Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1976 ggr
Naquita
0

UPPD "hemma" trafikskadad katt

Hinner inte skriva mycket, men behöver stödhem till en trafikskadad tam katthona som fått amputera sitt ena bakben, det var helt krossat och gick inte att rädda!

Ägaren har inte hittats (än) men vi behöver stödhem till henne där hon kan få läka i lugn och ro

maila emma@kks.nu

monsi
0

putt

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

martdat
0

usch vad jobbigt för henne, hoppas att ägaren hittas så småningom…

kan nån hjälpa?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

Ja när jag fick samtalet om att hon låg där vid vägen och var vid liv fattade jag inte varför ingen som k?rt förbi henne. ( Stor 90 väg) men katten är inget värt i vårt land. Den som ringde hade gått runt bland grannarna medan hon låg där för att se om någon ägde henne, men inte då :-( en annan aktiv i Kks hämtade katten och körde henne till veterinären. Hon var så chockad att de fick avvakta över natten med att räntga henne. Denna katten som är döpt till Alva har haft änglavakt . Förutom ett krossat Bakben kan de inte hitta mycket mera skador mer än att hon är lite tilltufsad. Nu behöver hon ett lugnt stödhem där hon kan läka sina sår och vänja sig vid att bara ha tre ben.

Naquita
0

Puttar. Alva f?r stanna under observation hos veterin?ren under helgen. Hon har charmat dom med gos och mj?lktramp trots att hon nyss varit med om n?got fruktansv?rt och f?rlorat ett ben. Underbara Melinda tar emot henne i st?dhem men hon s?ker efter ett permanent hem om ingen ?gare dyker upp, d? hon tar upp platsen en heml?s katt skulle f?tt.

MelindaS
0

Lilla kisen. Alva får komma hit efter helgen så ska hon bli ompysslad och få återhämta sig efter sin olycka och lära sig att hon nu bara har tre ben. Hon ska få ett enskilt rum så hon får vara ifred för mina andra katter. Så får vi se om någon ägare hittas till kisen.

Kramar Melinda

Sidentass
0

Åhhh arma lilla kisse…o jag kan för mitt liv inte förstå hur man bara kan köra förbi när man ser en förolyckad katt på vägen…hur sjutton är folk funtade!

heder åt ni som tagit hand om kisse..o vad gott att hon får komma till dej Melinda!

martdat
0

skönt att melina kan rycka in, hoppas hon hittar hem till en ägare,

Hawknestgrove
0

Åh så snälla änglar ni är!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

snickan
0

Tack Melinda att du ställer upp för denna stackars kisse

Naquita
0

ja, melinda är jättesnäll:) Alva kunde inte komma hem innan helgen för hon har ont och behöver mycket smärtstillande och observation efter amputeringen. Tyvärr har hon sprungit i byn hon hittades ett tag och grannarna har inte hittat någon ägare:(

Lena
0

Men vad ledsamt med stackars Alva som råkat så illa ut. Tur att hon blev omhändertagen av KKS och nu får komma till Melinda. Konstigt att folk bara kan köra förbi en skadad katt. Jag skulle inte kunnat sova om natten om jag gjort på det sättet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MelindaS
0

Nu har lilla Alva kommit hit! Helt underbar kise. Hon ska gosa och kela hela tiden. Liten och helt otroligt sockersöt och flickig liten tjej. Otroligt len päls. Hon vill bara ligga, det är ju jättesvårt att gå tycker hon med bara ett bakben. Och så har hon ju tratt också och det gör det ju ännu svårare tycker hon. Lilla flickan, det är inte mycket med henne. Hon har då varit med om mycket. Så nu ska vi träna henne att lära sig gå. Nu får hon antibiotika och smärtstillande. Stygnen ska tas efter påsk. En så tapper liten kise hon är. Jag har ju tyvärr ingen kamera som fungerar just nu så jag sneglar lite på Emma Glad och säger att hon ska komma på fika och ta lite kort på kisen så vi kan lägga ut någon bild så ni kan få se kort på fina lilla Alva.

Kramar från Melinda och Alva

gulliver
0

Underbara människor är ni båda två Skrattande.

Önskar man vore lite yngre och inte handikappad.

Vill också stanna och kolla alla kissar som ligger på eller vid vägen. När sambon kör så blir det inte så Gråter. Frågar honom då om det var hans älsklingskatt som låg där skulle inte han vilja att någon stannade och kollade då? Jo säger han då men så är det glömt till nästa gång. OBS! Att vi bara har innekatter!

Hennum
0

mm.. samma här. Jag har inte körkort och jag kör aldrig. De jag brukar åka med har sällan lust att stanna och titta. :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alva hälsar att hon kommit "hem" nu, och börjar lära sig sakta men säkert att gå med 3 ben.

Vilken underbart go katt, så social och tillgiven trots månader utav hemlöshet och en sådan här händelse.

Alva söker permanent hem när hon är färdigläkt och blivit kastrerad (längre fram)

tuska
0

Kysslilla Alva.

Det där går nog jättebra bara du får av den dumma tratten, då kommer balansen lite bättre.

Alexej
0

Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

Å lilla kisse….Vilken tur att ni finns, ni godhjärtade som ställt upp för kissen…

Hoppas att det finns en orolig ägare någonstans som vill att hon ska komma hem igen..

