Vad kan vi sälja?
Snart är skyltsöndagen här och jag undrar om någon har tips på vad man kan tillverka och sälja om man inte är nåt geni på att baka?
Möss virkas, kakor och bullar bakas av andra än jag…
Så vad ska jag hitta på? Kom med förslag är ni snälla!
Evangeline
Julkort, klippa, klistra. Ett enkelt julkort gör du så här. Klipp ett kort av rött, blått eller grönt papper. Skriv på framsidan med guld- eller silverpenna: Julkort. Ingenting mer.
Sy mjuka dynor till katter, Ikea säljer täcken för 29 kr.
Virka eller sticka eller sy grytlappar med kattmotiv.
Måla olika träsaker med hobbyfärg, spånaskar t ex och dekorera med bokmärken, lacka. Mycket enkelt.
Sy små eller större dukar, gör enkla kattbilder med schabloner och textilfärg.
Kolla på olika pysselsidor på internet, där kan man hitta många enkla tips.

Bella-Maria har kommit med massor av tips tycker jag.
Kylskåpsmagneter är också populärt. Själva magneterna köper du i vanlig hobbyaffär och det är billigt och lätt att göra.
chokladkatter, behöver man inte vara speciellt haj på att baka för att fixa;-)
man kan göra ischokladskatter också, mycket poppis vet jag sedan tidigare år:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ni får börja tillverka Rondell katter Evengeline! Det finns det efterfrågan på här nu! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Mallar finns i det här inlägget.
http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ddda4d12-be25-4a2d-824c-c2d5b61e14a9
Försäljning på Tradera kan även vara en inkomstbringande sysselsättning. Då kan man sälj allt möjligt. Gamla vykort är t.ex. mycket populärt bland samlare. Kanske ni kan få folk att skänka vad de har på vinden och sedan kan någon annan lägga upp auktioner för er räkning. En gång sålde jag ett vykort på en ångbåt och fick Kr 640 :- för det. Gamla handlingar som telefonräkningar, tågbiljetter, motböcker, papper med anknytning till kriget/militären kan också ge mycket intäkter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag tror att det var från akutgruppen som tipset kom att de sålde disktrasor när de stod på mässor och liknande.Disktrasor som man ritade katter eller tassavtryck på .Man kan också använda en schablonbild och trycka.
Man kan försöka köpa saker billigt för att sedan sälja dyrare.
Jag har också en ide om att man kan göra julgrupper tiöll försäljning.Det är väl för sent nu men Saint Paula är ju fin i grupperna och den kan man lätt odla fram själv från blomblad.Nu är det så att de blomblad jag har försökt med blir uppdragna, ruttnar eller ramlar i golvet med resten av krukan, så det är nog en fördel om man har gröna fingrar och inte har så mycket katter.
Dörrkransar kan man göra av t.ex. lingonris m.m och binda om ett rött band.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Man kan baka skådebröd( tror det heter så). Jag brukade tidigare göra kransar av de och ta ett vackert band och knyta runt och göra ev en rosett av. Gjorde det och säljde tidigare för att få in lite extra pengar. Dom var jättepopulära. Innan de ska in i ugnen sätter man fast en krok bak så att man hänga dom.
Man kan oxå göra mindre kransar och limma fast en magnet på så blir det kylskåpsmagneter:)
Tack snälla för alla bra förslag! Nu ska jag bara sortera ut vad som tar minst tid att göra…