Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 2131 ggr
Leffe
0

Hitta hem nya avsnitt

Programmet Hitta hem börjar igen annandagpåsk 14 april

Hennum
0

ja, jag såg det! :D bra! ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Imasy
0

Vart kan du se det? :)

Är det nya avsnitt?

Alexej
0

Häftigt!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

monsi
0

bra. hoppas de visar från flera ställen i denna omgång.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Leffe
0

#2 Det är ny säsong. Såg reklam för det på TV 4 i gårkväll

Puma77
0

ÄNTLIGEN wohoooooooooooooooooooooooSkrattande

//Pia

gulliver
0

#5 Hinner du titta på TV? Flört

gulliver
0

OK, hihi ….

Imasy
0

Men jag var in på TV4´s sida och kan inte hitta någon info alls om detta :(

gulliver
0

http://www.tv4.se/1.916151

Hoppas länken funkar.

Programserien börjar må 13 april kl 19.30. 16 avsnitt.

mymlanbus
0

Tack för länken gulliver :)

gulliver
0

Det var så lite så Skäms.

mymlanbus
0

#13. Skrattande nä, det var mycket, för jag hittade inte själv Glad

Alexej
0

Kul, Hanna från akutgruppen är med i del 3 och 4:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Jättebra  det börjar igen !!! Då får vi se Hoppet i Söderhamn också då.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

mariva
0

Puttar lite. Missa inte "Hitta hem"!

Debattia
0

Puttar !

Debattia

SaraC
0

Har också sett reklamen om att det blir nya avsnitt Glad

Jättekul att det börjar igen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ankie
0

Är Hoppet med? Gud så spännande, vet du vilket avnitt?

Sidentass
0

Toppen! Då sitter man bänkad framför tv en gång i veckan:_)

Lena
0

Jättebra att Hitta Hem börjar igen! Det fick stor genomslagskraft vid de förra tillfällena de begav sig. Många vanliga "Svenssons" fick upp ögonen för hur illa ställt det är för många katter & hundar i landet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Leffe
0
gulliver
0

Undrar om det kommer något inslag alls om t ex Skåne?

Engla
0

Jättebra! Bra att de visar det nu på våren också. Detta får vi inte missa!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

catfoot
0

Längtar…………..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

siberlina
0

majja  grädnos. som egentligen   var en herre   är  med   ,med sina  2  kattungar ,jag  tror   i  program  3 eller 4, från mitt landställe  på värmdö.hanna   i akut gruppen var med  när dom   lyckades   fånga    dom små   älsklingarna.

Kat08ja
0

japp, akutgruppen är med i avsnitt 3 och 4 :-)

siberlina
0

glöm inte  att titta

[nadvard]
0

Det ska jag inte missa! :D

Leffe
0
karins
0

Får jag inte missa !

Debattia
0

I dag måndag visas programmet !

Debattia

mymlanbus
0

det ska jag se :)

Inge-elsie
0

Programmen visas varje kväll klockan 19.30. Då måste man vara klar med alla kvällssysslor.

[nadvard]
0

varje kväll?

Alexej
0

Simson
0

Vad roligt att programserien ÄNTLIGEN börjar igen!!! Äntligen något att se fram emot…trots att det är av en sorglig anledning de kommit till. Underbart att fler och fler männiksor får upp ögonen för hur illa det är ställt för djuren i sverige, å främst för katterna då.

Skall verkligen sitta bänkad i kväll och kommer att sätta alarmet för att inte missa något avsnitt!

Är det någon som vet vilka som fått den stora äran att vara med??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

emjon
0

#38 Även jag ser fram emot att serien är tillbaka för visst behöver det visas hur situationen ser ut och både katter och hundar behöver hjälp.

Vad jag har hört så fördelningen lika som förut 75% hundar och 25% katter och det tycker jag är synd för det borde vara tvärtom. Vad jag förstår så är det som tidigare mycket från hundstallet. Kattstallet Hitta katten i enköping och Akutgruppen är ju också med.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[nadvard]
0

#37 åh stackars katter :(

martdat
0

ska kolla, hoppas det blir fler katter nu,, jag har bytt kanal faktiskt när det blir för mycket hundar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

Vad bra att tiden nämnts här i tråden, har ingen tv-tidning ,spännande det ska bli!

