Skåne för vår bil är inte "frisk".
Kastering kan jag fixa här bara ni kan behandla honom med Frontline för jag är bekymrad om han har loppor. Det har ju tidigare visat sig att han även har skabb.
Nu snurrar det i skallen, vi får fundera hur vi ska lösa allt….huvudsaken är att han är inne!! Tack!!
Har aldrig varit med om att en katt går i fälla så många gånger. Han måste vara en svulten katt.

Tack för hjälpen och för att du trodde på att Guling fanns kvar i närheten. Han var helt åt andra hållet än vad vi trodde först. Jag hade aldrig sett honom om jag inte letat efter en kattunge. Han låg alldeles still på en asfalterad gång när jag fick syn på honom.
Jag hör av mig om vi behöver Frontline. Han är inte så tam att man kan få på det lätt. Ska han kastreras så kan han ju få beh. mot öronskabb och loppor då. Jag hör av mig om det blir aktuellt.
#91 har ni möjlighet att kastrera honom där vore det ju suveränt, trodde inte ni hade möjlighet att fixa det.

Det är ju en tid sedan han stack, så han började väl svänga runt i området.. men han fanns där, tack och lov! 
Jag har tyvärr inte spoton, annars hade du kunnat få det istället. Hade ju tagit allt samtidigt, men det är ju bara på recept..=(
Går det inte alls att komma nära honom så man hade kunnat sätta detta i nacken och kanske ta någon droppe i varje öra? Kanske behöver vara 2 st? Jag kan hjälpa dig, en håller lite nätt medans den andra sätter?

Barnen tycker nu att jag har blivit en riktig kattant. Då är jag väl det.
Bumbis:
Han är rädd, nästan som en katt född ute men inte riktigt ändå. När jag öppnade fällan för att släppa ut honom (var tvungen eftersom han bajsade precis och satte sig i det) så satt han kvar. De riktigt skygga jag sett har rusat ut ur fällan och gjort allt för att ta sig ut.
Han ligger nu i en större transportbur jag satt in och han har inte ätit eller druckit. Det blir nog svårt att få en bild på honom nu. Han kanske blir tamare om han får vara här några dagar. Det måste ju vara en bra bild för han är en stilig katt.
Tror du att vi skulle kunna skramla lite pengar till kastrering och öronskabbeh. här på forumet? Det måste ju göras i alla fall.
Det finns ett par veterinärer som är bra på skyggissar som jag känner till, en i Malmö (Hagaveterinär) och en i Lund (Bara tisd kväll). Den i Malmö kastrerade vår skygga stödis och han i Lund kasterade min skyggis som bor utanför mitt hus. Han i Lund tog inget extra för att han fick hålla på hur länge som helst med att gräva skabb ur öronen på honom. Jag hade med mig Stronghold som han fick när han sov. Det är samma som Lundakatter anlitar.
Men herregud!! Jag bara gapar jag 
Så himla otroligt…. Helt fantastiskt!!!
Så glad jag blir 

Jag vet ju inte hur tam han är. Alla katter blir väl jätterädda om de blir fångade i en fälla och transporterade med bil om de inte är vana. Själv är jag inte så kattvan och även lite katträdd eftersom jag blev illa biten av en galen (på riktigt) katt för många år sedan. Men han hade ju ett halsband och har ju då varit hanterbar.
Det skulle vara bra om du som är van kom och hjälpte mig. Jag tror jag har en Stronghold sedan tidigare som vi skulle kunna ge. Jag vågar helt enkelt inte prova själv. Men om du vågar kan jag hjälpa till och hålla. Det har jag gjort med skyggissarna hos vetten, bara någon annan också håller. Det skulle vara bra att få beh. av ohyra och mask med tanke på de andra katterna och en tid till vet. tar ju alltid ett tag och pengar växer inte på trän. Vi får ta en sak i taget.

