Ensam katt vill ha ett hem...
Hittade precis denna annons på Blocket. http://www.blocket.se/vi/9922708.htm?ca=22_s
Kan vi här på Hittekatter hjälpa denna katt på något sätt?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hej Engla!
Kan du ta reda på deras mail adress? Jag vet ett par som är ute efter en katt. Kanske kan dom ta honom? Kan du maila dom via blocket och be om mail adress? Så vidarebefodrar jag den till paret.

Modell_flickan: Jag har mailat henne, men frågade aldrig om hennes mailadress. Men jag kan ju skicka igen…

Modell_flickan: Eller om du mailar själv…

Engla
Det kan jag göra imorgon så får vi se vad som händer. Lovar inte att paret kan ta katten men försöka går ju. 

Ja, absolut, modell_flickan! Någon annan här som vet någon lösning om det inte går på den här vägen….?

Fick ett mail från tjejen som har sett/hittat katten och den har fortfarande inte fått något hem. FRågar igen, är det någon som har tips på hur vi kan lösa det med kisen?
Finns det ingen på listan, som anmälde intresse angående de 19 avlivningshotade katterna, som skulle kunna hjälpa kissen?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nu har ja fått svar från tjejen med katten. Katten är jättesöt och finns i Eslöv. Han ser så rädd och ynklig ut på bilden jag fick. 
Paret har jag också mailat så nu inväntar jag bara svar. Håll tummarna!

Modell_flickan: Vad underbar du är!!! Jag har mailat Maritha på Katthemmet Kompis om hon kunde maila ut till några av de som ville ha de avlivningshotade katterna. Kanske att någon av dom vill ta hand om kisen…? Hoppas bara att paret du kände hör av sig. Huvudsaken är att katten får ett bra hem.

Engla
Jättebra att du mailat Maritha. Kanske kan hon hjälpa till på något sätt om paret inte tar katten. 
Han är verkligen söt. Han såg så rädd ut stackaren. Jag känner verkligen för honom trots att jag inte sett honom i verkligheten. Men jag håller dej och er andra här uppdaterade så får vi se vad som händer 

Jag vill verkligen försöka rädda den här katten på något sätt. Jag har skrivit om bett "damen" att kontakta KKS….men jag har inte fått något svar…. Hoppas hoppas att kisen kommer in i värmen snart.

Jag har nu kontaktat MAritha och fått några mailadresser från de som ville hjälpa de avlivningshotade katterna…Hoppas bara att nån nappar också…
Du måste berätta så fort du hör något Engla.

Ja, hoppas verkligen att kvinnan bakom annonsen tar sig tid att svara på mina mail också. Har bett henne att kontakta både KKS och Katthemmet Kompis, men har inte fått något svar på om hon har gjort det. Skickade detta mailet på fm:
Hej igen. Har kisen fått något hem ännu? Jag är engagerad i Katthemmet Kompis som ligger utanför Nybro. För en vecka sedan efterlyste Maritha på katthemmet om någon kunde ta hand om 19 avlivningshotade katter som fanns hos polisen. Aftonbladet kontaktades och en artikel skrevs om dessa katter. Maritha fick under bara några timmar ca 70 mail. Jag undrar om det är ok om jag kontaktar några av dem för att höra om de är intresserade av den katt som du har hittat? Hör gärna av dig! /Jenny PS Tyvärr kan Katthemmet Kompis inte ta in flera katter eftersom det är fullt!

Dessvärre har jag inte fått något svar än från paret. Men kvinnan med katten har svarat. Dom finns i Eslöv, katten är ganska ung och nyfiken. Han/hon verkar inte vara speciellt skygg. Hoppas vi kan hjälpa denna söta katt på något vis!

Modell_flickan: Jag har fått ett antal adresser av Maritha på Katthemmet Kompis och jag väntar bara på svar från "annonskvinnan" om det är ok att jag kontaktar dem ang hittekatten. Funderrade först på om jag skulle maila ut till alla som jag har fått adresser till för att höra om någon kan ta sig an katten. Men det är är kanske dumt att skriva ut hennes mail? Vad tycker ni andra?

Engla
Jag tycker du ska maila dom nu. Katten fryser och ju längre tiden går desto sämre är det för katten. Jag tror inte hon har något emot detta. Det hade inte jag haft i alla fall. Hon vill ju hjälpa katten hitta ett hem.
Toppen att du engagerar dej så Engla!

OK, modell_flickan; Jag mailar direkt!

Så nu har jag skickat ut mailet. Hoppas att några hör av sig.
Hejsan.
Mitt namn är Jenny och jag brukar hjälpa Maritha Fernström på Katthemmet Kompis i Nybro med diverse saker, som tex att göra olika informationsbroschyer. Jag skriver till dig eftersom du var en av dem som gärna vill hjälpa de avlivningshotade katterna hos polisen.
Din mailadress har jag därför fått av Maritha. I Eslöv finns en ensam och övergiven ungkatt som gärna vill komma in i värmen innan den svälter eller fryser ihjäl. Tjejen som har hittat katten har lagt ut en annons på Blocket, men ännu har ingen velat ha katten.
Har du möjlighet att ta hand om katten permanent eller tillfälligt, för att sedan hjälpa den att få ett permanent hem?
Snälla, tveka inte för att höra av dig! Det går bra att maila till kvinnan som har hand om katten.
Maila gärna tillbaka till mig om det är så att du kommer att kontakta kvinnan. Hade varit roligt att se hur det går för kisen.
PS Jag hade gärna tagit hand om katten, men har redan tre charmtroll här hemma. Maritha har också fullt på Katthemmet Kompis.
Tack för att du tog dig tid att läsa. Mvh/Jenny och Katthemmet Kompis
Annonsen:

Jättebra skrivet Engla!
Nu gäller det bara att hålla tummar och hoppas på det bästa! 
#19 Suveränt skrivet Engla! Mycket bra! Hoppas, hoppas det löser sig!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det finns en kille som är intresserad av katten, men han undrar om transport hjälp finns. Katten finns i Eslöv och han i Eskilstuna. Vad svarar man på sådant? 

Det är typ 50 mil mellan dom…Hjälp!

Var ligger Eslöv någonstans? Är så dålig på geografi..

I Skåne!
#22 Om han väl bestämmer sig för att ta sig ann katten kan vi gå ut på www.katter.nu och www.katt.nu och söka transporthjälp. Vi har även en särskild rubrik här i Hittekatter som heter Transporthjälp önskas. Det brukar alltid ordna sig med transporten om väl det finns ett hem till katten.
//Lena

Lena; På mailet jag fick verkade det som att han ville ha katten, men ville ha hjälp med transport. Jag bad honom att kontakta kvinnan bakom annonsen. Hoppas hon hör av sig till honom. Och att hon hör av sig till mig oxå!
#28 Kan säkert vara bra att maila både kvinnan som har katten nu och mannen som vill ta sig ann den. Många gånger kan det rinna ut i sanden för att de tror att det är svårare med trasnporten än vad det egentligen är. Då kan det behövas lite styrning och organisation bakom det hela.
//Lena

Hrm…problemet är att kvinnan inte svarar på mina mail…Men jag hoppas verkligen att hon vill ha hjälp!

Engla
Vad lustigt att hon inte svarar på dina mail? Hon är inte särskilt snabb att svara på mina heller tyvärr. 
Men i det mailet jag fick senast så skrev hon att transport kunde ordnas om det inte var för långt. 50 mil är ju i och för sig ganska långt. Hur kan vi lösa det hela?

Modell_flickan; Se vad Lena skrev i # 29!! Jag skrev tillbaka till killen som var intresserad med det inlägg som Lena publicerade. Hoppas han hör av sig och även kvinnan. Vad skrev hon i mailet till dig?

Ingen som känner någon i Skåne?
Om vi bara vet att båda parter menar allvar och att kissen verkligen får komma så får vi hjälpas åt att gå ut vitt och brett om transporten. Det gäller bara att veta att det verkligen blir av. Flera gånger har jag haft lite för bråttom och gått ut och ordnat tranporthjälp via www.katter.nu och sedan har någon av parterna dragit sig ur. Oftast den som sökte hjälp med omplaceringen. Därför är det viktigt att veta att det är seriöst menat. Inte så kul om folk engagerar sig och lägger tid och energi på något som sedan blir avblåst. Hoppas att kvinnan svarar.
//Lena

Engla
Hon skrev inte så mycket, bara att transport ev kunde ordnas om det inte är för långt och att ungkatten är nyfiken av sig, alltså inte rädd. Mer skrev hon inte. Kollade mina mail precis men jag har inte fått mail från henne. Har du fått svar än?

Modell_flickan; Nej, hon har inte svarat….hrm…Hör av dig när hon svarar dig!

Har fortfarande inte fått något svar…

Ännu inget svar. Ska jag anta att det har löst för katten, att killen och kvinnan bakom annonsen har fixat allt…? Vad kan man göra…?

Hej Engla
Jag har inte heller fått något svar. Lustigt. Men finns annonsen kvar? Kan du inte maila killen och fråga honom hur det gått? Kvinnan verkar ju inte vilja svara.

Modell_flickan: Killen verkar inte heller vilja svara på mina mail. Har skrivit och gett honom råd ang transporten, men inget svar. Är det någon annan här inne som kan skriva till kvinnan och fråga hur det har gått med kisen?

Puttar upp…
Det kan säkert vara så att kissen har fått ett hem. Många som lagt ut annonser på Blocket bryr sig inte om att svara när saken väl är löst.
//Lena

Undrar just hur det går för den lilla söta katten..

Det undrar jag också….väldigt mkt……
Inget svar eller att ni fått reda på hur det gått med kissen.
Om han har fått ett hem
Jenna
PS annonsen finns ju kvar
Finns annonsen kvar så borde väl katten oxå finnas kvar eller? Jag vet inte hur det där med annonsering fungerar. Det är väl mycket märkligt att de inte svarar om de nu var så att de ville ha kattten annars om de har ändrat sig så är det väl så men då måste man ju tala om det. Är det till hon på Blocket vi ska maila menar du Engla!

Ja, det är till tjejen som har satt ut annonsen som ni ska maila. Hon svarar nämligen inte på mina mail när jag försöker hjälpa till….Kan ingen maila o fråga hur det har gått? Tror inte att kisen har fått ett hem för då borde väl inte annonsen vara kvar?
Ok, nu har jag mailat henne. Jag skrev; är katten kvar så kan du höra av dig till mig och så skrev jag min mailadress.
När det gäller blocket måste man själv ta bort annonsen om man fått det man säljer sålt. Annonsen ligger annars kvar i två månader har jag för mig att det är. Därför kan det mycket väl vara så att katten har fått ett hem. Men hon kunde ju meddela er detta.
Hälsningar Lena

Ja, Lena. Det kunde hon absolut ha gjort.
Har med mejlat nu:)

Helenal; Jättebra. Hör av er hur det går…
ska göra de. ännu inget svar. tycker det e konstigt att hon inte lämnar ut numret istället,inte alltid man kollar sin mejl hela tiden.
Jag har heller inte fått något svar…

Hrm…låter lite skumt…