Hoppas att det når många människor och blir till gagn för många djur, jag tror på det:-)

essut50
0

Nu har jag sett första avsnittet. Stackars katter i husvagnen..Tänk att ena hunden fick dom avliva, så sorligt tycker jag..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ankie
0

ja du så sorgligt med ena hunden, tårarna rann Gråter

Hawknestgrove
0

Varje kväll?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

monsi
0

Klarar inte att se det vill ha mer platts o tid o pengar, få miljoner på lotto eller nått tack! vill rädda alla djuren.Guld i mun

Men så känner vi väll alla antar jag.

Den hunden om de avliva hadde passat in pefekt i min galna hund flock snyft!Gråter

Bra att de visar pogramet så fler ser hur djuren kan ha det o flera djur får hem tack vare det pogramet.

Hawknestgrove
0

jag såg nu, att det kommer att visas varje kväll ett ta framöver. MEn skulle man miss, så kan man väl se efteråt på datorn?

Leffe
0

Gissa vem som missade kvällens avsnitt….SkämsGråterSkrikandes

Debattia
0

men LeffeD !! det var ju du som påminde oss och så går du själv miste om det. Finns nåt som heter REPRIS.REPRIS!!!Cool

Djuren avlivas när dom är ouppfostrade och bits ,men människorna får fortsätta ta nya djur som måste avlivas.

Blev glad att den  skadade katten fick ett hem den också !!!

Debattia

gulliver
0

#46 Reagerade också på att de avlivade den ena hunden. Vi har ju gubevars en svensk variant av den där Cesar. Går det inte att lära en sådan hund från början? Stängde faktiskt av TV:n.

#49 Blev också glad över lilla kissen utan svans och med skadad bakdel fick ett hem.

monsi
0

Det är väldigt svårt att träna om en sån hund tyvärr, det kostar tid o pengar resultatet kanske inte blir 100% så de kan lämmna ut den till någon.

Tråkigt men sant.

Den hade passat perfekt hemma hos mig den lilla söt nosen.Gråter

De hundar jag har haft o har, har kommit från liknade bakgrunder o de har blivit jätte trevliga.

Inte för att jag är ducktig på att träna utan för jag är så jä…l envis hi hi!!

Men förstår varför de valde att ta bort den tyvärr.

Puma77
0

Ja jag förstår med varför de tog bort den. Kan man inte garantera att hunden blir bättre är det inte lätt. de har ju ett ansvar när det omplacerar djuren. Men det är tråkigt när det händer.

//Pia

[nadvard]
0

Jag missade det igår :( Men idag ska jag minsann se det…

Lena
0

Har lite svårt att titta på TV den tiden tyvärr. Är det någon som vet om och när det går i repris?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gulliver
0

#51 Så synd att du inte hade plats och möjlighet monsi. Gråter

Det är bra att vara envis, det är jag också. Flört

#52 Kanske finns det fler envisa människor som monsi?

Känner till en storpudel som ansågs farlig. Hade munkorg men visade sig vara helt understimulerad och är nu världens goaste hund.

Men jag har ingen som helst erfarenhet av hund så har svårt att uttala mig men kan ändå inte se när de avlivar djur på TV. Kommer aldrig att glömma den lille vinglige röde kattungen i en tidigare säsong av Hitta hem. Gråter

Hawknestgrove
0

http://www.tv4.se/replay

plus att man kan prenumererera på TV4anytime för en gångs skull

Ankie
0

jag blev oxå förvånad att de visar avsnitten varje kväll. bra!

Ja du kan tänka att jag grinade när hunden avlivades, jag tänkte oxå på Ceaser en sån som han skulle nog kunna göra hund av den fina hunden med. Jag kan inte uttala mig heller för jag är ingen hundkännare och vetare, men grät det gjorde jag.

Hawknestgrove
0

ja nu tog jag en månads abonnemang för säkerhet s skull. Så kan man ju även titta på gamla program!

Marga
0

#54 Ja, som Gunilla skriver i #56 är det lätt att titta på nätet, det gjorde jag i går kväll när jag kom hem. Men OBS! Det ligger bara ute i en vecka, så dröj inte för länge med att titta.