Det finns ju en veterinär som gör hembesök och kastrerar hanar hemma.. vet inte vad hon tar.. =( Men haga har haft bra priser förra månaden, vet inte om de fortfarande har det. Isåfall kostar det inte mycket, 190+ 210 för vaccination. Men det är inte säkert de har detta priset kvar, men det är inte dyrt vilket som. 450 kr + vaccination 210 kr..
Jag bidrar gärna med en slant till honom!

Jag skulle bara hjälpa till med transporten från Eslöv till Bollerup och jag lånade ut min fälla. Ville gärna hjälpa till men kände att jag inte kunde ta på mig mer just nu pga separation och att jag försöker komma igen efter sjukskrivning.
Nu blir det lite som om jag är den som fixar allt för Guling och jag vill försöka eftersom jag faktiskt tappade bort honom men jag har egentligen ingen ork. Skulle behöva någon annan som håller i det.

Det kanske är bättre att jag gör som tidigare planerats och kör honom till Hennums pappa när jag blir bra från min förkylning. Jag bara tänkte att det skulle vara bättre för Guling att inte flyttas för mycket. Det blir nog lite för mycket för mig ensam annars.
Tänkte på ett namn för Guling. Jag hittade honom på Hövdingavägen. En hövding är ju en slags kung. Så vad tror ni om Rex, det betyder väl kung?
#99, jag vore vädligt tacksam om Guling kunde får vara hos dig tills jag kan ta honom. Jag tycker synd att han ska behöva flytta hit och dit.
Jag vill bara att kissen är i tryggt förvar och inte hamnar ute på gatan igen.
Jag betalar naturligtvis för kastreringen.J ag kan även se till att han blir kastrerad här, så det är inget måste att det blir gjort innan.
Jag måste bara kolla runt med transport.
Ingen som vet någon som ska åka längre upp i landet? Ingen från KKS som ska uppåt?
Ja, nu måste det gå att ordna en resekedja

#100, han kan stanna här ett tag. Det är bara så att jag vill mer än jag orkar just nu. Sätta fram mat och tömma låda är inga bekymmer. Har vi tur är han mer tam om ett par dagar och jag får på honom ohyremedel. Orkar nog mer när förkylningen är över.
#100, det vore snällt. Låt honom bara vara, han behöver bara lugn och ro, ge honom mat och töm lådan, du behöver inte göra mer.
Strunta i Frontline om det abolsut inte går, jag får ta den smällen när han kommer.
Jag kan ta honom redan i morgon om det skulle vara så, bara en transport kan ordnas.
Jag kollade på kartan och det verkar som Göteborg ligger mitt emellan Lund och Karlstad. Någon som känner någon som känner någon som ska dit eller kan tänkas åka extra?
Lille Guling, jag fattar inte att du är inne….
*funderar*
såg att någon åkte från gbg till sthlm idag, men h*n kanske redan har åkt (djurtransport)

Men vilka underbara nyheter!!! Tänk att Guling-killen är inne igen..nu väntar ett gott katteliv för honom…tänk att du orkade, med feber och allt..heder och eloger till dej!
Åh va roligt att höra att Guling är inne.
Tack för att ni har ställt upp för honom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Åh så skönt att du fick fatt i Guling…stort heder åt dig. Du har mycket omkring dig samt inte mår bra så låt han bara vara inne och få mat…tror inte han har så stora krav…mer än mat o värme i nuläget.
Så får vi hoppas att transport ordnar sig snarast .
Finns han i Eslöv nu….och vad jag förstått ska han till Bumbis som bor???
#109, jag bor i Karlstad så det är långt.
MEN, det finns en tråd som Grönstedt skrivit. Hon åker från Ystad till Göteborg i morgon. Eventuellt kan hon ta med Guling till Göteborg. Finns det i så fall någon som kan vara snäll och möta upp henne längs E:6an?
Hon åker från Ystad 16.00-17.00.
kanske finns någon vägkrog vid Lund där någon kan vara snäll och ta sig tid att möta Grönstedt? Transportburen skickar jag i så fall ner per post direkt så slipper man krångla med Guling.

