Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1259 ggr
jmaard
0

AKUT katthona med ungar

katthona med ungar behöver hem AKUT, finns nu i Lycksele men kommer att färdas upp till Piteå på onsdag. 

Helst permanenthem för honan men stödhem går också bra. Det är två ungar som är ca tre veckor gamla och honan är bara ett år.

Katterna kan lämnas av på vägen mellan Lycksele och Piteå (även luleå) och hjälp med ekonomi finns.

Ring 076-8263463

mymlanbus
0

putt

Norrann
0

Stödhem åt vad?Jag kan tyvärr inte ta in nån katt för det är fullt men är lite nyfiken bara.

jmaard
0

Stödhem för både hona och ungar eftersom dom är 3 veckor gamla nu.

Dom behöver verkligen ett ställe nu snarast då jag inte kan ta dom själv eftersom jag redan har tre stödhemskatter och en hund hemma i min lilla lägenhet.

kappa
0

Men vart kommer dom ifrån?

Har du ingen vän eller släkt som kan hjälpa tillsvidare?

Mvh

Hennum
0

*putt!* för mamman och ungarna.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Norrann
0

#3 Jag menade vem står bakom stödhemmet?Det vill man givetvis veta ifall man ställer upp!

jmaard
0

Stödhem är kanske endå fel ord men ett tillfälligt hem där hon och ungarna kan få vara. Jag och Ellaskatthus ställer upp i den mån vi kan ekonomiskt.

Dom kommer från ett hem som skulle skjuta henne innan hon fick ungar men det var försent och nu har hon och ungarna ingenstans att ta vägen.

Jag har gjort allt i min makt för att försöka övertala släkt och vänner men ingen kan ta henne.

Norrann
0

#7 Ok,då undrar jag bara en sak till innan jag frågar några jag känner - vem har ansvaret för katten (och ungarna),tänker på om de blir sjuka eller något speciellt händer?Jag tycker det är viktigt att veta innan jag frågar,vill ju att det ska bli bra för alla.Just det ja,sedan ska de hitta permanent hem och vem ordnar med det?Och vad gör vi om det visar sig att katterna inte kan stanna?

PS:Jag kan höra mig för lite men vill ändå ha svar på frågorna.DS.

Norrann
0

Hur går det?Jag har frågat några jag känner men de vill veta om ansvar och sånt innan de funderar vidare.

Hawknestgrove
0

PuTt för kissarnA. Hur går det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jmaard
0

Haj. Förlåt för att jag inte har skrivit men har inte haft tillgång till internet. Tack för allt.

Katthonan har fått ett hem i Arjeplog och allt slutar lyckligt :)

liinah
0

Åh, vilken tur att det slutade så bra…

Danielssonsgarden
0

Vad skönt att det löste sig!

Sidentass
0

Men så skönt att höra att det löst sig!!!

Norrann
0

Å,det var skönt!Tack för uppdateringen.

JeanetteS
0

Vad skönt att det löste sig för kattmamman med ungar!

jmaard
0

ja verkligen.  ni kan se mer på ellaskatthem.se :)

Litenida
0

Vackra Dutchess, svartsköldpadda är sprickfärdig och behöver akut ett stödhem!

Även Sweica som redan fått sina små behöver akut ett stödhem att komma till, vi ska försöka få tag på dem i helgen. Många som har koloni tycker inte om katterna så det är inte en säker plats att växa upp på.

Super charmiga Bele och hans syster Svartiz skulle nog älska att komma till samma stödhem, de är ungefär ett halvår gamla pch troligtvis kullsyskon. Svartiz är klappbar och Bele den nyfiknaste och charmigaste av dem alla.

Även en svart-vit hane vid namn Blacken vill komma in i ett tryggt stöd- eller permanent hem.

Finns även en blåsköldpadda som redan blivit kastrerad och ID-märkt. Countess heter hon och är ljuvligt vacker!

Snälla någon?

Hawknestgrove
0

PUTTar upp för dessaK issar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ninni123
0

# 18

Fattar inte riktigt. Skriver du på rätt tråd?

Litenida
0

Ooops, för snabb i fingrarna! Verkar inte som om jag kan ta bort inlägget så ni får nog ha överseende med en kvällstrött Ida :)

jmaard
0

hehe sånt händer :)