Hawknestgrove
0

Alternativt att man slantar upp 49 kr för en månad och får chansen att titta även på de gamla! alltså på TV4anytime

martdat
0

#57 jag tänkte med direkt på ceasar, hadde kollat på honom tidigare på dan,

I kväll har jag narturligtvis glömt att kolla,,,

gulliver
0

#60 Jag har nyss tittat på kvällens avsnitt på TV4 replay. Betala???

http://www.tv4.se/replay?videoId=1.940890&renderingdepartment=2.28209

Vet inte om jag får länka eller om den fungerar men se ovan.

Leffe
0
Debattia
0

Ikväll tyckte jag repotage om den försvunna katten var bra , dom berättade om märkningen. Hoppas  katt och hundägare lyssnar och  tar till sig,märker sina djur samt kollar upp om dom hittar någon liten hemlösing.

Debattia

gulliver
0

#61 och 63 Kolla länken i mitt inlägg #62 vetja.

Hawknestgrove
0

Anytime då kan du se även efter en vecka och du kan även se en massa annat plus att du kan se e gamla avsnitten om du vill det. JAg brukar inte prenumerera på såna tjänster, men vid såna här tillfällen så vill jag vara säker på att jag inte missr något

essut50
0

Ikväll kommer Hanna från Akutgruppen att vara med..Hon gör ett jätte bra jobb med dom hemlösa katterna.

kattiz
0

hej.

höll ju på att missa det!

men såg hanna på akutgruppen,hon verkar toppenbra!

däremot hon hon brottade ner rottweilern blev jag förbannad på,hon kunde ju lätt ha brutit benen på honom!

karins
0

Ja Hanna är en toppen tjej!

Danielssonsgarden
0

Hanna är toppenbra :)

Kattiz - det ser grövre ut än vad det är, förstår hennes tankesätt och precis som hon sa så verkar det som att ingen har satt honom på plats nån gång. Har själv varit i samma situation med en omplacering där hunden hade övertaget och ägarna var rädda för honom. Han hoppade efter strupen på oss så där hade vi inget annat val än att ta ned honom på jorden igen.

essut50
0

Nu såg ni hur "Kat08ja" på forumet ser ut. Hon och hennes dotter tog hand om Jörn..Kyss

kattiz
0

#70,ja visst ska man vara ledare,men hon hade ju INGEN koll tycker JAG! det finns bättre sätt än att lägga ner hunden!

[nadvard]
0

#72 Anledningen till att man gör så är för att i naturen så gör hundarna så för att visa hur man uppför sig.
Och även visa vem som bestämmer. Man måste göra så för att en rottis inte ska ta övertaget. Men måste kunna uppfostra den sortens hund om man ska skaffa den, annars kan det bli onödiga avlivningar :(

monsi
0

Man ska verkigen kunna läsa hund för att göra så som hon gjorde.

Man måste kunna se när hela hunden gett sig annars kan det bli en kamp.

Hund, varg o flera andra hundjur lägger ner varandra för att visa vem som bestämmer.

Den hunden behövde fostras för att inte bli farlig.

Fins andra sett också att visa hunden vem som är ledaren att lägga ner hunden är inget för den ovane fins bättre metoder för ovana hundägare men de tar längre tid.

Det är inte bara rottisar som kan behöva lite tuffare tag, det gäller alla raser i de fall hunden tror att den bestämmer o uppvisar ett sånt betende.

Såg Cesar manen som kan tala med hundar ta hand om liten chiwowa (fel stavat så det skriker, hopppas ni förstår vilken ras jag menar)Den lille saken var sju resor värre än rottisen men blev en jätte trevlig hund sen.

Ducktig tjej på att fånga katter den där Hanna.

Danielssonsgarden
0

Precis som de ovanstående så är det vad hundar och andra hunddjur gör mot varandra.
Och man måste som sagt kunna läsa av hunden och se när den ger med sig för att inte starta en kamp som man sen inte kan vinna, får hunden övertaget så är det mindre bra. Jag säger inte att en ovan hundägare ska nyttja detta då det kan bli helt fel och göra saken värre om det inte görs på rätt så.

Och som sagt, det gäller inte bara rottisar utan andra raser också.

martdat
0

såg endel, men det var som vanligt messt hundar så jag bojkottade det i halvlek,,,, nä, jag e ingen hundmänniska, och sen tycker jag reportagen om kattkollonier är mer att titta på ,än inslag om enskilda djur, .. ja jag e tråkig,,,

liinah
0

hur jag har lyckats missa detta program tre dagar i rad nu är ett mysterium!! imorgon är det jag som ställer klockan!
det är nog en liten dum tid det sänds på, iallafall för mig.

martdat
0

#77 Det är urdum tid för mig med, men samtidigt är det en bra tid för då hinner barn kolla innan de ska sova och det är bra tycker jag, det är ju där man kan få till en stor förändring.