Malou 77 har pratat med polisen ingen saknar honnom.
Om man sätter på ett halsband på en katt sätter man inte på ett nytt om den tappar det gamla?
Det gjorde jag o det tar tid innan halsband lämnar märken i pälsen.
Har inte sett några efterlysningar varken i lokalbladet eller i affärer.
Det ända som inte är kollat är om han är chippad vilket jag inte tror han är.
Är så glad så glad lille Guling inne
Önskar jag kunde åka till Lund o fotta honnom men grr.
Ibland kan nära väldigt långt borta
#112, håller med, jag tror inte heller Guling har något hem, men han kan vara saknad sedan långt tillbaka. Men vi krånglar inget mer utan nu tar jag hit katten så kan jag sätta in annons på KKS hemsida osv. och kolla på efterlysningar när han är här och jag ser exakt hur han ser ut.
Vi har alla haft så ont i magen för denna lilla Guling så nu lovar jag att han ska få den omsorg han behöver.
Någon som kan möta Grönstedt i morgon kväll vid E:6an Lund? Ninni är du hemma i morgon om Guling ska hämtas?

Ska han åka i morgon kan jag köra honom till E6:an. Det finns en trafikplats som heter Flädie (ska kolla på karta så att namnet stämmer) och åker man av där finns en parkeringsplats på Lundasidan som används av pendlare som samåker. Dit kan jag köra honom. Annars kan man åka från Ystad viaTomelilla till Lund och kommer då förbi där jag bor.
Oroa dig inte för buren. Den är inte nyaste modellen och jag hade tänkt tänkt skänka den till någon kattorganisation.
Guling kissade bakom kattlådan in mot väggen. Har som tur är inget luktsinne pga förkylningen. Städade så gott det gick. La lite ättika i sista sköljvattnet och ställde lådan mer mitt i rummet. Vill ju inte att det ska komma för mycket under golvlisten.
Guling låg och blinkade och kollade när jag städade.
#114, åh, vad glad jag blir! Orkar du då, du som är sjuk?
Stackars lille Guling, han känner sig vilse i stora världen.
Jag ersätter dig naturligtvis för buren om du inte vill ha den tillbaka.
Hoppas att det ordnar sig för Guling nu då, denna chans får inte gå förbi.

Sackars dig Ninni o vara så förkyld fast det kanske är tur i oturen med tanke på stanken.
Tror du orkar packa lite filtar mm till Bumbis så hon kan göra flera av sina berömda bäddar?
Tack Ninni för allt du har gjort för Guling o för att du inte gav upp.
Så glad han ska få ett hem Tårarna rinner av glädje.
Ninni hur är det med din lilla katt mamma o bäbisarna?

Vilken toppeninsats du gjort trots att du inte är riktigt kry dessutom!
Nu har jag inte läst tråden ordentligt men vill bara tipsa om att imorgon lördag kommer det gå flera bilturer från Malmö till Göteborg på kvällen efter Vegomässan som hålls i Folkets Park (Djurrättsalliansen som arrangerar).
Kan det vara till någon hjälp om Guling får transport från Malmö-Göteborg?
Mvh
#117: När åker dessa bilturer? Han kanske kommer tidigare till Göteborg då, så Bumbis slipper vara ute på vägarna halva natten?
#117, om vad många erbjudande det dök upp nu!! Nu hoppas vi det kan ordna sig.
Bara kissen hamnar tryggt i Göteborg utan att smita udner vägen så ordnar det sig sedan.
#116, bara symaskinen funkar igen så ska Ninni få en Bumbisbädd, det lovar jag.

