Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 759 ggr
Firinella
0

Daisy May är på rymmen...

I söndags rymde lilla söta Daisy May från oss. Hon som inte tidigare ens velat gå ut på den innätade altanen klättrade helt sonika bara över och sprang i väg. Kanske såg hon något intressant på andra sidan. Trodde hon skulle stanna här i krokarna med tanke på att hon varit hos oss i tre månader och faktiskt blivit tam så pass att det gick att klappa henne och hon verkade att trivas här tom med hunden.  Är nu både ledsen och orolig för henne och vi som hade planer på att behålla henne för gott den lilla godingen.  Har satt upp lappar här och där men inget napp. Hon är ju både kastrerad och öronmärkt så man tycker att någon borde sett henne. Daisy May är en av Marias pappas katter från Nävragöl om någon undrar.

martdat
0

ojdå, hopppas hon kommer tillrätta, ringt polisen, anons på blocket, ring djursjukus och kattföreningar i er närhet, Sätt ut en fälla med mat utanför altanen , hon kan ju mycket väl finnas kvar i närheten och ligga rädd i nån buske, leta nattetid,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Här är: länken till en artikel med massor av bra tips som är guld värda när ens katt springer bort.

Nr 1 är alltid att kontakta polisen. I och med att kissen är ID-märkt ökar chansen betydligt att hon återfinns. Glöm inte att leta i bodar, skjul, garage och liknande. Det är väldigt vanligt att en katt på rymmen tar sin tillflykt till liknande utrymmen och av misstag blir inlåst.

Gå även in på sajten www.kattpolisen.ifokus.se och efterlys henne. Det är en ny sajt där man kan efterlysa sin bortsprungna katt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Hoppas så att lilla Daisy May hittas.

Var i landet försvann hon?  Har du någon bild eller lämna någon beskrivning på henne kan det vara mycket värdefullt. Det kan finnas någon som bor i området där Daisy May försvann och som kan hålla utkik efter henne.

Kan hon ha blivit inlåst någonstans? Det gäller att kolla upp alla möjliga och omöjliga ställen där hon kan ha begett sig. Massor av lappar runt om i trakten. Förse dem med avrivningsremsor med ditt  telefionnummer så underlättar man för den som vill ringa. Fortsätt leta efter henne!

Firinella
0

Jag bor ca 2,5 mil nordöst om Karlskrona i Blekinge. Ska sätta in annons i tidningen på måndag. Har satt upp lappar mm och gjort allt som man ska, fast inte varit på Blocket. Har mat och vatten utsatt. Har börjat undra om hon försökt att ta sig tillbaks till där hon kom i från dvs några mil härifrån. Man har ju hört om katter som vandrat så långt. Tror att jag såg henne en kväll när jag körde hem från jobb och det var ca 2 km härifrån. Är inte helt säker på att det var hon men jag stannade bilen och kallade på henne dock utan resultat eftersom hon sprang in i skogen och jag kunde inte springa efter henne för det var ganska mörkt ute. Saknar henne gör man i massor… Hon är en speciell liten tjej för mig även om hon är en stödis…

gulliver
0

Ja det är minsann inte lätt. Men jag håller tummarna för att hon hittas den lilla damen och så får man förstås inte ge upp. Det kan ta tid.

annebeate
0

Det kan vara så att hon försöker ta sig dit varifrån hon kom. Hur ser hon ut?

Det är nog bäst att sätta ut lappar på sträckan mellan ditt hem och platsen där hon kom ifrån.

Sidentass
0

Håller hårt i tummarna för att misse snart är hemma hos er igen…kanske vore det bra att också lägga ut lappar i brevlådor i området..utlovad hittelön bruka sätta fart på folk med letandet..

Hawknestgrove
0

oj…….håller tummarna…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....