Tror att hon snart springer lika fort på tre ben som fyra förut…

Puss på nosen till skönheten..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

MelindaS
0

Hon är en enorm kämpe lilla gumman. Hon har redan tränat upp sin balans och börjar kunna stå och gå lite. Men ibland tappar hon balansen och trillar. Men hon äter och dricker bra och kissar och bajsar så fint i lådan. Ibland märker man att hon har ont. Men hon kämpar på så bra. Är så kelen och go jämt.

Kramar Melinda

solweig
0

tror nog att hon kan träna upp att gå på 3 ben. är ju jättesöt. lyck till.

Fagddu
0

Fin misse det där! Skönt att ni kunde ta in henne, hon kommer att få det jättebra med all balansträning och kärlek. :)

Sidentass
0

Åhhh…vilken vacker, tappar misse..o det känns så oerhört skönt att hon är inne i tryggheten och får känna sig högt älskad..tack o lov att det finns människor som ni…

Hawknestgrove
0

Så fin!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Vilken underbar kisse.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

ah o jag som trodde hon hittat sitt gammla hem men det är ju bra att hon är i tryggt förvar i sitt stödhem i allafall,

Jenna-Gun
0

Himla tur att hon blev räddad.

Har inte fler här inne kissar på tre ben tror jag.

nellies-matte
0

Minns när jag körde hem en katt från katthemmet som hade amputerat ett framben.

Nya matte ochhusse hade tänkt på allt och sätllt pallar och stolar så lilla Yarah skulle kunna hoppa upp och kika ut genom fönstren. Efter att i fullfart snott runt i lgh så hoppade hon upp på hallbyrån ca 120 cm hög. Matte och husse insåg d¨å att inga pallar och stolar behövdes

Marga
0

#27 Läste en underbar "solkattshälsning" från Yarah idag Glad. Jag arbetade som volontär när hon var på katthemmet och förälskade mig i den lilla katten. Jag blev alldeles tårögd idag när jag läste hur bra hon har det. Det finns alla möjligheter att lilla Alva kan få ett bra liv med bra tre ben !

Lena
0

Katter har en stor förmåga att anpassa sig till ett liv på tre ben. Det har vi flera exempel på här i Hittekatter iFokus.

Sådan fin kisse hon är lilla Alva! Och så tapper.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

Essut och jag körde Treo, trebent kisse, hemlös från Norrköping, till Torsby i Värmland för ca 2 år sedan, och han har anpassat sig jättebra, med sina tre ben, hoppar och skuttar, 1 bakben borta på honom också, så visst går det bra, lycka till stumpan

Maggan47Glad

gulliver
0

Damien född ca juli 2008 saknar höger baktass men han är snabb som en vessla och klättrar och hoppar som en ekorre Skrattande.

Husse brukar säga att han startar i 120 km och sedan bara accelererar han.

Omöjligt att säga om det är medfött eller en skada. Tassen saknas strax ovanför "fotleden".

Vet om en annan 12-årig honkatt som fick hela ena frambenet borttaget pga en tumör och det går bra.

Bilden är på Damien eller lillkillen som jag kallar honom ibland.

gulliver
0

Tar en bild till på lillkillen Flört.

monsi
0

Söt kise gulliver men den verkar lite blyg för kamran.

Kul det går bra med den vackra svarta damen.

Tre benigar brukar innan man mist annar det susa omkring överalt.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

gulliver
0

#33 Hihi monsi, lillkillen är definitivt inte blyg men det var maaaat på gång Flört. Ja precis de susar definitivt omkring när man minst anar det.

mymlanbus
0

Oh vilken fin färg på kissen Kyss osså klarar han sig med värsta farten dessutom, trots att han bara har 3 tassar… gosekillen :)

MelindaS
0

Kan meddela att Alva mår bara bättre och bättre. Nu har hon varit inne hos veterinären och fått stygnen borttagna och bäst av allt hälsar hon är att hon nu sluppit tratten. Glad Hon har tränat upp sig riktigt bra med att hoppa runt här i lägenheten. Går riktigt smidigt nu. Hon är så duktig och kämpar på så bra. Hon har dock ännu inte lärt sig hoppa upp på  t ex stolar och liknande saker. Hon verkar må bra. Dock har jag uppmärksammat att hon troligtvis har fantomsmärtor. Ni som har erfarenheter av en katt som förlorat ett ben. Uppvisar era katter tecken på att ha fantomsmärtor? Någon som vet något man kan göra åt det? Blir det bättre och försvinner med tiden?

Kramar Melinda

Lena
0

#36 Skönt att höra det går så bra för Alva. Fantomsmärtor brukar försvinna efter en tid. Är dock lite osäker på exakt hur det är för katter i hur hög grad de har dem och vad man kan göra åt det. Veterinären borde kunna ge svar på frågan.

Naquita
0

hälsade på söta Alva nu i helgen när jag och melinda skulle spela fotboll, och passade på att fota damen. Hon har ju sluppit tratten nu:)

Hon är riktigt duktig på sina 3 ben, och börjar så smått söka efter ett permanent hem som passar henne.

Naquita
0
Naquita
0

puttar, Alva vill verkligen ha ett permanent hem efter den 13 Maj då hon ska kastreras!

Kusten
0

Är djupt rörd.. en sån söt kämpe.. ett bevis på att styrkan sitter i mycket mer än bara benen :)