Den info jag har fått är det på lördag kväll. Vegomässan i Folkets Park (Malmö) varar kl 10-18. Det kan hända att folk även kör på söndag förmiddag, men vet inte detta säkert. Ska kolla upp det närmare!
Du får gärna kontakta mig på telefon Ninni om du inte hör från mig här på Hittekatter i tid.
Känns så varmt i hjärtat att tänka på att Guling är omhändertagen nu och skall få åka till Bumbis så fort transport kan ordnas.
Det var fint av dig Ninni att ta in Guling och du gör säkert ditt bästa. Det är inte heller lätt när du dessutom är sjuk och har mycket omkring dig på alla sätt.
Håller tummarna för att transport går att ordna fort så du får det lite lättare.

Vilken ort ska Guling till (slutdestination)?
Karlstad, men jag eller Kusten möter upp i Göteborg, vem nu än som sköter "värdetransporten" dit.

Han är så vacker med sin röda päls och sina gula ögon. Vad gör man inte för en så vacker karl. Klart jag orkar sätta mig i bilen och köra för att han ska få det bra så snart som möjligt.
Jag tejpar igen buren ordentligt för den är som sagt inte gjord igår. Vill du , Bumbis, inte behålla buren, så ge bort den. Den kommer från en döende kvinna som jag hjälpte hitta hem till sina kattpojkar och jag vill inte ha betalt för den.
Ska försöka fota kattungarna idag, det kan väl inte vara alltför ansträngande, och lägger då upp bilder.

Ok. Ska höra om det är någon från mässan som ska köra närmare Karlstadshållet!
#125: Det vore ju perfekt med en Karlstadbo som varit på mässa
.
#124 tejpa ordenligt, sätt gärna spännband på eller så, för han får inte smita igen!!
Ta det säkra före det osäkra. Han kan vara väldigt stressad nu……stressade katter kan spränga nya burar också…
#125, tack, snällt att du kollar, hade inte bilen varit knas hade vi åkt till Lund själva redan i dag.
Jag funderar på namn, är Eskil knasigt? Tycker han ser ut som en Eskil dessutom kommer han från Eslöv….Eskil från Eslöv.
???
Åh! Tänk om det kan vara Guling! Kan någon kontakta den som saknar katten i Klippan? Kissen kanske inte alls ska åka så långt som till Karlstad? Han hade väl varit hela vintern i Eslöv?

Han är en kunglig, buse, envis låter nästan som en Emil.
??
På något konstigt vis har han som först kallades Gustav liknade katt, blivit Guling o på något vis tycker jag att allt annat låter konstigt på honnom.
Behöver nog vänja mig vid de nya namnet när vi alla har enats om ett passande, men han förblir nog Guling för mig ändå.
Den hungriga katten som älskar katt fällor
#130 tack Crisse!
Ninni kanske kan kolla om Guling har en lite vit fläck på bröstet som katten på bilden. Tack Crisse för att du kollar! Guling verkar okastrerad, bara så att det nämns om någon kontaktar ägaren till katten på bilden. Dessutom hade Guling ett slitet halsband (ev. rött) från första början.
Guling har varit i Eslöv sedan november. Monsi har försökt fånga in Spöket, men Guling har gått i fälla flera gånger och blivit utstläppt. För att inte behöva släppa honom igen erbjöd jag mig att ta hit honom, förutsatt att efterlysningar kollas upp i och med att han haft ett halsband.
Hennum har kollat med polis och satt upp lappar i Eslöv samt kollat efter efterlysningar sedan en tid tillbaka.
Jag kommer fortsätta leta ägare här ifrån Karlstad. I och med att det var ett industriområde kan han ha liftat med en bil.
Nu vill jag bara att Guling ska få vila ut och äta upp sig och få känna "sig hemma" så får vi se vad som händer. Han ser mager och ynklig ut på senaste bilden. 

