Hittekatten var en rexkatt! Ägaren efterlyses!
Vem har blivit av med sin rexkatt? En liten mager pälslös hittekatt fångades in i söndags i Risatorp utanför Ronneby. Efter nogrann undersökning visade det sig var en ung Rexkatthona. Kissen är i gott skick och befinner sig nu hos en veterinär. Frågan är nu vem som äger den fagra kissen?

Foto:Johanna Rundgren
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Men lillsnurpan då, vara ute och springa utan vinterpäls.
Nu kan jag inte mycket om Rexar men det finns väll inte så jätte många uppfödare och med den täckningen så borde den hitta hem eller?
Lisa

Men vilken fin misse..vilken going..man undrar hur det gått till..om misse kanske smitit ut..önskar av hela mitt hjärta att ägaren hittas snart..
Jag har lagt ut inlägget även på Cornish Rex i Fokus. Hoppas den lilla stumpan hittar hem snart!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hoppas ägaren ser dettta och vill ha hem katten, så att det inte är någon som har tröttnat …. Det får vi inte hoppas. Håller mina tummar.
En medlem i Cornish Rex välkomnar den i sitt hem om ägaren inte ger sig till känna. Man undrar vad som hänt kissen? Varför den var övergiven ute i den kalla hösten.
//Lena

Dessa katter är ju inte billiga att köpa. Så hur kommer det sig att en sådan dyr kisse springer omkring ensam?
Där faller lite av det där att ett högt pris innebär ett seriöst hem. Men det är klart, finns alltid undantag som bekräftar regeln. Sedan undrar jag lite varför en sådan katt inte är märkt hos uppfödaren.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 Det är ytterst ovanligt att en raskatt blir en hittekatt. De få gånger det händer får de nästan genast hem hos någon seriös person. Tyvärr finns det oseriösa uppfödare samt kattägare som inte skulle vara kattägare även i de bästa av krestar. Några garantier finns aldrig fast visst är det så att högt pris morverkar mycket problem även om det inte gör det till 100%.
//Lena
Finns ute på Rex-rasringarna
#8 Bra då hoppas vi på det bästa!
//Lena
men är den inte id märkt?

ibland så fattar jag inte vad folk tänker…. när jag bodde hemma så var det en granne långt därifrån som lät sin jätteduktiga utställningshund springa lös vind för våg…. när vi ringde och sa att den (irländsk varghund) sprang förbi så brydde sej inte ägaren det minsta….den hunden var säkert en av de finaste i Norden om jag minns rätt..
hoppas nu att denna katt får ett bra hem där den kan uppskattas för vad hon är… låter inte riktigt som den rätta ägaren ska behålla denna guldklimp…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

id-märker inte uppfödarna ungarna innan dom säljas?

Polisanmäl, skriv lappar utan beskrivning, annonsera på blocket och andra sajter. Inklusive www.katter.nu
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#12 Den borde vara ID-märkt, men tydligen inte. Det är underligt tycker jag också.
//Lena
Fått svar i dag, efter förfrågan till Blekinge Läns Tidning. Cornish Rexen har kommit till rätta
#15 Det var goda nyheter! Har tänkt mycket på den stackars kissen! Vet du vad det var som hade hänt?
//Lena
Det fick jag inget svar på. Troligen hade den nog smitit ut. Cornisharna är otroligt snabba. Har själv hittat någon av mina i trapphuset när jag kommit hem på kvällen

Underbart!
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad skönt att den hade ett hem i alla fall. Ett lyckligt slut till.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars