Kattunge upphittad i Lund
Kattunge upphittad den 17/11 nära Valvet i centrala Lund. Den är hona och helgul. Inget halsband eller öronmärkning. Ser ut att vara några månader gammal. Den är väldigt kelig och tam och dessutom välnärd - det verkar alltså som att den har ett bra hem som jag nu försöker hitta! Jag har svårt att ta hand om den mer än i några dagar så ring så fort som möjligt! Sara 0708-385591

Jag skulle gärna vilja hjälpa till, men har redan tre små busfrön här hemma. Någon annan som kan?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
tyvärr har redan TRE katter och en hund snart..
Stackars kissen! Hoppas ägaren dyker upp? Det verkar vara mycket småkatter ute på egen hand just nu, inte alls bra!!!
Berätta hur det avlöper!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhh..arma misse…den verkar ju helt klart vara van vid människor i och med att den är så tam och rund i kroppen…man undrar så vad som hänt, hoppas innerligt att ägaren hör av sig, finns lappar ute om missen? Håller hårt i tummarna!!!
Vad ni är snälla som svarar på efterlysningen om kattungen! Det gör mig glad att det finns människor som bryr sig så mycket om katter! Vad gäller kattungen så har ägarna ännu inte hört av sig, jag har satt upp massor med lappar, kontaktat polisen och lagt in 10 annonser på internet. Och ringt hemtjänsten för att fråga om de hört nåt, tänkte att den kanske kunde tillhöra någon äldre som inte använder internet eller går ut särskilt mycket… Det löser sig nog till slut för den här lille katten ändå, hittills har 3 människor hört av sig och erbjudit ta hand om den! Men jag måste ju ge ägarna lite mer tid att höra av sig, frågan är bara hur länge… Den bor temporärt hos min kompis nu, men där kan den inte stanna så länge till…
#5 Bra att kissen bor hos någon nu så länge. Om ingen hör av sig de närmsta dagarna så tycker jag inte ni ska dra ut för lång tid på det. Då är det bättre för kissen att den får komma till sitt nya hem så snart som möjligt. Den som släpper ut en sådan liten kattunge och sedan inte reagerar genom att ringa polisen, har liksom förverkat sin rätt att vara kattägare. Det verkar ju misstänkt likt en av alla dessa kattdumpningar som händer hela tiden.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Läste en artikel om en man som blev osams med sin tjej. Han slog henne och tog hennes kattunge och sprang därifrån. Detta hände i september i år. Kattungen hade han under armen och folk har sett detta. Ändå nekar han till att ha tagit kattungen. Tjejen har ingen aning om vart den tog vägen. Tänk om han var så elak att han bara släppte den någonstans i staden och den gick en otäck död till mötes eller blev påkörd. Eller om han t o m dödade den direkt någonstans. Slängde den i ån så den druknade. Fy fasiken vad jag blir arg när någon tar ett försvarslöst djur och gör illa när den är arg på dess ägare.
Fast detta hände i Eskilstuna/Torshälla.