Har inte sett något vitt på bröstet tyvärr.
Tycker huvud formen skiljer sig.
Hadde varit toppen om det hade varit deras katt men tyvärr så tror jag inte det hoppas ha fel för deras skull.
#134, Guling verkar yngre och mindre, men man kan ju alltid ta fel.
Hoppas att det finns en lösning för Guling att få transport till Göteborg i morgon. Detta är ett ypperligt tillfälle så att inte Guling behöver flänga omkring på flera ställen. Där Guling finns nu hos Ninni så har Ninni nog med nyfödda bebbar mm.
Underbart!!!! JAg kan släppa till en liten slant till respengar, som jag sätter in på Daisys reskassa! Sätter in 110 kr, det är 10 mil!
Omgående Daisys re… 5690 354 595-6 guling 110,00
Bumbis, du har PM.
Hur går det med folket från vegomässan? Kan någon möta upp Ninni, eller ska vi förlita oss på Grönstedt?
Jag har fått hennes mobilnummer, känns viktigt att detta går i lås nu för många parter, främst för stackars Guling.
Tro du Ninni att du kan få in honom i en bur själv, eller har du någon som kan hjälpa dig om han är vrångstyrig?
Vill ha lite framförhållning så att detta kommer att funka!

Jag kan hjälpa till… skrev det ovan med…
#137, du är allt en goding, jag klarar mig utan bensinpengar men någon annan kanske behöver om det blir en extra färd?
#140 du är så snälll!
JA spelar ingen roll vem som behöver, men tänkt att det var en sporre för någon att 10 mil var betalda. Typiskt, för långt ner för at jag kunde hjälpa till och köra!
Tyvärr helt galet för oss också, annars hade vi kommit med Guling Bumbis :)

Jag klarar nog att få in honom i buren. Han ligger hela tiden i den eller springer dit när jag öppnar dörren. Jag har inga andra möbler i rummet där han kan gömma sig. Har lärt mig efter att min skyggis gömde sig i en månad innan jag flyttade henne till rummet med mindre möjligheter att gömma sig.
#144, vad bra, då blir inte infångandet det något problem.
För säkerhetens skull får du gärna pm:a ditt mobilnummer till mig, du kan få mitt och Grönstedts så att denna plan går lås.
Grönstedt var stressat så det vore bra om någon från vegomässan kunde hjäpa till.
Det är transport i morgon från Lund till Göteborg som gäller.

Mässan är i Malmö i morgon från 10 till 18. Vi kanske får besked sent om någon kan ta med Guling.
Jag vill gärna veta i dag hur det kommer att bli eftersom vi ska åka cirka 25 mil. Jobbar dessutom på söndag, så lite framförhållning vore bra.
Just nu känns det som Grönstedt är det säkraste kortet, jag hoppas hon fortfarande kan ställa upp.
Oj nu är det en rysare igen och jag hoppas att allt går i lås för er med transport.
Tänkte på detta med buren och säkerhet. Essut tipsade för längesedan om att det är toppenbra att ha transporten i en stor IKEA-kasse de i plast. De ger också lite extra skydd för kissen om du nu har en sådan hemma vill säga.
Vet att flera andra har använt sig av det och varit mycket nöjda.

Glöm inte den efektiva tejpen silver tejp, funkar till allt.
Vi vill ju inte att den lille busen rymmer igen.
Håller tummara för imorgon.

Har både IKEA-kasse och silvertejp. Tack får tipsen.
Jag puttar fortfarande för transport för Gulingen i morgon, från Lund till Göteborg.
Om ingen från vegomässan kan säga något säkert nu faller lotten på Grönsted om hon fortfarnde kan ställa upp.
Jag måste ha lite framförhållning i och med att jag ska åka ca 50 tur och retur i morgon och jobba dagen efter.
Finns det någon som kan komma med något konkret angående morgondagen och Gulings transport till Göteborg?
Det fanns så många intressenter tidigare, är det erbjudandet från Grönstedt som gäller?

Är det inte bättre att ni ringer varandra. Mobilnummer kan vi kanske luska fram?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
OM någon annan kan köra så avstår jag gärna
, men jag är inställd på att transportera Guling. Jag kontaktar Ninni vid lite mänskligare tid och gör upp detaljerna.
Jag kör från i höjd med Lund till en bit norr om Göteborg.
Bumbis har mitt telefonnummer, om det är något, till exempel om någon annan tar körningen.

Bumbis hur går det?
Ninni hur mår han i dag?
Hoppas du mår bättre i dag Ninni
Hoppas Guling mår bra i dag!
Jag räknar med att Guling kommer till Värmland i kväll, jag håller på att pyssla iordning och försöker mysa till det för honom.
Följer denna tråd med spänning och hoppas att allt går i lås håller tummarna för det.

Guling har ätit mycket och anv. lådan under natten. Ligger som vanligt i buren.

Väntar med spänning på besked i kväll att Gulingen är framme hos Bumbis.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det ska bli sååååå spännande!! Har plockat fram fiskblocken på tining så ska herr Guling ska få fiskkalas när han kommer. 
Gulliga Kusten och Frank har erbjudit sig att möta Grönstedt med Guling och att åka en bit uppåt landet för att möta mig och Christian.
Och Grönstedt som är snäll och tar med Guling i bilen fast hon inte har tid samt Caitlin som ringer och erbjuder olika lösningar för i dag och i morgon.
Finns det goare människor än er på hittekatter????? 

Är så glad!
Fisk kalas oj vilken lyx.
Vad snält alla som kör honnom till kalaset o Super snälla Bumbis
Tack! Så jätte mycket allihopa!

Nu har jag lämnat över Guling! Han är på väg!
Tack Ninni!!!!
Det pirrar i magen…
Pirrar av spänning här med fast det inte är jag som skall kissen.

Hoppas Grönstedt håller koll på transporten o vägen
O att stanken inte distraherar för mycket
När beräknas han vara hos dig Bumbis?
#165 om allt går som det ska, kanske runt tolv halv ett.

okej! ska kolla om jag är vaken så han är ordentligt framme lite orolig.
Lille Guling åker bil långt.

:D så härlig läsning! :)

Vilken glädjetråd detta blev till slut! Bra jobbat!
Själv såg jag aldrig skymten av honom. Kanske har du skrivit det, men var fångade du honom? Var han i närheten?

Jag åkte mitt i natten till Hövdingavägen för jag hade missat att jag skulle leta efter en kattunge där. Fick dåligt samvete att jag inte kollat mailen så jag kunde inte sova och eftersom det är nära tog jag bilen för att se om kattungen var kvar.
Till min förvåning såg jag Guling där jag trodde kattungen skulle vara. Han låg där på en asfalterad gång och tittade på mig. Åkte hem och hämtade fällan och han gick i den nästan direkt.
Kan fortfarande inte tro att detta hände. Ibland har man tur eller var det någon som drog i trådarna?
Nu har Guling landat hos oss.
Resan har gått bra, han var tyst som en mus.
Väl framme kastade han sig på maten.
Det är en mager och trött kisse som är väldigt, väldigt utsvulten.
Hopppas han kan koppla av och får sova gott i natt.
Härligt att han nu är hemma hos er och med din kärleksfulla omvårdnad får han nu chansen att återhämta sig. Blir roligt att följa fortsättningen hur det går med Guling.
Underbart att ni kunde ta emot honom

vad skönt allt har gått bra.
Han är ducktig på o åka bil lille Guling.
Tror han är en trevlig liten kise o nu har han det äntligen bra.
Fortsätter o mata hans vänner här nere i skåne o forsätter jaga Spöket.
Håll oss underättade med text o bild hur det går med våran lille Guling.
Tusen tack bumbis för att han får chansen till ett bra liv.

Så underbart för honom att han har fått landa… =)
Vilken insatts alla har gjort, så underbart!!

