Godmorgon/kväll v. 17..
Kom hem imorse från jobbet var jätte trött såg allting i dubbelt. Inte så kul..
Jag la mig 11.30 vaknade 14.30, gick upp, men la mig igen vaknade först vid 18.00. Skönt att få sova ut för en gång skull..
Skönt att vara ledig den här veckan, har inga planer förutom att åka till Södertälje på torsdag för att hämta mitt nya ID-kort hos polisen. Såg att här i Kungsör har marknad fredag och lördag, men det brukar mest vara skräp dom har att sälja….
Nu ska jag titta på Spårlöst försvunnen tycker det är bra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Arbetsdag som vanligt. Ja kanske inte riktigt ändå. Dagen började med ett besök på Svensk Bilprovning och lite flexledigt. Som tur var gick bilen igenom utan anmärkningar.
Nästa vecka ska jag ha semester vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Ska då påta i trädgården samt vara lite extra mycket med katterna.
Just nu är de vackert i trädgården. Bland annat blommar dessa vackra vårlökar. (En av mina favoritblommor).
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Godkväll, har pratat med Birgitta kks nu så hon ska skicka kontarkt så att Kajsa blir min på riktigt, Lisa som trivs här ska stanna som stödkatt tills vidare utan att leta hem överdrivet, så hon blir glad hon oxå, Ice löpkissar lite varstanns, skit störigt, men hon funkar bra med mina så jag vågar mig nog på att kastrera henne, (jag ska kastrera henne om jag ska behålla henne), behövs bara lite stålar då, men det drasar in så småningom, tack, skattekontoret.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#1 Vilka fina blommor, du förtjänar verkligen att få ha semester.
#2 Grattis till Kajsa, tror nog att Ice oxå får stanna hos dig.
Idag tänkte jag sova länge när min "gubbe" hade åkt iväg tidigt imorse. Men tyvärr så väckte Milou och Pontus mig redan vid 09.30 tiden, försökte att inte byr sig om dom, men dom var verkligen på hugget. Milou gnällde som hon hade ont någonstans så jag gick upp. När jag var uppe så gick båda katterna och la sig på direkten, Pontus i soffan och Milou i fåtöljen, ville varken ha mat eller gå ut på balkongen. Båda sover fortfarande, undrar varför dom ville att jag skulle gå upp??
Så gott med en ledig vårvecka!
JAsså Essut, du har varit på Carinas Kiosk du! Nu svär du väl antagligen över mitt hoptejpade paket…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du har så rätt Gunilla, svor lite för det var så mycket brunt tejp överallt.
Nu har jag hämtat mitt paket från Gunilla, vilken härlig bädd från Bumbis och vilka läckra fästingar från Imasys..
Milou var nyfiken på bädden och kartongen, kanske det luktar katt??
Fästingarna var oxå polulära ett tag..
haha, ja och du hittade rådisen? För den kom väl med?
hehe, då kan du tänka dig, vad mottagaren av det andra brevet/paketet ska tycka! Lika vältejpat och förpackat det! fast utan kartong. Fast dina kissar kanske kommer att gilla kartongen ? Den är ju precis lagom för en katt att sova i!
#6 Visst kom rådisen med..tack…
Verkar som du gillar att tejpa paket..
Milou älskar kartonger..Vill så gärna krypa ner i dom..
ja varför köpte du en fin bädd? HAha, jag kunde skickat dig en tom kartong!
MEn jag blev tvungen att tejpa som 17 för att knö ner bädden i den kartongen, annars hade frakten kostat 84 kr i stället för 49.
Nästan all snö är borta och tussilagon blommar för fullt och krokusarna håller på att slå ut men jag fuskar lite för jag har vårlökar i mitt växthus och en fikaplats. På så sätt får jag två vårar utan att gå av gården.
Ha det bra allihopa! Titta in på min hemsida och läs om katter, om vegetarisk mat och kanske ni hittar något som intresserar på min blogg, t ex matematik i vardagen.

essut grattis till det fina paketet o kartongen, här har jag några huliganer som älskar kartonger.
Har ju plockat ned saker till Emma till loppisen så jag har hafft en låda framme så jag bara lägger ned pö om pö efterhand jag kollat ijenom här hemma. Den tyckte Lisa var en utmärkt sovplats, en bananlåda med lock så man såg henne inte, bara hörde ett kurrande innifrån,
ska ha nån miljöutbildning på jobbet hela förmiddagen , skönt att vila kroppen lite.
Gunilla; nästa gång ska jag köpa en kartong bara.
Kurran; Skönt att snön är nästan borta. Hoppas sommaren kommer snart.
martdax; Tack,man behöver bara kartonger så är katterna nöjda verkar det som.
Är uppe så här tidigt för jag ska iväg till Södertälje och ska hämta mitt ID-kort hos polisen där med Sarah..
Godförmiddag.
Solen skiner och det ser ut att vara varmt ute. Här i Kungsör är det marknad i två dagar. Ska gå dit och kolla vad dom har för nått.
När jag vaknade imorse så såg det ut så här.
Man blir så glad….
haha äntligen en bädd som passar!
Mina fina från Rädda KAtten var inte poppis förrän jag la upp dem på sovrumsgarderoberna!
Mina rädda kattens har jag gett bort båda två..Men den här ska jag behålla ..
Dax att sova en stund. Har nyss druckit vin och ätit kyckling, oj a jag är trött..
Idag har jag äntligen fått godkänt från försäkringskassan. Så skönt har ju snart varit sjukskriven i 2 månader. Det är tur jag har min man. Man hinner bli rejält nervös innan man får besked.
Idag har vi varit och hämtat bänken och ljusrampen till vårat nya akvarie. 
På onsdag ska vi hämta akvariet. Ska bli så kul. Min underbara man ger mig det i födelsedagspresent. 

Årets första färska rabarberkaka i ugnen. Mmmmm vad gott. Gotti gott gott

Sitter här och är orolig..vi hade glömt låsa dörren i går kväll, så Ludde hade öppnat dörren i natt och rymt ut i natten..han har fortfarande inte dykt upp, har letat och ropat, men ingen Ludde :-(

Ludde kom hem nu…gissa om jag är glsd
Min älskade Ludde Puddingen!
Hoppas Ludde kommer hem snart. Förstår att ni är oroliga.
Är Ludde hemma nu?
Vi vaknade att Milou kraffsade på golvet i vårt sovrum, så vi kollade varför hon gjorde det? Hon hade bajsat på golvet..urk..Då var det dax att gå upp.
Här skiner solen och Pontus ligger redan på balkongen.
Idag ska jag städa, det är katthår och vanliga dammtussar överallt.
Så ha det bra i solen om den skiner på er.

#21 Japp han är hemma och pratar som vanligt
Efter att ha varit borta ett dygn. Solen skiner..men det är snustorrt så det hade behövts regn, men just nu vill jag inte ha det. Får väl vattna. Ska ut och pyssla lite i trädgården. Ha en bra dag!
Skönt att Ludde är hemma… Inte regn än snälla Karin..Låt det vara solsken ett tag till..
Min "gubbe" har varit och köpt massor av färska munkar på marknaden, så nu ska vi fika och äta varsin.
Har städat nu så Pontus har gömt sig i klädkammaren som vanligt. Han är verkligen en feg katt..

godkväll, vart hoss brorsan o käkat o kollat film, hjamn mår ganska bra jusst nu, skönt det.
var i väg i går och åkte båt och hadde det trevligt med två kompisar, vi var ute mitt i nattemn med båten, vad mäktigt att sitta mitt på sjön o kolla på stjärnorna,
Blev inkallad hoss personalchefen i fredags, min anställning kan inte förklängas för de har inte råd att ha mig kvar så nu ska jag bara jobba en månad så är jag arbetslös sen, ,men ska jobba som vikarie i sommar om jag inte hittar nått annat, spännande, undrar vad livet vill göra med mig nu,