Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 282 ggr
Hawknestgrove
0

Varning! Läs detta om ni klarar av det,

Orkade inte se bilderna….

http://expressen.se/?a=758485

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

evangeline
0

Å gode värld…jag finner inga ord. Det är helt enkelt för hemskt att ta in.

Hoppas att katterna tas om hand och att ägaren får ett kännbart straff.

Lena
0

Det har skrivits många artiklar om det här hemska ärendet. Jag tror vi haft diskussioner om samma fall i 3 - 4 andra trådar här i Hittekatter. Ett riktigt skräckexempel på vad som kan hända när någon spårar ut och mydigheterna inte tar sitt ansvar. Tragiskt och beklämmande i högsta grad. Det måster finnas bättre skyddsnät för djuren i vårt samhälle.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Ja jusst detta fall har varit uppe tidigare. Där grannen matat hästen men inte kattera. Jag blir lite upprörd över den biten kan jag säga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#3 Instämmer - det var väl också höjden att grannen gick där varje dag och inte gjorde något åt katternas situation. Är väl tyvärr ytterligare ett exempel på kattens dåliga status.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

#4: Ja exakt. Hr kan man gå och mata en häst i flera veckor och så strunta i missarna. Det gör mig upprörd.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Soulway
0

Ni som kan kommentera i Expressen skriv gärna att psykologen skulle behöva undersökas av veterinär? Han skulle säkert se att hon har rabies!

Soulway