Lena
0

Hanna på Akutgruppen är en våra stora idoler här på Hittekatter iFokus. Kul att se henne i arbete igen. :)

#71 Vad kul att den var en forumist som adopterade kattungen! :)

Har nu lyckats se de två senaste avsnitten sedan sambon spelat in dem åt mig. Lite mycket hundar förvisso, men inslagen som handlat om katter har varit bra tycker jag.

Kat08ja
0

I kvällens avsnitt var lille Jörn med det finns även en tråd om honom här på hittekatter det var när akutgruppen fångade in honom om flera andra katter från Åkersberga om det är någon som vill läsa tråden heter Åkersberga-katter

mymlanbus
0

Och du var ju också med Katja :) *vinkvink*

Lille Jörn, han är så snygg (dina andra kissar med!)

kattassen
0

Oj missat i kväll! Har det gått något program förresten?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

ja det har det. Men du kan se på datorn i en vecka gratis. Än sålänge har de inte visat Värmdökatterna. som var med kissen idag, var rörande. En farbror, vars dotter hade dött och han ville att kisse skulle få ett bra hem. Så underbart att en människa kan tänka i sådana banor i sorgen…..

martdat
0

jag glömdeSkrikandes nä, det går helt enkel för tidigt på kvällen för mig,

Ankie
0

men jag har sett varje avsnitt, inte går det att missa hitta hem inte, det borde ju vara längre. 1 timme ivarjefall.

Danielssonsgarden
0

Missade också idag, så typiskt. Men som sagt, det går lite för tidigt för min del. Glömde till och med att spela in det, så jag får sätta mig och kolla på datorn imorrn istället.

essut50
0

Jag tänker på hunden från Södertälje, hur kan man koppla den utanför en restaurang och lämna den kvar där under natten??GråterSen är det ingen som anmäler den saknad heller.Tur att den fick ett hem till slut..

essut50
0

Puttar upp, snart börjar det igen..

essut50
0

Hur kan man dumpa 4 kattungar på en buss? Tårarna rinner när jag såg kattungarna.Gråter Vilken tur att dom fick komma till ett jourhem med en extra mamma och att dom fick eget hem till slut…

Imasy
0

Om ni missat ett avsnitt så finns de på tv4.se/replay ;)

monsi
0

Tur busschaufören inte bara slängde påsen uva!!

Lena
0

Kvällens avsnitt var riktigt bra tycker jag. Tog upp problemet med kattägare som dumpar sina katter. Sedan var det lite om skygga katter också, vilket jag gillade särskilt mycket.  Att de inte alls är de hopplösa fall som många går och tror.

Hawknestgrove
0

Åh, så sorgligt det var med spanielns husse. HAn dog ju strax efer…..

emjon
0

Blir också helt stum över hur folk beter sig mot katterna när de bara dumpar dem begriper inte hur de kan sova gott om natten.

Tycker också att detta avsnitt var bra och skyggisen var ju helt underbar efter rätt hantering vacker i både på in och utsidan. Roligt att han fick nytt hem hos kvnnan som skött om honom.

essut50
0

Ikvällens avsnitt fick man se "johnnys girl" Eva från Stockholms katthem. Tycker det är bra att katthemmen sammarbetar när det gäller hemlösa katter.

majvi
0

Jag tycker också att det är bra när katthemmen samarbetar.

Men som vanligt i de program jag har tittat på så ägnas det mycket tid att hitta rätt ägare till hundarna på hundstallet, papper gås igenom mycket noggrant men katterna då, behöver man ens betala nåt för dom? Eller har jag missat nåt i programmet.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

emjon
0

#96 Nej du har inte missat något i programmet. Jag tittar på alla avsnitt och reagerar precis som du att det är väldigt stor skillnad. När en katt blir omplacerad kan pappret skymta förbi en kort stund men det är allt. Det visar mycket mer noggrant att det finns ett avtal som skrivs på för hunden och hur viktigt det är.

kattassen
0

Har reportaget om Värmdö-katterna kommit ännu?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

emjon
0

Nej det har det inte.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.