Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2716 ggr
Liz-arden
0

Akut! Kattungar under balkong!

Min pappas särbo, Camilla bor i Lerum. I området har det sprungit runt en hemlös katthona sen i somras. En granne till Camilla har matat katten men inte velat ta hand in den. Dom påstod att dom har gett katten p-piller men nu har katten ändå fått ungar.

Ungarna finns under Camillas balkong och är inte ens en vecka gamla nu. Ingen vill ta ansvar för dessa katter.

Skrikandes

Dessa ungar och deras mamma måste ju in nu med detsamma så att de inte blir förvildade! (kattmamman är tam och gosig)

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa till!?!

Jag bor inte i Lerum men jag kan åka dit och hjälpa till med infångandet och ge ett bidrag till mat m.m. Tyvärr kan jag inte ta in dom för jag har redan 2 egna katter och 1 hemlös katt hemma.

mymlanbus
0

Var är Lerum?

Liz-arden
0

Lerum är en grannkommun till Göteborg.

mymlanbus
0

Någon ?

tuska
0

Jag tror nog att dessa katter snart får hjälp   Det är ju för grymt att de ska ligga där, vem matar mamma katt nu då ?

Hawknestgrove
0

Putt för Göteborg. HAr du hört med Göteborgs katthjälp? och Djursamariten? Sen KAtthemmet i Mölnlycke? För de kan kanske hjälpa med tama katter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Liz-arden
0

Katthemmet i Mölnlycke känner jag inte till. Har du någon länk?

mymlanbus
0

putt

Liz-arden
0

Aha, det i Mölnlycke är GBG Djurskyddsförening? Har mailat dom och Göteborgs katthjälp samt samariterna.

Hoppas på svar därifrån eller att någon här kan hjälpa för detta känns inte bra.

Hawknestgrove
0

JA just det. Det heter de!

stumpan-59
0

Hur många kattungar är det

Liz-arden
0

Jag vet faktiskt inte hur många dom är.

Jag har inte själv hunnit åka dit än och Camilla som äger balkongen dom ligger under kan inget om katter så att räkna spenar är inget hon gjort. Jag är bortrest denna helgen men nästa helg hoppas jag kunna få se dom.

Mellan balkongen och marken är ca 2 dm så man kommer inte åt att se ungarna, det är mörkt.

Kattmamman var själv en kattunge förra året vad jag har hört så detta är hennes första kull. Då brukar det väl inte bli så många ungar? 

Jag jobbar på att försöka att åtminståne hitta ett akuthem.

tuska
0

Har du fått något svar från djur.s. föreningarna  ???

kappa
0

Jag har PM:at dig!

Mvh

Liz-arden
0

Hej

Göteborgs katthjälp skulle dit för att se om dom kunde få syn på ungarna redan ikväll.

Jag tror inte dom hade något jourhem klart med dom ville i alla fall kolla hur katterna levde.

Hawknestgrove
0

Hålle tummarna!"

Raja
0

Ååh vad jag önskar att jag hade plats så dom hade kunnat komma hit :( Hoppas Katthjälpen hittar någon som har plats.

Liz-arden
0

Jourhem löser sig nog

Jag hoppas verkligen att dom hittar dom och att dom mår bra.

Min pappa är sur på mig nu för att jag engagerar mig så mycket i hemlösa djur (räddade 9 marsvin och 1 kanin från en grym död igår). Pappa är nog rädd att jag blir en galen katt-tant.

Jag som redan bestämt att jag skall bli en galen katt-tant när jag blir gammal. Eller åtminståne en katt-tant, galen får vi ju se men det är jag nog lite redan. Flört

Lena
0

#14 Jättebra att du kontaktat Göteborgs Katthjälp och att de åker dit och kollar läget! Hoppas någon vänlig själ kan ställa upp som jourhem!

Lerum ligger mellan Göteborg och Alingsås.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Liz-arden
0

Nu har jag pratat med GBG Katthjälp och dom har varit och hämtat ungarna och deras mamma och har troligen också kunnat hitta ett jourhem åt dom!

Fantastiska människor!

Det var 4 ungar och alla mådde väl även om mamman troligen har en öroninflammation som hon skall få behandling för.

Raja
0

Ååh så härligt att höra. Hoppas alla får det bra nu :)

mymlanbus
0

Underbart!

martdat
0

trevlig kvällsläsning att ännu en familj är räddade från hemlöshet,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kat08ja
0

Skönt att höra :-)

Ankie
0

ja så bra! Glad

anebit
0

Underbar läsning!   Glad

Det värmer i hjärtat.   Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

Vad skönt att det ordnade sig till slut.

Hurra för Göteborgs katthjälp att dom kunde fixa det.

Kolla gärna deras hemsida vad dom har på loppis, massor av fina saker.

Göteborgs katthjälp

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Marga
0

Liz-Arden, du måste tacka Camilla för att hon slog larm så att katterna blev räddade. Det är tyvärr inte alla som skulle göra det fast dom har hemlösa katter under balkongen…