Malou 77 det är tack vare dig o destiny som han har fått det så bra.
Hade inte ni varit hade jag inte fått reda på denna sidan.
O Malou 77 hadde inte du ställt upp så.
osjälviskt trots ny fött barn mm så hade han inte fått komma in i värmen.
Är er alla ett stort tack skyldig kan inte utrycka mig i ord hur glad jag är o tacksam för er allas hjälp o stöd.
Med er allas sammarbete så har yterligare en katt fått komma in i värmen o får chansen till ett långt o lyckligt liv.
Skriver klupigt o är frustrerad för jag hittar inte orden ser inte bokstäverna för glädje tårarna.
( Har varit så knäkt för jag inte har vetat vad jag kunnde göra mer än mata katterna o hoppas att de mådde bra. Kan tyvärr inte ta hem dem för min alergiske sambo, o mina föräldrar har fullt me katter som jag hittat genom åren så de kan inte ta flera.)
Trodde inte det fanns så underbara människor som ni på fokus.
Hurra för Guling att han äntligen är framme :)
Godmorgon!
Jag har varit inne till Guling och sagt godmorgon och han svarade med att gäspa stort. 
Han kastade sig över maten igen så han är helt utsvulten. Det får bli små portioner lite oftare så inte magen får en chock.
Men Guling är helt tam och vi har gossat en lång stund. Bli killad under hakan var väääääldigt skönt. Han är väldigt torr i pälsen och frågan är om han inte är lite uttorkad.
Denna katt har nog inget hem i Eslöv, även om han varit på rymmen i ett par veckor i Lund så borde han inte gå ner sig så här under den tiden.
Jag har inte velat bråka och kolla om han är kastrerad för han verkar så trött. Det får bli ett fall för morgondagen.
Tack alla inblandade för att Guling (Eskil) fått hjälp!
Ingen nämnd ingen glömd.
Jag tänker på Spöket (om han finns kvar) och den svartvita kissen som går kvar i området.
Du kanske skulle starta en tråd för dom Monsi och försöka få stödhem till dom? Det kan inte vara roligt för dig att behöva mata varje dag och dessutom kommer du få ännu fler katter på halsen.
Jag puttar för stödhem till dom andra redan nu!
Kram på er alla från Guling!

Gulings historia är helt otrolig! Gå i fällan så många gånger som han gjort, rymma i en annan stad, bli hittad där och gå i fällan en gång till! Helt otroligt. Han måste vara en mycket speciell katt.
Och nu har han kommit hem, han kan inte få det bättre än han får det nu det är jag säker på. 
Lilla gubben då har han nog sovit gott och är glad över att få mat och bli kelad också vilken bra början.
När han gått ute så länge så kan det ju vara urinvägsinfektion också om det är så att han är kastrerad.
Pussa Guling på nosen från gänget i Stockholm
Skönt att han är framme och kan koppla av, lille Eskil! Han såg ut att vara en stadig kattkille, i alla fall när han får lite hull på sin stackars kropp. Hoppas han finner sig till rätta i Värmland. Nosgos från Grönstedt med partner!
Härligt att Guling nu kommit in i värme o trygghet.
Stor eloge till er alla som kämpat så för honom.

Ett nytt sår ovan för nosen rufsig päls men mätt o belåten.
Sov gott lille Guling när du vaknar igen så får du mer mat av snälla bumbis.
Så söt han är eller hur nos puss på en nos som är som skapt att pussa på
Bumbis är han en Eskil i personligheten?
#185, det är väl Guling monsi? Jag har försökt jämföra bilderna och det ser ut som Guling tycker jag fast magrare.
Han är nog en Eskil rakt igenom. 
#186 nämen, jag har inte jämfört bilderna. Tror du att det inte är Guling? 

Tycker det ser ut som honnom. Kolla hans hals du ser det rätt bra på ninnis bild.
Det långa håret över det korta.
När han försvan från ninni hade han ett litet färskt riv sår mitt på nosen det såg ut att ha läkt bra.
Det är guling annars har han en tvilling.
Hur många hel gula katter som älskar fällor o är väldigt lugn i dem
Kan det finnas?
Har jämfört bilderna o man ser likheterna bäst från sidan, men nog är det han alltid.
Öron fulla i skabb märke efter halsband, kraftig kropp, litet huvud o luktar skunk.
På dina bilder ser man en nöjd o trött liten kise som tror den är i himmlen

Vad skönt för Eskil att han har kommit hem.
Vilken lycka att Eskil har kommit till dig.
Tack alla för att ni har hjälpt honom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#187, 188, det är säkert Guling, jag tycker bara att det är så otroligt att Ninni hittade honom i Lund och att han gick i fällan än en gång.
Ebn sån härlig historia och vilken underbar färg på kissen! Hur är läget nu då?
Åh…så mysig han verkar Eskil (gillar namnet) och så bra han har det hos dig.
JA han kan gott få heta Eskil. OM Bumbis vill förstås!
Han ska få heta Eskil, tycker det passar den lille gossen.
Jag är på jobbet nu men innan jag åkte tittade jag till honom och då sov han jättetungt bredvid elementet. Han märkte inte ens att jag kom in.
Han hade varit på toan och han luktar ingen hane, men det kan nog bero på att han är i så pass dålig form just nu.
Christian har lovat titta till honom och serva med mat under kvällen medan jag jobbar.
Va gulligt!
Underbara Eskil, underbara alla som har hjälpt till och en extra stor kram till Bumbis :)

Vad fin han är. Kul att han är tam oxå. :)
Härligt att detta fått ett fint slut!

God morgon!
Är han piggare i dag?
Bumbis du får snart göra en egen tråd till lille Eskil den här börjar bli väldigt lååång.
Eftersom detta är en lycklig historia undrar jag om någon vill göra en tråd o berätta den från början.
Kan inte själv men vet att här finns många bra skribenter här
Om någon vill skriva den får den gärna skicka det färdiga matrialet till mig så kan jag rätta eller lägga till innan den läggs ut.
Önskar jag kunde skriva själv men ja, mitt lilla handikapp gör att det skulle ta alldeles förlång tid o jag skulle inte kunna göra något annat de närmsta dagarna, mina djur hade inte blivit glada om jag sätter mig vid datorn i stället för att aktivera dem.
Ha en bra dag allesaman o Bumbis pussa Guling från mig

Nämen Eskil, vilken mysig kise du verkar vara!! Skönt att du äntligen får sova ut i eget hem och äta dig riktigt mätt…
Kram från hårbollarna i Malmö
Hej allesammans!
Jag känner mig lite piggare i dag men sova och äta är min favoritstysselsättning för tillfället.
I dag ska jag bli borstad och få mina öron rensade för Bumbis tycker att jag ser lite luggsliten ut. Jag kan hålla med om att min päls är inte lika blank och fin som den tidigare varit, men lite borstning och b-vitamin ska göra susen säger Bumbis.
Kramar Eskil
Någon får gärna stänga den här tråden så återkommer vi förhoppningsvis i en ny tråd när Eskil-Guling fått krafterna tillbaka.
Tack alla/Bumbis

Bumbis väcker du honnom varje gång du går in till honnom?
Han ser så ny vaken ut.
Ser fram imot när han får sin egen tråd.
Pussa honnom från mig o klia lite bakom örat o under hakan du vet alla katters favoriter från mig.
Ha det bäst Bumbis o Eskil o alla ni andra 
Vilken fin liten kisse!! Han ser lite trött och ynklig ut än så länge.
Jag har inte hängt med från början, skulle gärna vilja läsa hela historien. Fantastiskt att han är inne igen
!

Låser tråden på Bumbis begäran i # 201.
Så väntar vi på en ny egen tråd om Eskil.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna