Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1121 ggr
Hawknestgrove
0

Sur kattkärring i husvagnen.....

JA ni läser alldeles rätt. Där sitter lilla Mee och är sk*tsur. Hon ska sitta där i ungefär en vecka allt som allt, för på tisdag morgon, så skall hon ner till vet och kastreras och öronmärkas. Gud så grinig hon är! Gömt sig under en madrass, men  käkar små bitar rå kycklingfile med god aptit. JAg tyckte att det var bättre att ta det säkra för det osäkra och låsa in henne i tid.

Apropå det, Kompostgaller är ju vrålbilligt! Köpte 2 fyrpack på Växtriket, men såna där spiraler som man sätter ihop med och de kostade inte mer än129 kr för en fyrpack. Tänkt först att göra en bur av dem, men det blir lite väl trångt i husvagnen, så det blev en extra dörr i husvagnen i stället. Men med fem stycken galler blir det ju en bra bur. För att kunna använda ett galler som tak, får man dock lov att använda två kortsidor och två långsidor, annars så funkar ju inte ett galler som tak. Bra att veta kanske för dem som behöver göra en akutbur till billigt pris!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

maggan47
0

en bild så småningon på surkärringen ser vi fram emotFlört vilket bra tips ang kompostgaller

kram Maggan47

catfoot
0

Ja, hon kanske vet vad som väntar den lilla surkärringenFlörtGlad…Hon hade kanske inte samma planer för framtiden som dig,,,

Puss på nosen till lilla sura kissen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag antar, att de kanske till och med är ännu billlgare på typ ÖB…..

MAggan, du kan få en bild från i vintras på¨lilla blåögda surkärringen!

Hawknestgrove
0

en bild till

Lena
0

Vilken vacker katt! Undrar vad det är för blandningar inblandade där?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mison
0

Åhh, Gunilla, du skriver så roligt. Häruppe kostar kompostgallrena 99 kr…. Men det är ju bara på vissa ställen…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Danielssonsgarden
0

Åh vilken vacker kisse! Birma ser hon ju ut att ha i sig ialla fall, gudomligt vacker! Mitt hjärta smälte här nu!

Hawknestgrove
0

OJ det var ju jättebilligt! För 4 stycken? Det var det jag reagerade på, att det var för 4 galler! JAg var beredd att betala det för ett… HUr som helst, så funkar det jättefint som en extradörr i den uttjänta husvagnen. Var nere i morse och då hade damen flyttat upp i en av skåphyllorna där jag placerat henne förut med en gammal kudde. Ätit hade hon också gjort, men inte gått på lådan och hon var väldigt kelsjuk.

JA det är väl Helig Birma i henne. Hon kommer från grannstället, där de tycker att man kan ha 6 okastrerade katter och behållla en unge i varje kull och slå ihjäl resten. Hon  kom ju till oss förra vintern och har vägrat att flytta tillbaka. Hon fick en kull ungar förra sommaren, märkligt nog inte en enda med hennes teckning, nånstans här i skogen, vi kom aldrig underfund med var, men de är borta. Sen har hon blivit tamare och tamare och i januari började jag ge henne Ppiller för att invänta ljummet väder, så hon kan vara i husvagnen under konvalecensen.

Så där är vi nu.

NEj, tyvärr, hon går INTE ihop med mina andra.Annars hade det ju inte varit sak att ha henne inne.

destiny
0
Hawknestgrove
0

Ska ta med mig kameran ner nästa gång nu mitt på dagen. Ok, husvagne ser inte mycket ut för världen, den fick sambon för att den var fuktskadad, men det struntar ju lilla Mee i.

Hawknestgrove
0

Bilder på surkarten

Hawknestgrove
0

och här är dörren

essut50
0

Vilken fin husvagn.. Förstår att Mee är sur när hon måste var inne hela tiden..Hon är så fin.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Kamomill
0

Vad fin hon är och så bra att hon ska bli kastrerad nu:D

Det är förresten inte så konstigt att ingen av hennes ungar blev maskad - för att en katt ska bli det måste båda föräldrarna bära på maskningsanlaget och det är trots allt inte så spritt bland huskatter.

Hawknestgrove
0

hehe Essut, husvagnen  ser ut som sju svåra år och åtta bedrövelser när man kollar den noga. MEn den duger som sjukrum.

Ja, jag tänkte det med agående maskanlaget, har ju själv varit uppfödare för ca 30 år sedan av Helig Birma.

Det var ju knäppgrannarnasom hade kissen förut, som trodde, att hon skulle få såna ungar och så kunde de sälja dem som "halvsiameser"… HUr pundo får man vara……

I morse var jag nere och kelade med henne igen och så har hon blivit satt på svälkost nu, dvs hon käkade lite sen tog jag bort maten. Duktig liten lolla, gått på lådan har hon gjort, hon som inte haft en låda på nästan 2 år…..

Riqueza
0

Har du biltema i närheten? 4st kompostgaller för 80 kr tror jag det var.. eller 90 :p Väldigt användbart när man har små smitare :)

Hawknestgrove
0

Åh så billigt. Nä jag har 11 mil till biltema. Så för mig var det OK att köpa 4 för 129. Ja som ni ser, så gjorde jag en grind av 2 kompostgaller. Lilla tjejen, hon är så snäll. Var nere och kosade lite med henne nu.